ההבדל בין WordPress.com ל-WordPress.org

זמן קריאה: 5 דקות

ידעתם ש-wordpress.org ו-wordpress.com הם למעשה שתי פלטפורמות שונות לחלוטין? לעיתים קרובות אנשים המתחילים לבנות אתר מתבלים בין השניים ובוחרים בפלטפורמה הלא נכונה בסופו של דבר. על מנת לפתור את הבלבול, יצרנו מדריך מקיף מאוד המשווה בין שתי פלטפורמות בניית האתרים הללו.

המטרה של המאמר היא להדגיש את ההבדלים העיקריים בין השתיים, כדי שתוכלו לדעת מה לבחור, היות ובבחירה בפלטפורמה הנכונה הינה תנאי הכרחי להצלחה.

הדרך הכי טובה להבין את ההבדלים בין השתיים היא להסתכל על כל פלטפורמה בנפרד.

WordPress.org

“הוורפרס האמיתי” כמו שהוא נקרא, הוא למעשה הפלטפורמה הפופולרית שכנראה שמעתם עליה דברים נהדרים.

הפלטפורמה הינה ‘קוד פתוח’ והיא 100% חינמית לכל דורש. כל מה שאתם צריכים זה דומיין ומקום לאחסן בו את האתר. זה למה מתייחסים לפטפורמה הזו כ- “אירוח עצמי”.

מתחת תוכלו למצוא את היתרונות והחסרונות של הפלטפורמה.

יתרונות

בעזרת wordpress.org יש לכם שליטה מלאה על האתר שלכם. אתם חופשיים לעשות מה שבא לכם ולהתאים אישית כל דבר שאתם רוצים. להלן כמה יתרונות לבחירה בפלטפורמה הזו כדי לבנות את האתר שלכם ולמעשה הסיבה לבחור באפשרות הזאת.

  • חינם וקל מאוד לשימוש ותפעול.
  • אתם הבעלים הבלעדיים של האתר וכל המידע שבו. האתר שלכם לא יכול להיסגר כי מישהו החליט שזה נוגד את תנאי השימוש שלו (כל עוד אתם לא עושים משהו לא חוקי). אתם בשליטה מלאה.
  • אתם יכולים להוסיף פלאגינים ואפליקציות לאתר שלכם בחינם או בתשלום.
  • אתם יכולים לעצב את האתר שלכם באופן אישי כמו שמתאים לכם בעזרת הוספה של ערכות נושא חינמיות או בתשלום. בנוסף, אתם יכולים ליצור גם עיצובים אישיים או לשנות כל דבר שאתם רק רוצים.
  • אפשר גם להכניס כסף מהאתר שלכם על ידי הפעלת מודעות ולקיחת כל הרווחים מזה לכיס שלכם.
  • אפשרות להשתמש בכלים חזקים כמו גוגל אנליטיקס למעקב וניתוח.
  • אתם יכולים לאחסן את האתר בעצמכם כדי ליצור חנות אינטרנטית ולמכור מוצרים דיגיטליים או פיזיים, לקבל תשלומי אשראי, ולשלוח את המוצרים ללקוחות ישירות מהאתר שלכם.

חסרונות

ישנם כמה חסרונות בשימוש ב-wordpress.org.

  • כמו כל האתרים, גם אתם תצטרכו אחסון לאתר שלכם. זה המקום למעשה שבו מאוחסנים כל הקבצים של האתר שלכם, העלות היא בין 3-10$ בחודש. יחד עם זאת, אם האתר שלכם גודל וצריך לנהל יותר תנועה, עלויות האחסון יעלו כמצופה, אבל אז אתם תעשו מספיק כסף כנראה כדי לחסות את העלויות.
  • אתם אחראים לעדכונים. אתם יכולים בקלות לעדכן את אתר הוורדפרס שלכם על ידי לחיצה על כפתור העדכון, ככה שזה לא הרבה עבודה.
  • אתם אחראים לגיבוים. למזלכם, ישנם המון תוספים המאפשרים לכם לגבות את האתר באופן אוטומטי.

העלות האמיתית של אתר כזה תלויה במה שאתם מנסים לבנות ( בלוג פשוט, תיק עבודות, חנות וכדומה). ישנם גם עוד גורמים המשפיעים על המחיר כמו תוספים חינמיים מול תוספים בתשלום, תבניות חינמיות מול תבניות בתשלום וכדומה.

בתקציב נמוך, אתם יכולים לבנות אתר בעלות מינימלית של 46$ בשנה בערך.

WordPress.com

הפלטפורמה הזו היא למעשה שירות אחסון פרי יצירתו של שותף – מייסד בוורדפרס, מט מולאנווג. בגלל שמדובר שאותו המייסד, אנשים לעיצים מתלבלבלים בין wordpress.com ל- wordpress.org?

שירות האחסון של wordpress.com מציע 5 תוכניות:

  • חינם – מוגבל מאוד
  • אישי – 36$ לשנה
  • פרימיום – 99$ לשנה
  • עסקים – 299$ בשנה
  • VIP – החל מ-5000$ לחודש

בואו נראה את היתרונות והחסרונות של wordpress.com.

יתרונות

הפלטפורמה החינמית של wordpress.com היא בחירה טובה לבלוגרים חובבנים ולאלה שרוצים להתחיל בלוג או סיפור משפחתי. להלן כמה מהיתרונות לשימוש בפלטפורמה הזו:

  • חינמית עד 3GB. אחרי זה תצטרכו להתחיל לשם על מנת לקבל עוד מקום אחסון.
  • לא תצטרכו לדאוג מעדכונים או גיבויים היות והם עושים את זה בשבילכם.

חסרונות

ישנן כמה הגבלות על הגרסה החינמית מה שמבדיל את הפלטפורמה מ-wordpress.org.

להלן כמה חסרונות בשימוש ב-wordpress.com:

  • מופיעות מודעות בכל אתר חינמי. ככה שהמשתמשים שלכם יראו מודעות, ואתם לא תרוויחו מזה כסף. אם אתם לא רוצים שהמשתמשים שלכם יראו את הפרסומים, תצטרכו לשדרג לתוכנית בתשלום (החל מ-36$ לשנה).
  • אתם לא יכולים למכור שטח פרסום באתר שלכם. אם לאתר שלכם יש הרבה תנועה, תוכלו להגיש מועדות לתוכנית שבה תחלקו למעשה את הרווחים מהפרסומות עם הפלטפורמה. משתמשי פרימיום ועסקים יכולים לעשות את זה באופן מיידי.
  • לא תוכלו להעלות פלאגינים. משתמשים חינמיים יקבלו ערכה קטנה ומוגבלת. משתמשים בתוכנית עסקים יכולים להתקין ממגוון של פלאגינים.
  • אתם לא יכולים להשתמש בערכות נושא מותאמות אישית. משתמשים חינמיים יכולים להתקין מאוסף מוגבל של ערכות נושא. משתמשי פרימיום ועסקים יכולים לבחור ערכות נושא ייחודיות.
  • אתם מוגבלים רק לנתונים שלכם. אין אפשרות להתקין גוגל אנליטיקס או להתקין כל כלי מעקב אחר. משתמשי עסקים יכולים להתקין גוגל אנליטיקס.
  • הם עלולים למחוק את האתר שלכם בכל שלב אם הם חושבים שהוא מפר את תנאי השימוש שלהם.
  • הם לא מציעים אפשרויות לחנות אינטרנט או לאמצעי תשלום באתר.

כמו שאתם יכולים לראות, הפלטפרומה די מוגבלות בשימוש החינמי, האישי או אפילו הפרימיום שלה. כדי לפתוח כמה יתרונות, תצטרכו להיות משתמשי עסקים או VIP.

לסיכום

הבלבול בין שתי הפלטפורמות נוצר מהשמות הדומים מאוד שלהן וזה יכול להפריע למשתמשים המכירים פחות את שתי הפלטפורמות. אנחנו מקווים שמצאתם את המדריך מעניין ומועיל ושהוא עזר לכם להבין את ההבדלים בין שתי הפלטפורמות. בהצלחה עם האתר שלכם ?

 

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקות המדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

בניית אתרים

5 טעויות שאתם חייבים להימנע מהן בבלוג שלכם

זמן קריאה: 4 דקות בלוגים הוכיחו את עצמם כיעילים לא רק בעולם ה-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), אלא גם כמכונות משומנות לייצור לידים. למעשה, מחקר חשף כי משווקים המשתמשים בבלוגים

בניית אתרים

5 טיפים שישפרו את אחוזי ההמרה בדפי הנחיתה שלכם

זמן קריאה: 5 דקות אתר אינטרנט לבדו אינו מספיק כדי לייצר לידים ומכירות. בעלי עסקים צריכים לפרסם ולשווק את המוצרים שלהם באופן יצירתי, בערוצי האונליין והאופליין – ברשתות חברתיות,

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן