המדריך המלא לפרסום בגוגל – סוגי התאמה

כשאתם מגישים הצעת מחיר על מילת מפתח במקפיין הפרסום שלכם בגוגל, אתם נדרשים לבחור את סוג ההתאמה לכל מילה, מה שלמעשה אומר לגוגל כמה הגבלה אתם רוצים שתהיה בהתאמה הנעשית בין מילת המפתח שלכם למה שהמשתמש חיפש בשורת החיפוש.

ישנן 4 סוגי התאמות למילות מפתח לבחור מהן בקמפיין הפרסום בגוגל. במאמר הזה, אתם תלמדו מה הם ארבעת הסוגים, מה ההבדל ביניהם וכמובן למה זה חשוב בכלל להצלחה של קמפיין פרסום בגוגל.

סוגי ההתאמות

כאתם יוצרים מודעת טקסט בקמפיין הפרסום שלכם, אתם יכולים לבחור התאמה רחבה, מגביל התאמה רחבה, התאמה לביטוי או התאמה מדויקת לכל מילת מפתח שבחרתם. לכל סוג התאמה שגוגל מציעים יש יתרונות וחסרונות.

התאמה רחבה

התאמה רחבה היא ברירת המחדל והיא המגיעה להכי הרבה אנשים. כשמשתמשים בהתאמה רחבה, המודעה שלכם תופיע כתוצאה מכל חיפוש הכולל כל מילה המופיעה במילת המפתח, בכל סדר שהוא.

לדוגמה, אם אתם משתמשים בהתאמה רחבה על מילת מפתח “מכונית יוקרה” , המודעה שלכם תוצג אם המשתמש מחפש “מכונית יוקרה” , “מכונית מהירה” או “דירות יוקרה”. גוגל יכולים להתאים את המודעה שלכם לחיפושים שבהם יש מילים נרדפות או דומות כמו למשל ” מכוניות יוקרתיות”, ביטוח שלא כולל את המונח שהצבתם במדויק.

בגלל שהתתאמה הרחבה בנויה בצורה כזו שהיא מגיעה להכי הרבה אנשים שאפשר, משתמשים עלולים ללחוץ על מודעות שלא רלוונטיות בכלל למה שהם חיפשו, והעלויות של זה יכולות להצטבר במהרה. בגלל שהתאמה רחבה היא ברירת המחדל חשוב לשים לב ולהיות זהירים. מילות מפתח בהתאמה רחבה זו דרך מעולה להביא המון לחיצות, אבל יש לשים עין על דוחות החיפושים, כדי לוודא שאתם לא משלמים סתם על תנועה לא רלוונטית ולא ממירה לאתר שלכם.

מגביל התאמה רחבה

סוג ההתאמה הזה מהווה משהו בין התאמה רחבה לסוג יותר נוקשה של התאמות שנראה בהמשך. מגביל התאמה רחבה מאפשר לכם להגיע לקהל רחב מאוד, אבל לשלוט יותר טוב במי נחשף למודעות על ידי “נעילת” מילים מסוימות ביחד בעזרת התו “+”. כשאתם מוסיפים את סימן הפלוס לפני מונח במילת המפתח שלכם, אתם אומרים לגוגל שהשאילתא בחיפוש חייבת לכלול את המונח הזה.

לדוגמה, נניח ואתם משתמשים במגביל התאמה רחבה על מילת המפתח ” כובעי מצחייה”, ואתם מוסיפים את ה- “+” לפני המילה “כובעי”, גוגל יתאימו את המודעות שלכם רק לחיפושים הכוללים בתוכם את המילה “כובעים”.

התאמה לביטוי

לעיתים קרובות התאמה לביטוי מציעה חלק מהרוחב המציעה ההתאמה הרחבה, אבל כמו מגביל התאמה רחב, מציעה רמה גבוהה יותר של שליטה. המודעה שלכם תופיע כשמשתמש מחפש את הביטוי שרשמתם כמילת מפתח בדיוק באותו הסדר שרשמתם את מילת המפתח, אבל עלולות להיות עוד מילים לפני או אחרי הביטוי.

לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא “אוכל לכלבים”, המודעה שלכם תופיע כשמשתמש מחפש, “אוכל לכלבים בהנחה” , “אוכל לכלבים בזול” או אפילו ” כמות גדולה של אוכל לכלבים”. אבל היא לא תופיע בחיפושים כמו: “משחקים לכלבים” או “אוכל בריא” היות והשאילתא חייבת להכיל את הטקסט הנוסף רק לפני או אחרי הביטוי המדויק שהכנסתם, הדבר מאפשר גמישות אבל אתם משאירים המון תנועה מבוזבזת בשטח.

התאמה מדויקת

התאמה מדויקת היא הספציפית ביותר והקשוחה ביותר מבין כל הסוגים. עם סוג ההתאמה הזה, משתמשים יראו את המודעה שלכם רק אם הם מקלידים בדיוק את מה שרשמתם במילת מפתח.

לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא “שמלת ערב שחורה”, המודעה שלכם תופיע אך ורק כשמשתמש יחפש “שמלת ערב שחורה” ( המילים האלה, בדיוק בסדר הזה) והיא לא תופיע אם משתמש יחפש “שמלה שחורה” או “שמלת ערב”. היתרון של זה הוא שמשתמשים שילחצו על המודעה שלכם, כנראה שהם מעוניינים מאוד בשירות או במוצר שלכם אז השימוש בסוג ההתאמה הזה יכול לחסוף הוצאות לא רצויות ולשמור על אחוז המרות גבוה. החיסרון הוא, תהיה לכם פחות תנועה לדף הנחיתה בתוצאה מההגבלות ששמתם, בגלל שההגבלה הזו דורשת שאילתות יותר ספציפיות ולהן יש נפח חיפוש קטן יותר והן לא יביאו לכם כמות חשיפות גדולה.

 

איך סוג ההתאמה משפיע על תוצאות המקפיין שלכם?

לסוג ההתאמה יש השפעה עצומה על הביצועים של הקמפיין שלכם, סוגי ההתאמות למעשה קובעות על אילו חיפושים אתם משלמים ועל אילו לא.

לפני שאתם בוחרים את סוגי ההתאמות לכל מילת מפתח שיש לכם, להלן כמה דברים לקחת בחשבון:

  • ביצועים עד כה – מה היו הביצועים עד עכשיו של מילת מפתח יכולים להעיד על אילו התאמות יספקו את התוצאות הטובות ביותר ויתנו לכם את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם.
  • מתחרים – איך המתחרים שלכם פועלים מבחינת קניית המילים שלהם והמבנה של החשבונות שלהם, בנוסף איך החשבונות שלהם היו מתפקדים מבחינת ביצועים. כל אלה ישפיעו על ההחזר שתראו מסוגי ההתאמה השונים.
  • הצעות מחיר – עלות עבור לחיצה ועלות עבור המרה מושפעות המון מהצעות המחיר, לעיתים קרובות מפרסמים משתמשים במתודות שונות למניפולציה של הצעות מחיר אגרסיביות יותר או פחות, על סמך סוג ההתאמה – זה יכול מאוד להשפיע על איזה סוג התאמה הוא המתאים ביותר.
  • מודעות טקסט ומבנה החשבון – המון מפרסמים יבחרו מילת מפתח חשובה במיוחד ויריצו אותה על כל סוגי ההתאמות, אולי אפילו יבנו מודעות ספציפיות המתאימות לכל סוג התאמה. הצורה שבה מפרסמם בונה את החשבון שלו גם כן יכולה להשפיע מאוד על הביצועים לסוגי התאמות שונים.

 

שימוש נכון ואופטימיזציה לסוגי ההתאמה הם חשובים מאוד בגלל שהם מאפשרים לכם להגיע לקהל המטרה שלכם בעוד שאתם נמנעים מלחיצות לא רלוונטיות על המודעות שלכם שסתם יבזבזו לכם כסף.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות
טיפים לפרסום בפייסבוק

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם
טיפים לפרסום בפייסבוק

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם

בשנה שעברה אינסטגרם חגגה 10 שנים שזה לא מעט בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הפלטפורמה לא מפסיקה להשתנות ולהתפתח לכיוונים חדשים המאפשרים לעסקים