המדריך המלא לפרסום בגוגל – מחיר ללחיצה

זמן קריאה: 4 דקות

במאמר השביעי במדריך לפרסום בגוגל נבחן מה הוא מחיר ללחיצה ולמה הוא חשוב לקמפיין ה-PPC שלכם.

מחיר ללחיצה או עלות ללחיצה, Cost Per Click (CPC), מתייחס למחיר שהמפרסם משלם על כל לחיצה על מודעה שמבצע המשתמש בקמפיין PPC.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

  1. חלק ראשון לפרסום בגוגל – מה זה PPC
  2. מילות מפתח לפרסום בגוגל
  3. קבוצות מודעות בגוגל אדוורדס
  4. טקסטים למודעות גוגל מוצלחות
  5. אחוזי הקלקה (CTR)
  6. המאמר המלא לשיפור ציון האיכות בגוגל

 

במאמר הזה נלמד:

  • מה זה אומר מחיר ללחיצה (או בקיצור CPC).
  • למה מחיר ללחיצה חשוב לכם ולפרסום שלכם בגוגל שלכם.
  • איך להוריד את המחיר ועדיין לשמור על תנועה לאתר ועל אחוזי המרה גבוהים.

“לחיצה” על אחת ממודעות הטקסט שלכם מייצגת למעשה ביקור באתר או אינטאקציה עם אחד ממוצרי העסק או שירותי העסק. כל לחיצה בקמפיין שלכם בגוגל משמעותה היא שמשתמש שחיפש אתכם בגוגל תפסתם את צומת ליבו והוא הקליק על המודעה שלכם.

תשומת הלב הזו, זה מה שאתם קונים כמפרסמים ולכן חשוב לשים לב שלושה דברים:

  • איך תרצו לתפוס את צומת ליבו של הגולש.
  • כמה אתם מוכנים לשלם עליה.
  • עד כמה היא רלוונטית למוצר או השירות שאתם מוכרים

איך מחשבים עלות עבור לחיצה?

הנוסחה אומרת ככה:

מחלקים את דירוג המודעה של המתחרה בציון האיכות שקיבלתם ומוסיפים 0.01. התוצאה של החישוב הזה נותנת את העלות עבור כל לחיצה.

כמפרסמים, העלות עבור לחיצה שלכם תמיד תהיה נמוכה או שווה להצעת המחיר המקסימלית שנתתם. בגלל הדרך שבה עובדת המכירה הפומבית הזאת של מילות מפתח, המחיר עבור לחיצה מושפע מאוד ממה שאתם עושים וממה שהמתחרה הקרוב ביותר אליכם עושה מבחינת דירוג המודעה, הצעת המחיר וציון האיכות.

מה היא העלות הממוצעת עבור לחיצה?

העלות הממוצעת עבור לחיצה משתנת ותלויה בתעשייה ובסוג העסק שלכם, העלות יכולה להיות כמה אגורות ולהגיע אפילו לכמה עשרות שקלים. הכל תלוי כמה תחרות יש על מילה מסוימת ואיפה בעולם אתם נמצאים.

חשיבת העלות עבור לחיצה בפרסום במנועי חיפוש

עלות עבור לחיצה בעצם מסמלת את המספר שהולך לקבוע את ההצלחה הכלכלית של קמפיין הפרסום שלכם וכמה יעלה לכם קמפיין מילות המפתח.

החזר ההשקעה, בין אם אתם משלמים יותר או פחות ממה שאתם צריכים על כל פעולה, תלוי בכמה אתם משלמים על לחיצות ומה אתם מקבלים בעבור ההשקעה הזו.

היות והחזר ההשקעה הכולל של הקמפיינים שלכם נקבע על ידי כמה אתם משלמים עבור לחיצות ואיכות התנועה שהלחיצות מביאות, חשוב לחשוב עלות עבור לחיצה במונחים של עלות ורווח. תרצו לזהות ולכוון ללחיצות שהן גם לא יקרות וגם בעלות ערך בשבילכם.

הקטנת העלות עבור לחיצה ושמירה על הערך

אז איך מורידים את המחיר שאתם משלמים עבור כל לחיצה ועדיין שומרים או אפילו משפרים את האיכות של התנועה לאתר שלכם? יש שתי פעולות חשובות שבאות לידי ביטוי כאן:

העלו את ציון האיכות שלכם – גוגל יצרו מערכת אוטומטית המציעה הנחות במחיר לקמפיינים המנוהלים בצורה טובה ויש להם ציון איכות גבוה. כרגע, חשבונות עם ציון איכות של 6 ומעלה מקבלים בין 16 ל-50 אחוז הנחה על העלות עבור לחיצה, בעוד שחשבונות עם ציון איכות של 4 ומטה רואים עלייה במחיר בין 25 ל-400 אחוז!

תעלו את הסיכויים שלכם להנחה משמעותית על ידי שיפור ציון האיכות שלכם בדרכים הבאות:

  • העלו את אחוזי ההקלקה על ידי יצירת מודעות משכנעות ורלוונטיות. (למאמר על אחוזי הקלקה לחצו כאן)
  • תבנו קבוצות של מילות מפתח מתאימות. (למאמר המלא לקבוצות מודעות לחצו כאן)
  • אופטימיזציה למודעות טקסט ודפי נחיתה כדי שיהיו מדויקים ורלוונטיים יותר. (כאן תוכלו לקרוא איך ליצור טקסטים למודעות מוצלחות)

התרחבו – מצאו מילות מפתח רלוונטיות חדשות והזדמנויות חדשות לפרסם וככה תוכלו לייעל את התקציב שלכם למעשה. שימו לב אבל שבאותו הזמן אתם מוציאים מילות מפתח שלא רלוונטיות או יקרות מדי בקמפיינים שלכם.

שיפור מתמיד –  תוסיפו תמיד מילות שליה בחשבון מילות המפתח שלכם כדי לעזור לכם לשלוט על העלות עבור לחיצה שלכם בכך שאתם מסננים תנועה מחיפושים שאין הרבה סיכוי שתצליחו להמיר. אז בעוד אתם מוסיפים מילות מפתח חדשות לחשבון שלכם, תוודאו שאתם מוציאים את אלה שלא עובדות. כשאתם בוחרים מילות מפתח שעובדות כמו שצריך ורלוונטיות לעסק שלכם, אתם בעצם מבטיחים ש:

  • הכסף שאתם מוציאים מוגן – הוזלת העלות עבור לחיצה לא תהיה שימושית אם אתם משלמים מחיר נמוך על לחיצות לא רלוונטיות. הוספת מילות מפתח שליליות זו בעצם דרך להסביר לקמפיין שלכם אילו מונחים לא להתייחס אליהם ובכך לשמור את התקציב למונחים רלוונטים בלבד.
  • ציון האיכות שלכם משתפר – אם מילות המפתח שלכם קשורות בבירור למודעות הטקסט, דפי הנחיתה וההצעה שלכם, אחוז ההקלקה וציון האיכות יושפעו בצורה חיובית. הדבר יביא לכם לחיצות יעילות מבחינת עלות (זכרו עד 50% הנחה בעלות עבור לחיצה!), וגם לחיצות בעלות סיכוי יותר גבוה להיות מומרות.

עלות נמוכה עבור לחיצה מהווה חלק חשוב בהצלחה של קמפיין פרסום בגוגל ובסופו של עניין, הדבר מתורגם לעלות עבור המרה משתלמת יותר.

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

בעזרת שאלון קצר שהכנו תוכלו לגלות איך להביא לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

פרסום בגוגל

מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

זמן קריאה: 5 דקות אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם

פרסום בגוגל

אופטימיזציה למנועי חיפוש – למה אתם חייבים להוסיף את המיקום של העסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, ככה ציבור הגולשים באינטרנט מצליח להתמצא בצורה יעילה יותר. במקום שבו בעבר היינו מחפשים מידע גלובלי באינטרנט, עכשיו אנחנו מעדיפים לקבל

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לוח זמנים

זמן קריאה: 4 דקות שמעתם פעם על הביטוי “ידע הוא כוח”? אם כן, איך זה שאין לכם מושג באילו ימים ובאילו שעות המודעות שלכן עובדות הכי טוב מבחינת חשיפות,

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לידים

זמן קריאה: 6 דקות כל בעל עסק שתשאלו אותו מה הוא צריך, יענה לכם שהוא צריך עוד לקוחות. עסקים לא יכולים להסתמך רק על לקוחות קיימים כדי לצמוח, אז

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

מיתוג דיגיטלי

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

מיתוג דיגיטלי

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?