המדריך המלא לפרסום בגוגל – מעקב אחר שיחות

פרסום ממומן בגוגל מציע למפרסמים אפשרויות למדדים מהטובים ביותר שיש בעולם הפרסום. מפרסמים יכולים לעקוב אחרי לחיצות והמרות ברמת האגורה כדי לחשב את החזר ההשקעה המדויק שלהם. יחד עם זאת, יש משהו שהמון מפרסמים לא נותנים לו מספיק משקל: אין מספיק מעקב אחרי שיחות טלפון שהגיעו מחיפוש שמשתמש ביצע ומלחיצה על מודעה, מה שפוגע בערכו של הקמפיין.

ככה זה קורה: הרבה משתמשים לוחצים על מודעה בגוגל ואז בוחרים להתקשר לעסק כי הם צריכים עוד מידע על מנת להשלים רכישה, או שהאתר לא מציע רכישות אינטרנטיות ( למשל מספקי שירות כמו עורכי דין או שרברבים). ההמרות האלה שקורות בפועל מחוץ לאינטרנט לא נספרות בקמפיין, אז החזר ההשקעה נראה גרוע יותר ממה שהוא באמת.

כאן נכנס לסיפור מעקב אחרי שיחות הנותן למפרסמים את המרכיב החסר כדי לדעת את החזר ההשקעה המדויק ואת הביצועים של הקמפיין.

ההקדמה הבאה תעזור לכם להבין מה זה בדיוק מעקב אחר שיחות, מה היתרונות, איך זה עובד ולמי זה טוב.

בעיות שאיתן מתמודדים מפרסמים

רוב האתרים מכילים רק מספר טלפון אחד או שניים. למפרסמים, זה אומר שכל מבקרי האתר מתקשרים לאותו המספר, אבל המפרסם לא יודע איך המתקשר מצא את האתר אלא אם הוא שואל אותו ישירות.

בעיות נפוצות

  • למפרסמים אין את הזמן או את כוח האדם הדרוש כדי לשאול לקוחות איך הם הגיעו לאתר, בגלל שהם מרוכזים בלעזור למתקשר ולסגור מכירה. אפילו אם הם שואלים, ניסיתם פעם לשאול מישהו אם הוא לחץ על קישור אורגני או ממומן? ללקוחות בדרך כלל אין מושג בדיוק מאיפה הם הגיעו.
  • אתם יכולים לנסות להשתמש במספרים מיוחדים לדפים מסוימים, אבל אם המשתמש מגיע לדף חדש באתר שלכם אתם תאבדו את המקור האמיתי של השיחה. ( שלא נדבר על כך שזה עלול לבלבל לקוחות אם הם יראו כמה מספרי טלפון שונים באתר שלכם).
  • בלי מידע על שיחות, קל מאוד למפרסמים לכעוס ולהגיד שפרסום ממומן לא עובד כי הם מבזבזים כסף ולא מקבלים לידים.
  • אפילו אם מפרסמים כן יודעים שהם מקבלים שיחות מהקמפיין הממומן שלהם בגוגל, הם לא יודעים בדיוק אילו מילות מפתח, מודעות ועמודי נחיתה הם אלה המספקים את שיחות הטלפון, אז הם לא יכולים לשפר את המקפיין שלהם בהתאם.

מה זה מעקב אחרי שיחות ולמה זה משנה

מעקב אחר שיחות מאפשר למפרסמים לעקוב אחרי המרות אופליין ולדעת אילו מקורות הובילו לשיחות הללו. זה עוזר למפרסמים להבין אילו מילות מפתח, מודעות, עמודי נחיתה וקמפיינים עובדים בצורה הטובה ביותר. בסופו של דבר, מעקב טוב אחרי שיחות מוביל להבנה טובה יותר של החזר ההשקעה.

יתרונות של מעקב אחר שיחות

כאמור, כשאין מעקב אחר שיחות, כל הלקוחות רואים באתר את אותו המספר. כשמעקב אחר שיחות נכנס לפעולה, כל מבקר באתר רואה מספר טלפון המתאים לקמפיין שהביא אותו לאתר.

השינוי המאוד פשוט וקטן הזה נותן למפרסמים מכרה זהב של מידע לגבי מילות המפתח שלהם ועוד הרבה יותר.

חלק מהתועלות ומהמאפיינים של מעקב אחר שיחות כוללים:

  • שם ומספר טלפון נשמרים: אידיאלי להתקשרות עם לידים שעדיין לא הומרו.
  • קמפיין, קבוצת מודעות, מילת מפתח וסוג התאמה: תחפרו בכל קמפיין ובצעו שינויים על סמך המידע. לדוגמה, אם מילת מפתח מושכת המון הקלקות אבל שום שיחות, אתם יכולים להציע עליה פחות כסף ולראות למה היא לא מייצרת שיחות.
  • דף נחיתה: בדיקה של דפי נחיתה על מנת לדעת מאיזה דך מגיעות הכי הרבה שיחות.
  • אורך השיחה: אתם יכולים לדרג לידים על סמך אורך שיחת הטלפון ולראות אילו מילות מפתח יוצרות את השיחות הארוכות ביותר, עוד פקטור שיכול לשנות את הכסף שאתם משקיעים במילים מסוימות.
  • הקשיבו לשיחות מוקלטות: הקלטת שיחות מאפשרת למפרסמים ללמוד על הצרכים והשאלות שיש ללקוחות שלהם, מה שיכול לעזור מאוד בשדרוג תוכן האתר, שינוי מוצר או שירותים ולתרגט מודעות ספציפיות להם. הקלטת שיחות עוזרת גם לתרגול של עובדים והערכתם.
  • החזר השקעה מדויק: מדידת החזר השקעה בצורה המדויקת ביותר. מפרסמים סוף סוף יכולים לראות את התמונה המלאה לגבי הקמפיין שלהם ולקבל החלטות חכמות יותר להמשך.

הגדרת הקוד ואיך הוא עובד

הגדרת המעקב בחשבון הפרסום שלכם בגוגל דורש רק כמה צעדים פשוטים:

  1. צרו מאגר של מספרי טלפון שיהיו בשימוש. כמות מספרי הטלפון תלויה בכמות התנועה הכללית לאתר שלכם.
  2. החליפו את ה-HTML של מספר הטלפון באתר שלכם עם קוד JavaScript.
  3. כשמשתמש לוחץ על מודעה שלכם, הקוד ששמתם מכניס בצורה דינמית את אחד ממספרי הטלפון האפשריים ברשימה שלכם לתוך המיקום שבו היה הטלפון הישן באתר שלכם. המספר הזה נשאר כל עוד המבקר נמצא באתר, לא משנה באיזה דך הוא נמצא וממשיך להישאר איתו למקרה שהוא בוחר לחזור לאתר.
  4. קוד ה-JavaScript שהותקן באתר שלכם מזהה את מילת המפתח שהפעילה את המודעה ככה שתוכלו לקשור את הטלפון עם מילת המפתח.
  5. אחרי זמן מה המספרים שנתתם ממוחזרים ככה שלא תצטרכו להוסיף עוד למאגר שלכם.

 

מי צריך להשתמש בשירות הזה?

כמו הרבה טקטיקות שיווקיות, מעקב אחר שיחות צריך להיות חלק בלתי נפרד מקמפיין של חלק מהמפרסמים והחלק האחר ממש לא צריך את זה. למה? כי עסקים מסוימים לא צריכים טלפונים פשוט.

עסקים המסתמכים על לידים, כמו נותני שירות וחברות עם מוצרים מורכבים יותר, בהחלט צריכים שיחות טלפון כדי לבנות את קהל הלקוחות שלהם. אחרים לא צריכים אינטראקציה קצות עם לקוחות כדי להמיר ( כמו מספקי אפליקציות ותכנים להורדה). הם מקשים על אנשים למצוא מספר טלפון באתר שלהם כי הם מעדיפים שלא יהיו כאלה.

 

דבר אחד צריך להיות ברור: אם שיחות טלפון מניעות את ההצלחה של העסק שלכם, שירות מעקב אחרי שיחות חייב להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם.

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button