מה זה שיווק שותפים והאם זה כדאי? מאמר אורח של אור פיאלקוב

אור פיאלקוב - מאמר אורח תוכנית שותפים
זמן קריאה: 6 דקות

להתעורר בבוקר בשעה מוקדמת, לנסוע לעבודה, לחכות בפקקים, להגיע למשרד ולהתחיל לענות למיילים עד שעות הערב. מה אם הייתם יכולים להחליף את השגרה שלכם באפשרות להכניס כסף באופן חודשי לא משנה איפה אתם נמצאים? זה הרעיון המרכזי מאחורי שיווק שותפים. בואו נצלול לעומק ונבין מה זה שיווק שותפים והאם זה כדאי?

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא תהליך שבו אדם מרוויח עמלה עבור שיווק ומוצרים של אדם אחר או חברה מה שהופך אותו למעין שותף (Affiliate). כדי להפוך לשותפים אתם פשוט יכולים לבחור מוצר שנהנתם ממנו, לקדם אותו ולהרוויח חלק קטן מכל מכירה שהגיעה דרככם. מעקב אחר המכירות שעשיתם מתבצע בדרך כלל בממשק ששייך לחברה שאותה פרסמתם או באמצעות קישורי שותפים שהחברה מספקת לשותפים שלה. 


איך שיווק שותפים עובד בפועל?

מכיוון ששיווק שותפים פועל בצורה שבה לקוח מרוצה מעביר את חווית השימוש שלו במוצר ובעצם משווק אותו, שלושה גורמים חייבים להיות מעורבים בשיווק שותפים

  • החברה שמוכרת את המוצר – בין אם החברה היא תאגיד, עסק קטן, ספק או היצרן עצמו – הוא אינו צריך להיות מעורב באופן פעיל בשיווק ללקוחות הקצה אך בדרך כלל החברה תפרסם את המוצר בעצמה ושיווק שותפים יהיה רק חלק קטן מאסטרטגיית השיווק שלה.

  • המשווק שעושה אפליאציה למוצר – יכול להיות אדם פרטי או חברה המשווקת מוצרים בצורה מושכת יותר מהחברה הראשית. השותף משווק את המוצר ומשכנע גולשים נוספים שהמוצר בעל ערך או מועיל ובסופו של דבר משכנע את לקוח הקצה לקנות את המוצר כדי להרוויח עמלת מכירה.
  • לקוח הקצה – גם אם הצרכן יודע שאתה משווק לו מוצר שלא בבעלותך וגם אם לא האחריות למוצר שייכת לחברה שמוכרת אותה וגם הסליקה מתבצעת במערכת שלהם. לפעמים משווקים גלויים עם לקוחות הקצה ובגילוי נאות מודיעים להם שהם עושים אפליאציה למוצר. ככה או ככה הלקוח עדיין ישלם מחיר זהה על המוצר (לפעמים אפילו קנייה דרך המשווק תקנה לו הנחה). למערך שיווק השותפים אין השפעה על תהליך הרכישה


למה כדאי לעשות שיווק שותפים?

יש מאות אפשרויות של הכנסה דרך פעולות און ליין: שיווק לעסקים, שיווק ברשתות החברתיות, דרופשיפינג, איקומרס ועוד. אז למה כדאי לעשות דווקא שיווק שותפים?

  1. הכנסה פסיבית – מושג שקיבל הרבה באזז שלילי אחרי הפרשה של חברת Amoza. אמנם קשה מאוד להגיע למצב שההכנסה היא 100% פסיבית אך האפשרות קיימת. שיווק שותפים מציע לכם אפשרות של כסף שנכנס אליכם באופן פסיבי. ישנם חברות שמוכרות מוצרים במודל של מנוי חודשי, כל מכירה שתפנו אליהם תזכה אתכם בסכום כסף מסוים ובנוסף באחוזים מהמנוי החודשי של הלקוח. לדוגמא: בתכנית השותפים של החברה Wholesale אני מקבל 30% מכל תשלום של אדם שהפנתי לחברה, במידה והפנתי חבר שמשלם להם 50$ לחודש אני אקבל 16.5$ במשך כל חודש עד שהוא יחליט להפסיק את המנוי שלו. אין הגבלת אנשים כך שאם הפנתי 100 אנשים שרוכשים את השירות באופן חודשי ה-Revenu שלי יהיה 1650$ באופן חודשי.
  2. אין צורך בשירות לקוחות – כל הנושא של שירות לקוחות הוא באחריות מלאה של החברה שמוכרת את המוצר. מבנה שיווק שותפים בנוי בצורה כזאת שלא תצטרכו להיות מתמיכה ללקוח או משביעות הרצון שלו. טיפ מנצח: עזרו לחברה לשמור על שביעות רצון הלקוחות שהפנתם וכך הם יישארו לקוחות החברה ליותר זמן.
  3. עבודה מהבית – שיווק שותפים זו אפשרות מעולה לנוודים דיגטליים לעבוד מהבית או מכל מקום אחר בעולם אך חשוב לזכור שלהגיע למצב שאתם מכניסים מספיק כסף נטו כדי להישאר בבית זה לא תהליך פשוט ולוקח המון זמן להגיע לשם.
  4. תגמול עבור תוצאות – ברוב המשרות שתעבדו בהם (במיוחד במשרות 9 עד 17) התפוקה שלכם לא תייצר לכן יותר הכנסה. בשיווק שותפים זה פוך, ככל שתמכרו יותר כך תתוגמלו יותר.
  5. עלות נמוכה להתחלה – לרוב העסקים יש עלויות הקמה בסיסיות – יצירת מוצר, אחסון, סחורה ועוד. בשיווק שותפים אפשר להתחיל עם עלות נמוכה מאוד בלי הצורך ליצור מוצר או לבנות מערך הפצה.



טיפים למתחילים בשיווק שותפים

  • תתמקדו בנישה מסוימת – כשאתם מתחילים את הקריירה שלכם בשיווק שותפים תמיד תעדיפו לבנות לכם קהל בסיס בנישה ספציפית ולא לשווק מוצרים שלא קשורים ישירות אחד לשני. שימוש בסגמנטציה זהה ובאותו הקהל ימתג אתכם כמקצוענים בנישה הזאת וגם יגביר את הסיכויים שלכם למכור מוצרים נוספים מאותה הנישה.
  • תתחילו לסקר מוצרים ושירותים – תתחילו לסקר מוצרים בנישה שבחרתם. ספרו לקרואים שלכם מדוע הם יפיקו ערך מרכישה של המוצר או השירות שאתם מקדמים. כמעט לכל מוצר באינטרנט יש תכנית שותפים כולל מוצרים דיגיטליים ושירותים, ככה שהאפשרויות שלכם הם בלתי מוגבלות.
  • תשווקו רק מה שאתם מאמינים בו – אל תשווקו מוצר רק בגלל שתכנית שיווק שותפים של החברה שמוכרת אותו מאוד משתלמת. כמובן שעמלות גבוהות זה דבר חשוב אבל הרבה יותר חשוב לבחור מוצרים שאתם באמת מאמינים בהם, ככה גם יהיה לכם קל יותר לשווק אותם.
  • תשווקו במספר מקומות – במקום להתמקד רק בקהל שנמצא אצלכם בדף הפייסבוק האישי אני ממליץ לכם להשקיע זמן ולפתח ערוצי שיווק נוספים. יוטיוב, טיקטוק, בלוג, שיווק דרך האימייל – אלו רק חלק קטן מערוצי הפרסום הפוטנציאליים שבהם תוכלו להשתמש.


סיכום

שיווק שותפים הוא פתרון אידיאלי למי שרוצה לשלוט בהכנסות שלו ולא להיות תלוי במקום עבודה. שיווק שותפים מאפשר לכם למכור מוצרים שאתם אוהבים ומאמינים בהם ולהגדיל את קהל הלקוחות לחברות שישלמו לכם עבור זה. גודל ההכנסה תלוי כמובן ביכולות השיווק שלכם אך עבודה יעילה יכולה לעזור לכם להגיע למצב ששיווק שותפים היא הכנסה עיקרית או נוספת במחזור ההכנסות החודשי שלכם.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת דיגיטל המתמחה בקידום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

זמן קריאה: 6 דקות

להתעורר בבוקר בשעה מוקדמת, לנסוע לעבודה, לחכות בפקקים, להגיע למשרד ולהתחיל לענות למיילים עד שעות הערב. מה אם הייתם יכולים להחליף את השגרה שלכם באפשרות להכניס כסף באופן חודשי לא משנה איפה אתם נמצאים? זה הרעיון המרכזי מאחורי שיווק שותפים. בואו נצלול לעומק ונבין מה זה שיווק שותפים והאם זה כדאי?

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא תהליך שבו אדם מרוויח עמלה עבור שיווק ומוצרים של אדם אחר או חברה מה שהופך אותו למעין שותף (Affiliate). כדי להפוך לשותפים אתם פשוט יכולים לבחור מוצר שנהנתם ממנו, לקדם אותו ולהרוויח חלק קטן מכל מכירה שהגיעה דרככם. מעקב אחר המכירות שעשיתם מתבצע בדרך כלל בממשק ששייך לחברה שאותה פרסמתם או באמצעות קישורי שותפים שהחברה מספקת לשותפים שלה. 


איך שיווק שותפים עובד בפועל?

מכיוון ששיווק שותפים פועל בצורה שבה לקוח מרוצה מעביר את חווית השימוש שלו במוצר ובעצם משווק אותו, שלושה גורמים חייבים להיות מעורבים בשיווק שותפים

  • החברה שמוכרת את המוצר – בין אם החברה היא תאגיד, עסק קטן, ספק או היצרן עצמו – הוא אינו צריך להיות מעורב באופן פעיל בשיווק ללקוחות הקצה אך בדרך כלל החברה תפרסם את המוצר בעצמה ושיווק שותפים יהיה רק חלק קטן מאסטרטגיית השיווק שלה.

  • המשווק שעושה אפליאציה למוצר – יכול להיות אדם פרטי או חברה המשווקת מוצרים בצורה מושכת יותר מהחברה הראשית. השותף משווק את המוצר ומשכנע גולשים נוספים שהמוצר בעל ערך או מועיל ובסופו של דבר משכנע את לקוח הקצה לקנות את המוצר כדי להרוויח עמלת מכירה.
  • לקוח הקצה – גם אם הצרכן יודע שאתה משווק לו מוצר שלא בבעלותך וגם אם לא האחריות למוצר שייכת לחברה שמוכרת אותה וגם הסליקה מתבצעת במערכת שלהם. לפעמים משווקים גלויים עם לקוחות הקצה ובגילוי נאות מודיעים להם שהם עושים אפליאציה למוצר. ככה או ככה הלקוח עדיין ישלם מחיר זהה על המוצר (לפעמים אפילו קנייה דרך המשווק תקנה לו הנחה). למערך שיווק השותפים אין השפעה על תהליך הרכישה


למה כדאי לעשות שיווק שותפים?

יש מאות אפשרויות של הכנסה דרך פעולות און ליין: שיווק לעסקים, שיווק ברשתות החברתיות, דרופשיפינג, איקומרס ועוד. אז למה כדאי לעשות דווקא שיווק שותפים?

  1. הכנסה פסיבית – מושג שקיבל הרבה באזז שלילי אחרי הפרשה של חברת Amoza. אמנם קשה מאוד להגיע למצב שההכנסה היא 100% פסיבית אך האפשרות קיימת. שיווק שותפים מציע לכם אפשרות של כסף שנכנס אליכם באופן פסיבי. ישנם חברות שמוכרות מוצרים במודל של מנוי חודשי, כל מכירה שתפנו אליהם תזכה אתכם בסכום כסף מסוים ובנוסף באחוזים מהמנוי החודשי של הלקוח. לדוגמא: בתכנית השותפים של החברה Wholesale אני מקבל 30% מכל תשלום של אדם שהפנתי לחברה, במידה והפנתי חבר שמשלם להם 50$ לחודש אני אקבל 16.5$ במשך כל חודש עד שהוא יחליט להפסיק את המנוי שלו. אין הגבלת אנשים כך שאם הפנתי 100 אנשים שרוכשים את השירות באופן חודשי ה-Revenu שלי יהיה 1650$ באופן חודשי.
  2. אין צורך בשירות לקוחות – כל הנושא של שירות לקוחות הוא באחריות מלאה של החברה שמוכרת את המוצר. מבנה שיווק שותפים בנוי בצורה כזאת שלא תצטרכו להיות מתמיכה ללקוח או משביעות הרצון שלו. טיפ מנצח: עזרו לחברה לשמור על שביעות רצון הלקוחות שהפנתם וכך הם יישארו לקוחות החברה ליותר זמן.
  3. עבודה מהבית – שיווק שותפים זו אפשרות מעולה לנוודים דיגטליים לעבוד מהבית או מכל מקום אחר בעולם אך חשוב לזכור שלהגיע למצב שאתם מכניסים מספיק כסף נטו כדי להישאר בבית זה לא תהליך פשוט ולוקח המון זמן להגיע לשם.
  4. תגמול עבור תוצאות – ברוב המשרות שתעבדו בהם (במיוחד במשרות 9 עד 17) התפוקה שלכם לא תייצר לכן יותר הכנסה. בשיווק שותפים זה פוך, ככל שתמכרו יותר כך תתוגמלו יותר.
  5. עלות נמוכה להתחלה – לרוב העסקים יש עלויות הקמה בסיסיות – יצירת מוצר, אחסון, סחורה ועוד. בשיווק שותפים אפשר להתחיל עם עלות נמוכה מאוד בלי הצורך ליצור מוצר או לבנות מערך הפצה.



טיפים למתחילים בשיווק שותפים

  • תתמקדו בנישה מסוימת – כשאתם מתחילים את הקריירה שלכם בשיווק שותפים תמיד תעדיפו לבנות לכם קהל בסיס בנישה ספציפית ולא לשווק מוצרים שלא קשורים ישירות אחד לשני. שימוש בסגמנטציה זהה ובאותו הקהל ימתג אתכם כמקצוענים בנישה הזאת וגם יגביר את הסיכויים שלכם למכור מוצרים נוספים מאותה הנישה.
  • תתחילו לסקר מוצרים ושירותים – תתחילו לסקר מוצרים בנישה שבחרתם. ספרו לקרואים שלכם מדוע הם יפיקו ערך מרכישה של המוצר או השירות שאתם מקדמים. כמעט לכל מוצר באינטרנט יש תכנית שותפים כולל מוצרים דיגיטליים ושירותים, ככה שהאפשרויות שלכם הם בלתי מוגבלות.
  • תשווקו רק מה שאתם מאמינים בו – אל תשווקו מוצר רק בגלל שתכנית שיווק שותפים של החברה שמוכרת אותו מאוד משתלמת. כמובן שעמלות גבוהות זה דבר חשוב אבל הרבה יותר חשוב לבחור מוצרים שאתם באמת מאמינים בהם, ככה גם יהיה לכם קל יותר לשווק אותם.
  • תשווקו במספר מקומות – במקום להתמקד רק בקהל שנמצא אצלכם בדף הפייסבוק האישי אני ממליץ לכם להשקיע זמן ולפתח ערוצי שיווק נוספים. יוטיוב, טיקטוק, בלוג, שיווק דרך האימייל – אלו רק חלק קטן מערוצי הפרסום הפוטנציאליים שבהם תוכלו להשתמש.


סיכום

שיווק שותפים הוא פתרון אידיאלי למי שרוצה לשלוט בהכנסות שלו ולא להיות תלוי במקום עבודה. שיווק שותפים מאפשר לכם למכור מוצרים שאתם אוהבים ומאמינים בהם ולהגדיל את קהל הלקוחות לחברות שישלמו לכם עבור זה. גודל ההכנסה תלוי כמובן ביכולות השיווק שלכם אך עבודה יעילה יכולה לעזור לכם להגיע למצב ששיווק שותפים היא הכנסה עיקרית או נוספת במחזור ההכנסות החודשי שלכם.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת דיגיטל המתמחה בקידום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

בעזרת שאלון קצר שהכנו תוכלו לגלות איך להביא לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

זמן קריאה: 6 דקות

להתעורר בבוקר בשעה מוקדמת, לנסוע לעבודה, לחכות בפקקים, להגיע למשרד ולהתחיל לענות למיילים עד שעות הערב. מה אם הייתם יכולים להחליף את השגרה שלכם באפשרות להכניס כסף באופן חודשי לא משנה איפה אתם נמצאים? זה הרעיון המרכזי מאחורי שיווק שותפים. בואו נצלול לעומק ונבין מה זה שיווק שותפים והאם זה כדאי?

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא תהליך שבו אדם מרוויח עמלה עבור שיווק ומוצרים של אדם אחר או חברה מה שהופך אותו למעין שותף (Affiliate). כדי להפוך לשותפים אתם פשוט יכולים לבחור מוצר שנהנתם ממנו, לקדם אותו ולהרוויח חלק קטן מכל מכירה שהגיעה דרככם. מעקב אחר המכירות שעשיתם מתבצע בדרך כלל בממשק ששייך לחברה שאותה פרסמתם או באמצעות קישורי שותפים שהחברה מספקת לשותפים שלה. 


איך שיווק שותפים עובד בפועל?

מכיוון ששיווק שותפים פועל בצורה שבה לקוח מרוצה מעביר את חווית השימוש שלו במוצר ובעצם משווק אותו, שלושה גורמים חייבים להיות מעורבים בשיווק שותפים

  • החברה שמוכרת את המוצר – בין אם החברה היא תאגיד, עסק קטן, ספק או היצרן עצמו – הוא אינו צריך להיות מעורב באופן פעיל בשיווק ללקוחות הקצה אך בדרך כלל החברה תפרסם את המוצר בעצמה ושיווק שותפים יהיה רק חלק קטן מאסטרטגיית השיווק שלה.

  • המשווק שעושה אפליאציה למוצר – יכול להיות אדם פרטי או חברה המשווקת מוצרים בצורה מושכת יותר מהחברה הראשית. השותף משווק את המוצר ומשכנע גולשים נוספים שהמוצר בעל ערך או מועיל ובסופו של דבר משכנע את לקוח הקצה לקנות את המוצר כדי להרוויח עמלת מכירה.
  • לקוח הקצה – גם אם הצרכן יודע שאתה משווק לו מוצר שלא בבעלותך וגם אם לא האחריות למוצר שייכת לחברה שמוכרת אותה וגם הסליקה מתבצעת במערכת שלהם. לפעמים משווקים גלויים עם לקוחות הקצה ובגילוי נאות מודיעים להם שהם עושים אפליאציה למוצר. ככה או ככה הלקוח עדיין ישלם מחיר זהה על המוצר (לפעמים אפילו קנייה דרך המשווק תקנה לו הנחה). למערך שיווק השותפים אין השפעה על תהליך הרכישה


למה כדאי לעשות שיווק שותפים?

יש מאות אפשרויות של הכנסה דרך פעולות און ליין: שיווק לעסקים, שיווק ברשתות החברתיות, דרופשיפינג, איקומרס ועוד. אז למה כדאי לעשות דווקא שיווק שותפים?

  1. הכנסה פסיבית – מושג שקיבל הרבה באזז שלילי אחרי הפרשה של חברת Amoza. אמנם קשה מאוד להגיע למצב שההכנסה היא 100% פסיבית אך האפשרות קיימת. שיווק שותפים מציע לכם אפשרות של כסף שנכנס אליכם באופן פסיבי. ישנם חברות שמוכרות מוצרים במודל של מנוי חודשי, כל מכירה שתפנו אליהם תזכה אתכם בסכום כסף מסוים ובנוסף באחוזים מהמנוי החודשי של הלקוח. לדוגמא: בתכנית השותפים של החברה Wholesale אני מקבל 30% מכל תשלום של אדם שהפנתי לחברה, במידה והפנתי חבר שמשלם להם 50$ לחודש אני אקבל 16.5$ במשך כל חודש עד שהוא יחליט להפסיק את המנוי שלו. אין הגבלת אנשים כך שאם הפנתי 100 אנשים שרוכשים את השירות באופן חודשי ה-Revenu שלי יהיה 1650$ באופן חודשי.
  2. אין צורך בשירות לקוחות – כל הנושא של שירות לקוחות הוא באחריות מלאה של החברה שמוכרת את המוצר. מבנה שיווק שותפים בנוי בצורה כזאת שלא תצטרכו להיות מתמיכה ללקוח או משביעות הרצון שלו. טיפ מנצח: עזרו לחברה לשמור על שביעות רצון הלקוחות שהפנתם וכך הם יישארו לקוחות החברה ליותר זמן.
  3. עבודה מהבית – שיווק שותפים זו אפשרות מעולה לנוודים דיגטליים לעבוד מהבית או מכל מקום אחר בעולם אך חשוב לזכור שלהגיע למצב שאתם מכניסים מספיק כסף נטו כדי להישאר בבית זה לא תהליך פשוט ולוקח המון זמן להגיע לשם.
  4. תגמול עבור תוצאות – ברוב המשרות שתעבדו בהם (במיוחד במשרות 9 עד 17) התפוקה שלכם לא תייצר לכן יותר הכנסה. בשיווק שותפים זה פוך, ככל שתמכרו יותר כך תתוגמלו יותר.
  5. עלות נמוכה להתחלה – לרוב העסקים יש עלויות הקמה בסיסיות – יצירת מוצר, אחסון, סחורה ועוד. בשיווק שותפים אפשר להתחיל עם עלות נמוכה מאוד בלי הצורך ליצור מוצר או לבנות מערך הפצה.



טיפים למתחילים בשיווק שותפים

  • תתמקדו בנישה מסוימת – כשאתם מתחילים את הקריירה שלכם בשיווק שותפים תמיד תעדיפו לבנות לכם קהל בסיס בנישה ספציפית ולא לשווק מוצרים שלא קשורים ישירות אחד לשני. שימוש בסגמנטציה זהה ובאותו הקהל ימתג אתכם כמקצוענים בנישה הזאת וגם יגביר את הסיכויים שלכם למכור מוצרים נוספים מאותה הנישה.
  • תתחילו לסקר מוצרים ושירותים – תתחילו לסקר מוצרים בנישה שבחרתם. ספרו לקרואים שלכם מדוע הם יפיקו ערך מרכישה של המוצר או השירות שאתם מקדמים. כמעט לכל מוצר באינטרנט יש תכנית שותפים כולל מוצרים דיגיטליים ושירותים, ככה שהאפשרויות שלכם הם בלתי מוגבלות.
  • תשווקו רק מה שאתם מאמינים בו – אל תשווקו מוצר רק בגלל שתכנית שיווק שותפים של החברה שמוכרת אותו מאוד משתלמת. כמובן שעמלות גבוהות זה דבר חשוב אבל הרבה יותר חשוב לבחור מוצרים שאתם באמת מאמינים בהם, ככה גם יהיה לכם קל יותר לשווק אותם.
  • תשווקו במספר מקומות – במקום להתמקד רק בקהל שנמצא אצלכם בדף הפייסבוק האישי אני ממליץ לכם להשקיע זמן ולפתח ערוצי שיווק נוספים. יוטיוב, טיקטוק, בלוג, שיווק דרך האימייל – אלו רק חלק קטן מערוצי הפרסום הפוטנציאליים שבהם תוכלו להשתמש.


סיכום

שיווק שותפים הוא פתרון אידיאלי למי שרוצה לשלוט בהכנסות שלו ולא להיות תלוי במקום עבודה. שיווק שותפים מאפשר לכם למכור מוצרים שאתם אוהבים ומאמינים בהם ולהגדיל את קהל הלקוחות לחברות שישלמו לכם עבור זה. גודל ההכנסה תלוי כמובן ביכולות השיווק שלכם אך עבודה יעילה יכולה לעזור לכם להגיע למצב ששיווק שותפים היא הכנסה עיקרית או נוספת במחזור ההכנסות החודשי שלכם.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת דיגיטל המתמחה בקידום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

זמן קריאה: 6 דקות

להתעורר בבוקר בשעה מוקדמת, לנסוע לעבודה, לחכות בפקקים, להגיע למשרד ולהתחיל לענות למיילים עד שעות הערב. מה אם הייתם יכולים להחליף את השגרה שלכם באפשרות להכניס כסף באופן חודשי לא משנה איפה אתם נמצאים? זה הרעיון המרכזי מאחורי שיווק שותפים. בואו נצלול לעומק ונבין מה זה שיווק שותפים והאם זה כדאי?

מה זה שיווק שותפים

שיווק שותפים (Affiliate Marketing) הוא תהליך שבו אדם מרוויח עמלה עבור שיווק ומוצרים של אדם אחר או חברה מה שהופך אותו למעין שותף (Affiliate). כדי להפוך לשותפים אתם פשוט יכולים לבחור מוצר שנהנתם ממנו, לקדם אותו ולהרוויח חלק קטן מכל מכירה שהגיעה דרככם. מעקב אחר המכירות שעשיתם מתבצע בדרך כלל בממשק ששייך לחברה שאותה פרסמתם או באמצעות קישורי שותפים שהחברה מספקת לשותפים שלה. 


איך שיווק שותפים עובד בפועל?

מכיוון ששיווק שותפים פועל בצורה שבה לקוח מרוצה מעביר את חווית השימוש שלו במוצר ובעצם משווק אותו, שלושה גורמים חייבים להיות מעורבים בשיווק שותפים

  • החברה שמוכרת את המוצר – בין אם החברה היא תאגיד, עסק קטן, ספק או היצרן עצמו – הוא אינו צריך להיות מעורב באופן פעיל בשיווק ללקוחות הקצה אך בדרך כלל החברה תפרסם את המוצר בעצמה ושיווק שותפים יהיה רק חלק קטן מאסטרטגיית השיווק שלה.

  • המשווק שעושה אפליאציה למוצר – יכול להיות אדם פרטי או חברה המשווקת מוצרים בצורה מושכת יותר מהחברה הראשית. השותף משווק את המוצר ומשכנע גולשים נוספים שהמוצר בעל ערך או מועיל ובסופו של דבר משכנע את לקוח הקצה לקנות את המוצר כדי להרוויח עמלת מכירה.
  • לקוח הקצה – גם אם הצרכן יודע שאתה משווק לו מוצר שלא בבעלותך וגם אם לא האחריות למוצר שייכת לחברה שמוכרת אותה וגם הסליקה מתבצעת במערכת שלהם. לפעמים משווקים גלויים עם לקוחות הקצה ובגילוי נאות מודיעים להם שהם עושים אפליאציה למוצר. ככה או ככה הלקוח עדיין ישלם מחיר זהה על המוצר (לפעמים אפילו קנייה דרך המשווק תקנה לו הנחה). למערך שיווק השותפים אין השפעה על תהליך הרכישה


למה כדאי לעשות שיווק שותפים?

יש מאות אפשרויות של הכנסה דרך פעולות און ליין: שיווק לעסקים, שיווק ברשתות החברתיות, דרופשיפינג, איקומרס ועוד. אז למה כדאי לעשות דווקא שיווק שותפים?

  1. הכנסה פסיבית – מושג שקיבל הרבה באזז שלילי אחרי הפרשה של חברת Amoza. אמנם קשה מאוד להגיע למצב שההכנסה היא 100% פסיבית אך האפשרות קיימת. שיווק שותפים מציע לכם אפשרות של כסף שנכנס אליכם באופן פסיבי. ישנם חברות שמוכרות מוצרים במודל של מנוי חודשי, כל מכירה שתפנו אליהם תזכה אתכם בסכום כסף מסוים ובנוסף באחוזים מהמנוי החודשי של הלקוח. לדוגמא: בתכנית השותפים של החברה Wholesale אני מקבל 30% מכל תשלום של אדם שהפנתי לחברה, במידה והפנתי חבר שמשלם להם 50$ לחודש אני אקבל 16.5$ במשך כל חודש עד שהוא יחליט להפסיק את המנוי שלו. אין הגבלת אנשים כך שאם הפנתי 100 אנשים שרוכשים את השירות באופן חודשי ה-Revenu שלי יהיה 1650$ באופן חודשי.
  2. אין צורך בשירות לקוחות – כל הנושא של שירות לקוחות הוא באחריות מלאה של החברה שמוכרת את המוצר. מבנה שיווק שותפים בנוי בצורה כזאת שלא תצטרכו להיות מתמיכה ללקוח או משביעות הרצון שלו. טיפ מנצח: עזרו לחברה לשמור על שביעות רצון הלקוחות שהפנתם וכך הם יישארו לקוחות החברה ליותר זמן.
  3. עבודה מהבית – שיווק שותפים זו אפשרות מעולה לנוודים דיגטליים לעבוד מהבית או מכל מקום אחר בעולם אך חשוב לזכור שלהגיע למצב שאתם מכניסים מספיק כסף נטו כדי להישאר בבית זה לא תהליך פשוט ולוקח המון זמן להגיע לשם.
  4. תגמול עבור תוצאות – ברוב המשרות שתעבדו בהם (במיוחד במשרות 9 עד 17) התפוקה שלכם לא תייצר לכן יותר הכנסה. בשיווק שותפים זה פוך, ככל שתמכרו יותר כך תתוגמלו יותר.
  5. עלות נמוכה להתחלה – לרוב העסקים יש עלויות הקמה בסיסיות – יצירת מוצר, אחסון, סחורה ועוד. בשיווק שותפים אפשר להתחיל עם עלות נמוכה מאוד בלי הצורך ליצור מוצר או לבנות מערך הפצה.



טיפים למתחילים בשיווק שותפים

  • תתמקדו בנישה מסוימת – כשאתם מתחילים את הקריירה שלכם בשיווק שותפים תמיד תעדיפו לבנות לכם קהל בסיס בנישה ספציפית ולא לשווק מוצרים שלא קשורים ישירות אחד לשני. שימוש בסגמנטציה זהה ובאותו הקהל ימתג אתכם כמקצוענים בנישה הזאת וגם יגביר את הסיכויים שלכם למכור מוצרים נוספים מאותה הנישה.
  • תתחילו לסקר מוצרים ושירותים – תתחילו לסקר מוצרים בנישה שבחרתם. ספרו לקרואים שלכם מדוע הם יפיקו ערך מרכישה של המוצר או השירות שאתם מקדמים. כמעט לכל מוצר באינטרנט יש תכנית שותפים כולל מוצרים דיגיטליים ושירותים, ככה שהאפשרויות שלכם הם בלתי מוגבלות.
  • תשווקו רק מה שאתם מאמינים בו – אל תשווקו מוצר רק בגלל שתכנית שיווק שותפים של החברה שמוכרת אותו מאוד משתלמת. כמובן שעמלות גבוהות זה דבר חשוב אבל הרבה יותר חשוב לבחור מוצרים שאתם באמת מאמינים בהם, ככה גם יהיה לכם קל יותר לשווק אותם.
  • תשווקו במספר מקומות – במקום להתמקד רק בקהל שנמצא אצלכם בדף הפייסבוק האישי אני ממליץ לכם להשקיע זמן ולפתח ערוצי שיווק נוספים. יוטיוב, טיקטוק, בלוג, שיווק דרך האימייל – אלו רק חלק קטן מערוצי הפרסום הפוטנציאליים שבהם תוכלו להשתמש.


סיכום

שיווק שותפים הוא פתרון אידיאלי למי שרוצה לשלוט בהכנסות שלו ולא להיות תלוי במקום עבודה. שיווק שותפים מאפשר לכם למכור מוצרים שאתם אוהבים ומאמינים בהם ולהגדיל את קהל הלקוחות לחברות שישלמו לכם עבור זה. גודל ההכנסה תלוי כמובן ביכולות השיווק שלכם אך עבודה יעילה יכולה לעזור לכם להגיע למצב ששיווק שותפים היא הכנסה עיקרית או נוספת במחזור ההכנסות החודשי שלכם.

על הכותב:

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברת דיגיטל המתמחה בקידום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שירותי ענן מומלצים ואחסון אתרים בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקות המושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

מיתוג דיגיטלי

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

מיתוג דיגיטלי

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?