ישנה הנחה נפוצה שקידום אורגני ופעילות במדיה חברתית הם שני ערוצי שיווק נפרדים לחלוטין שאי אפשר לערבב ביניהם. אפילו משווקים ותיקים יגידו לכם את זה וינסו לשכנע אתכם שהשיטה שלהם היא הכי יעילה (וכמובן שיש להם אינטרס בעניין).
אבל האם ההנחה הזו היא תמיד נכונה?
על מנת לענות על השאלה הזו, אנחנו צריכים קודם כל להבין לאיזה קהל יעד מיועד כל ערוץ:
קידום אורגני – למי שמחפש עכשיו ומיד
כשהגולשים מחפשים משהו באינטרנט, הם כמעט תמיד עושים זאת באמצעות גוגל, שמציג את התוצאות הכלי רלוונטיות ואין לו חלופה של ממש ברוב מדינות העולם. לכן, אם אנחנו רוצים לפנות לגולשים שכבר החליטו מה הם רוצים ואנחנו יכולים לספק להם אותו, גוגל הוא אמצעי השיווק שבו נבחר ונבצע פעולות שיגרמו לאתר להופיע במקום גבוה בחיפושים (מילות מפתח) שחשובים לנו. התהליך של השפעה על תוצאות אלו נקרא קידום אתרים.
אמנם לגוגל יש גם ערוץ שיווק שאפשר לפרסם בו מודעות (Adwords), אבל התוצאות האורגניות הרבה יותר ספציפיות, מכיוון שגוגל לא מסתמך רק על רשימה של חיפושים קבועים מראש, שיכולה להיות רחבה או צרה מדי (מה שאומר שנקבל קהל יעד לא רלוונטי, שלא יילחץ על המודעות או יצא מהאתר).
פייסבוק – להבין מה הגולש רוצה
פרסום בפייסבוק, אם דרך עמוד עסקי ואם דרך מודעה ממומנת, מאפשר לנו להבין מה הם תחומי העניין של הגולש ולהציע לו את ההצעה הכי טובה עבורו, בהתאם למצב בו הוא נמצא באותו הרגע. לדוגמה, אם הוא ביקר בהרבה קבוצות שקשורות לחיפוש עבודה בהייטק בזמן האחרון, נוכל להציג לו מודעה של חברת השמה בתחום.
אז איך משלבים בין פייסבוק לקידום אורגני?
שיווק מחדש
אפשרות מעניינית במודעות פייסבוק היא לעקוב אחר הפעילות של הגולש באתרים חיצונים ו”לצבוע” אותו באמצעות קוד מעקב (הפיקסל של פייסבוק). זה לא רק נותן אפשרות מיקוד טובה יותר, אלא גם מאפשר להציע לגולש הצעות ייחודית בהתבסס על היסטורית הגלישה שלו, מה שנקרא גם “שיווק מחדש” או Remarketing באנגלית. למשל, אם הוא צפה בעמוד מוצר מסוים, אבל לא רכש אותו, ניתן להציע לו הנחה או הטבה אחרת כמו משלוח בחינם. אופציה יותר מתוחכמת היא להציג לו מוצרים דומים אחרי שהוא כבר ביצע רכישה (לפייסבוק יש אפשרות לשלוף רשימת מוצרים מתוך האתר).
המשמעות היא שאם נמשוך את הגולש לתוך תוכן איכותי בעזרת גוגל, נוכל להפחית את שיעור הגולשים שלא מבצעים את ההמרה אותה רצינו. לא מדובר רק ברכישה של מוצר מסוים, אלא גם בהזמנות לאירועים, רישום לרשימות תפוצה ואפילו לייקים לאירועים (את הרשימה המלאה אפשר לראות כאשר פותחים קמפיין חדש בפייסבוק).
מעקב משולב אחר עמודים והמרות
כל מקדם אורגני מכיר את Google Analytics ואת ה-Search Console: שני כלים שמאפשרים לנו לראות בין היתר אילו ביטויים אנשים חיפשו ומה הם העמודים הכי פופולאריים באתר. אם נעקוב גם אחרי הסטטיסטיקה שפייסבוק מספקת לנו דרך הפיקסל שלה, נוכל לראות פערים בין הכלים השונים ולהבין האם יש עמודים בעייתיים (לפייסבוק יש דף עזרה בנושא שרצוי להציץ בו).
עוד דבר שחשוב לעקוב אחריו הן המרות שמתרחשות בכמה פלטפורמות במקביל. לדוגמה, יכול להיות שרוב האנשים נכנסים לעמודי המכירה שלנו דרך הסלולר, אבל רובם נוטשים את האתר ורק חלק קטן ממשיך לקנייה דרך המחשב בבית. באופן זה נוכל לשפר את הנגישות של האתר שלנו דרך הסלולר על מנת להקטין את שיעורי הנטישה ולגרום ליותר גולשים לעבור את מסלול ההמרה המלא כבר בפלטפורמה הראשונה בה הם משתמשים. (לגוגל יש כלי מצוין שבעזרתו ניתן לצפות בנתונים אודות התאמה לנייד ומהירות הגלישה בו).
מעקב אחר תנועה נכנסת מפייסבוק
ככל שנבצע יותר סגמנטציה למודעות שלנו או נפרסם קישורים לעמודים שונים בדף העסקי, כך נוכל לקבל מושג טוב יותר על העמודים או התכנים שהכי מעניינים את הגולשים ויש להם אחוז כניסות גבוה. הנתונים האלו יוכלו לעזור לנו גם בקידום האורגני מכיוון שכך נדע אילו עמודים הכי כדאי לקדם ואילו בכל מקרה לא יכניסו לנו הרבה גולשים, אלא אם כן נשפר אותם.
אם לא משתמשים במודעות ממומנות של פייסבוק, רצוי גם לפרסם חלק מן הקישורים על הקיר שלנו או בקבוצות רלוונטיות (בלי להספים יותר מדי) מכיוון שהנראות שלהם בדרך הזו היא הרבה יותר גדולה מאשר בעמודים העסקיים (וזאת למרות שמספר האוהדים של העמוד הוא בלתי מוגבל).
גיוון בפרופיל הקישורים
אמנם רק חלק מהעמודים והסטטוסים בפייסבוק גלויים לגוגל (בהתאם להגדרות הפרטיות של מי שיצר את הפרופיל), כך שהוא לא יכול לעקוב אחר כל הקישורים על מנת לכלול אותם בדירוג שלו, אבל גם לעובדה שהקישורים נמצאים שם יש חשיבות. לדוגמה, אפילו קישורי nofollow שלא אמורים להשפיע על הדירוג בגוגל למעשה מעבירים מסר שלא מדובר באתר עם קישורים אחידים, מה שיכול להיראות לא טבעי. (למרות שהרבה מקדמים הולכים בהפוך על הפוך ובונים קישורי nofollow על מנת ליצור רושם שהם לא מקדמים את האתר).
זמן קריאה: 22דקותעסקים ומיזמים רבים, בשלב כזה או אחר, מגיעים למסקנה שהם זקוקים לאתר אינטרנט. לעתים מדובר בבלוג שנועד לקדם את העסק או המיזם, ולעתים מדובר באתר
זמן קריאה: 8דקותהמדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,
זמן קריאה: 7דקותהמדריך המלא לקניית דומיין, הוא חלק מסדרת מאמרים המתפרסמים באתר שלנו, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרי וורדפרס (WordPress). הפעם, כתבנו מדריך לקניית דומיין כדי להשיב
זמן קריאה: 6דקותלהתעורר בבוקר בשעה מוקדמת, לנסוע לעבודה, לחכות בפקקים, להגיע למשרד ולהתחיל לענות למיילים עד שעות הערב. מה אם הייתם יכולים להחליף את השגרה שלכם באפשרות
זמן קריאה: 5דקותהמושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך