פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם כיום.
אנשים מבקרים בה מדי יום ולמשך זמן רב.
מתקשרים עם חבריהם, עם מותגים ועסקים שונים, בקבוצות דיון בעלות תחומי עניין דומים ועוד.
זו הסיבה לכך שבשנים האחרונות הפכה פייסבוק לאחת מפלטפורמות
הפרסום המובילות עבור עסקים.
על אף שניתן למקד קמפיין ממומן בפייסבוק בצורה נפלאה ומיוחדת
שלא מתאפשרת בפלטפורמות מובילות אחרות, עדיין יש הצורך באיש מקצוע מנוסה
בניהול קמפיין פייסבוק לביצוע עבודה זו.
ההבדל בין קמפיין כושל לקמפיין מוצלח
ההבדל בין קמפיין מוצלח לכושל יכול להיות מזערי,
כמו שינוי של כותרת או תמונה במודעה או אפילו בחירת המיקום של המודעה.
כל אחד מהדברים הללו עשוי להשפיע על מספר האנשים המקליקים על המודעה
ובסופו של דבר על ההחזרה על ההשקעה (ROI).
אחד הדברים הקריטיים ביותר שמפרסם מקצועי עושה הוא ניתוח הנתונים של הקמפיין
וביצוע ספליט טסטינג למודעות, דבר אשר מסייע במציאת המודעה האולטימטיבית
שמניבה את התוצאות הטובות ביותר.
3 דברים שחשוב לשים אליהם לב במהלך ניהול קמפיין פייסבוק
1. להגדיר את קהל היעד הממוקד ביותר
ניהול קמפיין פייסבוק יכול להיות פשוט להקמה, אך ההבדל בין קמפיין מקצועי לקמפיין פשוט הוא גדול מאוד.
בקמפיין הראשון מומלץ להגדיר קהל יעד ממוקד ככל האפשר למוצר/שירות שאנו משווקים כדי להשיג תוצאות טובות ככל האפשר.
לאחר שיש לנו קבוצת מודעות אחת רווחית נוכל להתפתח לקבוצת מודעות נוספת
שמכוונת לקהל יעד אחר.לדוגמה:
אם אתם וטרינרים המעוניינים לקדם את השירותים שלכם
והווטרינריה שלכם נמצאת בעיר מסוימת (לדוגמה נהריה),
אתם רוצים קודם כל לפרסם את השירותים שלכם לתושבי נהריה.
לאחר מכן תרצו לפתוח קבוצת מודעות נוספת המפרסמת אתכם לתושבי המושבים
הסובבים את העיר, כך תוכלו להתפתח לכדי קבוצת מודעות של ערים סמוכות כמו עכו והקריות.
2. לבחון את התוצאות תוך כדי תנועה
בעלי עסקים אשר אינם מבינים בפרסום בפייסבוק עשויים לבחון את התוצאות רק בסיום הקמפיין,
ובינתיים הם עשויים להפסיד כסף רב עד שיבינו כי הקמפיין שלהם לא רווחי.
אם המוצר שלכם מכניס לכם רווח נקי של 100 שקלים ללקוח
ואתם רואים שהוצאנו כבר 200 שקלים ולא הבאתם לקוח אחד – אז משהו לא בסדר בקמפיין,
במחיר של המוצר שלכם או בתכנית הפרסום שלכם.
כך או כך – לא יהיה חכם לתת לקמפיין להמשיך לרוץ עד הדד ליין שלו
רק כי החלטתם להשקיע סכום מסוים ורק אז לבחון את התוצאות.
3. לבצע שיפורים תוך כדי הקמפיין
ביצוע אופטימיזציה לקמפיין תוך כדי תנועה הנו חשוב מאוד להצלחת הקמפיין.
מומלץ לבצע ספליט טסטינג למודעות ולשפר את אחוזי הלחיצה עליהן כדי לקבל יותר כניסות ולקוחות פוטנציאליים באתר בפחות כסף. אם אינכם יודעים איך לבצע ספליט טסטינג מומלץ ללמוד זאת היטב או לפנות למשרד פרסום שינהל עבורכם את הקמפיין. זה יעלה לכם מעט כסף דמי ניהול אבל עשוי להיות הרבה יותר משמעותי ומשתלם עבורכם בתוצאות הקמפיין.
הרחבת התקציב או הרחבת הקמפיינים?
כפי שהמלצנו כאן למעלה, כשתגיעו למצב של קמפיין שבו יש קבוצת מודעות אחת רווחית אז מומלץ להקים קבוצת מודעות נוספת ולהוביל אליה תנועה גם כן.
אם תקציב הפרסום שלכם מאוד נמוך לא מומלץ לחלק את התקציב ליותר מדי קמפיינים,
אולם אם הוא גבוה מומלץ לפלח אותו לקמפיינים שונים
לראות איזה מהם מניב את התוצאות הטובות ביותר.
לאחר שגיליתם קמפיין/קבוצת מודעות מסוימת שמניבה תוצאות יפות,
הנטייה היא לחשוב שאם עכשיו נוציא פי 10 נכניס פי 10 וזה לא מדויק.
לכן, עדיף לפעמים לשמור על המצב הנוכחי בקמפיין רווחי
ופשוט להקים אחד נוסף לקהל יעד נוסף (ניתן להגדיר קמפיינים שונים לקבוצות גיל שונות,
מגדר שונה, מקום מגורים שונה, תחומי עניין שונים ועוד).
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: