המדריך המלא לפרסום בגוגל – סוגי התאמה

זמן קריאה: 5 דקות

כשאתם מגישים הצעת מחיר על מילת מפתח במקפיין הפרסום שלכם בגוגל, אתם נדרשים לבחור את סוג ההתאמה לכל מילה, מה שלמעשה אומר לגוגל כמה הגבלה אתם רוצים שתהיה בהתאמה הנעשית בין מילת המפתח שלכם למה שהמשתמש חיפש בשורת החיפוש.

ישנן 4 סוגי התאמות למילות מפתח לבחור מהן בקמפיין הפרסום בגוגל. במאמר הזה, אתם תלמדו מה הם ארבעת הסוגים, מה ההבדל ביניהם וכמובן למה זה חשוב בכלל להצלחה של קמפיין פרסום בגוגל.

סוגי ההתאמות

כשאתם יוצרים מודעת טקסט בקמפיין הפרסום שלכם, אתם יכולים לבחור התאמה רחבה, מגביל התאמה רחבה, התאמה לביטוי או התאמה מדויקת לכל מילת מפתח שבחרתם. לכל סוג התאמה שגוגל מציעים יש יתרונות וחסרונות.

התאמה רחבה

התאמה רחבה היא ברירת המחדל והיא המגיעה להכי הרבה אנשים. כשמשתמשים בהתאמה רחבה, המודעה שלכם תופיע כתוצאה מכל חיפוש הכולל כל מילה המופיעה במילת המפתח, בכל סדר שהוא.

לדוגמה, אם אתם משתמשים בהתאמה רחבה על מילת מפתח “מכונית יוקרה” , המודעה שלכם תוצג אם המשתמש מחפש “מכונית יוקרה” , “מכונית מהירה” או “דירות יוקרה”. גוגל יכולים להתאים את המודעה שלכם לחיפושים שבהם יש מילים נרדפות או דומות כמו למשל ” מכוניות יוקרתיות”, ביטוי שלא כולל את המונח שהצבתם במדויק.

בגלל שהתתאמה הרחבה בנויה בצורה כזו שהיא מגיעה להכי הרבה אנשים שאפשר, משתמשים עלולים ללחוץ על מודעות שלא רלוונטיות בכלל למה שהם חיפשו, והעלויות של זה יכולות להצטבר במהרה. בגלל שהתאמה רחבה היא ברירת המחדל חשוב לשים לב ולהיות זהירים. מילות מפתח בהתאמה רחבה זו דרך מעולה להביא המון לחיצות, אבל יש לשים עין על דוחות החיפושים, כדי לוודא שאתם לא משלמים סתם על תנועה לא רלוונטית ולא ממירה לאתר שלכם.

מגביל התאמה רחבה

סוג ההתאמה הזה מהווה משהו בין התאמה רחבה לסוג יותר נוקשה של התאמות שנראה בהמשך. מגביל התאמה רחבה מאפשר לכם להגיע לקהל רחב מאוד, אבל לשלוט יותר טוב במי נחשף למודעות על ידי “נעילת” מילים מסוימות ביחד בעזרת התו “+”. כשאתם מוסיפים את סימן הפלוס לפני מונח במילת המפתח שלכם, אתם אומרים לגוגל שהשאילתא בחיפוש חייבת לכלול את המונח הזה.

לדוגמה, נניח ואתם משתמשים במגביל התאמה רחבה על מילת המפתח ” כובעי מצחייה”, ואתם מוסיפים את ה- “+” לפני המילה “כובעי”, גוגל יתאימו את המודעות שלכם רק לחיפושים הכוללים בתוכם את המילה “כובעים”.

מתי זה טוב לנו? נקח לדוגמה סוכנות רכב שמוכרת רכבי מאזדה ממגוון רכב של דגמים, נשתמש במגביל התאמה רחבה כך: ״+מאזדה +למכירה״. אם יחפשו :״מאזדה יד 2 שנת 2019 למכירה״ יראו את המודעה שלנו.

התאמה לביטוי

לעיתים קרובות התאמה לביטוי מציעה חלק מהרוחב המציעה ההתאמה הרחבה, אבל כמו מגביל התאמה רחב, מציעה רמה גבוהה יותר של שליטה. המודעה שלכם תופיע כשמשתמש מחפש את הביטוי שרשמתם כמילת מפתח בדיוק באותו הסדר שרשמתם את מילת המפתח, אבל עלולות להיות עוד מילים לפני או אחרי הביטוי.

לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא “אוכל לכלבים”, המודעה שלכם תופיע כשמשתמש מחפש, “אוכל לכלבים בהנחה” , “אוכל לכלבים בזול” או אפילו ” כמות גדולה של אוכל לכלבים”. אבל היא לא תופיע בחיפושים כמו: “משחקים לכלבים” או “אוכל בריא” היות והשאילתא חייבת להכיל את הטקסט הנוסף רק לפני או אחרי הביטוי המדויק שהכנסתם, הדבר מאפשר גמישות אבל אתם משאירים המון תנועה מבוזבזת בשטח.

השימוש בהתאמה לביטוי מתבצע ע״י הוספה של גרשיים למילת המפתח (לדוגמא: ״אוכל לכלבים״)

התאמה מדויקת

התאמה מדויקת היא הספציפית ביותר והקשוחה ביותר מבין כל הסוגים. עם סוג ההתאמה הזה, משתמשים יראו את המודעה שלכם רק אם הם מקלידים בדיוק את מה שרשמתם במילת מפתח.

לדוגמה, אם ביטוי המפתח שלכם הוא “שמלת ערב שחורה”, המודעה שלכם תופיע אך ורק כשמשתמש יחפש “שמלת ערב שחורה” ( המילים האלה, בדיוק בסדר הזה) והיא לא תופיע אם משתמש יחפש “שמלה שחורה” או “שמלת ערב”. היתרון של זה הוא שמשתמשים שילחצו על המודעה שלכם, כנראה שהם מעוניינים מאוד בשירות או במוצר שלכם אז השימוש בסוג ההתאמה הזה יכול לחסוף הוצאות לא רצויות ולשמור על אחוז המרות גבוה. החיסרון הוא, תהיה לכם פחות תנועה לדף הנחיתה בתוצאה מההגבלות ששמתם, בגלל שההגבלה הזו דורשת שאילתות יותר ספציפיות ולהן יש נפח חיפוש קטן יותר והן לא יביאו לכם כמות חשיפות גדולה.

השימוש בהתאמה מדויקת מתבצע ע״י הוספה של סוגריים מרובעים למילת המפתח (לדוגמא: [אוכל לכלבים])

 

 

איך סוג ההתאמה משפיע על תוצאות המקפיין שלכם?

לסוג ההתאמה יש השפעה עצומה על הביצועים של הקמפיין שלכם, סוגי ההתאמות למעשה קובעות על אילו חיפושים אתם משלמים ועל אילו לא.

לפני שאתם בוחרים את סוגי ההתאמות לכל מילת מפתח שיש לכם, להלן כמה דברים לקחת בחשבון:

  • ביצועים עד כה – מה היו הביצועים עד עכשיו של מילת מפתח יכולים להעיד על אילו התאמות יספקו את התוצאות הטובות ביותר ויתנו לכם את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלכם.
  • מתחרים – איך המתחרים שלכם פועלים מבחינת קניית המילים שלהם והמבנה של החשבונות שלהם, בנוסף איך החשבונות שלהם היו מתפקדים מבחינת ביצועים. כל אלה ישפיעו על ההחזר שתראו מסוגי ההתאמה השונים.
  • הצעות מחיר – עלות עבור לחיצה ועלות עבור המרה מושפעות המון מהצעות המחיר, לעיתים קרובות מפרסמים משתמשים במתודות שונות למניפולציה של הצעות מחיר אגרסיביות יותר או פחות, על סמך סוג ההתאמה – זה יכול מאוד להשפיע על איזה סוג התאמה הוא המתאים ביותר.
  • מודעות טקסט ומבנה החשבון – המון מפרסמים יבחרו מילת מפתח חשובה במיוחד ויריצו אותה על כל סוגי ההתאמות, אולי אפילו יבנו מודעות ספציפיות המתאימות לכל סוג התאמה. הצורה שבה מפרסמם בונה את החשבון שלו גם כן יכולה להשפיע מאוד על הביצועים לסוגי התאמות שונים.

שימוש נכון ואופטימיזציה לסוגי ההתאמה הם חשובים מאוד בגלל שהם מאפשרים לכם להגיע לקהל המטרה שלכם בעוד שאתם נמנעים מלחיצות לא רלוונטיות על המודעות שלכם שסתם יבזבזו לכם כסף.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

פרסום בגוגל

מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

זמן קריאה: 5 דקות אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם

פרסום בגוגל

אופטימיזציה למנועי חיפוש – למה אתם חייבים להוסיף את המיקום של העסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, ככה ציבור הגולשים באינטרנט מצליח להתמצא בצורה יעילה יותר. במקום שבו בעבר היינו מחפשים מידע גלובלי באינטרנט, עכשיו אנחנו מעדיפים לקבל

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לוח זמנים

זמן קריאה: 4 דקות שמעתם פעם על הביטוי “ידע הוא כוח”? אם כן, איך זה שאין לכם מושג באילו ימים ובאילו שעות המודעות שלכן עובדות הכי טוב מבחינת חשיפות,

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לידים

זמן קריאה: 6 דקות כל בעל עסק שתשאלו אותו מה הוא צריך, יענה לכם שהוא צריך עוד לקוחות. עסקים לא יכולים להסתמך רק על לקוחות קיימים כדי לצמוח, אז

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן