איך למצוא את אסטרטגית ה-PPC הטובה ביותר עבורכם

ppc אסטרטגיה

קודם כל ממש בקצרה, PPC = תשלום פר קליק. בשיטה זו, המפרסמים משלמים עבור כל פעם שלקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה שפרסמתם. המלך הבלתי מעורער של ה-PPC הוא גוגל

כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שפרסמתם בגוגל, אתם תשלמו. זאת בשונה מפרסום בפייסבוק, שם התשלום נעשה עבור חשיפות. 

הבדל זה בין שתי השיטות נובע מהטבע שלהן:

 בגוגל, הפרסום הוא במשיכה. כלומר המשתמש מחפש משהו ומושך את המידע ואת המודעה שלכם באותו התחום. 

בפייסבוק, הפרסום הוא בדחיפה. יכול להיות שהמשתמש לא יודע שאתם בכלל קיימים ואתם דוחפים מולו מודעה ומקווים שהוא יביע עניין. 

בחזרה לעניין. כמו כל קמפיין פרסומי, גם קמפיין PPC מוצלח חייב להתחיל עם בניית אסטרטגיה. במאמר הזה נראה כמה מהמטרות הנפוצות ביותר בקמפיינים מהסוג הזה וכמובן נלמד איך להגשים את המטרות הללו. 

כמו שאמרנו, על מנת שהקמפיין יצליח, צריך להגדיר איזו מטרה אתם רוצים להשיג.

מה הכוונה במטרה? ישנם כמה סוגים ולעיתים אפילו המטרה לא כל כך ברורה וצריך לשלב כמה מטרות באסטרטגיה. 

המטרות הנפוצות ביותר הן:  

  • העלאת מודעות למותג שלכם 
  • קידום מוצר או שירות 
  • ייצור לידים
  • מכירות

כל אחת מהמטרות מתיישבת בדיוק עם משפך המכירות הבסיסי שכולם מכירים: מודעות >>> מחקר ומחשבה >>> רכישה. 

בתור מפרסמים, אתם צריכים לבחון מקרוב את המשפך של העסק שלכם ולהתאים את הקמפיינים הממומנים שלכם אליו. 

לדוגמה, עסק המוכר לעסקים אחרים ימצא את עצמו מתמודד עם תהליך ארוך יותר מאשר היה אם המוצר או השירות היו נמכרים ללקוחות פרטיים שם יכולות לעבור רק כמה שעות מהרגע שהלקוח רואה את המודעה שלכם ועד שהוא בוחר לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. 

בואו נצלול יותר עמוק פנימה ונלמד על כל אחת מהמטרות: 

 

מודעות למותג שלכם

 

בעזרת קמפיין PPC אתם יכולים להעלות את המודעות למותג שלכם ולחשוף אותו לאנשים חדשים. 

בשלב הזה, המטרה היא כמובן למקסם את החשיפה בקרב קהל מאוד מאוד רלוונטי ולקוות שהמודעה ודף הנחיתה שהמודעה מובילה אליו יביאו את הלקוח משלב המודעות ישירות לשלב שבו הוא שוקל האם המוצר או השירות שאתם מציעים פותרים את הבעיה שלו. 

על מנת להגשים את המטרה הזו, כדי מאוד להשתמש במילים רחבות כמה שיותר כדי להגדיל את הופעת המודעות שלכם בתוצאות.

הדרך הכי טובה להוציא את הגישה הזו זה לעשות מחקר ולמצוא את מילות המפתח האידיאליות.

 

הגברת המודעות למותג

 

קידום מוצר או שירות 

 

בשלב הזה הגולש עושה מחקר ושוקל רכישה של המוצר שלכם, זה הזמן להציג לו את המותג מחדש עם יותר מידע וקריאה לפעולה אגרסיבית יותר. 

בשלב שבו הגולש שוקל רכישה, החיפושים שלהם בגוגל הופכים ליותר ספציפיים ומדויקים. 

כנראה שהם כבר יודעים איזה מוצר הם רוצים לרכוש ורק נשאר להם להבין בדיוק את הדגם/מחיר וכדומה.

זה זמן מעולה להפעיל גם באנרים שיציגו בפני הגולש מוצרים שהוא כבר צפה בהם. 

 

ייצור לידים

 

כשהמודל העסקי שלכם לא תומך ברכישה מיידית אונליין, תרצו לאסוף לידים כדי להציע להם את המוצרים או השירותים שאתם מוכרים.

בקריאות לפעולה שאתם משתמשים בדף הנחיתה ובמודעה, אתם יכולים לכתוב דברים כמו: 

  • לניסיון, השאר פרטים
  • לקבל מידע נוסף, השאר פרטים
  • לשיחת ייעוץ חינם, השאר פרטים 

המטרה שלכם כאן היא לחמם את הליד כדי להקל על נציג המכירות שלכם כשהוא מתקשר לסגור את העסקה. 

 

רוצים ללמוד עוד על לידים? המאמרים הבאים יכולים לעניין אתכם:

“10 אסטרטגיות לייצור לידים בשנת 2021”

“5 טיפים שיעזרו לכם להשיג לידים טובים יותר”

 

מכירות

 

לקוחות הנמצאים בשלב שבו הם מוכנים לרכישה בדרך כלל משתמשים בחיפושים המעידים על כך כמו למשל: מידע על משלוחים, הנחות, קופונים, דגמים של מותגים ספציפיים וכדומה. 

אם אתם יכולים, תדאגו שיש לכם כמה קמפיינים נפרדים המדגישים דברים שונים כמו מידע על אחריות, מבצעים, הבטחות, מדיניות החזרת מוצרים וכדומה – כל אלה יבטיחו לגולשים שאתם המקום הטוב ביותר לקנות ממנו. 

בנוסף, אתם יכולים לנסות מודעות הפונות לאנשים שנטשו את עגלת הקניות ובעזרת רימרקטינג להציע לכם את המוצרים האלה שוב. 

אל תשכחו להעביר כבר את מי שביצע רכישה לקמפיין רימרקטינג ולהוציא אותו מהקמפיין המקורי, אתם יכולים לעשות את זה על ידי יצירת רשימה של רוכשים ולהשתמש בה כדי לבדל את הרוכשים משאר הקהל. 

 

העלאת המכירות

 

לסיכום 

 

קמפיין PPC טוב צריך להיות מורכב מכמה מטרות וחלקים שמטרתם להניע את הגולש במשפך המכירות שלכם. 

תתמקדו בבחירת המטרות הנכונות והתאמה שלהן למיקומו של המשתמש במשפך המכירות שלכם. 

לא לשכוח! הדבר הכי חשוב בקמפיין דיגיטלי זה לשים לב למה שקורה, לתקן ולהחליף מודעות שלא עובדות ולעשות אופטימיזציה לכל מה שאפשר על מנת לא לבזבז תקציב ולקבל את התוצאות הטובות ביותר. 

צריכים עזרה בהקמה וניהול של קמפיין PPC? נשמח לעמוד לרשותכם 🙂

שאלות ותשובות

תשלום פר קליק זוהי שיטת תמחור בעולם הקידום הממומן, כלומר פרסום במגוון פלטפורמות אינטרנטיות שעובד על פי שיטה של תשלום פר הקלקה על מודעה. כאשר גולש לוחץ על המודעה שלנו ועובר לאתר שאותו אנחנו רוצים לפרסם אנחנו נשלם על כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי.

כאשר מריצים קמפיין PPC מילות המפתח אותם אנחנו בוחרים כפופות למערכת הצעות מחיר שנקראת מכירה פומבית, מדובר בתהליך אוטומטי שמנועי החיפוש קובעים את רלוונטיות המודעה שמופיע במנוע החיפוש ולפי כך קובעים את המחיר לכל הקלקה.

מודעות PPC מאפשרות לנו למקד את המודעות שלנו לקהל יעד מסויים שמחפש את העסק או המוצר שלנו בעזרת מילות חיפוש שהזינו במנוע חיפוש, בנוסף מודעות PPC מאפשרות לנו לשלוט בזמני הצגת המודעות, איפה הם יוצגו, לאיזה מיקום גאוגרפי, תחומי עניין גיל ועוד

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

1

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

פרסום בגוגל

מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם

פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה A/B טסטינג ואיך עושים את זה נכון?

מה זה בעצם B/A טסטינג (A/B Testing)? A/B טסטינג הוא מבחן שמגלה מי מבין שתי גרסאות של פנייה שיווקית, היא אפקטיבית וטובה יותר. במסגרת מבחן

פרסום ושיווק דיגיטלי

צעדים בסיסיים לקידום העסק שלך אונליין

רוב בעלי העסקים כבר יודעים שהם חייבים לשווק את העסק שלהם אונליין, אבל רבים מהם עדיין מרגישים מבולבלים מול המונח “שיווק דיגיטלי“, ושפע האפשרויות וערוצי

פרסום ושיווק דיגיטלי

מהו מיתוג ולמה הוא חשוב לעסק שלך?

אם יש לך עסק, בטוח שמעת לא פעם את המושג “מיתוג”, אבל האם הבנת באמת מה עומד מאחוריו? מיתוג הוא מושג די אמורפי וקשה להגדרה

רוצים לדעת מי עומד מאחורי הקלעים?

הגיע הזמן שנכיר קצת, נשמח לספר לכם קצת על עצמנו