למה יחס המרה הוא מדד חשוב ואיך משפרים אותו?

זמן קריאה: 4 דקות
יש לכם אתר סחר (E-commerce) או אתר תדמית שמקדם את המכירות, החשיפה והמוניטין של העסק? סביר להניח שאתם מכירים את המושג SEO (Search Engine Optimization), שמתייחס לפעולות שאתם עושים כדי לשפר את המיקום שלכם בגוגל, או במנועי חיפוש בכלל. חשוב לא פחות להכיר גם את CRO – Conversion Rate Optimization. בעברית, CRO הוא “שיפור יחס המרה”. זהו בעצם שם כולל לפעולות שאנחנו עושים כדי להגדיל את אחוז המבקרים באתר לקוחות משלמים. ביקור של גולשים באתר הוא מצוין, אבל הוא רק שלב בדרך. המטרה שלכם היא שהמבקרים ירכשו את המוצר או השירות שלכם, או יבצעו פעולה אחרת, כמו למשל רישום למועדון לקוחות, הורדת קובץ מסוים או אפליקציה וכיו”ב. למעשה, פעולות SEO עוזרות לאתר שלכם להצליח מול אלגוריתמים ומנועי חיפוש, ופעולות CRO עוזרות לכם להצליח מול המבקרים האנושיים שלכם.  

נתחיל בלשאול: מהו יחס ההמרה שלכם?

אם אתם אוספים נתונים בסיסיים על האתר, קל לבדוק את יחס ההמרה: מתוך סך המבקרים באתר בתקופה מסוימת, כמה ביצעו את הפעולה הרצויה? לשם הדוגמה, נניח שהאתר שלכם הוא עמוד נחיתה בו אתם מוכרים אונליין מוצר מסוים. ההמרה המבוקשת, היא המרה של מבקרים ללקוחות שרכשו את המוצר. אם החודש, למשל, ביקרו בעמוד שלכם 1,000 גולשים, ומתוכם 10 רכשו את המוצר, יחס ההמרה שלכם הוא 1%. החישוב המתמטי פשוט: 10/1,000 = 1%. אז מה גרם ל – 99% מהמבקרים לוותר על המוצר שלכם? יתכן שעבור חלקם, המוצר לא רלוונטי. בנושא זה יש לטפל בהיבט של SEO, וגם במודעות הממומנות (אם יש). זאת, כדי להביא אל האתר שלכם מבקרים רלוונטיים, ולא אחרים. עם זאת, חלק מהגולשים שוויתרו על המוצר שלכם ונטשו את האתר מבלי לרכוש, הם כן חלק מקהל היעד שלכם. את יחס ההמרה שעומד על 1%, אפשר לשפר! איך? אתם כבר יודעים: בתהליך CRO, מיטוב יחס ההמרה.

 אז מה עושים כדי לשפר את יחס ההמרה ולגרום ליותר מבקרים, לבצע את הפעולה שאתם רוצים מהם?

יש מספר היבטים שחשוב לשים אליהם לב, כדי לשמור על יחס המרה מיטבי, ולשפר אותו כל הזמן:

 
  1. הקפידו להדגיש את היתרון היחסי שלכם. אתם זולים מהמתחרים? מציעים חבילת שירות יוצאת דופן? מוצר עם תכונות ייחודיות? הקפידו להבהיר את היתרון שלכם כבר בראש האתר, ולחזור עליו.
  2. אל תתפשרו על חוויית משתמש! אתר עם טעינה איטית, תוכן לא ברור מספיק או לחצנים נסתרים שצריך לחפש אותם, יפגעו ביחס ההמרה שלכם. גם תהליך רכישה שנפסק באמצע בשל דרישת הרשמה לאתר, או באגים שונים, יתבטא ביחס המרה נמוך יותר.
  3. על מנת שהמבקרים שלכם ירצו לקבל מכם משהו, ודאי לרכוש, תחושת הבטחון שלהם היא קריטית. חשוב לאפיין ולעצב את האתר בצורה מוקפדת, שמשדרת למבקרים שהשקעתם רצינות ותשומת לב. האתר יכול להיות צבעוני ומיוחד, אבל אם יהיו בו בלגן ושגיאות, יחס ההמרה שלכם יפגע. עוד נקודה חשובה בנושא תחושת הבטחון, היא אזור התשלום. חשוב להבהיר ולהדגיש שהרכישה היא מאובטחת, ולעצב את אזור הרכישה באופן מרגיע ואמין.
  4. הנעה לפעולה ותמריצים הם דחיפה משמעותית. מומלץ לסיים כל יחידה של תוכן באתר, בהזמנה לביצוע פעולה, כמו “הורידו עכשיו”, או “הוסיפו לסל הקניות”. תמריצים יכולים להיות למשל תקופת התנסות חינם, הנחה זמנית, מבצעי השקה וכיו”ב.
מעוניינים בעוד טיפים לשיפור אחוזי ההמרה שלכם? המאמר הבא הוא בשבילכם: “5 טיפים שיעזרו לכם לשפר את אחוזי ההמרה”  

איך מתחילים בתהליך CRO ומה בעצם נרוויח בסוף?

בשלב ראשון, חשוב להגדיר היטב את הפעולה הרצויה. מה אתם רוצים שהמבקרים באתר או בעמוד שלכם יעשו? ירשמו למועדון הלקוחות? יורידו גרסת התנסות? ישאירו פרטים ליצירת קשר? יבצעו רכישה? לאחר מכן, חשוב לוודא שאתם אוספים נתוני אמת ועוקבים אחריהם: כמה מבקרים נכנסים לאתר שלכם וכמה מתוכם מבצעים את הפעולה הרצויה? זהו יחס ההמרה. הקפידו לתעד את יחס ההמרה שלכם כדי שתוכלו להעריך את המגמה שלו על פני הזמן, ואת התגובה שלו לשינויים שתערכו באתר. בשלב הבא, אפשר להיעזר בקבוצת ביקורת (אפילו בחברים או בני משפחה שנמנים על קהל היעד). בקשו מאנשים לבקר באתר ולחוות דעה עליו. האם הם מבינים מה האתר מציע? האם קל להם לשוטט בו? האם הם נתקלו בבעיות, בקשיים או במשהו שגרם להם אי נוחות? נסו לשפר את האתר שלכם בהתאם להמלצות, ולעקרונות שמנינו בסעיף הקודם. זכרו: בהירות, מהירות, שימוש ידידותי ותחושת ביטחון, יעלו אתכם על דרך המלך ליחס המרה מיטבי. חזרו על התהליך באופן קבוע! תהליך CRO מוצלח, יאפשר לכם להפיק מהאתר שלכם יותר, בכל פרמטר: שביעות רצון של המבקרים, חשיפה, מכירות ורווחים. התמדה בתהליך CRO תבטיח שהאתר שלכם יעשה עבורכם עבודה טובה יותר ויותר, וישפר את הביצועים העסקיים שלכם.  

יש לכם שאלות בנושא CRO – שיפור יחס ההמרה באתר שלכם? צרו קשר ונשמח להכיר, להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלכם.

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקות המדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקות המושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן