המדריך המלא לפרסום בגוגל – 6 צעדים לחשבון פרסום מוצלח

במאמר הקודם ראינו למה המבנה של חשבון הפרסום שלכם בגוגל הוא כל כך חשוב, הפעם נבחן איך להפוך את החשבון למוצלח בשישה צעדים פשוטים.

קחו את הזמן ותחליטו איך אתם רוצים שיראה המבנה של החשבון שלכם.

השאלה שעולה כל הזמן היא: מה היא ההיררכיה המושלמת לחשבון הפרסום בגוגל?

לצערי, אין שום מתכון קסם להיררכיה של חשבון, ויותר מגישה אחת יכולה להיות מוצלחת.

להלן כמה גישות שעובדות מעולה:

  • על פי המבנה של האתר שלכם – איך האתר שלכם בנוי? יש לכם טאבים נפרדים או עמודים נפרדים למוצרים והצעות שונות? אתם מעריכים דפים של מוצרים מסוימים יותר מאחרים? אם האתר שלכם בנוי כמו שצריך (והוא אמור להיות), הגיוני שהחשבון שלכם יהיה מסודר בצורה דומה.
  • על פי מוצרים/שירותים שאתם מציעים – כנראה שזה אותו הדבר כמו ההיררכיה של האתר שלכם, אבל תחשבו על השירותים או המוצרים השונים שאתם מציעים וסדרו את החשבון שלכם בצורה דומה. לדוגמא, נגיד ואתם מוכרים ציוד טניס, אתם תרצו ליצור קמפיין למחבטי טניס, כדורי טניס, ביגוד וכדומה. לאחר מכן, בקמפיין של מחבטי הטניס, תצטרכו ליצור קבוצות שונות של מודעות למותגים שונים שאתם מוכרים או אפילו לפי גודל ומגדר שהמחבט מיועד לו. הסתכלו על ההצעות השונות שיש לכם ותחליטו אילו יעבדו טוב יותר. יש דרישה גדולה באינטרנט לתיקים לטניס? אז אולי צריך לתקצב את הקמפיין לתיקים. קחו את הזמן וסדרו את כל המוצרים והשירותים שאתם מציעים ולאחר מכן, החליטו אילו בעלי ערך גבוה יותר ויש להשקיע בהם יותר מהתקציב.
  • מיקום – האם מיקום חשוב לעסק שלכם? אולי יש לכם משרד עורכי דין שיש לו כמה סניפים או שאולי אתם מוכרים קורסים בתכנות בכל מיני מקומות. אם המיקום חשוב לקמפיין שלכם, אז תסדרו את המבנה של החשבון לפי מיקומים שונים. לדוגמא, צרו קמפיין שנקרא ” תל אביב” כדי להציע את השירות שרלוונטי רק לתל אביב.

 

יש הרבה טקטיקות לאיך לסדר את החשבון, אבל מה שחשוב זה לקחת את הזמן כדי למצוא מבנה הגיוני שיהיה קל לנהל ולעקוב אחריו ובנוסף שיהיה קל לשפר אותו עם הזמן. אז קחו את הזמן כדי לבחור את מה שהכי מתאים לכם והחליטו מה עובד הכי טוב לעסק שלכם.

מחקר מילות מפתח

אז הגעתם למסקנה איך צריך להיות המבנה של החשבון שלכם, הכולל נושאים לקמפיינים וקבוצות של מודעות. עכשיו זה הזמן למלא את קבוצות המודעות עם מילות מפתח, אבל איך לבחור את המילים הנכונות? אולי פשוט לבחור מילים שנשמעות מתאימות?  לא בדיוק הגישה שהייתי ממליץ עליה.

תצטרכו לעשות מחקר מילות מפתח דקדקני כדי לוודא שאתם בוחרים את המילים הנכונות, מילים שלא יהיה סביבן תחרות קשה מדי, שיש להן ציון איכות נמוך או שלא מחפשים אותן מספיק.

התחילו במעבר על כל קבוצת מודעות ושמרו רשימה מסודרת בקובץ אקסל. לאחר מכן השתמשו בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות לכל קבוצת מודעות. תוודאו שאתם בוחרים בין 10-20 מילים לכל קבוצה בהתחלה. אבל למה? לא עדיף לשלם על כמה שיותר מילים כדי לקבל תוצאות טובות יותר? דמיינו מסיבה שהיו בה יותר מדי אנשים, האוכל נגמר לפני שיכולת לגשת אליו בכלל, בקושי אפשר לזוז בלי לנשום על מי שלידך וכנראה שדורכים לך על הרגליים בלי לדעת שאתה שם בכלל. גוגל מגיב בצורה דומה כשיש יותר מדי מילות מפתח בקבוצת מודעות – המסיבה פשוט עמוסה מדי והסיכויים לייצר תנועה ותוצאות מכל מילת מפתח פשוט קטנים מדי. אתם תרצו גם להשתמש בהתאמות שונות ולהציע יותר כסף על מילה שיותר קשה מבחינתך ההגבלות ששמתם עליה בהתאמה.

ברגע שיש לכם רשימת מילות מפתח לכל קבוצת מודעות, זה הזמן להתחיל לבנות.

צרו את הקמפיין הראשון שלכם

אחרי שלקחתם את הזמן למפות את המבנה של החשבון שלכם עם רשימת מילות מפתח מפורטת, הגיע הזמן להתחיל ולבנות את הקמפיין הראשון שלכם. התחילו עם הקמפיין שנמצא בעדיפות הכי גבוהה אצלכם ותמשיכו משם. הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא לבדוק את המאפיינים של הקמפיין. החלק הזה נשמע פשוט, אבל מפרסים נוטים לעשות טעויות הנובעות מחוסר תשומת לב, שיכול לעלות לכם בתקציב.

מוסר ההשכל הוא לעבור בדקדקנות על המאפיינים. בדקו פעמיים את הנושאים הבאים:

  • סוג: בעבר הייתה האפשרות לבחור בקמפיין ברשת חיפוש עם הרחבה לרשת מדיה בצורה אוטומטית, כיום אפשר פשוט לבחור בלשונית רשת מדיה בנפרד. האופציה הזאת עובדת מעולה למפרסמים מסוימים המנסים להגיע לכמה שיותר אנשים שרק אפשר, אבל שימו לב שזה יאפשר למודעות טקסט שלכם להופיע מחוץ לדף החיפוש של גוגל ( למעשה בעוד אתרים שגוגל משתמשים בהם לפרסום). אני מעדיף להפריד בין התצוגה לבין החיפוש ולכן אני ממליץ לבחור רק ברשת חיפוש.
  • מיקום ושפה: תוודאו שאתם משתמשים במיקום והשפה המתאימים לקמפיין!
  • אסטרטגיה להצעות המחיר: אלא אם אתם רוצים שגוגל יריץ את העניין, אני ממליץ להגיש הצעות מחיר בצורה ידנית כדי שתוכלו לשלוט טוב יותר בתקציב שלכם. ברירת המחדל היא לתת לגוגל לעשות את זה, שימו לב שאתם צריכים לשנות את זה במאפייני החשבון.
  • הצעת מחיר ותקציב: הצעת המחיר כברירת המחדל היא פשוט המחיר ללחיצה המקסימלי שנקשר לכל מילת מפתח שאתם מוסיפים. אפשר לשנות את זה בקלות לכל מילת מפתח, מה שתרצו לעשות בטוח, פשוט הכניסו מחיר שאתם מרגישים בנוח לשלם עבור כל לחיצה. תקציב הוא אפילו יותר חשוב. חשבו כמה אתם מוכנים לשלם כל יום על הקמפיין שלכם עם התקציב שבחרתם.

צרו את קבוצת המודעות הראשונה ואת מודעת הטקסט הראשונה שלכם

כדי להתחיל את הקמפיין שלכם תצטרכו מודעות. כמו שראינו קודם, המודעות קשורות לרשימה של מילות מפתח בתוך קבוצה של מודעות, אז הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא ליצור קבוצת מודעות חדשה. בטאב של הקמפיינים ב- AdWords, אתם תראו קבוצות של מודעות (Ad groups) וכפתור להוספת קבוצה חדשה. לחצו על זה וקשרו את הכותרת לקבוצת המודעות הראשונה שלכם ( לדוגמה, אם נתייחס לדוגמת הטניס שנתנו קודם, הקבוצה החדשה תקרא “מחבטי טניס לנשים”)

לאחר מכן תצטרכו ליצור את המודעה הראשונה שלכם, קבוצת מודעות לא תוכל לעבוד אלא אם יש שם מודעה אחת לפחות כמובן.

להלן כמה עצות לאיך ליצור את מודעת הטקסט שלכם:

  • הגבלת תווים – גוגל יתריעו לכם כשאתם עוברים את כמות המילים המותרת. כתזכורת, הכותרת של מודעת הטקסט יכולה להכי למעשה שתי כותרת בגודל 30 תווים כל אחת, שורת תיאור המכילה עד 80 תווים, אל תדאגו משורת הקישור שנשלפת בצורה אוטומטית.
  • רלוונטיות – מודעות הטקסט שלכם צריכות לשקף את מילות המפתח ודפי הנחיתה. אם אתם משלמים על מילת מפתח כללית כמו “נעלי טניס” והמודעה שלכם מדברת על נעלי טניס לנשים, אז כל מחפש שהוא גבר לא ילחץ על המודעה שלכם. הציגו את מילת המפתח שלכם בבירור בכותרת ובתיאור של המודעה.
  • שיטות עבודה מומלצות: אני לא אכנס לכל שיטות העבודה, אבל יש כל כך הרבה דברים שיכולים למשוך עוד תשומת לב למודעות שלכם ולהבדיל אותן מהמתחרים. לדוגמא, הוספת הצעות מיוחדות הכוללות מספרים (אנשים אוהבים מספרים), שימוש בנקודה בסוף שורת התיאור הראשונה מה שמבליט אותה יותר. והרשימה עוד ממשיכה.
  • מה מותר ומה אסור שיופיע: תסמכו עליי, אתם לא רוצים שגוגל לא יאשרו את המודעה שלכם. זה לא סוף העולם אם זה יקרה, אבל זה יכול להשפיע לרעה על הביצועים, לעקב מודעות ובטח שלא משמח את גוגל. תוודאו שאתם עוקבים אחרי הכללים של גוגל לגבי איך מודעה צריכה להיות.
  • דפי נחיתה רלוונטיים: בעולם אידיאלי, כבר יש לכם דפי נחיתה המותאמים לכל קבוצת מודעות שרצה. אם לא, הייתי משקיע זמן ומשאבים כדי ליצור דפי נחיתה מתאימים. זה אולי נשמע קצת מגוחך, אבל אם דף הנחיתה שאליו מגיע המשתמש, לא יהיה רלוונטי למודעת הטקסט שהוא לחץ עליה, אז הסיכויים שהוא יחזור לתוצאות החיפוש הם גדולים מאוד.

הוסיפו את רשימת מילות המפתח הרלונטיות לקבוצת מודעות

באותו המסך כמו מקודם אתם תראו מעין קופסא לבנה שנקראת “מילות מפתח” (keywords) שבה תוכלו להוסיף את רשימת מילות המפתח שיצרתם. כתזכורת, הרשימה הזו צריכים להיות קצרה ( 10-20 מילים) ורלוונטית מאוד למודעות הטקסט ודפי הנחיתה שהמשתמשים מגיעים אליהם.  שימו לב שמילות מפתח חדשות נוספות עם התאמה רחבה (יותר חשיפה).

ברגע שיצרתם קבוצת מודעות הכוללת מודעות ומילות מפתח, אם אתם רוצים להוסיף מילים, פשוט השתמשו בכפתור +הוספת מילה (+Keyword).

ברגע שסיימתם ליצור את קבוצת המודעה הראשונה ביחד עם מודעת הטקסט ורשימת מילות המפתח, בחרו לשמור והמשיכו לחיוב.

ברכותיי! יצרתם בהצלחה את הקמפיין הראשון שלכם, את המודעה הראשונה שלכם ואת רשימת מילות מפתח הראשונה. אבל זה עוד לא נגמר..

צרו עוד מודעה או שתיים לקבוצת המודעות שלכם

עכשיו כשהכל מתקתק ויש לכם את קבוצת המודעות הראשונה שלכם, תטרכו ליצור לפחות עוד מודעה או שתיים. השאיפה היא שירוצו לפחות שתיים או שלוש מודעות בכל קבוצת מודעות כדי להשוות את הביצועים. המודעות שלכם צריכות להיות דומות אבל כתובות מעט שונה, אולי תשימו את הקריאה לפעולה במקום אחר או שתדגימו משהו שונה בכל מודעה. זה יאפשר לכם לבדוק את המודעות שלכם ולראות מה עובד הכי טוב עם הקהל שלכם. שימו לב שאתם תצטרכו לעקוב אחרי ההנחיות הרשומות למעלה לגבי מודעת טקסט, פשוט תשנו כל מודעה קצת.

כדי ליצור מודעה חדשה, קודם כל תוודאו שאתם תחת הטאב ” קמפיינים” בחשבון שלכם ב-AdWords, בחרו את קבוצת המודעות שעכשיו יצרתם וגשו לטאב של המודעות. משם פשוט בחרו להוסיף מודעה.

ברגע שיצרתם את כל המודעות שלכם לקבוצת המודעות הזו, גשו למאפיינים של הקמפיין. משם אתם תרצו לבחור את הדרך שבה גוגל מעבירים את המודעות שלכם (Delivery method). תוודאו שהמודעות שלכם על סטנדרט כדי שלא תבזבזו כסף מהתקציב היומי שלכם.

דבר אחרון לבדוק הוא איך המודעות שלכם עושות רוטציה ביניהן. אני ממליץ שהן יתחלפו תמיד כדי שבסופו של דבר תוכלו להשוות ביניהן כדי לראות מה מתאים הכי טוב לקהל שלכם.

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות
טיפים לפרסום בפייסבוק

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם
טיפים לפרסום בפייסבוק

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם

בשנה שעברה אינסטגרם חגגה 10 שנים שזה לא מעט בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הפלטפורמה לא מפסיקה להשתנות ולהתפתח לכיוונים חדשים המאפשרים לעסקים