איך שומרים על פרטיות הגולשים ועדיין משווקים נכון בדיגיטל?

זמן קריאה: 4 דקות

החוק דורש מכל מי שמשווק או סוחר בדיגיטל, להקפיד עוד ועוד על פרטיות הגולשים. מצד שני, הגולשים מצפים לתוכן מותאם אישית. איך מאזנים?

פרטיות ברשת היא מזמן לא נושא שולי אלא סוגיה שעומדת במרכז דיון עולמי

נושא הפרטיות ברשת הולך ומתפתח במהירות, ונמצא במוקד תשומת הלב של ענקיות האינטרנט וגם של מקבלי החלטות ומדינאים בכל העולם. צעדים חדשים ננקטים כל הזמן כדי להגביר את הפרטיות של הגולשים ואת השליטה שלהם על המידע האישי שהם משתפים. פרטי מידע על לקוחות, כמו תנועה ומיקום, אינטראקציות עם אחרים, תחומי עניין, התנהגות צרכנית וכו’, מהווים מידע יקר ערך למפרסמים המשתמשים במידע כדי “לצבוע” קהלים ולמקד את השיווק הדיגיטלי.
גם הגולשים עצמם מודעים יותר ויותר לנושאי פרטיות. חלקים הולכים וגדלים מהם, תוהים איזה מידע נאסף עליהם, על ידי מי, לאן המידע מועבר, מי חשוף אליו ולמה הוא משמש. מהלכים גדולים שקשורים באיסוף ובהעברת דאטה בין חברות, כבר עוררו מחאות ציבוריות סוערות בעולם.
רשויות שונות להגנת הפרטיות באינטרנט קמו במדינות רבות, והנושא נמצא בעיצומו של תהליך הסדרה שימשך כנראה שנים, ואולי ימשיך להתפתח תמיד.

איך משלבים בין פרסונליזציה לפרטיות?

אנחנו ממליצים לראות את הנולד, להיות על הצד הבטוח ולהתכונן לבאות בכל הקשור לחוקי פרטיות.
מצד שני, אנחנו בהחלט יודעים שמידע על הלקוחות שלך, ועל המבקרים באתר שלך, הוא חשוב כדי לבנות שיווק דיגיטלי חכם, לידים ומכירות. בנוסף, מידע על הגולש הוא חשוב גם כדי להציע לו חוויית משתמש מותאמת אישית (פרסונליזציה), שתתאים לו ותהיה יותר שימושית ושירותית עבורו. אז מידע על הלקוח הוא חשוב ומשרת גם את העסק וגם את הלקוח, אבל יש צורך גם לשמור על זכות הגולש לפרטיות. מה עושים?

  1. העדיפו להסתמך על דאטה שנאסף ממקור ראשון, כלומר, מידע שהגולש מסר על עצמו. לאסוף מידע על לקוחות ומתעניינים זה נהדר. פרטים כמו מייל וטלפון יאפשרו לכם לשלוח עדכונים ודיוור שיווקי. פרטים כמו תאריך לידה יאפשרו לכם להציע מתנה ליום ההולדת, ומקום מגורים יאפשר לכם להתאים את הצעות המכר מבחינה גיאוגרפית. יחד עם זאת, את הפרטים רצוי להציע ללקוח להשאיר, באופן ישיר. כמובן, יש כאלה שלא ירצו להשאיר פרטים ולהסגיר מידע, ויוותרו על כך. מוטב לאבד את פרטיהם של מי שלא מעוניינים להיות איתכם בקשר, ולהישאר עם הפרטים של הקהל הממוקד יותר, אלה שדווקא שמחו להישאר. אל תתפתו לאסוף מידע על גולשים דרך צד ג’ כלשהו, או מבלי לעדכן את הלקוח על איסוף המידע אודותיו.

  2. אמצו טכנולוגיות חיזוי כדי לאפיין התנהגויות של לקוחות, במקום איסוף פרטי מידע. כלים חדשניים של גוגל וחברות אחרות, על בסיס בינה מלאכותית, יכולים לחזות התנהגויות של גולשים על סמך מעט מאוד מידע. כך, ניתן להתאים לגולש את חוויית המשתמש, את המסר השיווקי ואת הצעת המכר הנכונה, מבלי לאסוף עליו מידע. זהו למעשה הדור הבא של הפרסונליזציה: התאמה אישית על סמך טכנולוגיות חיזוי ולא על סמך דליית פרטים.

  3. היום אנחנו כבר יודעים שהמשפך השיווקי לאו דווקא מתחיל ונגמר בביקור אחד באתר. מתעניינים רבים יצאו ויחזרו מספר פעמים עד שישלימו עסקה, ירשמו, ישאירו פרטים או יעשו את הפעולה הרצויה לכם. לכן, כשאתה מודדים את יחס ההמרה שלכם, אל תשוו לקוח שפגש אתכם לראשונה, ללקוח שכבר קיים עמכם אינטראקציה מספר פעמים. הכלל נכון למודעות פרסום, לאתרי סחר, לאפליקציות ועוד. חשוב להתאים את התוכן ואת החוויה כולה, לשלב שבו נמצא הגולש, בתהליך ההבשלה לקראת ההמרה. במקום לאסוף פרטי מידע על גולשים ולהציג להם תוכן והצעות על פי המאפיינים הדמוגרפיים או ההתנהגותיים שלהם, צרו עבורם חוויה והצעות שמתבססות על האינטראקציה הקודמת איתכם. כך תפחיתו את התלות שלכם בדאטה ובמקומה תבססו את הפרסונליזציה על התקשורת האישית שלכם עם הלקוח. זוהי ממילא גישה שיווקית נכונה ובריאה יותר.

לסיכום

כדאי לכל מי שמשווק בדיגיטל או סוחר אונליין, להפחית את התלות באיסוף מידע על לקוחות, להגביר את השקיפות ולעדכן את הלקוח במידע שנאסף אודותיו, ולפתח יכולות פרסונליזציה שלא נשענות על איסוף דאטה, כמו למשל טכנולוגיות חיזוי בבינה במלאכותית ויצירת מערכת יחסית ארוכת טווח עם הלקוח, עם תוכן שמשתנה לאורך הקשר. בגישה זו ניתן להמשיך ולשמור על פרסונליזציה שהיא חיונית למכירות, ובמקביל להיערך למדיניות הפרטיות המחמירה.

 

 

שאלות על פרטיות ברשת ופרסונליזציה? נשמח להכיר, להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלך.

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקות המדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקות המושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן