איך למצוא את אסטרטגית ה-PPC הטובה ביותר עבורכם

ppc אסטרטגיה
זמן קריאה: 5 דקות

קודם כל ממש בקצרה, PPC = תשלום פר קליק. בשיטה זו, המפרסמים משלמים עבור כל פעם שלקוח פוטנציאלי לוחץ על המודעה שפרסמתם. המלך הבלתי מעורער של ה-PPC הוא גוגל

כל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שפרסמתם בגוגל, אתם תשלמו. זאת בשונה מפרסום בפייסבוק, שם התשלום נעשה עבור חשיפות. 

הבדל זה בין שתי השיטות נובע מהטבע שלהן:

 בגוגל, הפרסום הוא במשיכה. כלומר המשתמש מחפש משהו ומושך את המידע ואת המודעה שלכם באותו התחום. 

בפייסבוק, הפרסום הוא בדחיפה. יכול להיות שהמשתמש לא יודע שאתם בכלל קיימים ואתם דוחפים מולו מודעה ומקווים שהוא יביע עניין. 

בחזרה לעניין. כמו כל קמפיין פרסומי, גם קמפיין PPC מוצלח חייב להתחיל עם בניית אסטרטגיה. במאמר הזה נראה כמה מהמטרות הנפוצות ביותר בקמפיינים מהסוג הזה וכמובן נלמד איך להגשים את המטרות הללו. 

כמו שאמרנו, על מנת שהקמפיין יצליח, צריך להגדיר איזו מטרה אתם רוצים להשיג.

מה הכוונה במטרה? ישנם כמה סוגים ולעיתים אפילו המטרה לא כל כך ברורה וצריך לשלב כמה מטרות באסטרטגיה. 

המטרות הנפוצות ביותר הן:  

  • העלאת מודעות למותג שלכם 
  • קידום מוצר או שירות 
  • ייצור לידים
  • מכירות

כל אחת מהמטרות מתיישבת בדיוק עם משפך המכירות הבסיסי שכולם מכירים: מודעות >>> מחקר ומחשבה >>> רכישה. 

בתור מפרסמים, אתם צריכים לבחון מקרוב את המשפך של העסק שלכם ולהתאים את הקמפיינים הממומנים שלכם אליו. 

לדוגמה, עסק המוכר לעסקים אחרים ימצא את עצמו מתמודד עם תהליך ארוך יותר מאשר היה אם המוצר או השירות היו נמכרים ללקוחות פרטיים שם יכולות לעבור רק כמה שעות מהרגע שהלקוח רואה את המודעה שלכם ועד שהוא בוחר לרכוש את המוצר או השירות שאתם מציעים. 

בואו נצלול יותר עמוק פנימה ונלמד על כל אחת מהמטרות: 

 

מודעות למותג שלכם

 

בעזרת קמפיין PPC אתם יכולים להעלות את המודעות למותג שלכם ולחשוף אותו לאנשים חדשים. 

בשלב הזה, המטרה היא כמובן למקסם את החשיפה בקרב קהל מאוד מאוד רלוונטי ולקוות שהמודעה ודף הנחיתה שהמודעה מובילה אליו יביאו את הלקוח משלב המודעות ישירות לשלב שבו הוא שוקל האם המוצר או השירות שאתם מציעים פותרים את הבעיה שלו. 

על מנת להגשים את המטרה הזו, כדי מאוד להשתמש במילים רחבות כמה שיותר כדי להגדיל את הופעת המודעות שלכם בתוצאות.

הדרך הכי טובה להוציא את הגישה הזו זה לעשות מחקר ולמצוא את מילות המפתח האידיאליות.

 

הגברת המודעות למותג

 

קידום מוצר או שירות 

 

בשלב הזה הגולש עושה מחקר ושוקל רכישה של המוצר שלכם, זה הזמן להציג לו את המותג מחדש עם יותר מידע וקריאה לפעולה אגרסיבית יותר. 

בשלב שבו הגולש שוקל רכישה, החיפושים שלהם בגוגל הופכים ליותר ספציפיים ומדויקים. 

כנראה שהם כבר יודעים איזה מוצר הם רוצים לרכוש ורק נשאר להם להבין בדיוק את הדגם/מחיר וכדומה.

זה זמן מעולה להפעיל גם באנרים שיציגו בפני הגולש מוצרים שהוא כבר צפה בהם. 

 

ייצור לידים

 

כשהמודל העסקי שלכם לא תומך ברכישה מיידית אונליין, תרצו לאסוף לידים כדי להציע להם את המוצרים או השירותים שאתם מוכרים.

בקריאות לפעולה שאתם משתמשים בדף הנחיתה ובמודעה, אתם יכולים לכתוב דברים כמו: 

  • לניסיון, השאר פרטים
  • לקבל מידע נוסף, השאר פרטים
  • לשיחת ייעוץ חינם, השאר פרטים 

המטרה שלכם כאן היא לחמם את הליד כדי להקל על נציג המכירות שלכם כשהוא מתקשר לסגור את העסקה. 

 

רוצים ללמוד עוד על לידים? המאמרים הבאים יכולים לעניין אתכם:

“10 אסטרטגיות לייצור לידים בשנת 2021”

“5 טיפים שיעזרו לכם להשיג לידים טובים יותר”

 

מכירות

 

לקוחות הנמצאים בשלב שבו הם מוכנים לרכישה בדרך כלל משתמשים בחיפושים המעידים על כך כמו למשל: מידע על משלוחים, הנחות, קופונים, דגמים של מותגים ספציפיים וכדומה. 

אם אתם יכולים, תדאגו שיש לכם כמה קמפיינים נפרדים המדגישים דברים שונים כמו מידע על אחריות, מבצעים, הבטחות, מדיניות החזרת מוצרים וכדומה – כל אלה יבטיחו לגולשים שאתם המקום הטוב ביותר לקנות ממנו. 

בנוסף, אתם יכולים לנסות מודעות הפונות לאנשים שנטשו את עגלת הקניות ובעזרת רימרקטינג להציע לכם את המוצרים האלה שוב. 

אל תשכחו להעביר כבר את מי שביצע רכישה לקמפיין רימרקטינג ולהוציא אותו מהקמפיין המקורי, אתם יכולים לעשות את זה על ידי יצירת רשימה של רוכשים ולהשתמש בה כדי לבדל את הרוכשים משאר הקהל. 

 

העלאת המכירות

 

לסיכום 

 

קמפיין PPC טוב צריך להיות מורכב מכמה מטרות וחלקים שמטרתם להניע את הגולש במשפך המכירות שלכם. 

תתמקדו בבחירת המטרות הנכונות והתאמה שלהן למיקומו של המשתמש במשפך המכירות שלכם. 

לא לשכוח! הדבר הכי חשוב בקמפיין דיגיטלי זה לשים לב למה שקורה, לתקן ולהחליף מודעות שלא עובדות ולעשות אופטימיזציה לכל מה שאפשר על מנת לא לבזבז תקציב ולקבל את התוצאות הטובות ביותר. 

צריכים עזרה בהקמה וניהול של קמפיין PPC? נשמח לעמוד לרשותכם 🙂

שאלות ותשובות

תשלום פר קליק זוהי שיטת תמחור בעולם הקידום הממומן, כלומר פרסום במגוון פלטפורמות אינטרנטיות שעובד על פי שיטה של תשלום פר הקלקה על מודעה. כאשר גולש לוחץ על המודעה שלנו ועובר לאתר שאותו אנחנו רוצים לפרסם אנחנו נשלם על כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי.

כאשר מריצים קמפיין PPC מילות המפתח אותם אנחנו בוחרים כפופות למערכת הצעות מחיר שנקראת מכירה פומבית, מדובר בתהליך אוטומטי שמנועי החיפוש קובעים את רלוונטיות המודעה שמופיע במנוע החיפוש ולפי כך קובעים את המחיר לכל הקלקה.

מודעות PPC מאפשרות לנו למקד את המודעות שלנו לקהל יעד מסויים שמחפש את העסק או המוצר שלנו בעזרת מילות חיפוש שהזינו במנוע חיפוש, בנוסף מודעות PPC מאפשרות לנו לשלוט בזמני הצגת המודעות, איפה הם יוצגו, לאיזה מיקום גאוגרפי, תחומי עניין גיל ועוד

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

פרסום ושיווק דיגיטלי

איך לנצל את הצ’ט בוט של פייסבוק נכון?

זמן קריאה: 4 דקות פניות חוזרות הופכות אתכם ואת העובדים שלכם לרובוטים יקרים מאוד כמעט כל עסק עוסק בניהול לידים ולקוחות. גם מתעניינים חדשים וגם לקוחות קיימים או חוזרים,

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

מיתוג דיגיטלי

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

מיתוג דיגיטלי

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?