המדריך המלא לפרסום בגוגל – מילות מפתח זנב ארוך

מילות מפתח זנב ארוך הן למעשה ביטויי מפתח ארוכים וספציפיים יותר שהסבירות שהאנשים שמשתמשים בהם, יהיו קרובים יותר לנקודה שבה הם רוכשים משהו או שהם משתמשים בפקודות קוליות.

הביטויים האלה קצת נוגדים את האינטואיציה בהתחלה, אבל הם יכולים להיות בעלי ערך רב אם אתם יודעים איך להשתמש בהם ולמעשה הם יעזרו לכם מאוד בפרסום בגוגל.

לדוגמה: אם החברה שלכם מוכרת רהיטים קלאסיים, רוב הסיכויים שהאתר שלכם או הדפים באתר שלכם לא יופיעו בראש התוצאות של מילת החיפוש ” רהיטים” בגלל שיש יותר מדי תחרות ( זה במיוחד נכון אם אתם מנהלים עסק קטן יחסית) אבל אם העסק שלכם מתמחה נגיד ברהיטים קלאסיים העשויים מעץ תפוחים (סתם דוגמה מוגזמת לצורך המחשה), אז ביטוי מפתח כמו ” רהיטים קלאסיים העשויים מעץ תפוחים” הולך בוודאות למצוא בשבילכם לקוחות המחפשים בדיוק את המוצר הזה.

ניהול מילות מפתח זנב ארוך זה פשוט עניין של בחירת השורות הנכונות לתקשורת טובה יותר בין העסק שלכם ללקוחות שכבר נמצאים שם, ומחפשים בדיוק את מה שאתם מוכרים.

תחשבו על זה, אם תחפשו בגוגל את המילה “ספה” ( מילת מפתח רחבה מאוד שלעיתים מתייחסים אליה כאל “מונח ראשי”) מה הסיכויים שאתם הולכים ללחוץ על מודעות עד לקנייה? אבל אם אתם מחפשים למשל: ” ספה בצבע סגול עשויה מעץ אורן”, אתם יודעים בדיוק מה אתם מחפשים ולכן סביר להניח שאתם מוכנים גם לשלם על זה.

כמובן שאתם הולכים להביא פחות תנועה לאתר שלכם עם מילות מפתח זנב ארוך שכאלה מאשר עם מילים נפוצות יותר, אבל התנועה שכן תביאו תהיה הרבה יותר טובה, יותר מדויקת ויותר מחויבת.

כשאומרים מילת מפתח זנב ארוך, תחשבו על דרקון סיני

המונח “זנב ארוך” הוא למעשה מטאפורה ויז’ואלית לצורה של גרף הפצה (הבטחנו דרקון והוא תכף יגיע, אל תדאגו):

נניח ואנחנו יוצרים גרף של מילות מפתח פופולריות, ישנם ביטויים מסוימים (פייסבוק, בר רפאלי, סקס) שיגרפו מספר עצום של חיפושים.

אבל יש חלק מפתיע מאוד: מילות המפתח הללו, ראשו של הדרקון, למעשה מהוות אחוז קטן מאוד מכלל החיפושים, בין 10 ל-15 אחוז, תלוי איך מודדים. עוד 15-20 אחוז שייכים לחיפושים הבאים מביטויי מפתח בינוניים, מה שאומר שבערך 70 אחוז מצפיות בעמוד הן למעשה, מילות מפתח זנב ארוך. בדיוק כמו דרקון סיני שרואים בהלוכות ענקיות, הזנב ממשיך וממשיך.

מציאת המשתמשים המתאימים בעזרת מילות מפתח זנב ארוך

התחרות על הדירוג יכולה להיות מאוד קשוחה כשזה נוגע למילות מפתח קצרות, אבל זה יכול להוביל להחזר השקעה נמוך. בעזרת יישום נכון של מילות מפתח זנב ארוך, אתם תמשכו פחות תנועה, אם מדברים על מספרים בלבד, אבל ההחזר על ההשקעה שלכם יהיה הרבה יותר גבוה: אתם תמשכו את הקהל שאתם מחפשים והוא יהיה הרבה יותר קרוב לנקודת שבה הוא רוכש משהו מאשר הקהל של המתחרים הפחות דקדקנים שלכם.

פחות תחרות = עלויות נמוכות יותר

מילות מפתח זנב ארוך הן יקרות ערך לעסק שרוצה שהתוכן שלו ידורג גבוה בצורה אורגנית בגוגל, אבל הן יותר יקרות ערך למפרסמים המריצים קמפיין ממומן.

זה בגלל שכשאתם מציעים כסף על מילת מפתח זנב ארוך, המחיר ללחיצה תמיד יהיה נמוך, בגלל שיש על המילה פחות תחרות.

על ידי בחירת מילות מפתח זנב ארוך שהם יותר ספציפיות כמובן, אתם יכולים לקבל דירוג יותר גבוה למודעות שלכם על חיפושים רלוונטיים מאוד מבלי לשלם מחיר גבוה על כל לחיצה.

הטריק הוא למצוא מקור אמין ומתחדש של מילות מפתח זנב ארוך המתאימות לכם ולנישה שלכם. שימו לב שרוב הכלים המציעים מילות מפתח מתעלמים מהקטגוריה העשירה והחשובה הזו ומתרכזות רק במונחים הראשיים כשהם מתעלמים למעשה משאר הדרקון.

אז מה לעשות?

תנסו לחשוב ולהבין אילו דברים מייחדים את העסק שלכם והכניסו את הביטויים האלה כמילת מפתח, הדבר יבדיל אותכם מהמתחרים שלכם שסביר להניח שלא משתמשים במילות מפתח זנב ארוך ובפועל יביא לכם תנועה יותר מדויקת לאתר ויעלה משמעותית את החזר ההשקעה שלכם.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות
טיפים לפרסום בפייסבוק

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם
טיפים לפרסום בפייסבוק

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם

בשנה שעברה אינסטגרם חגגה 10 שנים שזה לא מעט בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הפלטפורמה לא מפסיקה להשתנות ולהתפתח לכיוונים חדשים המאפשרים לעסקים