מה זה ליד?
ליד הוא בעצם לקוח המשאיר פרטים לטובת התעניינות במוצר/שירות.
הלידים יכולים להתבטא בלקוח המתעניין ברכישת מוצר או שירות ויכולים להתבטא כאדם הנרשם לרשימת תפוצה עבור מתנה/הצעה מסוימת באתר/דף נחיתה.
בשנים האחרונות שומעים רבות את המילה לידים, והיא הפכה למעין מילת קסם שמשתמשים בה אנשי מקצוע רבים. כאשר לקוחותיהם לא תמיד מבינים במה מדובר ועד כמה זה חיוני להם.
ליד הוא למעשה אדם שיכול לפנות אליכם ישירות (למשל הרים אליכם טלפון שראה באתר שלכם או ממודעה שניתקל בה) או אדם שמשאיר פרטים ליצירת קשר.
במידה והליד הזמין את המוצר או השירות שלכם הוא הופך מליד ללקוח!
זוהי למעשה המטרה העיקרית שלשמה יוצאים לקנות לידים לעסקים או לעבוד על השגת לידים. למצוא את האנשים שיהיה לכם קל להפוך ללקוחות, ורצוי שלקוחות נאמנים.
רוצה לדעת לאיזה עסקים אנחנו מייצרים לידים? לחץ כאן
איזה עסקים זקוקים ללידים?
המטרה העיקרית של ייצור לידים היא להביא כמה שיותר חשיפה לעסק שלך וכמובן כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים שישארו לטווח ארוך.
חשוב לדעת להשתמש בלידים שמשאירים פרטים בחוכמה, כל ליד יכול לתרום לעסק שלך ולא רק בכך שהוא הופך ללקוח.
בעזרת הלידים אתה יכול ללמוד רבות על הלקוחות שלך ועל העסק שלך, אתה יכול לברר מה הם החוזקות ומה החולשות של העסק שלך ולהשתמש בנתונים רבים ולהכיר את אופי השוק ובעזרת המידע שהתקבל ולאסוף לקוחות למאגר לקשר עתידי.
מה זה ליד – כיצד נראה ליד והיכן נוכל לראות אותו?
יש 2 אפשרויות עיקריות לתחזק לידים: באמצעות מערכת תפוצה CRM או באמצעות פנייה ישירה דרך האתר למייל שלכם.
כאשר זה יצטרף לרשימת התפוצה שלכם דרך ערוץ שיווקי מסוים (דף נחיתה, אתר, פייסבוק וכד’)
תקבלו על כך התראה במייל מחברת התפוצה שבה אתם מאחסנים את חשבון התפוצה שלכם.
כאשר ליד ישאיר פרטים באתר שלכם, טופס יצירת הקשר באתר מפנה למייל הרגיל שלכם, תקבלו את הפניה ישירות במייל והלקוח לא יהיה שמור בשום רשימת תפוצה.
כך או כך הוא ייחשב לליד וישאיר פנייה להתעניינות במוצר/בשירות שלכם.
בהתאם לטופס השארת הפרטים באתר תוכלו לאסוף נתונים מסוימים: שם, מייל, טלפון, נושא ותוכן המודעה.
לעתים בעלי אתרים מוסיפים שדות נוספים שלטענתם חשובים, כמו: אתר אינטרנט, מקום מגורים וכד’.
לאחר שהליד פונה אליכם ומשאיר פרטים תוכלו לחזור אליו בטלפון ולהוביל את השיחה לכך שהוא יזדקק לשירות שלכם.
לשאלה אילו עסקים זקוקים ללידים יש תשובה ברורה – כל עסק שקיים למטרת רווח ורוצה להתקדם – זקוק ללידים, ואלו בעצם לקוחות פוטנציאליים.
כיצד ניתן לקנות לידים ולמי פונים?
יש 2 דרכים להשיג לידים: לפרסם בעצמכם או לשכור מישהו שיעשה זאת עבורכם. זה יכול להיות פרילנסר המתמחה בשיווק והבאת לידים וזה יכול להיות משרד פרסום מקצועי ומנוסה שיכול לבצע את העבודה.
אם אתם עוסקים בשיווק ועושים הסבה לשיווק באינטרנט על מנת לשדרג את מחלקת השיווק בעסק שלכם,
הרי שתצטרכו להכיר את פלטפורמות הפרסום המובילות וכיצד לעבוד עם כל אחת מהן ברמה הטובה ביותר וכך תוכלו לפרסם בעצמכם ולהשיג לידים עבור העסק שלכם או זה שאתם מייצגים.
אם אינכם עוסקים בתחום, עדיף לשים את המפתחות בידיים של אנשי מקצוע מנוסים המכירים את התחום לעומק ויכולים להביא לכם לידים שבסופו של דבר חלק מהם יהפכו ללקוחות.
לרוב עדיף לשלם למשרד פרסום לבצע את עבורכם את הפרסום בגוגל, בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת. בסופו של יום תשלום לאיש מקצוע ישתלם לכם כלכלית ברמת התוצאות שתקבלו.
האם עדיף קמפיין לידים או בנק לידים?
קמפיין לידים הוא בעצם תקציב פרסום של הלקוח המוגדר מראש ומשולם למשרד הפרסום לטובת הבאת מספר גדול ככל האפשר של לידים במסגרת אותו תקציב.
בנק לידים הוא בעצם האפשרות של הלקוח לקנות חבילה של מספר לידים מסוים, כאשר משרד הפרסום קובע מראש את העלות ללידים והיא זו המספקת את הלידים.
משרד הפרסום לוקח את הסיכון על עצמו אך המחיר לליד הוא בדרך כלל יהיה גבוה יותר.
אין העדפה ברורה למי מהשירותים כדאי לפנות, אולם תוכלו לבחון את שניהם ולראות מה נותן לכם את התוצאות הטובות ביותר.
שאלות ותשובות
לידים חמים הם הלידים הכי איכותיים שבעל עסק יכול לקבל, מדובר בלקוחות שהשאירו פרטים ומעוניינים במוצר שלכם באותו הרגע! לכן חשוב מאוד לחזור ללקוחות החמים בחלון זמנים קצר ככל האפשר לפני שהם יתחילו “להתקרר” ויאבדו מהסיכוי להפוך מליד למכירה.
לקוחות פוטנציאליים שלא הביעו התעניינות במוצר שלכם ישירות אלא לקוחות שהתעניינו במוצרים דומים למוצר שלכם. איך מגיעים ללקוחות האלה? בעזרת קניית לידים לעסק שלכם מדובר בדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות חדשים
שיווק באינטרנט! רוצה להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים לשם כך יש לא מעט אפשרויות, אתר אינטרנט, דפי נחיתה, פרסום ממומן בגוגל, פרסום ממומן בפייסבוק והרשימה עוד ארוכה. חשוב לזכור שמדובר במשימה לא פשוטה לכן תעזרו באנשי מקצוע שמבינים את עולם השיווק ויוכלו לכוון אתכם במציאת הלידים המתאימים לעסק שלכם.
קמפיין לידים בפייסבוק מורכב מכמה שלבים, אסטרטגיה שיווקית בראש ובראשונה, בחינת קהל היעד שלך ויצירת קונספט. לאחר שעולים לאוויר חשוב מאוד לעשות אופטימיזציה וללמוד על הקהל שלכם!
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: