מה זה ליד ואיזה עסקים זקוקים ללידים?

זמן קריאה: 5 דקות

מה זה ליד?

ליד הוא בעצם לקוח המשאיר פרטים לטובת התעניינות במוצר/שירות שלכם.

הלידים יכולים להתבטא בלקוח המתעניין ברכישת מוצר או שירות שלכם, ויכול להתבטא כאדם הנרשם לרשימת התפוצה שלכם עבור מתנה/הצעה מסוימת באתר/דף נחיתה שלכם.

 רוצים לדעת איך מייצרים לידים בחינם? >> כתבנו כאן 10 אסטרטגיות לייצור לידים בחינם בשנת 2021

בשנים האחרונות שומעים רבות את המילה לידים, והיא הפכה למעין מילת קסם שמשתמשים בה אנשי מקצוע רבים.  כאשר לקוחותיהם לא תמיד מבינים במה מדובר ועד כמה זה חיוני להם. 

ליד הוא למעשה אדם שיכול לפנות אליכם ישירות (למשל הרים אליכם טלפון שראה באתר שלכם או ממודעה שניתקל בה) או אדם שמשאיר פרטים ליצירת קשר.

במידה והליד הזמין את המוצר או השירות שלכם הוא הופך מליד ללקוח!
זוהי למעשה המטרה העיקרית שלשמה יוצאים לקנות לידים לעסקים או לעבוד על השגת לידים. למצוא את האנשים שיהיה לכם קל להפוך ללקוחות, ורצוי שלקוחות נאמנים.

רוצה לדעת לאיזה עסקים אנחנו מייצרים לידים? לחץ כאן

איזה עסקים זקוקים ללידים?

אחרי שהבנו מה זה ליד ואת החשיבות שלו קל מאוד לענות על השאלה הזאת, עסק לא יכול להתקיים ללא לידים!

המטרה העיקרית של ייצור לידים היא להביא כמה שיותר חשיפה לעסק שלך וכמובן כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים שישארו לטווח ארוך.

חשוב לדעת להשתמש בלידים שמשאירים פרטים בחוכמה, כל ליד יכול לתרום לעסק שלך ולא רק בכך שהוא הופך ללקוח.

בעזרת הלידים אתה יכול ללמוד רבות על הלקוחות שלך ועל העסק שלך, אתה יכול לברר מה הם החוזקות ומה החולשות של העסק שלך ולהשתמש בנתונים רבים ולהכיר את אופי השוק ובעזרת המידע שהתקבל ולאסוף לקוחות למאגר לקשר עתידי.

מה זה ליד – כיצד נראה ליד והיכן נוכל לראות אותו?

יש 2 אפשרויות עיקריות לתחזק לידים: באמצעות מערכת תפוצה CRM או באמצעות פנייה ישירה דרך האתר למייל שלכם.
כאשר זה יצטרף לרשימת התפוצה שלכם דרך ערוץ שיווקי מסוים (דף נחיתה, אתר, פייסבוק וכד’)
תקבלו על כך התראה במייל מחברת התפוצה שבה אתם מאחסנים את חשבון התפוצה שלכם.

כאשר ליד ישאיר פרטים באתר שלכם, טופס יצירת הקשר באתר מפנה למייל הרגיל שלכם, תקבלו את הפניה ישירות במייל והלקוח לא יהיה שמור בשום רשימת תפוצה.

כך או כך הוא ייחשב לליד וישאיר פנייה להתעניינות במוצר/בשירות שלכם.

בהתאם לטופס השארת הפרטים באתר תוכלו לאסוף נתונים מסוימים: שם, מייל, טלפון, נושא ותוכן המודעה.
לעתים בעלי אתרים מוסיפים שדות נוספים שלטענתם חשובים, כמו: אתר אינטרנט, מקום מגורים וכד’.

לאחר שהליד פונה אליכם ומשאיר פרטים תוכלו לחזור אליו בטלפון ולהוביל את השיחה לכך שהוא יזדקק לשירות שלכם.
לשאלה אילו עסקים זקוקים ללידים יש תשובה ברורה – כל עסק שקיים למטרת רווח ורוצה להתקדם – זקוק ללידים, ואלו בעצם לקוחות פוטנציאליים.

כיצד ניתן לקנות לידים ולמי פונים?

יש 2 דרכים להשיג לידים: לפרסם בעצמכם או לשכור מישהו שיעשה זאת עבורכם. זה יכול להיות פרילנסר המתמחה בשיווק והבאת לידים וזה יכול להיות משרד פרסום מקצועי ומנוסה שיכול לבצע את העבודה.
אם אתם עוסקים בשיווק ועושים הסבה לשיווק באינטרנט על מנת לשדרג את מחלקת השיווק בעסק שלכם,
הרי שתצטרכו להכיר את פלטפורמות הפרסום המובילות וכיצד לעבוד עם כל אחת מהן ברמה הטובה ביותר וכך תוכלו לפרסם בעצמכם ולהשיג לידים עבור העסק שלכם או זה שאתם מייצגים.

אם אינכם עוסקים בתחום, עדיף לשים את המפתחות בידיים של אנשי מקצוע מנוסים המכירים את התחום לעומק ויכולים להביא לכם לידים שבסופו של דבר חלק מהם יהפכו ללקוחות.
לרוב עדיף לשלם למשרד פרסום לבצע את העבודה עבורכם כאשר בסופו של יום זה ישתלם לכם כלכלית ברמת התוצאות שתקבלו.

האם עדיף קמפיין לידים או בנק לידים?

קמפיין לידים הוא בעצם תקציב פרסום של הלקוח המוגדר מראש ומשולם למשרד הפרסום לטובת הבאת מספר גדול ככל האפשר של לידים במסגרת אותו תקציב.
בנק לידים הוא בעצם האפשרות של הלקוח לקנות חבילה של מספר לידים מסוים, כאשר משרד הפרסום קובע מראש את העלות ללידים והיא זו המספקת את הלידים.
משרד הפרסום לוקח את הסיכון על עצמו אך המחיר לליד הוא בדרך כלל יהיה גבוה יותר.
אין העדפה ברורה למי מהשירותים כדאי לפנות, אולם תוכלו לבחון את שניהם ולראות מה נותן לכם את התוצאות הטובות ביותר.

 

שאלות ותשובות

לידים חמים הם הלידים הכי איכותיים שבעל עסק יכול לקבל, מדובר בלקוחות שהשאירו פרטים ומעוניינים במוצר שלכם באותו הרגע! לכן חשוב מאוד לחזור ללקוחות החמים בחלון זמנים קצר ככל האפשר לפני שהם יתחילו “להתקרר” ויאבדו מהסיכוי להפוך מליד למכירה.

לקוחות פוטנציאליים שלא הביעו התעניינות במוצר שלכם ישירות אלא לקוחות שהתעניינו במוצרים דומים למוצר שלכם. איך מגיעים ללקוחות האלה? בעזרת קניית לידים לעסק שלכם מדובר בדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות חדשים

שיווק באינטרנט! רוצה להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים לשם כך יש לא מעט אפשרויות, אתר אינטרנט, דפי נחיתה, פרסום ממומן בגוגל, פרסום ממומן בפייסבוק  והרשימה עוד ארוכה. חשוב לזכור שמדובר במשימה לא פשוטה לכן תעזרו באנשי מקצוע שמבינים את עולם השיווק ויוכלו לכוון אתכם במציאת הלידים המתאימים לעסק שלכם.

קמפיין לידים בפייסבוק מורכב מכמה שלבים, אסטרטגיה שיווקית בראש ובראשונה, בחינת קהל היעד שלך ויצירת קונספט. לאחר שעולים לאוויר חשוב מאוד לעשות אופטימיזציה וללמוד על הקהל שלכם! 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

פרסום ושיווק דיגיטלי

איך לנצל את הצ’ט בוט של פייסבוק נכון?

זמן קריאה: 4 דקות פניות חוזרות הופכות אתכם ואת העובדים שלכם לרובוטים יקרים מאוד כמעט כל עסק עוסק בניהול לידים ולקוחות. גם מתעניינים חדשים וגם לקוחות קיימים או חוזרים,

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

מיתוג דיגיטלי

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

מיתוג דיגיטלי

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?