פעם עשיתם חיפוש למוצר הזוי בגוגל והייתם בהלם שהמודעה שאתם רואים מציעה בדיוק מה שחיפשתם? אם כן, יש סיכוי טוב שהמפרסם השתמש במילות מפתח דינמיות.
סוג זה של מילות מפתח מאפשר לכם לערוך את המודעה ככה שתתאים לשאילתא של המשתמש, ובכך ליצור מודעה יותר ספציפית המכוונת בצורה מדויקת לכוונות המשתמש. כדי לעשות את זה, המפרסם יכול ליצור מודעה גנרית המכילה נוסחה להצבת מילים. כשגוגל מציג את המודעה הוא למעשה מחליף את מילת המפתח שהפעילה את המודעה במקום המתאים בנוסחה שהרכבתם.
מגניב, לא? האמת, שהנושא הזה מהווה מחלוקת בין מומחי פרסום בגוגל. מילות מפתח דינמיות יכולות להיות מוצלחות מאוד באופן יחסי, הן תלויות בהמון גורמים אבל בדרך כלל עובדות הכי טוב כשהן מוצבות בקבוצות של מודעות בעלות מודעות טקסט מיועד וספציפי.
באופן אישי, אני חושב שהאפקטיביות של מילות המפתח הללו הינה תלוית מצב.
במאמר הזה נראה את היתרונות והחסרונות שיש להכנסת מילות מפתח בצורה דינמית, כדי לעזור לכם להבין מה הם המצבים האידיאליים להשתמש בהם.
מילות מפתח דינמיות – יתרונות
בואו נתחיל מהצד החיובי. בנסיבות הנכונות, מילות מפתח דינמיות יכולות לחולל פלאים בחשבון שלכם. להלן כמה יתרונות:
יישום מהיר מאוד
למפרסמים עסוקים מאוד, מילות מפתח דינמיות חוסכות המון זמן. לדוגמה, דמיינו קמפיין לחנות אינטרנטית המוכרת דיו למדפסות. כשזה נוגע לדיו, משתמשים נוטים לחפש את הקוד הספציפי של הדיו המתאים למדפסת או את שמה המלא של המדפסת. היות ויש להם צרכים מאוד ספציפיים, הם מחפשים מודעות שתואמות לצרכים הללו.
לכן, אם המפרסם מציג מודעה מאוד כללית וגנרית, סביר שהמשתמש לא ילחץ עליה. מצד שני, חנות שכזאת יכולה למכור מאות סוגים שונים של דיו ויכול להיות מאוד מתאגר ליצור קבוצת מודעות לכל דיו שקיים במלאי.
לכן המקרה הזה מושלם למילות מפתח דינמיות.
מילים מודגשות בטקסט
אם מילות החיפוש של המשתמש מופיעות במודעות שהוצגו בתוצאות החיפוש בגוגל, אלה יובלטו בצורה משמעותית.
זה עוזר מאוד למחפשים, בגלל שהם יכולים בקלות למצוא מודעות המתאימות בדיוק למה שחיפשו. זה גם מאוד עוזר למפרסמים, בגלל שזה מושך תשומת לב למודעות שלהם, אפילו אם יש להן דירוג נמוך.
זה קורה לעיתים קרובות כשמפרסמים משתמשים במילות מפתח דינמיות ולכן הם מקבלים המון הקלקות במודעות הללו.
מילות מפתח דינמיות – חסרונות
מילות מפתח דינמיות לא תמיד מבטיחות שתקבלו את המודעות הטובות ביותר. להלן כמה מקרים שבהם זה יכול להוביל אותכם לטקסט לא טוב במודעות שלכם:
מודעות גנריות למילות מפתח זנב ארוך
אם קבוצת המודעות שלכם מכילה ברובה מילות מפתח זנב ארוך, לא כדאי שתוסיפו גם הכנסת מילות מפתח דינמיות. כשמילת המפתח שלכם לא מתאימה מבחינת מגבלת התווים בגוגל, הטקסט החלופי שלכם יוצג במקום והמשתמשים יקבלו למעשה מודעות גנריות לא רלוונטיות.
תשישות
למרות שרוב המפרסמים משתמשים במילות מפתח דינמיות בכותרת של המודעה, גוגל מאפשרים להשתמש בהן בכל חלק בגוף במודעה. במאמץ לייצר מודעות מכוונות מאוד, ישנם מפרסמים שאוהבים להשתמש בהכנסת מילים בכמה חלקים של המודעה. זה משהו מאוד מסוכן לעשות, כי זה יכול להוביל למודעת טקסט מאוד רפטטיבית ומתישה.
מילות מפתח לא רלוונטיות
אם אתם משתמשים במילות מפתח דינמיות ומשתמשים במילות מפתח שלא רלוונטיות לעסק שלכם, יכולה להיווצר בעיה. כשאתם בודקים את הרשימת המילים שלכם, תתנו המון משקל לכמה רלוונטית כל מילה להצעה שלכם. תשאלו את עצמכם, אם הייתם מחפשים מילה מסוימת, מה הייתה הכוונה בחיפוש? אם הכוונה לא מתיישבת בשורה אחת עם ההצעה, אל תשלמו על המילה. שימו לב גם לכל מילה שאולי התווספה בטעות לרשימה שלכם.
מילות מפתח דינמיות – טעויות
ישנם כמה טעיוות נפוצות יחסית שעלולות לקרות אם לא עושים שימוש נכון במילות מפתח דינמיות.
להלן כמה מטעויות אלה:
שימוש בקוד הלא נכון
לצערי, מפרסמים עושים את הטעות הזו כל הזמן.
על מנת שהנכסת מילות המפתח תעבוד בצורה טובה, זה קריטי שתשתמשו בנוסחה הנכונה:
{KeyWord: Substitute Text}.
אם מישהו משתמש בקיצור DKI למשל כמו שנראה הרבה פעמים, במקום המילה Keyword, אז גוגל למעשה לא מחליפים את מילת המפתח מה שיוצר טעות חמורה בכותרת. עוד טעות נפוצה היא שימוש בסוגריים הלא נכונים או הוספת רווח איפה שלא צריך. כל לאחת מהטעיות הטפשיות הללו יכולות לעלות הרבה כסף.
שגיאות כתיב
אין שום דבר רע בלהכניס מילים המכילות שגיאות לרשימת מילות המפתח שלכם. האמת היא, אנחנו ממליצים על כך, מילים כאלה יכולות להיות בעלות פחות תחרות ולכן זולות יותר מהביטויים הנכונים. למרות זאת, אף פעם אל תכללו מילים כאלה בקבוצה של מילות מפתח דינמיות, בגלל שהמילה עלולה להופיע בטקסט של המודעה.
התוצאה של זה היא רושם ראשוני רע מאוד העלולה למנוע מהמשתמשים ללחוץ על המודעות.
מה הן הפרקטיקות הטובות ביותר למילות מפתח דינמיות
אז אחרי שאתם יודעים כל מה שצריך על היתרונות והחסרונות של מילות מפתח דינמיות, להלן כמה חוקים שבעזרתם תוכלו ליישם את מילות המפתח הדינמיות בצורה הטובה ביותר.
שימו לב שאתם משתמשים בשורת הקוד הנכונה כדי שגוגל יחליפו את המילים בצורה נכונה.
{KeyWord: Substitute Text} למעשה מילת המפתח ולידה מופיע הטקסט.
אם יש לכם הרבה מילות מפתח זנב ארוך בקבוצה של מודעות, תהיו חכמים בבחירת הטקסט. תוודאו שהוא רלוונטי מאוד לקבוצת המודעות, כדי שתוכלו לתפוס את תשומת ליבו של המשתמש.
הכי חשוב, תזכרו שהדרך הכי טוב להעריך האם הכנסת מילות מפתח בצורה דינמית מועילה לכם היא לבדוק את הביצועים של המודעות. אני ממליץ להריך שתי מודעות במקביל לכל קבוצת מודעות.
כדי לבדוק האם מילות מפתח דינמיות עובדות עבורכם, נסו להריץ בדיקה מפוצלת עם מודעה רגילה ומודעה המכילה מילות מפתח דינמיות. תעקבו אחרי אחוזי ההקלקה וההמרה כדי לקבוע מה עובד טוב יותר.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: