למה כדאי להשקיע גם בקמפיין PPC וגם בקידום אורגני?

זמן קריאה: 4 דקות

המציאות היא שתקציב השיווק הוא תמיד מוגבל, וחשוב לשקול במה להשקיע אותו ואיך.

תחת הכותרת “שיווק דיגיטלי” יש הרבה אפשרויות, והדרך שבה תחלקו את התקציב תשפיע על האפקטיביות של מאמצי השיווק.
רובכם יודעים מהו קידום אורגני של אתר או של עמוד נחיתה. הוא ידוע בקיצור SEO (Search Engine Optimization) והמשמעות היא קידום בתוצאות החיפוש בגוגל, כדי שהאתר או עמוד הנחיתה שלכם יופיע גבוה ככל האפשר בעמוד התוצאות, בחיפוש הביטויים הרלוונטיים.

קידום אורגני נעשה על ידי התאמת האתר או עמוד הנחיתה, לפרמטרים שגוגל בוחן. במסגרת קידום אורגני, אין צורך לשלם לגוגל, או לרכוש שטחי פרסום. ככל שהאתר שלכם מצליח להיות רלוונטי יותר למילות המפתח אותם מחפשים הגולשים ולעמוד בקריטריונים של גוגל, הוא יופיע במיקום גבוה בעמוד התוצאות, ללא תשלום.

לדוגמה, בחיפוש הביטוי “חופשה באילת”, יופיע האתר שגוגל רואה בו הרלוונטי והאיכותי ביותר לביטוי זה. לא להתבלבל: תוצאות הקידום האורגני מופיעות אחרי התוצאות הממומנות, שהן למעשה מודעות, והן נושא הסעיף הבא.

קידום ממומן מסוג PPC (Pay Per Click) מבוסס על תשלום עבור המיקום שלכם בתוצאות החיפוש, כאשר פעימת תשלום מתרחשת רק במקרה שהמחפש אכן הקליק על האתר שלכם.

למעשה, אתם קונים מילים (ביטויי מפתח) שהחיפוש שלהן יציג את האתר שלכם בתוצאות החיפוש הראשונות, תמורת תשלום עבור כל לחיצה. תוצאת החיפוש שבה האתר שלכם מופיע, היא למעשה מודעה, שמופיעה רק עבור מי שחיפש ביטוי שהגדרתם ורכשתם.

כאמור, כל לחיצה של גולש על המודעה, עולה לכם כסף. זהו מודל התשלום בקמפיין מסוג זה. כמה תשלמו עבור כל לחיצה? תלוי בביטוי, עד כמה הוא שכיח ומה כמות המתחרים עליו. לחיצה אחת יכולה לעלות אגורות, או אפילו עשרות שקלים. אגב, יש עוד סוגים של PPC, ואפשר ליישם את המודל גם במודעות בצורת באנרים.
אז במה כדאי להשקיע? בקידום אורגני או בקידום ממומן? התשובה היא: גם וגם.
ואם התקציב מוגבל? ובכן, כמעט תמיד תקציב השיווק מוגבל, ועדיין, התשובה היא: גם SEO וגם PPC.

אז מהן הסיבות לשלב בין קידום אורגני לבין קמפיין PPC?

דיוק במילות החיפוש וחיסכון ארוך טווח בעלויות

במסגרת קמפיין PPC תבצעו חקר מילות חיפוש, תנתחו את המילים הרלוונטיות, תבחרו את הביטויים שעליהם אתם מעוניינים לשלם, ותתחילו לראות תוצאות מיד.

בעזרת ניסוי וטעייה תלמדו מהן המילים הרלוונטיות לקהל היעד שלכם. כלומר, מאוד מהר תדעו מה מחפשים אלה שבאמת הופכים ללידים איכותיים.

כשיהיה בידיכם המידע הזה, תוכלו להשתמש בו גם לטובת קידום אורגני. עם הזמן, שילוב הביטויים הנכונים בתוכן האתר שלכם, יציף את האתר שלכם למעלה בתוצאות החיפוש האורגניות. כך, תוכלו לחסוך משאבים ולהפחית את היקף העלויות של רכישת הביטויים.

רוצים לדעת איך למצוא את אסטרטגיית ה-PPC שמתאימה לכם? המאמר הבא יכול לעזור!

“איך למצוא את אסטרטגיית ה-PPC הטובה ביותר עבורכם?”

 

להישאר בקשר עם המבקרים שלכם

נניח שהקידום האורגני שלכם מצוין, ויש לכם הרבה מבקרים באתר, שמגיעים מבלי ששילמתם על הקלקות. האם זה אומר שיש לכם לידים ומכירות? עדיין לא.

אם המבקרים שלכם נכנסים לאתר ונוטשים, מבלי שהשאירו פרטים או ביצעו עסקה, לא הרווחתם הרבה מהביקור שלהם, ולא בטוח שהם יחזרו.

קמפיין ממומן יוכל לזהות את המבקרים שלכם ולהציג להם מודעת PPC שתמשוך אותם לחזור לאתר שלכם שוב. קמפיין מסוג זה נקרא “רימרקטינג”, והוא עשוי להיות מאוד יעיל: במקרים רבים, לקוחות מבשילים לעסקה רק אחרי שנחשפו להצעה מספר פעמים. אז נכון, ההקלקה על המודעה תעלה לכם כסף, אבל בכך, תחזירו לאתר שלכם לקוח שכבר ביקר אתכם, ובעל סיכוי גדול להיות בשל לעסקה.

נוכחות ובולטות

השילוב בין קידום אורגני לבין קידום ממומן, מגדיל את כמות ההופעות שלכם בכל חיפוש וחיפוש. בנוסף, ריבוי הביטויים הפוטנציאליים, תמיד עלול לגרום לכך שתישמטו מתוצאות החיפוש בגוגל עבור מילות חיפוש מסוימות.

המצב הוא דינמי, וגם שינויים בפעילות של המתחרים שלכם, יכולים לגרום לכך שתידחקו לעמוד השני בתוצאות החיפוש.

כמו שכולנו יודעים, לעמוד השני בתוצאות החיפוש מגיעים רק מחפשים מעטים. שילוב בין קידום אורגני לקמפיין PPC מעניק לכם גיבוי ומגביר את החשיפה והנוכחות שלכם בחיפושים, כדי שלא תאבדו לידים יקרים.

יש סיבות רבות נוספות להשקיע גם בקידום אורגני וגם בקמפיין PPC! צרו קשר ונשמח להכיר, להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלכם.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקות המדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקות המושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן