המדריך המלא לפרסום בגוגל – איך עושים מחקר מילות מפתח

זמן קריאה: 7 דקות

ביסודו של כל קמפיין פרסום מצליח בגוגל עומד מחקר מילות מפתח – בחירת מילות המפתח הטובות ביותר לשלם עליהן, על מנת לייצר כמה שיותר הקלקות והמרות. מחקר מילות מפתח הוא בחלקו אמנות ובחלקו מדע.

מדובר על שימוש במגוון הכלים שיש לכם אבל גם הבנה של הלקוחות וצפייה מראש אילו מונחים הם הולכים לחפש בשורת החיפוש בגוגל. זו הדרך הטובה ביותר להבטיח שהמודעות שלכם יופיעו במקום הנכון ובזמן הנכון כשמישהו מחפש את המוצרים והשירותים שהעסק שלכם מציע.

במאמר הזה, תלמדו כמה מתודות שיעזרו לכם למצוא, לארגן ולשפר את מילות המפתח שלכם (קראו עוד על מילות מפתח), הכל בשביל ליצור קמפיין פרסום בגוגל רלוונטי ויעיל.

סיעור מוחות ליצירת רשימה של מילות מפתח

נקודת ההתחלה במחקר מילות מפתח צריך להיות עמודי הנחיתה שאליהם המודעות שלכם מובילות. התחילו בסריקה של כל דף ורשמו מילות מפתח המופיעות בטקסט. בהנחה שהאתר שלכם כתוב היטב ויש בו תוכן רלוונטי, אמור להיות לכם מספיק חומר כדי להרכיב רשימה מפורטת של מילות מפתח המקושרות באופן ישיר למוצרים או לשירותים שאתם מציעים.

מילות מפתח יכולות להיות מסודרות על פי הסוגים הבאים:

  • מותג – כל מילות המפתח המכילות את שם המותג שלכם ודברים נוספים השייכים רק לכם.
  • מונחים גנריים – מונחים הקשורים למוצרים או לשירותים המוצעים.
  • מונחים קשורים – מונחים שלא מתקשרים באופן ישיר למה שאתם מוכרים אבל המשתמשים שרוצים את המוצרים או השירותים שלכם, עלולים לחפש.
  • מונחים מתחרים – שמות המותגים של המתחרים שלכם המוכרים מוצרים או מציעים שירותים דומים לשלכם.

לדוגמה, אם עושים מחקר כדי לפרסם משהו כמו נעליים של נייק, הרשימה שלי תראה ככה:

מותג מתחרים מונחים גנריים מונחים קשורים
נעלי נייק נעלי אדידס נעלי ריצה ריצה
Nike.com נעלי פומה נעלי ריצה קלה לבוש ספורט
חנות נייק נעלי ריבוק סניקרס גרביים לריצה
חנות אונליין נייק ניו באלאנס סניקרס חדשות הליכון
מוצרי נייק נעלי ריבוק נעלי ספורט עצות לרצים

שימו לב: להציע לקנות את השמות של המתחרים זה בדרך כלל עסק יקר, ויכול לגמור תקציב צנוע מהר מאוד, אלא אם יש לכם הרבה כסף לשחק איתו או שאתם מנסים לכבוש את עולם הריצה במקרה הזה, חשבו טוב אם ההשקעה שווה את זה.

להלן כמה טיפים לסיעור מוחות למציאת מילות מפתח:

שימו את עצמכם בנעליים של הלקוחות. אילו מילים או מונחים הלקוחות יצטרכו להקליד לשורת החיפוש כדי להגיע לאתר שלכם?

התחילו עם מילות מפתח רחבות ותעברו לדברים ספציפיים יותר. לדוגמה:

חולצות>> חולצות לנשים >>  חולצות שרוול ארוך לנשים >> חולצות שרוול ארוך לנשים בצבע שחור

הכלילו וריאצות שונות של מילים ומילים נרדפות ברשימה. מנועי חיפוש יכולים לפעמים לעשות קישור בין מושגים דומים. (כמו נעלי ריצה וסניקרס למשל), אבל לא תמיד, הכי טוב פשוט לכלול אותן ברשימה. במיוחד אם ההתאמה שאתם דורשים היא מדויקת.

תשקלו אם להיות ספציפיים בבחירת מילות המפתח. בדרך כלל זה מועיל מאוד לכלול מושגים ראשיים ( מילה אחת או משפט קצר) בגלל שאנשים מחפשים אותם יותר. למרות זאת, מילת מפתח רחבה כמו “חולצות” תהיה בשימוש על ידי אנשים המחפשים חולצות לילדים, לנשים, לגברים וכך הלאה, אז המוצר שלכם לא יהיה רלוונטי. מצד שני, מילות מפתח שהן למעשה משפט ארוך ומדויק כמו “חולצות ארוכות שחורות לגברים” יכולות לגרוף רק כמה חיפושים בחודש אבל המשתמש שיחפש אותם כנראה גם יבצע רכישה בגלל שהוא בדיוק הבן אדם שחיפשנו. בנוסף משפטים כאלה הם בדרך כלל פחות יקרים.

מילות מפתח הקשורות למוצרים או לשירות יכולות לתרום בכך שהן ימשכו לקוחות שכנראה יתעניינו במה שאתם מוכרים. לדוגמא, אם אתם מוכרים אוכל לכלבים, אתם יכולים לכלול מונחים שסביר שבעלי כלבים יחפשו כמו, טיפוח כלבים, גזעי כלבים, בריאות הכלב ועוד.

מנועי חיפוש משתפרים ביכולת שלהם להבין משפטים ארוכים, כתוצאה מהמספר הגדל של אנשים המשתמשים באפשרויות ההוראה הקוליות בפלאפון כדי לחפש דברים. תוודאו שאתם לוקחים את זה בחשבון ותכללו לא רק מונחים שעלולים להגיע ממקלדת, אבל מונחים המשקפים את הדרך שבה אנשים מדברים באמת, שני הדברים ממש לא אותו הדבר.

לדוגמה: מישהו יכול לחפש: ” מסעדה טבעונית תל אביב” כשהוא מקליד אבל בהוראה קולית זה יהיה יותר: ” מה המסעדה הטבעונית הטובה ביותר בתל אביב” או “איפה אני יכול לאכול אוכל טבעוני”.

הרחיבו ושפרו את רשימת המילים בעזרת כלי למחקר מילות מפתח

חמושים ברשימת מילים מכובדת, הצעד הבא הוא להשתמש בכלי מחקר למילות מפתח כדי לקבוע אילו מילים לשמור ואילו להיפטר מהן. זה לא מספיק רק ללכת עם תחושת הבטן, ישנם כלים שיעזרו לכם להתמקד במילים הנכונות שאנשים באמת מחפשים בגוגל. ישנם עשרות כלים שיתנו לכם מידע על מילות מפתח.

כל כלי למילות מפתח הוא קצת שונה, אבל הדבר שאנחנו הולכים להתמקד בו הוא נפח החיפוש של מונח מסוים. כמה שמספר החיפושים של המונח הזה יותר גדול, ככה יותר אנשים מחפשים אותו כל חודש.

הכלי של גוגל נותן גם דירוג לכל מילה, גבוה, בינוני או נמוך. דירוג גבוה אומר שיותר מפרסמים רוצים את המונחים האלה, מה שאומר שתצטרכו לשלם יותר כדי שהמודעה שלכם תמוקם טוב.

נפח גבוה של חיפוש ודירוג נמוך של המילה זה מה שאתם מחפשים –  מילים שמביאות תנועה משמעותית מבלי לעלות לכם הרבה כסף.

כלי לתכנון מילות מפתח של גוגל: הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל יכול לעזור לכם לקבל רעיונות חדשים למילות מפתח רלוונטיות. כל מה שעליכם לעשות זה להיכנס לכלי לבחור כמה מילות מפתח רלוונטיות ולבקש “רעיונות נוספים”.

משם אתם מורידים לטבלת אקסל ומתחילים למיין את מילות המפתח.

מיון וארגון מילות המפתח לקמפיין שלכם בגוגל

עד עכשיו אמורה להיות לכם רשימה די מרשימה של מילות מפתח. הגיע הזמן למיין את הרשימה לקבוצות קטנות ומדויקת של מילים הקשורות אחת לשנייה. הקבוצות הללו יעבדו בשיתוף פעולה עם המודעות שלכם בגוגל.

אם אתם מוכרים מוצרים שהם די ברורים, כלל טוב הוא שהקבוצות של המודעות שלכם יחכו את המבנה של האתר שלכם. לדוגמה, אם אתם מוכנים אוכל לכלבים, הקמפיין שלכם יכול להראות כך:

מותג – פורינה אוכל לכלבים

מותג – רויאל קאנין אוכל לכלבים

גנרי – אוכל לכלבים

גנרי – אוכל לכלבים עוף

גנרי – אוכל לכלבים בקר

גנרי – אוכל לגורים

כמה שהקבוצות שלכם יהיו יותר צפופות וממוקדות ככה יהיה לכם יותר קל:

  • למדוד את הביצועים של כל מילה.
  • להוסיף או להוריד מילים מהרשימה.
  • ליצור מודעות מאוד ספציפיות ורלוונטיות.

הנקודה האחרונה היא קריטית במיוחד. קבוצות קטנות ומאורגנות מועילות מאוד לקמפיין שלכם. קמפיין המאורגנים היטב הם יותר רלוונטיים, ורלוונטיות גבוהה מובילה לציוני איכות טובים יותר ובמקביל גם מעלה את דירוג המודעות שלכם וגם מוזילה לכם את העלות עבור כל לחיצה וכל המרה.

אל תשכחו מילות מפתח שליליות

כשאתם יוצרים את רשימת מילות המפתח שלכם, אל תשכחו ממילים שליליות. אלה המונחים שאתם לא רוצים שהמודעות שלכם יופיעו למענם, והן חשובות מאוד למקפיין שלכם, בגלל שהן עוזרות לשלוט בעלויות ושומרות על המודעות שלכם רלוונטיות כמה שאפשר.

הסיבה העיקרית שצריך לעשות שימוש במילים שליליות הינה למנוע מהמודעות שלכם, וגם מהמותג שלכם, להופיע לצד שאילתות חיפוש לא רלוונטיות או פוגעניות.

לדוגמה: מישהו המוכר רהיטי יוקרה ירצה לפנות ללקוחות אמידים ויוסיף מילים כמו “חינם” ו- “זול” לרשימת המילים השליליות שלו כדי למנוע מהמודעות שלו להופיע בהקשר של המילים הללו. תרצו למנוע גם חשיפה במונחים שדומים אבל לא קשורים לעסק שלכם.

להלן כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את המילים השליליות הנכונות עבורכם:

  1. שימו לב לדיווחים מרשימות החיפוש. זו דרך מצוינת לגלות מה אנשים מחפשים כשגוגל מציגים את המודעה שלכם. אם אתם רואים מילים בדוח שאתם יודעים שלא מתאימות לחשבון שלכם, שמרו אותן כמילים שליליות לפני שהן יציגו שוב את המודעות שלכם.
  2. שימו לב להתאמות שאתם בוחרים למילים שליליות. סוג ההתאמה שאתם בוחרים למילה שלילית יכול להשפיע מאוד על התנועה שנחסמת. ככל, התמשו במילים שליליות בהתאמה רחבה כדי למנוע כמה שיותר חיפושים הכוללים את המילה הלא רצויה.
  3. מצאו מילים שליליות לפני שהקמפיין עולה לאוויר. כמה שתמצאו יותר מילים שליליות לפני שהקמפיין מתחיל, ככה תחסכו יותר כסף מההתחלה.
  4. אל תגזימו! מילים שליליות הן חשובות מאוד לקמפיין גוגל שלכם, אבל שימוש לא נכון יכול לפגוע לכם בחשבון ובכמות החשיפה שהמודעות שלכם מקבלות. כשאתם קובעים כל מילה שלילית, תוודאו שכשמישהו מחפש את המילה הזאת, באמת אין כמעט סיכוי שהוא יגיע לאתר שלכם.

לסיכום, פשוט תמשיכו לעשות! אתם לא הולכים למצוא כל מילת מפתח אפשרית בפעם הראשונה, אז שימו לב לרשימה שלכם באופן עקבי ושנו אותה במידת הצורך. באידיאל, צריך לעשת שיפורים לרשימת מילות המפתח פעם בשבוע. עם הזמן, החשבון שלכם יהפוך חזק יותר ורלוונטי יותר.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

פרסום בגוגל

מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

זמן קריאה: 5 דקות אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם

פרסום בגוגל

אופטימיזציה למנועי חיפוש – למה אתם חייבים להוסיף את המיקום של העסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות ככל שהטכנולוגיה הולכת ומתפתחת, ככה ציבור הגולשים באינטרנט מצליח להתמצא בצורה יעילה יותר. במקום שבו בעבר היינו מחפשים מידע גלובלי באינטרנט, עכשיו אנחנו מעדיפים לקבל

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לוח זמנים

זמן קריאה: 4 דקות שמעתם פעם על הביטוי “ידע הוא כוח”? אם כן, איך זה שאין לכם מושג באילו ימים ובאילו שעות המודעות שלכן עובדות הכי טוב מבחינת חשיפות,

פרסום בגוגל

המדריך המלא לפרסום בגוגל – לידים

זמן קריאה: 6 דקות כל בעל עסק שתשאלו אותו מה הוא צריך, יענה לכם שהוא צריך עוד לקוחות. עסקים לא יכולים להסתמך רק על לקוחות קיימים כדי לצמוח, אז

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

מיתוג דיגיטלי

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

מיתוג דיגיטלי

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?