מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

זמן קריאה: 5 דקות

אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם אם לא, לא נורא, בשביל זה התכנסנו לדבר על הנושא.

 

נתחיל בהתחלה – מה זה בדיוק Google Ads?

Google Ads היא מערכת הפרסום של גוגל, מערכת פשוטה שמאפשרת להציג אתכם בתוצאות החיפוש, עבור מי שמחפשים את המוצר או השירות של העסק שלכם. עקרונית, התשלום עובד על פי מודל של PPC – Pay Per Click, כלומר, תשלום על כל לחיצה. בכל פעם שמישהו יחפש ביטוי רלוונטי, יצפה במודעה שלכם בתוצאות וילחץ עליה, תחויבו בלחיצה אחת. המחפש לא לחץ על המודעה שלכם? לא תשלמו.

 

כמה תשלמו על כל לחיצה?

זה תלוי בביטויי החיפוש שבהם תבקשו להופיע. למשל, אם העסק שלכם מציע ‘חוגי שחייה בבאר שבע’, יתכן שתרצו לבחור את הביטוי הזה ולהופיע רק בחיפושים הללו ובחיפושים דומים מאוד. העלות של הלחיצה, תלויה בתחרות שיש בין המפרסמים על הביטוי. לכן, העלות גם משתנה, אבל תוכלו להגדיר תקרה של מחיר שמעליה לא תרצו לקנות הקלקות, וכך להגן על עצמכם מלחיצות שהחלטתם שהן יקרות מדי. חשוב לציין שככל שהביטוי ארוך יותר וספציפי יותר, התחרות מצטמצמת ולכן מחיר הביטוי יורד. למשל, הביטוי “מוסך בחיפה” הוא כנראה יקר, אבל סביר להניח שהביטוי “מוסך טויוטה מורשה בחיפה” יהיה זול יותר, כיוון שפחות עסקים מתחרים עליו.

רוצים ללמוד עוד על PPC המאמרים הבאים יכולים להתאים לכם:

“למה כדאי להשקיע גם בקמפיין PPC וגם בקידום אורגני”

“איך למצוא את אסטרטגיית ה-PPC הטובה ביותר עבורכם”

“5 טיפים שיעזרו לכם לשדרג את הקמפיינים שלכם”

תשלום פר קליק

 

למה עסקים זקוקים לפרסום ב Google Ads?

יתכן שתשאלו, למה לשלם על הופעה בתוצאות החיפוש? אם העסק ממילא מציע מענה ענייני לביטוי החיפוש, למה גוגל גובה ממני תשלום?
התשובה הפשוטה היא שיש לכם מתחרים, וכל אחד מכם רוצה להופיע בין התוצאות הראשונות כדי לגרום למתעניינים להגיע דווקא אליו.
גוגל מאפשרת לכם לבלוט על פני המתחרים, תמורת תשלום. אם יש לכם אתר מעולה, יכול להיות שממילא תופיעו בתוצאות החיפוש, אבל בראש העמוד הראשון של התוצאות, יש מעט מאוד מקומות וקשה לתפוס את המקומות הראשונים.
כידוע, מחפשים ילחצו על התוצאות הראשונות, ונדיר שיעברו לעמוד השני בתוצאות החיפוש.


אז נכון, אפשר להשתמש בכלים לקידום אורגני, SEO (Search Engine Optimization), שיקדמו אתכם מעלה בתוצאות החיפוש שאינן ממומנות.
האמת היא שאנחנו מאוד ממליצים להשקיע ב – SEO באופן עקבי. יחד עם זאת, מדובר בהשקעה של עבודה לא מבוטלת, ועדיין ההתקדמות שלכם במעלה תוצאות החיפוש בגוגל תהיה איטית יחסית. לגוגל לוקח זמן לבחון את האתר שלכם בשלל הפרמטרים שלו, ולקדם אתכם למעלה בהדרגה. עבודת SEO לא כוללת רק תוכן עדכני ושילוב של ביטויים רלוונטיים, בגוגל גם בוחנים אם אתרים אחרים מכילים קישורים לאתר שלכם. נוסיף שאם המתחרים שלכם עושים גם הם עבודת SEO טובה, יתכן שאף פעם לא ממש תגיעו למעלה בתוצאות החיפוש.


אל ייאוש! Google Ads הוא קיצור דרך מצוין כדי ללכוד בכל זאת את תשומת הלב של מי שמחפשים את מה שיש לכם להציע. אם המודעה שלכם כתובה היטב, היא תגרום למחפשים להיכנס לעמוד הנחיתה או לאתר שלכם. אם האתר שלכם בנוי היטב, הוא יביא להמרות, כלומר יגרום למבקרים שלכם לבצע את הפעולה הרצויה לכם: רכישה, השארת פרטים בטופס לידים, חיוג טלפוני, הורדת אפליקציה או כל פעולה אחרת.

 

אפשר לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם, אז למה בגוגל?

בשלב זה ודאי שאלתם את עצמכם מה עדיף, לפרסם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, או במודעות גוגל? כדי לענות על השאלה כדאי לשים לב להבדל חשוב: ברשתות החברתיות, אנשים לרוב לא מחפשים מענה או פתרון שהם מתכוונים לשלם עליו. בדרך כלל אנשים גולשים בפייסבוק או באינסטגרם כדי לעיין בתמונות, לשתף במידע או להשתתף בדיונים. זה לא אומר שלא כדאי לפרסם שם, אבל צריך לדעת שברשתות חברתיות נייצר פחות המרות, פשוט כי הגולשים שם לא מחפשים הצעות.
לעומת זאת, המחפשים במנוע החיפוש של גוגל הגיעו לשם מלכתחילה כדי לקבל הצעות, ולכן אלו הם מועמדים יותר בשלים עבורכם. רבים מהם מתכוונים לבצע עסקה מהירה ומחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע.

 

סימן שאלה

 

מה צריך בשביל להתחיל קמפיין Google Ads ואיך מפיקים ממנו את המיטב?

עוד יתרון של הפרסום בגוגל הוא שאין צורך בצוות שלם של אנשי צילום, עריכת וידאו, גרפיקה, סאונד והפקה. המודעות מבוססות על טקסט ממוקד, ואחרי שלמדתם איך המערכת עובדת, תוכלו להפעיל את הפרסום שלכם בעצמכם. כמובן, אנשי מקצוע מתחום השיווק הדיגיטלי הם בעלי יתרון ולרוב ידעו טוב מכם לנסח ולנתח את המידע, אבל זה תלוי בכם ואם תתמידו ותתעקשו, סביר להניח שתוכלו להגיע לרמת ביצוע גבוהה.
מערכת הפרסום בגוגל מציעה מגוון של כלים כדי לעקוב ולנתח את הקמפיין שלכם. תוכלו לבדוק בקלות כמה פעמים המודעה שלכם הוצגה, באילו ביטויים, כמה פעמים הקליקו עליה וכמה עלתה לכם כל הקלקה. הנתונים הללו חשובים כדי להפיק תובנות, להשתפר ולהתייעל, כדי שעם הזמן תוכלו לדחוף את התוצאות העסקיות שלכם קדימה בתהליך חסכוני וביעילות רבה יותר.

 

לסיכום:

Google Ads היא אחת מפלטפורמות הפרסום החשובות לעסק שלכם. היא פונה ללקוחות הבשלים, אלה שממש מחפשים אתכם, ועוזרת לכם לבלוט על פני המתחרים. גוגל הוא ה-מקום שפונים אליו צרכנים כדי למצוא את מבוקשם, כאשר יש להם כבר כוונה ברורה לבצע רכישה, ונשאר להם רק לבחור ממי. בצומת הזו אתם חייבים להיות.

 

 

שאלות על Google Ads? נשמח להכיר, להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלכך.

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

פרסום בגוגל

אופטימיזציה למנועי חיפוש – למה אתם חייבים להוסיף את המיקום של העסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, ככה ציבור הגולשים באינטרנט מצליח להתמצא בצורה יעילה יותר. במקום שבו בעבר היינו מחפשים מידע גלובלי באינטרנט, עכשיו אנחנו מעדיפים לקבל

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לוח זמנים

זמן קריאה: 4 דקות שמעתם פעם על הביטוי “ידע הוא כוח”? אם כן, איך זה שאין לכם מושג באילו ימים ובאילו שעות המודעות שלכן עובדות הכי טוב מבחינת חשיפות,

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לידים

זמן קריאה: 6 דקות כל בעל עסק שתשאלו אותו מה הוא צריך, יענה לכם שהוא צריך עוד לקוחות. עסקים לא יכולים להסתמך רק על לקוחות קיימים כדי לצמוח, אז

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן