המדריך המלא לפרסום בגוגל – ניהול תקציב

בקמפיין ממומן בגוגל, כמו הרבה דברים אחרים בחיים, אתם צריכים להוציא כסף כדי להרוויח כסף. אבל איך יודעים כמה צריך להוציא?

התקציב השנתי והחודשי שלכם מהווה חלק חשוב מאסטרטגיית הפרסום שלכם בגוגל, אז בין אם אתם חדשים לפרסום בגוגל או שאתם עושים את זה כבר כמה שנים, שווה לקחת צעד אחורה כדי להבין אם אתם מוציאים את המירב מהתקציב שלכם.

החלק הכי חשוב כשמתכננים את התקציב הוא הצרכים לליד. תצטרכו לעצור ולהבין כמה מאפיינים של הלידים שלכם, כמו למשל:

  • איכות הליד
  • עלות עבור ליד
  • תדירות ביקורים
  • מיקום גאוגרפי

אם אתם לא בטוחים איך נראה הליד שאתם מחפשים, התחילו בכך שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם לבזבז?
  • איך מעריכים ליד?
  • מה אחוז ההמרה שלכם עכשיו?
  • כמה לידים אני צריך שהקמפיין יוציא?

בואו נסתכל מקרוב על המידע שתצטרכו כדי לקבל החלטות חכמות יותר בנוגע לתקציב שלכם.

כמה תקציב אתם צריכים כדי להתחיל את הקמפיין שלכם?

ברגע שצוות השיווק שלכם יודע את התשובות לשאלות הנ"ל, אתם יכולים לעשות חישובים בסיסיים שיעזרו לכם להבין כמה תקציב אתם צריכים.

הנה דוגמה לחשבון הזה:

אם אתם רוצים 250 לקוחות חדשים בחודש ואחוז הסגירה שלכם הוא 15, אז תצטרכו 1667 המרות כדי להגיע ל- 250 לידים. 15 אחוז מתוך 1667 זה 250. אם העלות עבור כל ליד אצלכם היא 25 ש"ח, תצטרכו כמעט 42 אלף שקל לחודש או 1388 ביום.

מה משפיע על הערך של הלידים

ערכו של כל ליד תלוי בכמה דברים:

  • מיקום – האם משנה המיקום של הלידים שלכם? האם אתם מוכנים לשלם יותר על לידים ממקומות מסוימים?
  • תדירות האינטראקציה – האם קשה לכם להגיע למכירה מול הלידים שלכם? כמה אינטראקציה יש לכם איתם לפני שנסגרת מכירה?
  • אחוז נטישה/זמן באתר – איך המשתמשים מתנהגים אחרי שהם הגיעו לאתר שלכם? מה הם עושים באתר וכמה זמן הם נשארים בו?

אתם יכולים לשלוט יותר טוב באיכות הלידים שלכם אם תשמשו בדברים כמו מילות מפתח שליליות, שליטה במיקום ובאתרים שבהם מוצגות המודעות שלכם ושליטה בזמן היום וביום בשבוע שבהם מוצגות המודעות שלכם.

למשל, יכול להיות שתבדקו ותגלו שהעלות שלכם עבור ליד גבוהה יותר בימי שבת מאשר בימי שלישי נגיד. במקרה כזה תצטרכו לשאול את עצמכם האם איכות הלידים שמגיעים בסופ"ש שווה את המחיר היקר שלהם? או שכדאי להפחית מעט? פה תצטרכו לשנות את הצעות המחיר שלכם או לשנות את לוח הזמנים כדי למקסם את השימוש בתקציב.

חפשו הזדמנויות לגדול

האם הכפלה של התקציב שלכם, תכפיל גם את כמות הלידים? איך תוכלו לזהות את הרווח החלקי על כל דולר שאתם מבזבזים?

קשה להעריך איך שינוניים בתקציב משפיעים על התוצאות הכוללות, אבל גוגל מציעים כמה כלים שיעזרו לכם במקרה הזה.

בטוח עד עכשיו בנקודה מסוימת ראיתם שאתם "מוגבלים על ידי התקציב שלכם" בחשבון. אם זה המקרה, גוגל מציעים כלי העוזר לכם להעריך כמה לחיצות אתם יכולים לקבל אם תעלו את התקציב.

כחלק ממתכנן מילות המפתח של גוגל, תוכלו לראות את הזדמנויות הצמיחה שיש לכם. אם תגדילו את התקציב שלכם ב- X כסף, אתם תוכלו להגיע ל- Y תוצאות. אם אין לכם ממש הזדמנות לעבוד מחוץ לגבולות התקציב שלכם, ההערכות הללו יכולות לתת לכם מושג אם אתם מפספסים משהו.

 דברים לקחת בחשבון כשאתם מגדירים תקציב

בואו נראה איך מקרים שונים ישפיעו על התקציב שלכם, כולל:

  • מילות מפתח
  • הופעה בחיפוש מול הופעה באתרים צד שלישי של גוגל
  • איזה מכשיר נמצא בשימוש.

מילות מפתח – מילות מפתח חשובות – מילות מפתח הקשורות במותג

איך תצטרכו לשנות את התקציב שלכם על סמך מילות מפתח שונות? אפשר להסתכל על זה בעזרת הפירמידה הידועה של מודעות, מחשבה ורכישה.

בראש, אנשים רק בודקים את האפשרויות שלכם, הם לא מוכנים עדיין לבצע רכישה. החלק הזה בתהליך הקנייה מותאם למילות המפתח הכלליות ותפקידן לספק מידע, הן שוות משהו, אבל לא שוות כמו בשלב השיקול (מחשבה) והרכישה.

בשלב המחשבה ( שבו הלקוח שוקל האם לקנות אחרי שהוא הפך מודע למוצר או השירות שלכם), יכול להיות שהאנשים כבר מוכנים לקנות, מילות המפתח שפה כנראה שוות יותר, מאחר והן מציגות אפשרוות להגדלת האמון והמודעות למותג שלכם.

בשלב האחרון, הלא הוא שלב הרכישה, הלקוחות כבר מכירים וסומכים עליכם. אלה מילות ה- "הם מוכנים לקנות, אל תהרוס כלום!" ולכן מגיעה להן יותר מהתקציב שלכם.

הופעה בחיפוש מול הופעה במקומות אחרים

אחוז התקציב הממוצע שמוקדש להופעה במקומות אחרים שהם לא תוצאות החיפוש עומד על 19%. יחד עם זאת, אנחנו מקצים אחוז גבוה יותר, כמעט חצי. למה? בגלל שאנחנו משתמשים ברימרקטינג כחלק מאופטימיזציה לאחוז ההמרה כדי להמיר עוד תנועה. ( מבקרים אחרונים שאנחנו רוצים לשמור איתם על קשר).

זה רעיון טוב להעלות או להוריד את האחוז המתקציב שלכם שאתם מוציאים על זה בהסתמך על שני דברים: התעשייה שבה אתם עובדים וכמה תחרות יש לכם.

ישנם תחומים שיש להם אחוז המרה גבוה יותר במקומות שהם לא תוצאות החיפוש המסורתיות, אם אתם בתעשיה הזאת ( כמו תעשיית הרכב והטיולים), יכול להיות שתרצו להקצות יותר תקציב לשם ולא לרשת החיפוש המסורתית.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button