בתור משרד פרסום דיגיטלי, אנחנו מסתכלים על אתרי אינטרנט כל הזמן. חלקם מעולים וחלקם נוראיים, רובם נמצאים איפשהו באמצע.
יכול להיות שאתם תוהים מה הופך אתר למעולה. העיצוב? המראה המודרני? תמונות שיש באתר?
בעוד שהדברים הללו חשובים, הם רק עזרים. הדבר הכי חשוב באתר זה האם הוא עושה את העבודה שלו או לא. אם המוצר או השירות הנמכרים זה משהו שהקונה הפוטנציאלי צריך לראות כדי לקנות, אזי תמונות מעולה יכולות לעשות הבדל משמעותי.
חשוב מכך זה היכולת של האתר להמיר גולש לליד חם (קראו עוד על לידים), וזה דורש הרבה יותר מרק הרגשה של אסתתטיות המועברת באתר.
להלן 5 טעויות שחשוב לבדוק אותם כדי לקבוע האם האתר שלכם תורם לכם מבחינה שיווקית:
דף הבית שלכם לא מעביר בצורה ברורה מה אתם עושים
במיוחד אם אתם פונים לעסקים, הבעיה שאתם פותרים והפתרון שאתם מציעים יכולים להיות משהו שהגולש הממוצע לא מבין. אתם חייבים להסביר את השירות שלכם ככה שהקהל שאתם פונים אליו יבין מה אתם רוצים ממנו, לא משנה אם הם מומחים בתחום או לא.
זה יכול להיות יותר קשה לעשייה משאתם חושבים. לכולנו יש שפה מסוימת שאנחנו משתמשים בה בתעשייה שאנחנו עובדים בה, ואתם ביחד עם האנשים שאתם מבלים איתם את שעות העבודה השבועיות מדברים בשפה הזו, יכול להיות קשה לשים את מה שאתם רגילים בצד ולהסתכל על הדברים מנקודת מבט של הקהל שלכם ומחסום השפה כביכול בא לידי ביטוי.
שמענו כבר בעבר את הטיעון הזה: “האנשים שמחפשים את השירות שלנו מכירים את השפה, והם מבינים מה אנחנו עושים.”
לפני שאתם בונים את כל המערך השיווקי שלכם על ההנחה הזו, קחו רגע על מנת לבחון את אמינותה. יכול להיות שזה נכון עבורכם – אם אתם עובדים בשוק מאוד ספציפי הפונה לאנשים ספציפיים. אבל תחשבו על הקהל שלכם בזהירות. זה נפוץ שמישהו המחפש שירות מסוים לא עושה את זה כשכל הידע בתחום כבר ידוע לו והוא רק מחפש אפשרויות כדי להציג אותן בפני המומחים האמיתיים בחברה שבה הוא עובד.
ההסבר של מה שאתם עושים צריך להיות ברור, פשוט ומובן כמעט לכל מי שייכנס לאתר שלכם פשוט כי אתם לא יודעים מי הולך לעשות את זה.
דף הבית שלכם לא תופס אף אחד
עידן המידע של היום מגיע עם המון יתרונות, ואחד מהם הינו מספר האפשרויות העצום שיש. אם נחפש בגוגל את השירות שאתם מציעים, סביר שגוגל יתנו לנו מספר עצום של תוצאות (פרסום בגוגל). אם נלחץ על האתר שלכם, יש לכם בערך 3 שניות לתת לי את המידע שאני מחפש או שאחזור בחזרה למצוא את מה שאני מחפש בגוגל.
אז מה אתם צריך לשים בדף הבית שלכם? זו שאלה שאתם צריכים להשקיע המון בחיפוש התשובה שלה.
טיפ קטן: אף אחד כנראה לא מעוניין במה שיש לכם להגיד על עצמכם. הניסיון של הלקוח הפוטנציאלי שלכם באתר צריך להתייחס אך ורק אליו.
דרך ללא מוצא
לא משנה כמה מדהים האתר שלכם נראה, התפקיד שלו הוא לייצר לידים. על מנת לעשות זאת בצורה אפקטיבית, תצטרכו לתכנן בקפידה את המשפך השיווקי שלכם – למעשה “מפה” המביאה את הלקוח הפוטנציאלי מנקודת ההתחלה באתר שלכם (שהיא לא תמיד דף הבית!) דרך העמודים השונים על מנת שישאיר פרטים או ירכוש מוצר.
אף פעם לקוח לא אמור להגיע לסוף דף ולהיתקל בדרך ללא מוצא. זו העבודה שלכם לצפות מה הוא יצטרך ולהביא אותו לשם.
יותר מדי טקסט, קצת מדי טקסט
כתיבת תוכן לאתר יכולה להיות מסובכת. כמו שאמרנו, יש לכם בערך 3 שניות לתפוס את הקורא. התוכן חייב להיות מדויק ומושך.
יותר מדי עסקים מתייחסים לאתר שלהם כמו פלייר מאוד יקר. התוכן פשוט יושב שם, מחכה שאנשים יקראו אותו ואז נותן להם לברוח.
האתר שלכם לא קיים רק על מנת להסביר את המאפיינים והתועלות שבשירות או במוצר שלכם. אם אתם באמת רוצים להפוך את האתר שלכם למכונה מושמנת ליצירת לידים, אתם חייבים לתת לגולשים בדיוק מה שהם רוצים:
- תתייחסו למה שמציק להם (בעיה שיש להם)
- תציעו להם פתרונות אפשריים
- תתנו להם את ההרגשה שהולכת להיות להם חוויה מעולה אם הם יעבדו איתכם
נקודות המרה חסרות או לא אפקטיביות
נקודות המררה מתייחסות להזדמנויות באתר שלכם שבהן משתמש יכול להפוך לליד, והן כנראה שאינדיקציה הראשית להצלחה של היוזמות השיווקיות שלכם.
רוב האתרים מכילים טופס יצירת קשר בסיסי, אבל המון פעמים רואים את הטופס הזה בדף שלא מכיל שום הסבר למה יקרה אחרי מילוי הטופס. לאן הטופס הולך? למה אני צריך לצפות אחרי השליחה שלו?
בנוסף, טפסים הם לעמשה חתיכות קוד שמטרתן להוציא לפועל סדרת פקודות על סמך המידע שהמשתמש מכניס. בגלל שהם נמצאים בכל מקום כבר, הייתם חושבים שכל הבעיות שבהם כבר נפתרו, אבל בפועל, הטפסים הללו נכשלים לעיתים קרובות.
תכניסו קצת תוכן לדף שבו נמצא הטופס. המסביר למה המשתמש צריך לצפות עכשיו, תבדקו את הטפסים שלכם באופן קבוע ותודאו שזה ברור למשתמש כשהטופס הוגש.
טפסי יצירת קשר הם לא הדרך היחידה לקבלת לידים. אם הפתרון שאתם מציעים דרוש זמן מכירה ארוך יחסית, יכול ליהות שישנן עוד נקודות שאתם יכולים לנצל כדי להשיג ליד.
הכוונה היא שאם מישהו לוקח את הזמן עדי לעשות מחקר על הבעיה שהם מנסים לפתור, אתם יכולים להציע להם עוד חומר לקריאה בתמורה לכתובת מייל שלהם. אם המידע שלכם הוא באמת בעל ערך, המשתמש בדרך כלל יהיה מוכן להחליף משהו עבור אותו המידע וככה אתם יכולים להמשיך לפנות אליהם בעתיד.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: