שמעתם פעם על הביטוי “ידע הוא כוח”? אם כן, איך זה שאין לכם מושג באילו ימים ובאילו שעות המודעות שלכן עובדות הכי טוב מבחינת חשיפות, המרות, עלות עבור פעולה או כל מדד אחר שחשוב לכם?
אם חשבון הפרסום שלכם בגוגל רץ כבר כמה חודשים או יותר, הגיע הזמן לצלול לתוך המדדים ולראות אילו ימים ושעות מספקים את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם.
למעשה, לנהל את לוח הזמנים של המודעות שלכם בפרסום בגוגל.
זה משהו שעולה באופן קבוע בשיחות עם לקוחות, וכמעט תמיד עולות שאלות כמו: למה זה חשוב? לא טוב לפרוס את המודעות בצורה שווה? האם הזמן או היום שבו מישהו יכול לבצע רכישה או המרה משתנה? מה אם אני אפספס פוטנציאל הקיים בימים מסוימים ובשעות מסוימות?
אני מבין את כל השאלות הללו ומאיפה הן נובעות ואכן החלוקה הזו לפי לוח זמנים היא לא לכל אחד, אבל אם מיישמים אותה נכון ועוקבים אחריה נכון, היא יכולה לעשות פלאים בחשבון שלכם.
לא משנה תחת איזה תקציב אתם עובדים, תמיד צריך לעשות את המקסימום עם מה שיש בקמפיין הפרסום שלכם בגוגל כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.
תחשבו על זה, אם יש לכם חנות להשכרת ציוד לסקי. יכול להיות שתגלו שחיפושים עולים בימי חמישי ושישי בין השעות 8 עד 12. כשאנשים מחפשים להתכונן לסוף שבוע הסקי שלהם. יכול להיות שתראו שחיפושים דרך המובייל עולים בימות השבוע בין השעות 6 עד 10 בבוקר. במקרים הללו כדי לכם מאוד להשקיע תקציב גדול יותר בשעות השיא הללו. זה יוביל ליותר השכרות וכסף לעסק שלכם.
יכול להיות שהדוגמה הזו לא הכי מדויקת מבחינתם ויש בבעלותכם עסק המוכר מוצרים שקשה יותר לצפות את הקנייה שלכם. בדיוק בשביל זה הומצא תזמון המודעות. אז בואו נשים סוף לפרסום בשעות לא רווחיות ונתחיל להוציא כסף בצורה חכמה יותר.
5 צעדים להגדרת תזמון המודעות בחשבון הפרסום בגוגל
- לפני שאתם יוצרים תזמון או מוציאים מהכלל ימים מהשבוע, לכו לקמפיין שבו אתם רוצים להתמקד ורק שם תלחצו על טאב תזמון המודעות. (אתם יכולים גם להסתכל על כל החשבון, לדוגמה אם בחשבון שלכם יש שני קמפיינים בעלי פוקוס דומה).
- כשאתם בתוך תזמון המודעות, תבחרו לצפות לפי זמן. כאן תוכלו לבחור מתוך 7 אפשרויות המופיעות, אבל אני ממליץ להסתכל על ה-“שעה ביום” ועל “יום בשבוע”.
- נתחו אילו ימים ושעות הם הטובים ביותר מבחינת רווח וביצועים ומבחינת היעדים שהצבתם לעצמכם. תוודאו שכמות הזמן שאתם מסתכלים עליה היא מספיק גדולה כדי שתהיה רלוונטית מבחינה סטטיסטית. יצירת תזמון למודעות על פי נתונים לא מבוססים יכול לגרום להרבה בעיות.
- עכשיו אחר שעשיתם ניתוחים ובדיקות, הגיע הזמן ליצור לוח זמנים לקמפיין שלכם. על מנת לעשות כן, לכו להגדרות בתוך הקמפיין ותבחרו בלוח זמנים למודעות.
- לחצו על הוספת לוח זמנים כדי לבחור ימים בשבוע, שעות ביםו וכדומה. שבהם אתם רוצים שהמודעות שלכם יופיעו. ברגע שיצרתם לוח זמנים אתם יכולים גם להתאים את הצעות המחיר שלכם לפי השעה ביום או היום בשבוע כדי לשלם יותר בזמנים שבהם נפח החיפוש גבוה יותר. כשזה נוגע לתזמון המודעות, אני מציע להתחיל עם ניסיון אחד. אל תגדירו ותשכחו מזה. שימו עין מה קורה ותעשו התאמות לפי הצורך. תבדקו על בסיס חודשי כדי להשוות לביצועים קודמים.
תזמון מודעות – סיכום
כל המחקרים מראים שתזמון מודעות לא מתאים לכל אחד, אבל אלה הרואים שיש שעות וימים בשבוע שבהם הפעילות משמעותית חזקה יותר, צריכים בוודאות להשתמש בתזמון כדי לשפר את הביצועים של הקמפיין ולהגדיל את החזר ההשקעה באופן משמעותי.
עכשיו אחרי שהבנו את הבסיס של תזמון מודעות, קחו את הצעדים הבאים ויישמו אותם בחשבון הפרסום שלכם בגוגל:
- בדיקה – תשימו לב לתנודות בביצועים של החשבון שלכם. לדוגמה האם אתם נוטים לקבל יותר המרות או שיחות טלפון לעסק שלכם בזמן שעות מסוימות, ימים בשבוע או סופי שבוע?
- מחקר – תחפרו בכל הנתונים שיש לכם ותתחילו מהקמפיין הרווחי ביותר שלכם. תבדקו לפי זמן ביום ויום בשבוע ותדאגו שיש לכם מספיק מידע כדי שתהיה משמעות למה שאתם רואים.
- בצעו התאמות – אם ( ורק אם ) אתם רואים פעילות משמעותית בשעות מסוימות ( לדוגמה אתם רואים שעלות עבור פעולה שלכם נמוכה מאוד בין השעות 3 ל-11 בסופי השבוע) אז תיצרו לוח זמנים שיתמקד בזמנים ובימים הללו בשבוע.
- בדיקה מחודשת – שימו לב מתי ייצרתם את לוח הזמנים ותבדקו את הביצועים של הקמפיין שלכם על פי המדדים החשובים לכם כדי לראות לאילו שינויים זה גרם.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: