המדריך המלא לפרסום בגוגל – מילים שליליות

בין אם אתם חדשים בפרסום בגוגל או שאתם מתעסקים בנושא מאז שגוגל השיקו את הפלטפורמה בשנת 2000  ( עם 350 לקוחות בסה”כ), בטוח השקעתם המון מחשבה לגבי אילו מילות מפתח יביאו יותר לחיצות ויעלו את אחוז ההמרה שלכם.

יחד עם זאת, יותר מדי עסקים לא משקיעים זמן בבניית רשימה של מילות מפתח שליליות, למרות שהחלק החשוב מאוד שיש למילים שליליות בהעלאת הרווח הכולל של קמפיין פרסום בגוגל. למעשה, המחקר שלנו מראה שכמעט חצי מהמפרסמים לא מוסיפים אפילו מילה שלילית אחת לחשבון שלהם במהלך החודש.

בפשטות, הם מפספסים את ההזדמנות למקסם את האפקטיביות של הקמפיין שלהם ופוגעים בתקציב, והכל בגלל שלעשות רשימה של מילים שליליות נראה כמו טרחה שאף אחד לא צריך.

אז תפסיקו לזרוק כסף לפח, הפשילו שרווילים ותתחילו לפתח הזדמנויות חדשות בעזרה מילים שליליות.

מילים שליליות

אתם בטח כבר יודעים שתהליך התשלום על מילות המפתח ב-AdWords עובד למעשה כמו מכירה פומבית, והדרך שבה אתם יכולים להעלות את מודעה שלכם בפני קהל המתעניין בנושא זה להציע כסף על מילות מפתח. אם ההצעה שלכם נכונה והמודעה שלכם רלוונטית, יש לכם סיכוי להופיע יותר גבוה בתוצאות בחיפוש.

אבל איך מונעים מהמודעה להופיע כשיודעים שהקהל לא מעוניין? פה מילים שליליות נכנסות לסיפור.

בואו נגיד שהעסק שלכם מייצר לוחות שנה. הגיוני לחשוב שלקוחות יחפשו בגוגל: ” לוח שנה” או “לוח חודשי” כשהם מחפשים לוח שבו יש חתולים למשל. ולכן אלו מילות מפתח שאתם תצטרכו לשלם עליהם כחלק מהקמפיין שלכם.

באופן דומה, אם אתם מנסים למכור עותק מוחשי של לוחות שנה שהלקוחות שלכם יוכלו למקם אותם בביתם או איפה שהם רוצים, אתם לא תרצו שמילות מפתח כמו ” לוח שנה להדפסה” או “לוח שנה אינטרנטי”, יפעילו את המודעות שלכם, ואתם צריכים להוציא את המילים הללו מרשימת מילות המפתח שלכם ולקטלג אותן כמילים שליליות.

מילים שליליות למעשה אומרות לגוגל אילו חיפושים לא רלוונטים לעסק שלכם, ככה שלא תצברו חשיפות על סמך חיפושים שלא יובילו לשום מכירה.

שני מונחים ברשימת המילים השליליות זו התחלה טובה,אבל אם תשאירו את הרשימה רק בשני מונחים, אתם עדיין תבזבזו המון כסף על מילים לא רלוונטיות. מה עם עוד מונחים שכנראה שלא יובילו למכירות כמו: ” לוח שנה של בני המאיה”? אלא אם המוצר שלכם כולל חגים לאומיים גדולים או חזיונות על סוף העולם, המונח הזה לא יעזור להכנסה שלכם ואנשים עדיין יכולים ללחוץ על המודעה שלכם כתוצאה ממנו ולבזבז לכם המון תקציב בתשלומים עבור לחיצות.

איך למצוא מילים שליליות

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא מילים שליליות היא לבדוק מה אנשים מחפשים. אפשר לעשות את זה בקלות ב-AdWords בעזרת הכלי למחקר מילות מפתח(AdWords Keyword Planner) , חפשו את הדוח המראה על מונחים שחופשו(search terms report) .

מציאת מילים שליליות בעזרת הכלי למחקר מילות מפתח

הכלי המדובר מיועד לעזור למפרסמים למצוא מילות מפתח המתאימות להם, לא למצוא מילים שליליות (לגוגל ממש לא מפריע אם תשלמו עוד כסף על לחיצות שאתם לא צריכים). אבל אתם יכולים להשתמש בכלי כדי למצוא רעיונות למילים שליליות לרשימה שלכם. אם תחפשו משהו כמו “לוח שנה” למשל, אתם תראו רשימה של מילות מפתח שאנשים חיפשו ביחד עם מידע על כמות הפעמים שהמילה חופשה וכמה תחרות יש על המילה הזאת.

אם ברשימה אתם רואים מילים שלא מתאימות לעסק שלכם (” כמו “בחינם” או “מודפס”), תשקלו להוסיף אותם לרשימת המילים השליליות שלכם.

מציאת מילים שליליות בעזרת דוח החיפושים

דוח החיפושים מראה לכם מונחים שאנשים הקלידו בגוגל והפעילו את המודעות שלכם. ברגע שקיבלתם מושג לגבי סוג החיפושים שהפעילו את המודעות שלכם, אתם יכולים להתחיל לבנות רשימה של מילות מפתח חיוביות ושליליות. המתודה הזו יכולה להביא תוצאות מאוד יציבות.

לדוגמה, אתם יכולים למיין את התוצאות מדוח החיפושים לפי כמות החשיפות, מה שבפועל נותן לכם רשימה של החיפושים הפופולריים ביותר אשר הפעילו את המודעה שלכם.

המידע הזה יכול להיות יותר מדויק ולהראות אילו מילות מפתח הביאו ליותר לחיצות והמרות. אפילו מונחים שחשבתם שיעבדו לטובתם, יכול להיות שלא מביאים את הביצועים הטובים שדמיינתם. אם זה המקרה, תשקלו להוסיף אותם לרשימת המילים השליליות – אפילו אם הן נראות כאילו הן קשורות לעסק ולמוצר שלכם.

תהיו יצירתיים עם רשימת המילים השליליות שלכם

משתלם להיות יצירתיים כשבונים רשימה של מילים שליליות. הקונספט מעלה פחד אצל אנשים, אבל אם אתם מתפתים לדלג על השלב הזה, תזכרו שהתהליך יחסוך לכם המון כסף.

בואו נחזור לדוגמת “לוח השנה” שלנו. אתם בטח חושבים שתחסכו לעצמכם אלפי שקלים בכך שהוצאתם את “לוח השנה של בני המאיה” מהרשימה שלכם ושמתם ברשימת המילים השליליות – ואולי באמת חסכתם – אבל יש עוד הרבה הזדמנויות להעיף הקלקלות שלא רלוונטיות ולחסוך כסף.

תחשבו טוב אילו מילים פשוט לא הגיוני שיביאו לכם מכירות ותוסיפו אותם בלי חשש לרשימת המילים השליליות.

עשו את שיעורי הבית שלכם

ביצוע חיפוש בגוגל כדי למצוא מילות מפתח מהווה דרך מעולה למציאת עוד מילים שליליות להוסיף לרשימה שלכם. כל מה שמופיע במקומות הראושנים של דפי התוצאות הוא למעשה מידע שגוגל חושב שהוא רלוונטי. אז אם אתם רואים דברים שהם לא רלוונטים וממירים אז הוסיפו את המונחים האלה לרשימה.

איך להוסיף מילים שליליות לחשבון הפרסום בגוגל שלכם

עד עכשיו אמורה להיות לכם רשימה די מבוססת של מילים שליליות, אבל כדי להתחיל לחסוך כסף על הקלקות, אתם צריכים להוסיף אותן לחשבון ?. כדי ללמוד איך, הכנסו למדריך של גוגל בקישור הזה: https://support.google.com/adwords/answer/2453972?hl=en

לסיכום

אז הבהרנו שרשימה של מילים שליליות זה עניין חשוב מאוד, ושאתם צריכים להשקיע זמן ומאמץ כדי לבנות את הרשימה הזו.

אל תשכחו שהעבודה הקשה משתלמת, הכל נעשה בשביל לייעל את המקפיין שלכם מבחינת רלוונטיות ולהוריד את המחיר שאתם משלמים עבור לחיצות על המודעות שלכם.

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות
טיפים לפרסום בפייסבוק

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם
טיפים לפרסום בפייסבוק

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם

בשנה שעברה אינסטגרם חגגה 10 שנים שזה לא מעט בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הפלטפורמה לא מפסיקה להשתנות ולהתפתח לכיוונים חדשים המאפשרים לעסקים