במאמר השמיני במדריך שלנו לפרסום בגוגל נבדוק מה הוא CPA – עלות עבור פעולה (Cost Per Action/acquisition).
למעשה מדובר במדד שבודק כמה העסק שלכם משלם על מנת להשיג המרה. בדרך כלל, התשלום לפעולה שלכם יהיה גבוה יותר מהתשלום עבור לחיצה, בגלל שלא כל מי שלוחץ על המודעה שלכם יילך ויפעל בדרך שבה אתם רוצים, בין אם זה ביצוע רכישה או מילוי טופס כדי להפוך לליד.
למקרה שנתקלתם במאמר הזה ולא קראתם את הקודמים בסדרה, אנחנו ממליצים לכם בחום לעבור על הקודמים:
- חלק ראשון לפרסום בגוגל – מה זה PPC
- מילות מפתח לפרסום בגוגל
- קבוצות מודעות בגוגל אדוורדס
- טקסטים למודעות גוגל מוצלחות
- אחוזי הקלקה (CTR)
- המאמר המלא לשיפור ציון האיכות בגוגל
- איך עובד מודל התשלום עבור כל לחיצה בגוגל
עלות עבור פעולה לוקחת בחשבון את המספר של הלחיצות שאתם צריכים לפני שיש המרה, במילים אחרות, שיפור אחוז ההמרה יוריד את העלות עבור פעולה. ביחד עם עלות עבור לחיצה, העלות עבור המרה יכולים לתרום לעלויות המקפיין שלכם.
אז, מה קובע את עלות הפעולה? כמו רוב הדברים בקמפיין ממומן בגוגל, העלות הזו מושפעת באופן ישיר מציון האיכות, המדד הכל כך חשוב של גוגל הנוגע באיכות של מילות המפתח, המודעות ודפי הנחיתה שלכם. באופן כללי, כמה שציון האיכות שלכם יותר גבוה, ככה העלויות שלכם נמוכות יותר, למעשה, על כל נקודה מעל הממוצע בציון האיכות שלכם, תשלום עבור הפעולה שלכם יקטן ב-16%.
שמירה על ציון איכות גבוה ועל העלות עבור פעולה במחיר נמוך יכול להועיל מאוד לתקציב ה-PPC שלכם במהלך הזמן ולתת לכם את ההזדמנות לקנות עוד חשיפה באינטרנט ובכך לקבל יותר המרות בעלויות של המודעות שלכם.
איך ציון איכות משפיע על התשלום עבור פעולה
זה ידוע שציון האיכות משפיע על העלות עבור לחיצה, אבל לא כולם מבינים שציון האיכות הוא חשוב גם בקביעת העלות עבור המרה.
כמה שציון האיכות יותר גבוה, ככה העלות עבור פעולה תהיה נמוכה יותר.
במילים אחרות, אופטימיזציה לציון האיכות שלכם ואופטימיזציה לעלות עבור פעולה הם אותו הדבר.
אם יש לכם ציון איכות נמוך, הדבר יגדיל את התשלום עבור פעולה שלכם, ביחס למתחרים, מה שיפגע בהחזר ההשקעה הכולל שלכם.
מה היא העלות הממוצעת עבור פעולה?
העלות הממוצעת עבור לחיצה יכולה להשתנות מאוד, תלוי בעסק שלכם, במודל העסקי שלכם ובתעשייה שאתם נמצאים בה. לדוגמא, אם אתם מוכרים מוצר או שירות שהם יקרים יחסית לשוק, מן הסתם שאתם תשלמו יותר עד שמישהו ישלים את הפעולה ויקנה את המוצר שלכם. לעומת עסק שעובד בתחום אחר לחלוטין ויותר קל לו למכור את המוצרים שלו בגלל שהם יותר זולים או יותר נגישים לציבור.
מה הן הצעות המחיר?
הצעות המחיר בעלות עבור פעולה הינה מתודה של תשלום עבור פרסום המאפשרת למפרסם שליטה צמודה יותר על התקציב שלו. במקום לשלם לגוגל על כל פעם שמישהו לוחץ על אחת מהמודעות (כמו בקמפיין של תשלום עבור לחיצה), למעשה המפרסם משלם לגוגל על כל המרה, כל מפרסם קובע לעצמו בכל קמפיין מה היא המרה מבחינתו. המרה יכולה להיו מכירה, ליד, הורדה של ספר דיגיטלי או כל דבר אחר שהמפרסם מחליט.
קמפיין שעובד בצורה הזאת (תשלום עבור פעולה) יכול לעזור למפרסמים למנוע בזבוז כסף על מילות מפתח שיכול להיות שלא מביאות שום תועלת. למקרה שמשתמש חיפש מונח מסוים ולחץ על המודעה שלכם, אתם לא תשלמו דבר אלא אם הוא השלים את הפעולה שהגדרתם.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: