אם אתם אמזון או אפל ובמקרה קוראים את המאמר הזה – כל הכבוד! אין לכם שום בעיות שקשורות באמינות. רובנו לא ברי מזל כמו שתי המפלצות הללו. רוב החברות, חוץ מהגדולות ביותר, צריכות להיאבק בכל פעם שמישהו חדש נכנס לאתר רק כדי לייצר אצלו הרגשת אמון וביטחון.
אז מה הכוונה באמינות במקרה זה ולמה זה כל כך חשוב?
כשמדברים על אמינות בכל הקשור לאתרי אינטרנט, הכוונה היא ליצירת עיצוב הגורם לתחושת אמון וביטחון אצל המבקר באתר ובנוסף, מעביר למבקר תחושה שהוא יימצא את המידע שהוא מחפש.
לעיתים קרובות, האתר שלכם הוא נקודת המפגש הראשונה עם לקוח חדש וכולנו יודעים כמה חשוב רושם ראשוני במקרה הזה. בנוסף, האתר הוא זה שאחראי ברוב הפעמים, על ההכנסה שלכם – הוא זה שיעזור לכם לייצר לידים ולהכניס כסף לעסק.
לכן, חברות המעצבות אתר שייראה אמין, הן בעלות יתרון ברור על התחרות.
(כנסו לקרוא על “5 טרנדים מעולם עיצוב האתרים שאסור לכם לפספס“)
ישנם 4 סוגים שונים של אמינות:
- אמינות משוערת. מותג שאנחנו מכירים וחושבים טוב עליו, הוא מותג אמין יותר. מותג שאנחנו לא מכירים, פחות אמין.
- אמינות מוכרת. הפניה מצד שלישי. לדוגמא, חבר אמר לכם שמוצר X פשוט מצוין, או שחבר שלכם אמר שהשירות של חברה Y גרוע ביותר.
- אמינות שטחית. מה שאנחנו מגלים כשעושים בדיקת פשוטה. אתר יכול להראות באיכות גבוהה או להיות מאוד מבלבל.
- הרווחת אמינות. במקרה הזה מדובר על חוויה אישית, בזכות שירות לקוחות טוב או מצד שני, בעקבות תוכן מלא בשגיאות כתיב וכדומה.
במאמר הזה, נתמקד במה שאתם יכולים לעשות עכשיו כדי לקבל עוד נקודות אמינות לאתר שלכם.
רוצים אייפון חדש ב-100 ₪?
נניח שאתם הולכים ברחוב וניגש אליכם מישהו בן 20 בערך ואומר: ” היי, מעוניין לקנות אייפון חדש? רק 100₪ ” הוא שולף את המכשיר מהכיס והכל נראה לגיטימי. מה הייתם עושים?
אני מניח שלא הייתם קונים – אפילו אם המחיר יהיה מדהים ואתם יודעים שתכלס, מדובר במוצר טוב. למה? כי יש בעיית אמון מאוד רצינית במקרה הזה. האם המכשיר עובד בכלל? אולי הוא גנוב? למה המחיר כל כך זול? יהיו לכם בראש המון שאלות ובגלל שאתם לא מכירים את אותו הבחור, כנראה שתוותרו על ה-“מציאה”.
אותו הדבר קורה עם אתרי האינטרנט. המטרה שלכם היא לדבר על ההצעה שלכם בדרך שתגרום לאנשים להרגיש שהם מקבלים אייפון מעולה, רק ב-100 ₪ ( לא באמצעות מרמה אלא באמצעות תקשורת נכונה המראה את ערך המוצר). אם תיצרו אמון – תרוויחו לקוחות.
אמינות מייצרת כסף. ארבעה מתוך חמישה משתמשים אומרים כי חשוב להם מאוד לסמוך על המידע שכתוב באתר. אתם לא קונים ממישהו אם אתם לא סומכים עליו. נכון?
אתר אמין יגרום לאנשים:
- לסמוך על מה שכתוב בו.
- להרגיש בנוח להשאיר פרטים.
- להיות בטוחים כי הם יכולים להוציא בו כסף.
מה לבדוק באתר שלכם?
תעברו על הרשימה הזאת ותראו אילו מהדברים הבאים אתם יכולים להוסיף או לשנות באתר שלכם על מנת לשפר את האמינות שלו.
- העיצוב חשוב מאוד. אנשים שופטים ספר לפי הכריכה שלו ואת האתר שלכם על פי העיצוב שלו. אין מה לעשות, אתרים מושכים ויפים יותר יוצרים תחושת ביטחון ומקצועיות אצל לקוחות.
- תדאגו שרואים את הטלפון והכתובת כל הזמן. תכללו את הפרטים בפוטר (חובה) אבל, תלוי באתר שלכם, תכללו גם בהדר ( במיוחד אם העסק שלכם מקבל שיחות נכנסות באופן קבוע).
- קל ליצור אתכם קשר? דף יצירת הקשר צריך להיות תמיד בתפריט הראשי.
- מסר רלוונטי. אתר המציג תוכן רלוונטי הוא מיד יותר אמין בעיניי הגולש. תדאגו, מן הסתם שהתוכן באתר שלכם כמה שיותר רלוונטי בעיניי הגולשים.
- שפה פשוטה. אנשים לא סומכים על מה שהם לא מבינים. תכתבו כמו שאתם מדברים, בשפה שבה הלקוחות שלכם משתמשים.
- דקדוק ואיות. בעיות בדקדוק ושגיאות כתיב עלולים לגרום לחוסר אמון. זה הרבה יותר נסלח כשמדובר בפוסטים בבלוג, אבל לא מתקבל על הדעת בדף הבית, בדפי מוצרים ודפים אחרים באתר.
- קישורים לגורמים חיצוניים שציינו את העסק שלכם. אם אתר כלשהו כתב על הפעילות שלכם, תוסיפו לינק באתר שלכם לתוכן המדובר. הלינק לא חייב להיות לאיזה אתר מוכר יותר מדי, העיקר שמישהו אחר כתב עליכם ומן הסתם רשם כמה דברים טובים.
- תספקו מידע על הצוות שלכם. אנשים לא סומכים על אתרים אנונימיים. אם אתם לא מראים תמונה שלכם. יכול להיות שאתם מסתירים משהו? יכול להיות שאתם לא רוצים שאנשים יזהו אתכם ברחוב? אנשים רוצים להסתכל עליכם ולראות עם מי הם הולכים לעבוד או ממי הם הולכים לקנות. תאפשרו את זה.
- תראו תמונות של המשרד שלכם. אם יש לכם משרד אמיתי שבו עובדים אנשים אמיתיים ויש לכם ציוד משרדי, אני אאמין לכם יותר. חשוב לציין כי אתם לא צריכים להעמיד פנים שהמשרד שלכם גדול ממה שהוא.
- המנעו מתמונות גנריות. אין משהו מזויף יותר מאנשים בחליפות שלוחצים ידיים או אנשי מכירות חייכנים עם אוזניות ומיקרופון.
- מדיניות החזרים. מה קורה אם אני לא מרוצה מהשירות שלכם? אנשים רוצים לדעת מראש, לפני ביצוע רכישה.
- מדיניות מייל ומידע. מה אתם הולכים לעשות עם המידע שאני משאיר אצלכם באתר? למכור אותו? לשלוח ספאם? לשתף?
- הצהרות וטענות חייבות להיות מגובות על ידי צד שלישי, ראיות, מומחים ניטרליים או מחקרים בצירוף מקורות.
- המנעו משבחים מיותרים. אל תרשמו “הכי טוב”, אף אחד לא יאמין לכם גם ככה. תהיו מדויקים (לדוגמא: במקום לרשום “משלוח הפיצה המהיר בעיר” תרשמו “נספק לכם את הפיצה תוך 10 דקות”).
- מידע מפורט על מוצרים. 50% מהרכישות האינטרנטיות לא מתבצעות בגלל חוסר במידע.
- תראו מחירים. רוב החברות לא חושפות מחירים וגורמות ללקוחות ליצור קשר במקום. אנשים רוצים לדעת כמה מוצר או שירות עולים. אם המתחרים שלכם מפרסמים מחירים, סביר שהם ייקחו לכם את הלקוחות.
- תראו רשימת לקוחות. הוכחה חברתית. אף אחד לא רוצה להיות היחיד המשתמש בשירותים שלכם.
- תציינו את מספר הלקוחות שלכם. אם יש לכם מספר מרשים של לקוחות, תצעקו אותו. (למשל, 10,000 לקוחות מרוצים).
- הוסיפו קישור לארגון ידוע. אתם קשורים איכשהו לאוניברסיטה כלשהי, ארגון ממשלתי, מעבדת מחקר או כל ארגון אחר בעל מוניטין טוב? אולי אתם מספקים להם שירות, נמצאים בשותפות או משהו דומה. אם כן, תוסיפו את זה לאתר שלכם.
- הכי חשוב – תהיו נחמדים, תהיו אנשים טובים ותתייחסו כמו שצריך ללקוחות שלכם.
לא יותר מדי
שימו לב לא להציף את האתר שלכם בכל מיני דברים המאשרים את האמינות שלכם – זה יעשה בדיוק ההפך בעיני המבקר.
אם הדבר הראשון שאתם אומרים למישהו זה: “אל תדאג, סמוך עליי – אני לא הולך לגנוב ממך!” הדבר הראשון והיחיד שהוא יחשוב עליו במשך כל ההכרות שלכם זה “האם עומדים לגנוב ממני משהו?”.
בצעו את ההתאמות הנדרשות בהתאם ושוב, תהיו אמינים ונחמדים ללקוחות שלכם – זו הדרך הכי טובה לייצר אמינות.
רוצים לקרוא על עוד דברים שיכולים לעזור לעסק שלכם? כנסו למאמרים שלנו:
“5 טעויות שאתם חייבים להימנע מהן בבלוג שלכם“
“4 טיפים שיעזור לכם לייצר לידים לעסק שלכם“
לסיכום
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: