מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום יכול לעשות עבורכם עבודה מצוינת, אבל אפשר גם לפרסם בעצמכם, במיוחד אם יש לכם נכונות ללמוד ולהמשיך להשתפר כל הזמן.
בטח שמתם לב שעמודים עסקיים לא ממש מצליחים להגיע עם התוכן שלהם לקהל האוהדים, מבלי לשלם על קידום. גם לקהלים חדשים כמעט בלתי אפשרי להגיע בעזרת תוכן אורגני, כלומר כזה שמגיע לאנשים באופן “ויראלי” וללא קידום ממומן. לכן, מודעות ממומנות הן עניין הכרחי, אם חשוב לכם שהעמוד העסקי יחשף לאוהדים (שעשו לייק לעמוד), שלכם וללקוחות פוטנציאליים.
בשביל לפרסם מודעה ממומנת, צריך לקבל וליישם כמה החלטות!
יש כמה פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב כשמפרסמים מודעה: הצד הקריאטיבי כולל את העיצוב החזותי של המודעה ואת נוסח הטקסט. פרמטר נוסף הוא סימון נכון של קהל היעד והגדרה נכונה שלו במערכת המודעות של פייסבוק. ההחלטות הבאות נוגעות לתקציב הפרסום שעומד לרשותכם ולוח הזמנים שקובע כמה זמן ימשך הקמפיין, אם בכלל הוא מוגבל בזמן.
כשאתם עוסקים בכל אחד מההיבטים הללו, חשוב שתזכרו כלל בסיסי: הגולשים בפייסבוק הם לא הגולשים בגוגל או באיביי. כלומר, הם לא הגיעו למודעה שלכם עם כוונה לרכוש את המוצר שלכם, או לרכוש משהו בכלל. הם הגיעו לפייסבוק כדי לצפות בתוכן שקבוצות העניין או החברים שלהם שיתפו.
לכן, יש בפניכם אתגר: למשוך את תשומת לבם של גולשים שעסוקים במשהו אחר.
מסיבה זו, סימון הקהל הוא מאוד חשוב. רק קהל שמאוד מתאים למודעה שלכם, יתעניין בה וישתף פעולה מבלי שתכנן מראש לחפש את המוצר שלכם. התפקיד של המודעה שלכם, הוא “לעורר צורך” שהקהל שלכם לא הרגיש באותו רגע בעצמו.
יש לנו עוד כמה מאמרים שעשויים לעניין אתכם:
“מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?”
“קידום עסקים קטנים בפייסבוק, איך לעשות את זה נכון?”
“12 טיפים שיעזרו לכם בקידום העסק שלכם בפייסבוק בשנת 2021”
מהן אפשרויות פילוח הקהל בפייסבוק?
לפני שתגדירו קהל במערכת של פייסבוק, חשוב שתחשבו בינכם לבין עצמכם מי הוא הקהל שלכם, כלומר מיהם האנשים שהכי נכון לפנות אליהם. מערכת המודעות של פייסבוק מאפשרת להגדיר קהל לפי טווח גילאים, מגדר, מקום מגורים, שפה, סטטוס זוגי (רווקים / נשואים וכו’) ונתונים דמוגרפיים נוספים. נוסף על כך, אפשר גם לפלח על פי תחומי עניין, והיקף התחומים הוא אינסופי: כדורגל, אקטואליה, שוק ההון, הורות, דיאטה, אופנה. כמעט כל תחום שתבחרו, קיים בספריית הקטגוריות של פייסבוק. כאן המקום לציין, שחלק מתחומי העניין הם מאוד כלליים וכוללים קהל גדול, וחלק הם תת-תחומים, כלומר הם ממוקדים וכוללים קהל קטן.
לפעמים, נכון יותר לבחור תחומי עניין כלליים ולצמצם אותם תוך כדי הקמפיין, עד שתמצאו את הקהל המדויק שלכם. עם זאת, אין חוקים ברורים בעניין והם משתנים מענף לענף ומעסק לעסק. חשוב לקחת בחשבון שפרסום לקהל גדול הוא יקר יותר ויגרום לשחיקה מסוימת של התקציב שלכם בשלבים הראשונים, כיוון שחלקים מסוימים מהקהל ש”רכשתם”, יהיו לא רלוונטיים ויקח זמן מה עד שתזהו ותסירו אותם מהתפוצה.
דרך נוספת להגדיר קהל היא למשל לשתול פיקסל של פייסבוק באתר שלכם, ולפרסם לקהל האנשים שכבר ביקרו אצלכם. אגב, אם יש לעסק שלכם דאטה של כתובות מייל או טלפונים, אפשר להעלות את הנתונים לפייסבוק ולהגדיר כקהל יעד גם את המופיעים ברשומות, וגם “אנשים עם מאפיינים דומים” שפייסבוק יאתר עבורכם.
מודעה טובה תצליח יותר ותעלה פחות!
פייסבוק אוהב מודעות מוצלחות שיוצרות עניין ואינטראקציה. אם הקהל שלכם יאהב את המודעה, יצפה בה, יקליק עליה, יגיב אליה, פייסבוק יציג אותה יותר, בתשלום נמוך יותר לכל הופעה. לכן כדאי להשקיע חשיבה בקריאטיב ולהגיע לעיצוב מעניין, עם תוכן מעורר ומניע לפעולה.
את הפעולה שאתם מעוניינים לקדם, יש להגדיר בקמפיין. מטרת הקמפיין יכולה להיות למשל איסוף לייקים לעמוד העסקי שלכם, או כניסה לאתר שלכם. לחילופין, אפשר להציע לקהל היעד להוריד אפליקציה, להשאיר פרטים ליצירת קשר או להגיב ולשתף את הפוסט עצמו. במהלך יצירת הקמפיין, פייסבוק ישאל אתכם מהי מטרת הקמפיין וחשוב שתגדירו אותה היטב ולאחר מחשבה על הצרכים העסקיים שלכם ועל המשפך השיווקי.
הסבלנות משתלמת
מערכת המודעות של פייסבוק כל הזמן מעדכנת נתונים ומספרת לכם כמה פעמים המודעה שלכם הוצגה, כמה אנשים ראו אותה, כמה הקליקו עליה וכמה שילמתם בממוצע על כל פעולה שהגולשים ביצעו במודעה שלכם.
למרות הפיתוי להגיב לנתונים ולשנות את המודעה, כדאי להתאזר בסבלנות. הימים הראשונים משמשים את פייסבוק ללמידה ולכיול המודעה שלכם. רק אחר כך תוכלו לבחון את התפקוד האמיתי של המודעה ולקבל החלטות לגבי שינוי קריאטיב, דיוק של קהל היעד, הגדלת התקציב וכיו”ב. לכן, המתינו שהנתונים התייצבו לפני שתקבלו החלטות.
לסיכום
קמפיין ממומן בפייסבוק הוא כלי חיוני כמעט לכל עסק. פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית ביותר, וללא מודעה פרסומית אין דרך מעשית ואפקטיבית להגיע ללקוחות שלכם ולמתעניינים פוטנציאליים. חשוב להשקיע ביצירת מודעה מושכת, להגדיר היטב את קהל היעד ולהשתפר על ידי שינויים קלים וזהירים, בהתאם להצטברות הנתונים במערכת המודעות של פייסבוק.