מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

זמן קריאה: 7 דקות

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום סופר מקצועי, שיווק דיגיטלי הוא תמיד למידה תוך כדי תנועה ולא תכנית קבועה מראש. למרות הכל, כשזה מגיע לפרסום בפייסבוק, יש כמה טיפים שנוכל לתרום מניסיוננו, וכדאי לנסות אותם:

1.וידאו, וידאו ועוד פעם וידאו!

בשיווק בפייסבוק ובכלל ברשתות חברתיות, סרטוני וידאו עדיפים על פני תמונות וטקסט. הוכח שמודעות שכוללות סרטון, מגדילות כמעט פי 2 את הסיכוי שהצופה יבצע רכישה, בהשוואה למודעה סטטית. למה זה קורה? כנראה שלסרטונים יש יכולת לסקרן, להעביר מידע ותחושות, לקרב את הצופה מבחינה רגשית ולשכנע אותו להתקדם. יצירת מודעות וידאו בפייסבוק היא לא מסובכת. מערכת המודעות של פייסבוק מציעה תהליך מובנה עם שבלונות, ורק תצטרכו לבחור את זו שמתאימה לכם ולהוסיף לה את האלמנטים הנכונים (תמונות, טקסט, לוגו, הנעה לפעולה וכיו”ב).

לחילופין, אם הפקתם סרטון וידאו מקורי, זה כמובן מבורך. אגב, כדאי מאוד לצרף לסרטון כתוביות, כך שניתן יהיה לצפות בו ולהבין אותו גם במצב שקט. הוכח שכתוביות מאריכות את משך הצפייה הממוצע בסרטון ומשפרות את תוצאות הקמפיין.

אגב, במקום וידאו של ממש, אפשר ליצור מודעה על בסיס גיף (GIF), שהוא כידוע מעין וידאו קצרצר שעשוי על ידי קפיצה בין תמונות, וחוזר על עצמו. קל ליצור גיפים ואם עושים אותם נכון, הם עושים עבודה טובה.

2.על מודעות קנבס שמעתם?

אפרופו יצירת מודעות וידאו, כיום פייסבוק מציע ליצור מודעות קנבס, שהן מודעות חווייתיות על גבי מסך מלא (במובייל). הן יכולות להכיל סרטון, או המחשה בתלת ממד, ועוד הרבה סגנונות ויזואליים ואפקטים חווייתיים שמאפשרים לכם להשרות על הצופה את חוויית המותג שלכם. מודעות קנבס משמשות למעשה עמוד נחיתה של העסק שלכם, בתוך פייסבוק. כך, מבלי לצאת מרשת פייסבוק, הצופים יכולים ליהנות מ”צלילה” לתוך העסק שלכם, כמעט כאילו נכנסו לאתר. מודעות קנבס הוכחו כמשפרות יחסי המרה. יצירה של מודעת קנבס היא לא מאוד מסובכת, ומרכז המודעות של פייסבוק יציע לכם תהליך מובנה, שבלונות וכלים מוכנים שיעזרו לכם.

3.מודעות קרוסלה

אם יש לכם יותר ממוצר אחד לאותו קהל יעד, מודעת קרוסלה תעזור לכם להגדיל את הסיכוי לעניין ולמעורבות של הצופה. קרוסלה מאפשרת לצופה “לדפדף” בין המוצרים שלכם, בתוך אותה מודעה, מבלי להיכנס לקטלוג. ריבוי מוצרים יכול לחזק את הרושם הראשוני ואת תפיסת המותג, ולייצר אצל הצופה התעצמות של העניין והחשק לרכוש.

4.מהי מטרת הקמפיין שלכם?

הגדירו נכון את מטרת הקמפיין ואת קהל היעד של המודעה. כדאי לדעת, למשל, שגם אם יש הרבה ליקיים לעמוד שלכם, לא תמיד הפוסטים שלכם יזכו בחשיפה. למעשה, סביר שרוב האוהדים של העמוד העסקי שלכם לא יתקלו בפוסט שלכם על גבי הפיד שלהם, אם לא קידמתם את הפוסט בתשלום.

לכן, אם יש לכם פנייה חשובה לאוהדים שלכם, ללקוחות קיימים וכאלה שכבר מכירים אתכם, יהיה נכון להפעיל קמפיין ממומן שמכוון לעוקבים שלכם וממש מגדיר אותם טכנית כקהל היעד.

חשוב גם להגדיר את מטרת הקמפיין: למשל, קמפיין מעורבות (Engagement) הוא כזה שממוקד באיסוף תגובות, שיתופים, לייקים וכו’, ובכך הוא מגדיל את החשיפה של המודעות שלכם גם בקרב האוהדים שלכם וגם בקרב חבריהם.

אם הפוסט שלכם מיועד ללקוחות חדשים ולאנשים שלא מכירים את העסק, אולי תעדיפו למשל קמפיין לאיסוף לידים, שיתמקד באיסוף שמות, מספרי טלפון וכתובות דוא”ל של מתעניינים חדשים. קמפיין לידים יקל על איסוף הנתונים כיוון שהוא לא מחייב מתעניינים לצאת מהפייסבוק אל עמוד נחיתה, אלא מאפשר להם להשאיר פרטים במודעה עצמה. בפרטים אפשר להשתמש לטווח ארוך כדי לשלוח דיוור, להודיע על מבצעים ולהציע הצעות שונות (בכפוף לאישורם של המתעניינים).
את קהל היעד תוכלו להגדיר על פי פרמטרים רבים ומגוונים: טווח גילאים, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין מסוימים, עיסוק, שפה, התנהגות ברשת ועוד. עוד אפשרות מעניינת היא לבקש מפייסבוק לסמן כקהל יעד, את כל האנשים שהם אמנם לא אוהדים שלכם עדיין, אבל הפרופיל שלהם דומה לאלה הקיימים.

בנוסף אפשר גם ליצור קמפיין שמטרתו היא להזרים תנועה לאתר שלכם, למשל. בכל מקרה, כאמור, חשוב להגדיר נכון גם את המטרה השיווקית של הפוסט וגם את קהל היעד. אם יש לכם קהלי יעד שונים ומספר מטרות שיווקיות, יש ליצור קמפיינים שונים!
פייסבוק מאפשר לסמן קהלים ומטרות שיווקיות באופן מאוד ספציפי, וחשוב להשתמש בתכונה זו בחוכמה. קמפיין פייסבוק פחות תלוי בהיקף התקציב שלכם, והרבה יותר ביכולת שלכם ליצור קמפיין מדויק!

מטרה

5.לא לוותר על שום לקוח!

אתם ודאי מכירים את הסיטואציה שבה נתקלתם במודעה של מוצר מסוים בפייסבוק, לחצתם עליה, התקדמתם בתהליך הרכישה ונטשתם לפי הסוף. אולי התחרטתם, או החלטתם לחשוב שוב על העסקה ולהשוות חלופות, או אולי משהו הפריע לכם וגזל את תשומת לבכם.
קרה לכם שזמן קצר לאחר מכן הופיעה מודעה שזכרה בדיוק איזה מוצר תכננתם לרכוש ואיפה נטשתם את תהליך הרכישה? זהו כלי הרימרקטינג, שתפקידו לחזור אל לקוחות שכבר הביעו עניין וכוונה, אבל לא השלימו תהליך רכישה. מדובר בכלי חשוב, כי הוא מאפשר לתת ללקוחות “חמים” שמעוניינים לרכוש, את הדחיפה הקטנה והתזכורת שהם זקוקים לה. באמצעות השתלת פיקסל באתר שלכם, פייסבוק מאפשר לכם לדעת לאן הגיע כל לקוח בתהליך הרכישה, כלומר, מה תכנן לרכוש והיכן נטש את התהליך. את המידע אפשר לתרגם לקמפיין רימרקטינג שמזכיר ללקוח או מעודד אותו לחזור אל תהליך הרכישה ולהשלים אותו.

בנושא זה חשוב לציין שרשת פייסבוק השיקה לאחרונה כלים אנליטיים חדשים (בדומה לגוגל אנליטיקס), כולל אלמנטים של בינה מלאכותית, שמאפשרים ניתוח ותובנות מדויקים מאוד לגבי הקמפיין שלכם ותגובת הקהל אליו.

6.איפה המודעות שלכם מוצגות?

שימו לב למיקומים! כשיוצרים קמפיין פייסבוק, אפשר לבחור איפה יוצגו המודעות, ואיפה לא. בין האפשרויות: הפיד בפייסבוק, אפליקציית אינסטגרם, מסנג’ר ועוד. מלבד זאת, אפשר גם לבחור האם המודעה תוצג במובייל, או במסך מחשב, או בשניהם. פייסבוק יציע לכם את האפשרות לבחור ב”מיקומים אוטומטיים”, אבל זו לאו דווקא האפשרות הטובה עבור תוצאות הקמפיין שלכם. רצוי להשקיע חשיבה מעמיקה במיקומים הנכונים למודעה ולקהל שלכם.

7.כמה אתם רלוונטים ללקוחות שלכם?

עקבו אחר ציון הרלוונטיות של הקמפיין שלכם. אחרי 500 צפיות, פייסבוק יעניק לקמפיין ציון שמשקלל מספר פרמטרים, ומודד עד כמה הקהל שהגדרתם, מתעניין במודעה שלכם. הציון נע בסקאלה של 1 – 10, וככל שהוא גבוה יותר, כך המודעה שלכם רלוונטית יותר לקהל. אם הציון נמוך, תצטרכו להשקיע תקציב גבוה כדי להצליח בקמפיין, וגם אז ההצלחה לא מובטחת. לכן, כדאי מאוד לשאוף לציון גבוה, ולטייב את הגדרת הקהל ואת הקריאטיב של הקמפיין ככל שיש צורך. מצד שני, אל תתנו לציון להיות הקובע היחיד, כי מדובר בסך הכל בניסיון של פייסבוק לחזות את המשך התפתחות הקמפיין. אם אתם מאמינים במה שיצרתם, תנו לציון מעט זמן להתייצב וחכו לתוצאות אמת ראשונות לפני שתקבלו החלטות משמעותיות.

8.נתחו את הנתונים!

למדו את הנתונים המקובלים בענף שלכם. נתחו נתונים כמו שיעור ההקלקות על המודעה שלכם, המחיר שאתם משלמים לכל קליק, ויחס ההמרה שלכם (כמה צפיות אתם ממירים להקלקות? כמה הקלקות ללידים? כמה לידים למכירות?). אחרי שתכירו את הנתונים של חבריכם לענף, תוכלו להעריך אם אתם עושים עבודה טובה, או שיש עוד הרבה מקום לשיפור. אם אתם משלמים מחיר גבוה יחסית על כל קליק, או אם יחס ההמרות שלכם נמוך, כנראה שצריך לתקן משהו בקמפיין: להגדיר טוב יותר את קהל היעד, לשפר את הקריאטיב, או אולי לדייק את ההנעה לפעולה.

לסיכום:

מערכת המודעות של פייסבוק היא מאוד חכמה, עדכנית ויעילה, ולמרות שיש בה הרבה אפשרויות, היא לא ממש מסובכת. כדאי מאוד להתיידד איתה, להכיר את הכלים ולהשתמש בהם בחוכמה. אם תעשו עבודה טובה, קמפיין פייסבוק עשוי להגדיל את המודעות לעסק ולמותג שלכם וגם להיות ערוץ מכירות אפקטיבי ביותר.



יש לכם שאלות על פרסום בפייסבוק? אנחנו פה כדי להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלכם

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – ניהול מודעות

זמן קריאה: 5 דקות במאמר השלישי במדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, נראה מה התהליך הדרוש להגדרת הקמפיין הראשון שלכם במנהל המודעות של פייסבוק. במאמר הזה נבדוק: מה הוא מנהל המודעות

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן