ברוכים הבאים למאמר השני במדריך המלא לפרסום בגוגל.
במאמר הזה נראה מה הן מילות מפתח ולמה הן חשובות בכלל במודל ה- PPC.
בקמפיין גוגל הכל מתחיל ממילות מפתח.
כשמשתמשים בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר, למעשה מקלידים מילים לתוך שורת החיפוש כדי למצוא את מה שמחפשים. התוצאות שגוגל מחזיר, בין אם הן אורגניות או במפרסם שילם עליהן, נמצאות שם בגלל שהן רלוונטיות למילים שהכנסנו בשורת החיפוש. ואם אתם רוצים שהפרסומות שלכם יופיעו באותו העמוד, תצטרכו לתת הצעה מחיר על מילות המפתח המתאימות.
לכן, על מנת שקמפיין שלכם בגוגל יצליח, אתם צריכים לוודא שאתם משלמים על המילים הנכונות.
לתהליך הזה דרושים כמה דברים:
- מחקר מילות מפתח – שימוש בכלים למחקר מילות מפתח ומידע נוסף כדי להרכיב רשימה של מילות מפתח שמאוד רלוונטיות לעסק שלכם. המטרה היא להיות שם כשאנשים מחפשים מילים שקשורות למוצר או שירות שהעסק שלכם מציע.
- איחוד וארגון מילות המפתח – הקמפיינים המצליחים ביותר בעולם ה-PPC למעשה מחולקים לקבוצות קטנות של מילות מפתח כדי להיות שם כשאנשים מחפשים מילים ספציפיות.
- מילים מפתח שליליות – מילים שכאלה הן דרך לסנן לחיצות לא רצויות. למעשה להגיד לגוגל אילו חיפושים אתה לא רוצה שהמודעות שלך יופיעו בהם.
- תקציב – לכל אחד יש תקציב מוגבל, לכן חשוב למקד את התקציב על המילים שמביאות את התוצאות הטובות ביותר.
כמו שאתם רואים, קמפיינים בגוגל זה לא רק למצוא את המילים הנכונות. על מנת לקבל מודעות שעובדות טוב ובמחיר נמוך, תצטרכו לעבוד ולדאוג שהמקפיין שלכם והחשבון שלכם יישאר רלוונטי תמיד. זה אומר:
- מבנה עבודה מאורגן בכל הקמפיינים.
- מודעות מכוונות היטב ויעילות.
- דפי נחיתה אופטימלים.
כל הפקטורים הללו יתרמו לציון האיכות שמקבלות מילות החיפוש שלכם – זה הוא המדד העיקרי הקובע איפה המודעות שלכם יוצגו וכמה תעלה לכם כל לחיצה.
חיפושים ומילות מפתח
מבחינה הגיונית אפשר להתבלבל בין השניים, מילות חיפוש ומילות מפתח הם כאילו אותו הדבר אבל בעצם ממש לא. אז מה ההבדל?
מילת מפתח נשאבת למעשה ממאגר של מילות חיפוש.
מילת חיפוש היא למעשה רצף התווים או המילים שמשתמש מקליד בשורת החיפוש.
כמפרסמים, מה שאנחנו מחפשים זה מילות מפתח. לדוגמה, אחת ממילות המפתח שלכם יכולה להיות “משקפיים”. כשאתם תציעו כסף על המילה משקפיים, שאלת החיפוש שמפעילה את המודעה שלכם תכלול גם וריאציות נוספות כמו “משקפיים לראייה”, “משקפיים לנשים” וכדומה. כל אלה מתקשרים למילת המפתח שלכם והיא תמצא בכולם.
קבוצות של מילות מפתח
בגלל ששאלות חיפוש כוללות המון וריאציות, הכי מומלץ לחלק את מילות המפתח לקבוצות בעלות מכנה משותף.
ארגון וחלוקה של מילות המפתח משפר את אסטרטגיית הקמפיין שלכם על ידי יצירת מודעות מתאימות ודפי נחיתה מתאימים לכל קבוצה בעצם וככה עולה הרלוונטיות של כל אחת מהמודעות וכל אחד מדפי הנחיתה.
איך עובדות מילות מפתח בקמפיין ממומן בגוגל
הטקסטים שלכם צריכים להיות רלוונטים למילות החיפוש ששילמתם עליהן כדי לקבל ציונים טובים, הקובעים איפה המודעות שלכם יהיו וכמה כל לחיצה תעלה לכם.
מילת המפתח שעליהם אתם נותנים הצעת מחיר צריהכ להופיע המודעה שלכם על מנת להראות רלוונטיות גם לגוגל וגם למי שחיפש את המילה. המונח שאותו חיפש המשתמש יופיע בפונט בולט המודעה שלכם, אז שימוש במילת המפתח בטקסט כמה פעמים יבליט את המודעה שלכם מאוד:
להלן כמה טיפים לשימוש נכון של מילות מפתח במודעות שלכם בגוגל:
- נסו להשתמש במילת המפתח בכותרת ועוד פעם בתיאור מתחת, אם אתם יכולים תשתמשו במילת המפתח תוך כדי שאתם מציינים מה הלקוח מקבל ותוך כדי קריאה לפעולה.
- הציעו מחיר על מילים ארוכות מהרגיל ומשפטים יותר ספציפיים מאשר מילה אחת, יש להם פחות תחרות ולכן הן מדויקות יותר ועולות פחות.
- השתמשו בהכנסה דינמית של מילות מפתח, למעשה מה שקורה זה שהחיפוש המדויק של המשתמש מופיע במודעה, והופך את המודעה למאוד רלוונטית עבורו.
התאמת מילות מפתח
כשמגישים הצעת מחיר על מילות מפתח, ניתנת האפשרות לומר לגוגל כמה קשוח הוא צריך להיות כשהוא מתאים את המודעות שלכם למילות החיפוש שהמשתמש הכניס.
יש 4 סוגי התאמות למילות חיפוש, מהקלה לקשוחה ביותר:
- התאמה רחבה – זו למעשה ברירת המחדל. גוגל יתאימו את מודעה שלכם למספר הגדול ביותר של שאלות חיפוש. לדוגמה: אם תשלמו על המילה “משקפיים”, המודעות שלכם יופיעו גם כשאנשים יחפשו משפטים ארוכים שמופיעה בהם המילה “משקפיים”, כמו “משקפיים לקנייה ברחובות” ובנוסף הן יכולות להופיע גם שאנשים יחפשו ביטויים קרובים או מילים נרדפות לביטוי ששילמתם עליו.
- התאמת לביטוי– במקרה הזה גוגל יציג את המודעות שלכם רק כששאלת החיפוש כוללת משפט שלם, כמו “משקפיים זולים ברחובות” (המילים חייבות להופיע בסדר הזה בדיוק), מילים נוספות יכולות להיות כלולות בחיפוש או לפני המשפט או אחריו.
- התאמה מדויקת – הקשוחה מבין ארבעת ההתאמות, גוגל יתאימו את המודעות שלכם אך ורק לחיפושים שהם בדיוק אותו הדבר כמו מילת המפתח שבחרתם, בדיוק אותו הדבר.
התאמה רחבה למילות מפתח היא בעלת יתרון מסוים בגלל שהיא מאפשרת את החשיפה המקסימלית וככה את כמות הלחיצות המקסימלית, יחד עם זאת, הלחיצות הן פחות איכותיות מכיוון שהחיפוש הוא רחב יותר ויכול להיות שבסופו של דבר ימירו פחות. כמה שההתאמה יותר קשוחה ככה יהיו פחות לחיצות אבל התנועה שכן תגיע לאתר או לעמוד הנחיתה תהיה יותר רלוונטית ואיכותית.
במאמר הבא נבחן מה זה קבוצות של מודעות ואיך להשתמש בהן.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: