המדריך המלא לפרסום בגוגל – פנייה לפי מיקום

אלא אם יש לכם תוכניות להשתלט עם העולם, הקמפיין שלכם בגוגל לא צריך להיחשף לכל האנשים על כדור הארץ. הרבה יותר סביר שהמוצר או השירות שאתם מפרסמים הם למעשה מוגבלים למספר מסוים של מדינות, ערים או אפילו כמה רחובות. פה המיקוד לפי מיקום נכנס לתמונה.

מיקוד גאוגרפי הוא למעשה כלי בחשבון הפרסום בגוגל הנותן לכם את האפשרות לבחור באילו אזורים המודעות שלכם יוצגו. בשביל עסקים המסתמכים על כך שאנשים יגיעו אליהם פיזית ( כמו מסעדות למשל) או המסתמכים על קרבה כלשהי ( כמו סוכנויות רכבים יד שניה), ומשלוחים( כמו חנויות אינטרנטיות שעושות משלוחים רק לאזורים מסוימים. מיקוד גאוגרפי הוא הפתרון המושלם.

עם המיקוד הגאוגרפי מופעל, אתם לא תבזבזו מתקציב הפרסום שלכם על לחיצות של אנשים מחוץ לאזור שציינתם, ולמעשה תגדילו את הסיוכיים שאנשים הלוחצים  על המודעה באמת יכולים להשתמש בשירות או לקנות את המוצר שלכם.

במילים אחרות, מיקוד גאוגרפי הוא חיוני אם אתם רוצים להוציא את המיטב מתקציב הפרסום המוגבל שלכם.

במדריך הזה נראה:

  • איך מגדירים את המיקוד הגאוגרפי.
  • נסביר איך לנהל קמפיין כזה.
  • נחלוק כמה טיפים שיעזרו לכם למקסם את השימוש בכלי הזה.

הגדרת מיקום גאוגרפי

ב-AdWords, בחרו את המקפיין שאותו אתם רוצים לתרגט, ואז תלחצו על הגדרות. חפשו למטה מיקומים ושפות, ואז לחצו על עריכה מתחת למיקומים.

לחצו על שורת החיפוש והתחילו להקליד את המיקום שאתם רוצים, תבחרו אותו כשהוא מופיע לפניכם בתפריט.

האפשרויות כוללות, מדינה, איזור, עיר, מספר מיקוד ואפילו שדות תעופה מסוימים.

השגה מתייחס לכמה אנשים פוטנציאלית יראו את המודעות שלכם מהמיקום שבחרתם.

אחרי שמצאתם את המיקום, יש שלושה דברים שאתם יכולים לעשות איתו:

הוספה (מוסיף את המיקום לרשימה של המיקומים שאליה אתם רוצים לפרסם)

אל תכלול (אומר לגוגל לא להראות את המודעות באזור הנבחר)

קרוב (יוצר רשימה של מקומות קרובים שכדאי שתשקלו להוסיף גם כן)

כשאתם בוחרים אזור, גוגל יציגו מפה עם האזור שברחתם מודגש.

אם בחרתם כמה אזורים במקביל, הם כולם יופיעו ברשימה. מתחת למיקומים נבחרים, לחצו על הצג מיקומים כדי לראות מפה גדולה עם כל המיקומים שבחרתם.

אפשרויות מתקדמות

לחצו על רדיוס. זה מאפשר לכם לבחור מרחק מסוים מסביב למיקום שבחרתם, מה שנראה גם תרגוט לפי קרבה.

הכניס מיקום לתוך שורת החיפוש וזה יהפוך למרכז של הרדיוס. הגדירו את המרחק מסביב למיקום שאתם רוצים לפנות גם אליו. לדוגמה, אתם יכולים לבחור רדיוס של 10 קילומטרים מסביב למסעדה כדי לתרגט מודעות ללקוחות המחפשים באזור הזה איפה לאכול.

לחצו על מיקומים בתפזורת. כאן תוכלו לשים עד 1000 מיקומים במכה אחת שאותם תוכלו לבחור האם להוסיף, למנוע הכללה או להסיר אותם לגמרי.

ניהול הקמפיין שלכם

תראו אילו מקומות יוצרים הכי הרבה תנועה על ידי לחיצה על טאב המיקומים תחת הגדרות. כאן תוכלו לראות מידע בסיסי כמו לחיצות, חשיפות, עלות ממוצעת ללחיצה ומיקום ממוצע, בהתאם לכל מיקום.

השתמשו בדוח החיפושים כדי לראו תאילו מילות מפתח הפעילו את המודעות שלכם. אם את רואים שמילות מפתח מחוץ לאזור שבחרתם מפעילות את המודעות שלכם, הוציגו את מילות המפתח מהרשימה והגדירו אותן כמילים שליליות. לדוגמה, אם יש לכם סוכנות לרכבים בבאר שבע אבל המודעות שלכם מופעלות על ידי החיפוש "סוכנות רכב בקרית שמונה", הוסיפו את המילים "קרית שמונה" לרשימת המילים השליליות על מנת להימנע מהתוצאות הללו.

כדי לראות את דוח החיפושים, לכו לטאב של הקמפיינים, לחצו על מילות מפתח, אז פרטים, ותבחרו את הכל מהתפריט כדי להראות דוח של מילות מפתח בקמפיין.

טיפים ופרקטיקות

הוצאת מיקומים מסוימים חשובה לא פחות מהוספת מיקומים. לדוגמה, אם החברה שלכם שולחת חבילות רק לאזורים מסוימים אבל לא שולחת לאזורים קרובים אחרים, זה הזמן לומר לגוגל לא לכלול את האזורים הנוספים ברשימה.

בחרו את המיקומים בהתאם למיקום של הלקוחות שלכם. אם אתם מוכרים מוצרים באינטרנט ושולחים רק בתוך בארץ, תבחרו לפנות לכל המקומות בארץ. אם אתם פונים רק לאזור מסוים, תבחרו רק אותו וכך הלאה.

השתמשו בכלים של גוגל כמו הטרנדים המפורסמים כדי ללמוד עוד על הלקוחות שלכם באזורים מסוימים. הכלי הזה מאפשר לכם לחקור אילו אזורים הכי מעוניינים בשירותים או במוצרים שלכם. גוגל טרנדס יכול להראות לכם מי מחפש מילת מפתח מסוימת לפי מדינה, מחוז או עיר.

איפה שאפשר, נסו לכלול את שם המיקום במודעה, עדיף בכותרת. אם טקסט המודעה תואם לחיפוש של המשתמש, הטקסט יופיע מודגש, מה שעוזר לכם לבלוט בתוצאות החיפוש.

השתמשו בתוספי מיקום ושיחה במודעות המקומיות שלכם כדי שלקוחות יוכלו למצוא לתקשר איתכם בקלות. (תוסף מיקום מאפשר לכם להציג את הכתובת של העסק במודעה, ותוסף שיחה מאפשר לכם להציג את מספר הטלפון שלכם).

לבסוף, ישנה הגדרה חשובה בחשבון שכדאי לכם לשנות על מנת להימנע מחשיפת המודעה שלכם מחוץ למיקום שבחרתם. על פי ברירת המחדל, גוגל מתרגט את המודעות שלכם לא רק לאנשים מתוך האזור הספציפי שבחרתם, אלא גם לאנשים המחפשים משהו לגבי האזור הספציפים. כדי לשנות את זה, לכו להגדרות של הקמפיין ולחצו על אפשרויות מיקום. מתחת לתרגוט, לחצו עריכה כדי לפתוח תפריט ובחרו באפשרות השנייה ("אנשים במיקום שבחרתי).

 

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button