אסטרטגיית פרסום בפייסבוק לשנת 2021

ברוכים הבאים לשנת 2021! אחרי סוף סוף אנחנו מתחילים לשים את הקורונה בצד ולהתמודד עם כל השינויים ששנת 2020 הביאה עלינו, יש דבר אחד ענק שלא השתנה ואפילו הלך והתחזק – הפרסום בפייסבוק.

בזכות הכלים הרבים שיש בפייסבוק ואחרי שכל כך הרבה עסקים עברו לדיגיטל בשנה שחלפה, אנחנו לא מופתעים שאפילו אם מפרסמים בעלי תקציבים קטנים מאוד אוהבים לפרסם בפייסבוק, עם הקמפיינים הנכונים ושינויים מתוזמנים נכונה – אפשר להגיע לתוצאות מעולות. 

בוא נקפוץ ישר לעניינים ונראה כמה דברים שאתם חייבים לשים לב אליהם בשנה הקרובה כדי להגיע לתוצאות כמה שיותר טוב כשאתם מפרסמים בפייסבוק. 

יאללה לעבודה!

איפה הפיקסל שלכם?

ה-“פיקסל” של פייסבוק, שהוא בסך הכל חתיכת קוד שלכל אחד צריך להיות באתר – לא כל אחד, מי שמפרסם בפייסבוק. 

חתיכת הקוד הזו שנקראת פיקסל, תפקידה למעשה לאסוף מידע על המבקרים שלכם באתר ובגדול לסמן את האנשים שביקרו בו, את האנשים ששכחו דברים בעגלה וכדומה. 

לאחר מכן, בעזרת המידע הזה שאספתם באתר שלכם אתם יכולים ליצור קהל ממוקד יותר בפייסבוק, קהל של אנשים שבוודאות מתעניינים במוצרים או בשירותים שאתם מוכרים. 

אפילו אם אתם לא מתכוונים בכלל להתחיל קמפיין בפייסבוק, תתקינו את הפיקסל באתר שלכם על מנת שתוכלו לאסוף כמה שיותר מידע וככה לשפר ולמקד את הקמפיינים העתידיים שלכם. 

אם אין לכם פיקסל של פייסבוק באתר, תתקינו אותו דחוף. 

חשוב להבין את הדרך שהלקוח שלכם עובר 

מאוד פשוט, חשוב שתבינו את הדרך שהלקוח שלכם עושה מהרגע שבו הוא מבין שיש לו בעיה ועד הרגע שהוא רוכש פתרון לבעיה וכמובן גם מה שקורה אחר כך אבל זה כבר משפך שונה. 

תחשבו על זה ככה, כמה שתדעו יותר על המצב שבו הלקוח שלכם נמצא, ככה תוכלו לפרסם לו יותר לטוב ולהעלות את החזר ההשקעה שלכם בקמפיינים שתעלו בפייסבוק. 

זה יהיה בזבוז של תקציב אם תפרסמו מידע מאוד מאוד ראשוני למישהו שכבר מכיר אתכם והתעניין ברכישה של אחד המוצרים או השירותים שלכם. 

על מנת להבין יותר טוב את הדרך של הלקוח, נהוג לפרק אותה לשלושה שלבים: 

  1. בחלקו העליון של המשפך נמצא שלב ה-‘מודעות’ –  בשלב זה הלקוח שלכם מבין שיש לו כמה בעיות שהוא צריך לפתור. בעיות איתן הוא מתמודד ביום יום. זה יכול להיות שהרכב שלו מתלכלך והוא צריך כיסוי לחניה שלו או שהוא חושב לקנות מתנה לחברה קרובה ומחפש את הסיר המושלם בשבילה או שבכלל הוא הפך מודע יותר למחזור ומחפש מוצרים אורגניים יותר. 
  2. שלב שני – מה להחליט? מה להחליט? – בשלב הזה הלקוח מודע לחלוטין לבעיה שלו ומחפש דרכים שונות לפתור אותה. בשלב זה בדרך כלל אנשים עושים מחקר ובודקים מה האפשרויות העומדות בפניהם.
  3. שלב שלישי – שלב ההחלטה! – מצאנו פתרון, עכשיו איזה בדיוק? בשלב הזה הלקוח החליט כבר שהוא הולך לפתור את הבעיה בצורה מסוימת וכל מה שנותר עכשיו זה לבחור ממי לקנות את הפתרון הנבחר. 

השלבים אותם הלקוח עובר עד שהוא הופך לקונה

כמה סוגים של קהל יעד

ישנם שלושה סוגים של קהלים שאתם יכולים לטרגט בפייסבוק – 

  1. Saved Audience – קהל המבוסס על תחומי עניין, התנהגות ונתונים דמוגרפיים. 
  2. Custom Audience – קהל המורכב ממשתמשים שבאו במגע כלשהו עם האתר שלכם, תוכן בפרסמתם או דף הפייסבוק שלכם. 
  3. קהל דומה – קהל המורכב מאנשים שיש להם מאפיינים דומים לקהל בסעיף 2. 

הלקוחות שלכם דורשים אפיון רציני! 

על מנת לפנות בצורה האידיאלית ללקוחות שלכם, חשוב שתדעו לעומק מי הם בדיוק. 

בעזרת הנתונים שיש לכם עליהם בפייסבוק, אתם יכולים לאפיין אותם בעזרת מציאה של מאפיינים משותפים.

עם הידע הזה, אתם בלתי ניתנים לעצירה ויכולים לבנות קהלים מדויקים יותר, לכתוב תוכן חכם יותר כמובן לשפר את אחוזי ההמרה שלכם

השתמשו במידע שיש לכם ואם אין לכם, תשיגו אותו! 

בעזרת האפשרויות המגוונות שיש בפרסום בפייסבוק, אתם יכולים לבחור קהלים מדויקים מאוד ולסדר את התקציב שלכם בהתאם. 

האפשרויות כוללות, בין היתר –  יציר קהל המורכב רק מאנשים שרכשו מכם כבר המהווים את הקהל המדויק ביותר או אנשים שנטשו מוצרים באכזריות בעגלה אצלכם או אולי אפילו רשימת מיילים שיש לכם של אנשים שרשומים אצלכם לניוזלטר ורק מחכים שתוסיפו אותם כקהל בפייסבוק.

איך משיגים את המידע הזה? תחזרו לפיקסל של פייסבוק למעלה 🙂 

יש כאן לקוחות חדשים?

אחת הדרכים הכי טובות בפייסבוק למציאת לקוחות חדשים זה להשתמש כמובן בכל מה שרשמנו למעלה אבל גם אתם יכולים לקחת אנשים שביצעו אצלכם רכישה, שהיו אצלכם באתר, או שכבר יש לכם קהל שלהם ולעשות להם קהל דומה – ככה להגיע לקהל חדש הדומה לאנשים שכבר הביעו עניין במוצרים או בשירותים שאתם מוכרים. 

תחשבו רגע איזה מדהים זה, בעזרת חתיכת קוד קטנה הנמצאת באתר שלכם (הפיקסל של פייסבוק), אתם יכולים לבנות קהל אידיאלי של לקוחות ולדעת בדיוק גם באיזה שלב הם נמצאים בתהליך הרכישה, בעזרת המידע הזה לבנות קהלים מדויקים יותר ולפנות במקום הנכון, בזמן הנכון ועם המסר הנכון ללקוח שלכם שבדיוק צריך אתכם – WIN WIN. 

שימו לב עם מי אתם מדברים

עם כל האפשרויות העצומות לבניית קהלים והידע החדש ישן שלנו לגבי הדרך שעושה הלקוח – אין שום סיבה עכשיו שתעשו מודעות עם הצעות לרכישה לאנשים שלא יודעים בכלל אם יש לכם את המוצר שהם צריכים. 

יש לנו את כל השלבים ואנחנו יכולים לעשות קהלים בהתאמה, אז תעשו לתקציב שלכם טובה ואל תבזבזו את המסר הלא נכון על הקהל הנכון או ההפך.  

הכל עובד? ועכשיו? ועכשיו? 

אחד הדברים הכי חשובים בעולם הפרסום בפייסבוק בפרט והפרסום בדיגיטל בכלל זה תמיד להיות עם האצבע על הדופק ותמיד לבדוק כמה עולה כל לקוח חדש? כמה החזר ההשקעה שלי? ועוד. 

מילת המפתח היא אופטימיזציה – גם הקמפיין הטוב בעולם עם החזרי השקעה מטורפים דורש תחזוק – עוד סט של מודעות לעוד סוג של קהל – הכל בשביל תמיד לשפר את החזרי ההשקעה ולהגדיל את הרווחים בסופו של דבר. 

מודעות שלא עובדות צריך לסגור ומודעות שעובדות צריך לקדם – בקיצור, הבנתם את הרעיון ואם אתם צריכים עזרה – דברו איתנו 🙂 

תתכוננו מראש 

כל מה שאתם יכולים, תתכוננו מראש – במיוחד חגים וחגי מכירות בינלאומיים כמו בלאק פריידי. מדובר בתקופות מאוד עמוסות בכל מקום ואם תהיו מוכנים מראש, לא תצטרכו בלייב להמציא מבצעים ולחפש מודעות לפרסום. תכנון מראש יחסוך לכם כסף וזמן יקר. 

לסיכום 

ישנם הרבה דברים שגם בעלי עסקים וגם אנשי פרסום בדיגיטל יכולים לעשות על מנת להפוך את 2021 לשנה מלאה בהצלחה!

ואל תשכחו, אם אתם צריכים עזרה – נשמח להיות שם בשבילכם.

 

שאלות ותשובות

מעבר לכך שפרסום בפייסבוק נחשב לזול והיעיל ביותר לפייסבוק יש מאגר עצום של מידע על המשתמשים שלה.

בעזרת מידע זה המפרסמים יכולים למקד את קהל היעד שלהם בצורה יעילה לפי הפרמטרים אותם קבעו ולהוזיל משמעותית את עלויות הפרסום שלהם ולהגיע לכמה שיותר קהל רלוונטי.

פרסום בפייסבוק מתאים לכל בעל עסק שרוצה לקדם את המוצר/שירות שהוא מספק ולהגיע לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים.

תקציב הפרסום תלוי בכמה פרמטרים:

1.כמות האנשים שתרצו להגיע אליהם ושיחשפו למודעה שלכם.

2.גודל הקהל אותו אתם מגדירים.

3.כמה אתם מוכנים להשקיע בתקציב יומי או חודשי בפרסום בפייסבוק.

חשוב לזכור שפילוח נכון של קהל היעד עוזר מאוד להוריד עלויות ומנצל את התקציב בצורה היעילה ביותר.

כמו כל דבר בחיים גם פרסום בפייסבוק אפשר לעשות לבד, בתנאי שאתם יודעים כיצד להשתמש במערכת של פייסבוק והמודעות שלכם מנוסחות ומעוצבות באופן מקצועי.

כאשר פונים למשרד פרסום אשר מתמחה בדיגיטל ומתעסק בפרסום ממומן בפייסבוק מסביב לשעון הדרך לתוצאה מהירה וטובה היא בטוחה יותר.

מדובר באנשי מקצוע שיש להם ידע מקצועי נרחב במספר תחומים ויכולים לספק שירותים של אנשי תוכן, עיצוב וניהול קמפיינים וכמובן ביצוע אופטימיזציות ושיפורים על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

כל אלה הם גורמים קריטיים להצלחת הקמפיין.

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

1

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות
מדריכים לפרסום בפייסבוק

5 סיבות למה לפרסם ברשתות החברתיות

זה לא סוד שהרשתות החברתיות תופסות מקום מאוד מכובד בחיים של כולנו. ובין אם יש לכם כמות עוקבים מכובדת או לא, פרסום ברשתות החברתיות יכול

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם
מדריכים לפרסום בפייסבוק

4 סיבות למה אתם חייבים לפרסם באינסטגרם

בשנה שעברה אינסטגרם חגגה 10 שנים שזה לא מעט בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות. יחד עם זאת, הפלטפורמה לא מפסיקה להשתנות ולהתפתח לכיוונים חדשים המאפשרים לעסקים

רוצים לדעת מי עומד מאחורי הקלעים?

הגיע הזמן שנכיר קצת, נשמח לספר לכם קצת על עצמנו