שנת 2022 סוף סוף כאן ואחד הדברים הכי טובים שאתם יכולים לעשות עבור העסק שלכם או העסק שאתם מפרסמים זה לייצר יותר לידים.
קל להגיד וקשה לעשות – הרי ייצור לידים זו המטרה האידיאלית המרחפת מעל ראשו של כל מי שעוסק בפרסום וכל מי שיש לו עסק – עוד לקוחות ועוד לקוחות ועוד לקוחות. כמובן שאחרי שמישהו הופך לליד צריך גם לטפח את הקשר איתו ולבנות אמון הדדי עד שיהפוך ללקוח ומשם מתחיל מסע אחר לגמרי.
במאמר הזה נתמקד בייצור לידים ונראה 10 אסטרטגיות שאתם יכולים ליישם בשנת 2022 כדי לשפר את תהליך ייצור הלידים שלכם.
1.קודם כל, מה קורה עם האתר שלכם?
כמו תמיד, האתר שלכם, במידה ויש כזה, צריך להיות המרכז של הפעילות שלכם. כמו חנות ברחוב, הוא צריך למשוך ולגרום לאנשים לרצות לבלות בו זמן, וכמובן לרכוש את המוצרים או השירותים שאתם מוכרים.
בשנת 2022, שימו את האתר שלכם במרכז ותעשו מה שאתם יכולים כדי לוודא שכל הדברים נמצאים במקום, שכל הפרטים מעודכנים, שהוא מעוצב וכתוב בהתאם לרוח העסק שלכם והכי הכי חשוב – תוודאו שהמבקרים באתר מבינים מהר איך אתם יכולים לעזור להם לפתור את הבעיה שבגללה הם הגיעו לאתר שלכם מלכתחילה.
2.מרוב מידע לא רואים את הלקוחות
האמת, שאם יש משהו שכנראה שיש לכם המון ממנו, זה גישה למידע. ואם אין לכם, זה הזמן להתקין פיקסל של פייסבוק ולחבר גוגל אנליטיקס כדי להתחיל להבין איך הקסם של הדיגיטל עובד.
כל כלי מדידה שהוא ייתן לכם מידע חיוני וחשוב שיעזור לכם לעשות את אחד הדברים הכי חשובים שיש – להכיר את הלקוחות שלכם.
אחרי שיש לכם את המידע הזה, אתם יכולים לטרגט בצורה נכונה ומדויקת יותר את הקמפיינים שלכם, לדאוג שהמודעות שאתם מפרסמים מגיעות רק לקהל שאתם באמת רוצים ולדאוג שהמסר שלכם יפגע בול במטרה.
3.לידים מהרשתות החברתיות
לא נראה לי שצריך לדבר כאן על הפוטנציאל העצום שיש ברשתות החברתיות, מיליונים של אנשים שעושים לייקים, עוקבים, מגיבים וחיים את החיים שלהם דרך הפלטפורמות החברתיות השונות.
הרשתות החברתיות מאפשרות לעסק להתחבר לקהל שלו, לשמוע מה יש לו להגיד ולעשות מה שאפשר כדי להמיר את הקהל הזה ללקוחות משלמים וזאת על ידי פוסטים המעודדים פעילות מסוימת, הזרמת תנועה לאתר ובניית מערכות יחסים עם משפיענים והקהל שלהם.
המלצה שלנו, בשנת 2021, תתמקדו ברשת חברתית אחת ותדבקו בה. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עלולים ללכת לאיבוד אם לא.
4.זה מאוד מאוד אישי
בעזרת המידע המטורף שאתם יכולים לאסוף, עליו דיברנו קצת בסעיף 2 – אתם יכולים לבנות משפך מכירות ואיסוף לידים שיעבוד מעולה.
תחשבו על זה, המידע הפוטנציאלי שאתם יכולים לאסוף על הגולשים שלכם באתר ועל הקהל שלכם ברשתות החברתיות יכול מאוד לעזור לכם לבנות מערכת יחסים עם הקהל שלכם ולתת להם מה שהם צריכים, בדיוק בזמן.
התוצאה של המידע הזה זו העובדה שאתם כמפרסמים יכולים לבנות מסרים מדויקים לכל לקוח פוטנציאלי בכל שלב בתהליך הרכישה שבה הוא נמצא – בין הוא עדיין לא מודע לבעיה שיש לו או שהחליט כבר שהוא רוצה לפתור אותה בדרך מסוימת.
בסופו של דבר אתם תיצרו מודעות טובות יותר לאנשים שצריכים את המוצר שלכם – WIN WIN.
5.המרות המרות המרות.
להמיר לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם זה תהליך ממש לא פשוט ומצד שני מאוד פשוט – הרבה תלוי במצב שבו הלקוח נמצא באותו הרגע – כמה הבעיה דחופה לו וכמה מהר הוא רוצה לפתור אותה.
מהצד שלכם, אתם חייבים לדאוג שהאתר שלכם בנוי בצורה כזו שבה יש מספיק קריאות לפעולה וכולן יושבות בדיוק במקום כדי להניע את הגולש להשארת פרטים, רכישה, גלילה וכדומה.
הדיגיטל מלא היום המסרים, לפני שמישהו מגיע לאתר שלכם הוא רואה כמות מטורפת של מסרים ונתקל במיליון פוסטים – תדאגו שיהיה ללקוח הפוטנציאלי המבקר אצלכם באתר מאוד ברור מה אתם רוצים ממנו, מה יש לכם להציע ולמה אתם טובים מספיק כדי לענות לו על הצרכים.
6.אוטומציה
כל פעולה שאתם יכולים להפוך לאוטומטית, תהפכו אותה.
ישנן המון אפשרויות לאוטומציה בכל הקשור לרשתות חברתיות, הכנסת מידע וניהול של מערכות פרסום למיניהן – אם אתם יכולים להפוך פעולה לאוטומטית זה לא רק יחסוך לכם המון זמן אלא גם יאפשר לכם למקד את הפוקוס שלכם בקידום דברים שלא יכולים להנות מתהליכים אוטומטיים.
7.סליחה אפשר רק שאלה?
תוכן אינטראקטיבי הינו דרך מעולה לייצר לידים בשנת 2022.
עם כל הכבוד לתוכן סטטי, המגמות בעולם אומרת שאנחנו לאט לאט מתנתקים ממנו ועוברים לדברים יותר מניעים לפעולה כמו סקרים, חידונים ועוד.
אם אתם יכולים, תנסו כמה שיותר להפעיל את הקהל שלכם ולבוא איתו במגע בעזרת הרשתות החברתיות.
8.כמה זמן לוקח לכם לענות?
אחד הדברים שאנחנו בטוחים ששמתם לב אליהם בשנים האחרונות זה הופעתו של כפתור הוואטסאפ באתרים וזאת משום שהלקוחות של היום רוצים שיענו להם כמה שיותר מהר וכמה שיותר בצורה אישית ומובנת.
בוטים יש בכל מקום, אבל עד שאלה יוכלו לתת מענה על שאלות מורכבות יותר ממה שהם מסוגלים היום, אתם צריכים לאפשר ללקוחות שלכם לפנות אליכם ישירות עם שאלה, לעדכן אותם על זמני משלוח ולדאוג שהם מרגישים בבית.
משימות לא פשוטות אבל לגמרי ניתנות ליישום תתחילו בזה שתנסו לענות ללקוחות שלכם כמה שיותר מהר בין אם זה בפייסבוק או בצ’אט באתר שלכם ותראו איך אתם יכולים להפוך לנגישים יותר בעיניהם.
9.תשתמשו בסרטונים
כמו שציינו בסעיף 7, הסטטיות כנראה תעלם לאט לאט מהרשתות החברתיות.
סיבה ענקית לכך היא הצלחתם של הסרטונים ברשתות החברתיות, זה התחיל כדרך לקבל יותר אהבה מהאלגוריתם של פייסבוק אבל היום, אם אתם רוצים לחזק את המכירות שלכם ולהעביר מסר מורכב, סרטון טוב יכול לעשות לכם פלאים.
בין אם מדובר בסרטון לדף נחיתה שהוכיח כבר מזמן את יעילותו או שאתם רוצים ליצור פוסט לדף אינסטגרם שלכם – סרטונים יעבדו טוב יותר, אז תשתמשו בהם.
שימו לב – אחרי שאתם מכינים סרטון, קבלו חוות דעת מכמה אנשים שונים כדי לוודא שאכן המסר עובד. סרטון ללא מסר מדויק הופך לסתם בזבוז של שטח פרסום.
10.חמש.. ארבע.. שלוש..
כמה זמן יש לכם לתפוס את העין של הגולש? 5? 3? יש כל מיני תיאוריות בנושא אבל מה שחשוב זה שאתם צריכים לתפוס את תשומת הלב שלהם, מהר.
בין אם מדובר במייל ששלחתם, פוסט בפייסבוק, או מאמר בבלוג שלכם – אתם צריכים לוודא שמהר מאוד אתם מושכים את העין ואת תשומת הלב.
כמו שכבר אמרנו, כולנו נחשפים היום לכל כך הרבה גירויים שונים שזורקים עלינו מכל הכיוונים, חלק רוצים שנקנה משהו וחלק רוצים שסתם נעשה לייק. בגלל כל הגירויים האלה חשוב מאוד שתשימו לב למה שאתם מפרסמים ותבדקו שאתם באמת מצליחים לתפוס את תשומת ליבו של הגולש מאוד מהר.
לסיכום
בין אם אתם אנשי דיגיטל או בעלי עסק, קחו את השנה החדשה כדי להבין איך את משפרים את אסטרטגיית ייצור הלידים שלכם, בין אם מדובר במהלכים גדולים שיוצרים הרבה באז או שינויים קטנים שמפנים לכם זמן במהלך היום יום להתעסק בלקוחות שלכם – ככה או ככה, אם אתם צריכים עזרה, אנחנו כאן בשבילכם.
יש לכם שאלות? מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: