רוצים לדעת מה קורה בעולם השיווק הדיגיטלי ב-2021?

שנת 2021 תיזכר כשנה משמעותית בכל הקשור לעסקים בעולם הדיגיטלי.

על רקע המגבלות שחווינו בעולם הפיסי, משרדי הפרסום והצריכה בדיגיטל צומחים בקצב מסחרר, ונתונים רשמיים מראים שיותר ויותר עסקאות אשראי מתבצעות מרחוק, ולא פרונטלית.
כל שנה מביאה איתה מגמות חדשות בתחום השיווק הדיגיטלי, והתחזקות או היחלשות של מגמות קודמות. בכל זאת, שנת 2021 היא שנה חשובה במיוחד, ועבור עסקים רבים היא השנה שבה הם התחילו למכור ולשווק בדיגיטל על אמת. חלק מהם אף פעם לא היו בדיגיטל, ואחרים הרחיבו את פעילות האונליין הקיימת או שכללו אותה, כדי להתאים להרגלי הצריכה החדשים של הלקוחות שלהם, וכדי לפצות על מכירות פרונטליות אבודות.
כמובן, פלטפורמות האונליין השונות לא נשארות אדישות וממשיכות לפתח פתרונות, גישות וכלים חדשים שכדאי להכיר.

 

אז מה חשוב לדעת על שיווק דיגיטלי ב – 2021?

 

חיפוש: יותר חיפוש קולי, יותר תחרות

תחום החיפוש עובר שינויים, גם בגוגל, גם ברשתות החברתיות וגם במנועים אחרים. לגבי גוגל, ודאי שמתם לב שמנוע החיפוש הפופולרי בעולם כבר לא בהכרח מזרים את משתמשיו לאתרים אחרים, אלא מספק תשובות אינפורמטיביות בעצמו, לשאלות רבות.
לכן, כדאי יותר מתמיד להשקיע באתר שלכם בתוכן עם ערך מוסף, שיעניין את הגולשים ויגרום להם להיכנס לאתר ולהישאר בו, במקום להסתפק בתשובות הקצרות של גוגל.
למעשה, היום אתם לא רק מתחרים בקולגות מהענף, אלא גם בגוגל עצמו.
בנוסף, גם בגוגל וגם במנועי חיפוש אחרים, מורגשת מגמה של מעבר לחיפוש קולי (כשהמחפשים אומרים את ביטוי החיפוש ולא כותב אותם). חשוב שתדעו שאם משתמשים עורכים חיפוש קולי, הנכונות שלהם “לגלול” יורדת והם נוטים להיכנס לתוצאה הראשונה שהתקבלה.
לכן, חשוב להשקיע עוד יותר במיקום שלכם בתוצאות החיפוש ולשאוף להיות ראשונים.

 

חיפוש קולי בטלפון

 

 

שיווק מותאם אישית ללקוח, באמצעות בינה מלאכותית

יכולות הבינה המלאכותית (AI) במערכות החדשות לניהול לקוחות ולשיווק דיגיטלי, הן מדהימות. הפילוח, האפיון והניתוח שהמערכת יודעת לעשות לקהל שלכם, משוכללים הרבה יותר מכל דבר שתוכלו לעשות באופן ידני, גם אם ממש תתאמצו.
המערכות החדשות לומדות מה ההעדפות של כל לקוח ולקוחה ומה ההתנהגויות שלהם במסחר אונליין. כך מערכות הבינה המלאכותית יודעות להתאים בין הלקוחות הנכונים להצעות המכר הנכונות, לשלוח את הפוש הנכון בזמן הנכון ולייצר את מסע הלקוח המדויק המתאים אישית לכל לקוח ולקוחה שלכם.
החוזקה העיקרית של מערכות AI, היא ההתאמה האישית, שהיא המפתח לשיווק יעיל ולחוויית לקוח איכותית שמייצרת לכם מכירות: צרכני אונליין הם חסרי סבלנות, ואם לא קלעתם לצורך שלהם ולטעם שלכם מהר, הם ינטשו ויעברו למתחרים.

 

 

צ’ט בוט: שילוב של מהירות ואנושיות

דווקא היום, צרכנים מבקשים ומעריכים שיחה ותחושה של תקשורת אנושית ושירות אישי.
מצד שני, רובם מעדיפים להשלים את העסקה באונליין ומהר (ובעיקר במובייל).
לכן, צ’ט בוט הוא פתרון אופטימלי שמציע שיח יחסית מעמיק, עם דמות סמי-אנושית, מבלי להמתין למענה אנושי אמיתי.
צ’ט בוטים יודעים למכור, לספק אינפורמציה ותמיכה טכנית, תוך שהלקוחות מרגישים שמוקדשת להם תשומת לב אישית. הצ’ט בוט מאפשר לעסק שמפעיל אותם, לתקשר עם מספר עצום של לקוחות ומתעניינים בו זמנית, לספק להם מענה מיידי ולחסוך חלק גדול מעלויות הצוות האנושי במוקד שירות הלקוחות.
הבוטים החדשים הם סופר חכמים ויעילים ויכולים ללוות לקוחות לאורך דרך ארוכה ולספק פתרונות ממשיים. לפעמים, הם משלימים את כל המענה לפנייה בעצמם, בין אם מדובר ברכישה ובין אם מדובר בבקשה למידע או שירות טכני. הם כמובן יודעים לתעד ולספק דוחות מסודרים של כל הפעילות שלהם, על בסיס יומי, חודשי או כל חתך אחר, כך שתוכלו להפיק תובנות ולשפר את הבוטים שלכם עוד ועוד.

 

 

 

הווידאו ממשיך להתחזק

הווידאו ממשיך להתחזק במהירות עצומה ולהיות מקדם החשיפה מספר 1 של פוסטים ותכנים בכלל.
במילים אחרות, מסר שתעבירו מטקסט לווידאו, יזכה ביותר חשיפה ומעורבות (בתנאי שביצעתם עריכה נכונה).
לכן, אפילו לינקדין מציעה היום פיצ’ר בסגנון “סטורי”, כמו אינסטגרם ופייסבוק.
פיצ’ר הסטורי הוא לגמרי חלק מניהול הפרופיל העסקי, והוא מאפשר לתת לעוקבים שלכם הצצה לצד הפחות פורמלי של העסק שלכם, כלומר לחשוף את הצד האנושי והקליל, אבל מבלי לדחוק את התכנים האחרים בפרופיל שלכם ומבלי לפגוע בקו הכללי שלו.
הסטורי יחזק את האמינות ואת החיבור הרגשי בין הלקוחות לבין המותג שלכם.
אי אפשר לדבר על וידאו מבלי להזכיר שרשת טיקטוק פרצה לחיינו בסערה וממוקמת היום בשורה אחת עם הרשתות החברתיות המובילות. מערך שיווק דיגיטלי שפונה לקהל צעיר חייב לקחת בחשבון את טיקטוק, אף שקשה עדיין להעריך את יכולת ההמרה שלה.

רוצים להעביר מסרים בעזרת הווידאו? הכתבה הבאה היא בשבילכם:

“גם אתם חייבים לחזק את השיווק הדיגיטלי שלכם בעזרת סרטונים”

 

 

 

מסחר ישיר ברשתות החברתיות

אחרי שהרשתות החברתיות כבר מזמן מציעות לעסקים לשמור על קשר עם לקוחות, להודיע להם הודעות ולנהל קמפיינים, הדבר הבא הוא למכור ישירות ברשת החברתית.
רשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם שואפות להשאיר את המשתמשים בפנים, מבלי שיזלגו לאתרים אחרים.

לכן הן מפתחות לעוד ועוד שימושים ומזמינות אותנו להשתתף בקבוצות, לשאול שאלות ולהתייעץ, ללמוד, להביע עמדות, להכיר אנשים, ליצור קהילות ואפילו לצרוך תוכן חדשותי.
הדבר הבא הוא מהפכני בעולם השיווק הדיגיטלי: רכישה ישירות מתוך התמונה או הסרטון הפרסומיים. היתרון ברור: מרווח זמן מינימלי מהרגע שבו ראית את המוצר ועד לרגע שקנית אותו.
עם השדרוג הזה, הרשתות החברתיות מקוות להציע לעסקים לנהל בהן חנויות לכל דבר, עם תפאורה של רשת חברתית ויתרון משמעותי של רכישה מידית.

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

תוכן עניינים

1

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

פרסום בגוגל

מה זה Google Ads ולמה זה חשוב לעסק שלך?

אם יש לכם היכרות בסיסית עם עולם השיווק הדיגיטלי, אתם ודאי מכירים את Google Ads (מודעות גוגל), או שמעתם את המושג ממשרד הפרסום שלכם. גם

פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה A/B טסטינג ואיך עושים את זה נכון?

מה זה בעצם B/A טסטינג (A/B Testing)? A/B טסטינג הוא מבחן שמגלה מי מבין שתי גרסאות של פנייה שיווקית, היא אפקטיבית וטובה יותר. במסגרת מבחן

פרסום ושיווק דיגיטלי

צעדים בסיסיים לקידום העסק שלך אונליין

רוב בעלי העסקים כבר יודעים שהם חייבים לשווק את העסק שלהם אונליין, אבל רבים מהם עדיין מרגישים מבולבלים מול המונח “שיווק דיגיטלי“, ושפע האפשרויות וערוצי

פרסום ושיווק דיגיטלי

מהו מיתוג ולמה הוא חשוב לעסק שלך?

אם יש לך עסק, בטוח שמעת לא פעם את המושג “מיתוג”, אבל האם הבנת באמת מה עומד מאחוריו? מיתוג הוא מושג די אמורפי וקשה להגדרה

רוצים לדעת מי עומד מאחורי הקלעים?

הגיע הזמן שנכיר קצת, נשמח לספר לכם קצת על עצמנו