התחלת הקמפיין – מי קהל היעד שלי?
מציאת קהל היעד הנכון הוא אחד הדברים הכי חשובים בניהול קמפיין מודעות טוב בפייסבוק. אפשרויות מיקוד הקהל בפייסבוק כוללות בתוכן מיקוד לפי תחומי עניין, לפי המבקרים באתר שלך או אפילו אנשים שהם דומים באופן כללי ללקוחות הקיימים שלך.
בחלק הזה של המדריך נבדוק מה הן האפשרויות למיקוד הקהל ואיך מגיעים לקהל המתאים לך.
מיקוד קהל נכון בקמפיין מביא איתו תוצאות טובות יותר כי בתור עסק אתה פונה רק לאוכלוסייה שאתה חושב או יודע שהיא מתאימה למוצר או לשירות שאתה מספק.
כשמתחילים קמפיין בפייסבוק יש קודם כל לבחור את מטרת הקמפיין ( בחירת מטרת הקמפיין) ואת הדף שאותו אתה מעוניין לפרסם. לאחר מכן יש לבחור את קהל היעד.
בחירת קהל היעד אינו עניין של מה בכך וישנה דרך איך לעשות את זה על הצד הטוב ביותר בכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אז קדימה לעניין!
למה צריך מיקוד בכלל? ומי האנשים?
קהל היעד בקמפיין שלך הוא למעשה ייצוג של הלקוח האידיאלי לעסק שלך על בסיס השוק שבו אתה מתחרה.
מיקוד לקהל יעד מסוים יש כמה יתרונות:
- מיקוד מבטיח לך שאתה מגיע לאנשים שלהם יש הכי הרבה פוטנציאל להפוך ללקוחות של העסק שלך. אין טעם לפרסם לאנשים שאתה יודע מראש שאין סיכוי שיהיו מעוניינים במוצר או בשירות שהעסק שלך מספק.
- אם אתה יודע מי קהל היעד שלך אליו אתה ממקד מודעות, אתה תוכל לדעת אילו מודעות, הודעות ותוכן יעבדו יותר טוב בעולם שלו. כלומר תוכל למקד את התכלס של קמפיין המודעות בצורה שתניב יותר רווחים.
- ברגע שאתה מבין וכבר מכוון את המודעות בצורה טובה יותר לקהל היעד, התוצאות יבואו, יהיו יותר תוצאות רלוונטיות לקמפיין במחיר יותר נמוך מאשר אם הקמפיין היה רץ על אוכלוסייה יותר כללית.
אז איך ליצור את הקהל הזה?
לקוח פוטנציאלי טוב מבחינת העסק שלך הוא למעשה מישהו שבתכונותיו דומה לאנשים שהם כבר לקוחות שלך. העניין הוא שלא מספיק לחשוב רק על אנשים הדומים ללקוחות הקיימים שלך, אלא גם לחשוב על הלקוחות העתידיים, האידיאלים מבחינת העסק שלך. על מנת לפתח קהל חדש לפנות אליו ולהחליט למי בדיוק לפנות יש לעשות תהליך שבו מגדירים מאפיינים של לקוח כזה בקריטריונים כמו מיקום גאוגרפי, בעיות, צרכים ותחומי עניין.
למעשה, לבדוק מה הצרכים של הלקוחות שלך, איפה הם נמצאים וכדומה, לאחר מכן יש לנתח את הנתונים ולבדוק איך האנשים שמצאת אוהבים לצרוך מוצרים. מהתהליך הקצר הזה ניתן להרכיב פרופיל טוב לקהל פוטנציאלי.
עוד כלי מעניין שאפשר לחקור הוא Facebook Audience Insights שבו אפשר לאסוף מידע שונה ומגוון על אנשים ולמקד את הקהל לקמפיין בצורה טובה יותר. בכלי זה של פייסבוק אפשר לראות סטטוט זוגי, רמת השכלה, מקום עבודה, הכנסה, התנהגות צרכנית וסגנון חיים. כל נתונים אלה מאפשרים לפנות בצורה יותר מדויקת לקהל שלכם.
ברגע שאתה יודע מה הרצונות, הבעיות ותחומי העניין של הלקוחות שלך, ניתן יותר בקלות וביעילות להתאים להם את הקמפיים מבחינת התוכן והמודעות ובכך להביא לתוצאות מצוינות.
משרד פרסום דיגיטלי כבר יודע מראש אילו קהלים מתאימים לאילו תחומים ובכך חוסך הרבה מהתהליך, למרות שעדיין יש לעשות בדיקות והכוונה בתהליך האופטימיזציה כמו בכל קמפיין.
אפשרויות המיקוד בפייסבוק
כשמתחילים להגדיר את הקמפיין ניתן לבחור מתוך קהלים קיימים או ליצור כאלה חדשים. בנוסף, ניתן לשלול קהלים מסוימים כדי למנוע מיקוד של מודעות מסוימות אליהם.
בפייסבוק שלוש אפשרויות עיקריות לקהלים:
- ניתן ליצור מיקוד ולהגדיר קהל על פי תחומי עניין, מיקום, גיל, מגדר, מכשירים סלולריים וכדומה.
- יצירת קהל המורכב מאנשים שכבר ביקרו באתר שלך או היו מעורבים בפעילות בתוכן או באפליקציה של העסק שלך.
- קהלים דומים במאפיינים שלהם לבסיס הלקוחות שלך, ובכך בעצם ליצור קהל שהוא עם פוטנציאל גבוה מאוד להפוך ללקוחות חדשים.
כל אחד מהקהלים האלה נותן המון אפשרויות ליצירה מדויקת יותר של קהל ממוקד ורווחי יותר לעסק שלך.
שימו לב שאתם משקיעים מספיק בניתוח והסקת מסקנות לגבי מי קהל היעד הפוטנציאלי שלכם, בין אם הוא דומה למאגר הלקוחות הקיים שלכם או שאתם יוצרים אותו לקמפיין חדש לגמרי, חלק המחקר הוא חשוב לא פחות מהרצת המקפיין בפועל. בכדי לחסוך כסף, ולהגיע ליותר תוצאות טובות יש למקד את הקמפיין בצורה הטובה ביותר.
פנו למשרד פרסום דיגיטלי שחי ונושם את הקמפיינים בפייסבוק בכדי להגיע לתוצאות האידיאליות כמה שיותר מהר.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: