המדריך המלא לפרסום בגוגל – רימרקטינג

אפשרות הרימרקטינג בקמפיין הפרסום בגוגל, האפשרית מאז שנת 2010, רק הלכה והתחזקה עם הזמן עם תוספות חדשות, מבניית רשימות בעזרת גוגל ועד רימרקטינג דינמי.

הפונקציונליות הזאת שמשתפרת תמיד הפכה להיות כלי חשוב מאוד למפרסמים שיוצרים ומשפרים קמפיינים של רימרקטינג.

במאמר הזה נלמד מה הדרכים הכי טובות שיעזרו לכם להוציא את המירב מקמפיין הרימרקטינג שלכם בגוגל.

ציפיות לקוח

כמו בכל פרויקט שיווק דיגיטלי, אתם חייבים להיות בטוחים במטרות שלכם לפני שאתם מתחילים ברימרקטינג.

זה יעזור לכם לנהל את הציפיות של הלקוחות שלכם (שבשבילם אתם מפרסמים) ולהבטיח שכולם מדברים באותה השפה. לדוגמה, יכול להיות שהלקוח שלכם ניהל רק קמפיינים רגילים בגוגל ומצפה ברימרקטינג יספק פתאום תוצאות אחרות.

תוודאו שהלקוח שלכם מודע לעובדה שרימרקטינג לא יעשה פלאים ויגרום ליחס של המרה עבור כל לחיצה וכנראה שהוא גם לא יניע הרבה תנועה כמו שעושה קמפיין רגיל. תגידו להם שרימרקטינג עוזר לחזק את המותג שלכם בעיני לקוחות שכבר ביקרו באתר, וזה כלי נהדר כדי להשפיע על המרות, למרות שלעיתים זה לא המגע האחרון שיש להם עם הלקוח לפני שהוא מבצע רכישה.

אסטרטגיית רימרקטינג

חלק גדול מהזמן שייקח לכם כדי להתחיל פרויקט רימרקטינג יילך לטובת תכנון האסטרטגיה הנכונה לבניית הרשימות הנכונות לרימרקטינג.

ההצלחה של קמפיין הרימרקטינג של העסק שלכם תלויה ברשימות שתעשו, אז אל תעשו זאת בחיפזון ותקחו את הזמן.

הפרקטיקות הטובות ביותר להגדרת חשבון רימרקטינג

יישום הקוד באתר שלכם

יש שני קודים אפשריים להגדרת קמפיין רימרקטינג ב- AdWords: רימרקטינג של גוגל אנליטיקס וקוד הרימרקטינג של AdWords.

אני ממליץ להשתמש בזה של גוגל אנליטיקס, בגלל שבו ישנו תוסף המאפשר לכם ללמוד את הדרך שבה מתנהג משתמש באתר.

לדגומה: אתם יכולים ליצור רשימה שתפנה לאנשים במיקום מסוים שנשארו באתר לפחות שלוש דקות.

הקוד של AdWords  מאפשר לכם ליצור רשימה של אנשים שביקרו בדפים מסוימים באתר.

אם אתם מתכננים להשתמש ברימרקטינג דינמי, אתם תהיו חייבים להשתמש בקוד של AdWords. אם אתם מעדיפים את הקוד השני (גוגל אנליטיקס), אתם תוכלו להשתמש בשניהם ולאפשר רימרקטינג רגיל ודינמי ביחד.

החיסרון היחיד בשימוש בשני הקודים הוא שאתם עלולים למצוא את אותו המשתמש בשתי הרשימות וככה למעשה נחשפים למודעות משני קמפיינים שונים.

אורך החיים של רשימת משתמשים

מפתה מאוד להגדיר את אורך החיים של הרשימה למקסימום של 540 ימים כדי שתוכלו להישאר גמישים ולהשתמש ברשימה לאורך זמן. למרות זאת, חשוב לזכור שהרבה משתמשים לא יהיו מודעים לגבי העוגיות שלהם ואיך למחוק אותן אז למעשה אתם תעקבו אחריהם לאורך כל מעגל החיים שלהם ברשימה עד שהם יקנו משהו.

אף אחד לא רוצה להיות כזה מציק, אז הדבר הכי טוב הוא להגדיר את האורך לכמה זמן שבאמת צריך ולא למקסימום.

הגדירו את האורך לפי מה שאתם מחפשים להשיג:

  • אם אתם פונים לאנשים לגבי רכישה שנתית, כמו ביטוח לרכב למשל, אז תעשו שהם ישארו ברשימה למשך 13 חודשים.
  • שירות שדורש שאנשים ירשמו לאחר 30 יום אמור להיות בעל רשימות באורך של 60 יום כדי שתדעו שמשתמשים יחשפו לזמן הגיוני אחרי הניסיון שלהם במוצר שלכם והדבר יעודד אותם להירשם.

תדירות מדויקת לרימרקטינג נכון

זה כנראה אחד הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר מכולם. מדובר על ההבדל בין להזכיר בעדינות לקהל את המותג שלכם לבין לעקוב אחריהם עד שהם שונאים אותכם.

אתם יכולים למצוא את זה בהגדרות של הקמפיין, אתם יכולים להגדיר את זה לקמפיין או לקבוצת מודעות. תבחרו אם להגביל יומית, שבועית או חודשית.

כשאתם בוחרים באיזו רמה להגביל, קחו בחשבון כמה קמפיינים יש לכם של רימרקטינג, או כמה קבוצות של מודעות בתוך קמפיין רימרקטינג, אם יש לכם רק אחד.

אחרי שהקמפיינים שלכם רצים כבר זמן מה ואספתם מספיק מידע, כדאי שתבדקו את התדירות בפועל. ככה תוכלו לראות כמה פעמים נחשפו המודעות שלכם ולהעריך אם אתם חושבים שזה יותר מדי ואם כן תדעו לשנות את זה.

תרגוט נוסף ברימרקטינג

רימרקטינג זה מעין תרגוט על סמך התנהגות, מה שאומר שהמשתמש קובע איפה המודעות שלכם יוצגו על פי התוכן שהם בחרו להיחשף אליו.

אם יש לכם תקציב קטן ואתם רוצים לצמצם את האפשרויות, תכוונו למשתמשים שהסבירות שהם יומרו תהיה הגבוהה ביותר, אתם יכולים לנסות מתודות תרגוט נוספות לצד קהלי הרימרקטינג שלכם, לדוגמה, תרגוט דמוגרפי על פי גיל ומגדר.

אם אתם מוכרים מוצרים לנשים בלבד, אתם יכולים לכוון את המגדר רק לנשים. זכרו לבחור את אופציית הצעת המחיר בלבד, מה שאומר שתהיה לכם את האפשרות להשקיע יותר בנשים.

חשוב להיות מודע לכך שההערכות הדמוגרפיות של גוגל לא תמיד נכונות, תדאגו שאתם מסמנים גם "לא ידוע" כדי להימנע מלפספס חשיפות פוטנציאליות לנשים.

תעדנו את התרגוט שלכם על ידי רימרקטינג למבקרים "איכותיים"

אם אתם רוצים לצמצם את הרימרקטינג שלכם כדי לפנות רק למשתמשים שהיה לכם אינטראקציה איכותית עם האתר שלכם, אתם יכולים להוסיף את המאפיינים הבאים לרשימה שלכם.

  • להוציא מהרשימה אנשים שיצאו מהאתר מיד.
  • להוציא מהרשימה אנשים שבילו פחות מעשר שניות באתר שלכם.

כל זה כחלק מהאפשרויות ברשימות של גוגל אנליטיקס.

מבנה של קמפיין רימרקטינג

בעולם אידיאלי, אמור להיות לכם רשימה אחת לכל קמפיין רימרקטינג שאתם מריצים. אם זה לא אפשרי, נסו לבנות קמפיינים שונים לאסטרטגיות שונות. לדוגמה, יכול להיות לכם שני קמפיינים שונים לקבוצות של מודעות עם רשימות שנוצרו כדי:

  • ליצור רכישות שניות ולהגדיל את המכירות.
  • לפנות למשתמשים שצפו בקטגורית מוצרים מסוימת אבל לא רכשו כלום.

אם המבנים הללו לא אפשריים, תדאגו שלכל אסטרטגיה יש קבוצת מודעות משלה המוקדשת לרימרקטינג. ככל שאתם אוספים יותר מידע לגבי הביצועים שלהן, ככה תוכלו לפצל את הרשימות הטובות ביותר ולעשות להן קמפיינים שלהם מוקדש תקציב ייחודי.

יצירת מודעות לרימרקטינג

המקרה האידיאלי כאמור הוא שלכל רשימה ואסטרטגיה יהיו מודעות ייחודיות, ככה תוכלו להבטיח שהמודעה היא הרלוונטית ביותר עבור הקהל.

לדוגמה, אם אתם מנסים לגרום לרכישות חוזרות, המודעות שלכם צריכות להכיל קוד הנחה למען לקוחות חוזרים. אם אתם מכוונים לאנשים שראו דף של מוצר מסוים אבל לא השלימו רכישה, המודעה שלכם צריכה לכלול את המוצר עצמו.

מעבר לזה שהמודעה רלוונטית, הרעיונות הבאים הם גם פרקטיקות מעולות למודעות רימרקטינג:

  • המודעה צריכה להיות המשך של האתר שלכם ולהכיל את הלוגו שלכם, ככה המשתמש מודע שמדובר במודעה לאותו האתר שהוא ביקר בו.
  • תוודאו שיש לכם גרסת סטיל של המודעה אם יש לכם גם סרטון אנימציה, מכיוון שלא כל אתר תומך באנימציות כאלה.
  • וודאו שיש לכם את כל הגדלים הדרושים למודעות שלכם, כדי שתוכלו לכלול את כל הגדלים בכל קבוצת מודעות. לא כל האתרים תומכים באותם הגדלים ולכן כדי להיות מוכנים.
  • תכללו מודעת טקסט בכל קבוצת מודעות, ישנם אתרים שלא תומכים במודעות המכילות תמונה ועם מודעת טקסט לא תפספסו הזדמנות להציג את המוצר שלכם.
  • תכללו כפתור קריאה לפעולה והציגו הצעות מתאימות בתוך המודעה.

מעקב אחר המרות

מעקב אחרי המרות בקמפיין רימרקטינג מוגדר בדיוק באותה הדרך כמו בקמפיין רגיל, יחד עם זאת, אתם צריכים לשים לב שאם אתם בוחרים לייבא מטרות מסוימות או מעקב בחנויות אינטרנטיות, מאנליטיקס כדי שה-AdWords יעקוב אחריהן, הן לא יחשיבו צפיות כהמרות. זה מגביל מאוד כי רימרקטינג נוטה להוסיף למדד הצפיות בעמוד ולא תוכלו לראות את זה.

בגלל זה, אני ממליץ להשתמש בקוד המעקב הסטנדרטי של AdWords ומעקב אחרי המרות ברימרקטינג.

 

אופטימיזציה לרימרקטינג

עכשיו בואו נראה כמה מהפרקטיקות הטובות ביותר לבדיקה ושיפור הביצועים של הקמפיין שלכם.

בדקו את הקריטריונים ברשימות שלכם

רשימות משחקות תפקיד חשוב לא רק כשאתם מגדירים את קמפיין הרימרקטינג שלכם. אתם צריכים לדאוג לרשימות ולקומבינציות בהן כחלק מתהליך האופטימיזציה כדי לראות אילו עובדות הכי טוב.

לדוגמה, אתם יכולים לבדוק:

  • הזמן של משתמשים שונים ברשימה.
  • תרגוט מגדרים שונים לצד הרשימות.
  • הגדירו יוצאים מן הכלל ברשימות (לדוגמה, הוציאו משתמשים שיצאו מהאתר או כאלה שבילו שם פחות מעשר שניות).
  • הוציאו קטגוריות שונות מהאפשרויות (פורומים, משחקים ועוד קטגוריות אתרים שלא מתאימות לכם).

 

בדקו את עמודי הנחיתה שלכם

נסו לשלוח למשתמשים עמודי נחיתה שונים מהאתר שלכם. לדוגמה, אם הם ראו גרסה יקרה יותר של מוצר, נסו לשלוח להם דף נחיתה המכיל גרסה זולה יותר של אותו המוצר. אם הם ראו פריט מטווח מסוים של מוצרים במלאי שלכם, נסו להגיש להם דף נחיתה שבו הקטגוריה הראשית במקום את אותו המוצר שוב.

בדקו את הקרייאטיב של המודעות שלכם

אתם יכולים להשתמש ב-AdWords כדי לבדוק בצורה שווה את המודעות שלכם. נסו לבחון צבעים שונים בקריאה לפעולה שלכם, תוכן שונה ותמונות אחרות. כמו בכל הבדיקות המפוצלות, תוודאו שאתם עושים שינוי קטן למודעה כדי שתוכלו בדיוק לדעת מה גרם לשינוי החיובי או השלילי.

אל תשכחו מאופטימיזציה פשוטה

לפעמים אנחנו עלולים להיסחף עם אופטימיזציה ספציפית לרימרקטינג שאנחנו שוכחים את כל הטכניקות האחרות שהן הכי טובות בדרך כלל. הנה כמה שתוכלו להתחיל איתן:

  • בצעו סקירה של הביצועים לפי מיקום והתאימו את המחיר אם נדרש.
  • בעצו סקירה של הזמן ביום ובצעו שינויים במחיר שאתם משלמים על פי לוח הזמנים.
  • בדקו מה קורה במכשירים סלולריים והתאימו את המחיר גם כן.

המשיכו לנסות פורמטים חדשים

אפילו אם אתם משתמשים ברימרקטינג רגיל, אין שום סיבה לא לנסות פורמטים אחרים של רימרקטינג גם כן. לדוגמה, יש עסקים שמשתמשים ברימרקטינג רגיל לאסטרטגייה מסוימת ובנוסף משתמשים ברימרקטינג דינמי כדי להגשים מטרה אחרת.

ישנם ארבעה סוגים של רימרקטינג ב-AdWords נכון להיום, אז למה לא לבדוק אותם ולראות מה עובד בשבילכם?

  • רימרקטינג סטנדרטי של AdWords
  • רשימות רימרקטינג למודעות במנוע החיפוש
  • רימרקטינג דינמי ( רק לחנויות אינטרנטיות)
  • יוטיוב רימרקטינג

 

אני מקווה שהמאמר הזה סיפק לכם כמה קווים מנחים לגבי הפרקטיקות הטובות ביותר לרימרקטינג בקמפיין הפרסום שלכם בגוגל, אבל אל תשכחו שאנחנו מגלים את הפרקטיקה הטובה ביותר כשאנחנו מגלים את הדרכים האפקטיביות ביותר בשבילנו לעשות דברים. משהו שיכול להיות אפקטיבי בחשבון אחד לא יהיה אפקטיבי בחשבון אחר, אז אל תפחדו לנסות רעיונות חדשים בקמפיינים שלכם.

 

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button