מבנה קמפיין פרסום בפייסבוק
למבנה של הקמפיין שלכם יש שלושה שלבים:
- קמפיין
- קבוצת מודעות
- מודעות
קמפיין הפייסבוק שלכם יכול להכיל כמה סטים של מודעות והוא בעל מטרה ייחודית. הקמפיין הוא למעשה כלי שעוזר לכם לארגן את הפרסום שלכם בפייסבוק. המאפיין היחידי ששייך רק לקמפיין הוא המטרה שלו. אז אם אתם רוצים: 1) להזרים מכירות לאתר שלכם ו-2) להגדיל את מספק הלייקים בעמוד שלכם, תצטרכו ליצור שני קמפיינים, אחד לכל מטרה.
קבוצות מודעות יכול לכלול כמה מודעות ויש לו תרגוט לקהל יעד, תקציב, לוח זמנים, הצעות מחיר ומיקומים. סטים של מודעות ישמשו אתכם גם לבדיקות של מודעות שתצטרכו לעשות.
מודעות, מהוות את היחידות הקטנות ביותר בקמפיין. מודעות יכולות להכיל כתובת אתר, תמונה ותוכן (לקריאה נוספת כיצד ליצור מודעות פייסבוק לחצו כאן).
כשאתם בתהליך יצירת הקמפיין, כמעט לא תשימו לב אם אתם עורכים ת הקמפיין, קבוצות המודעות או המודעות – זה תהליך מאוד פשוט. כשאתם מארגנים את ההגדרות שלכם, יהיו לכם המון אפשרויות מבחינת תקציב והצעות מחיר. בהמשך, נחקור כל אלמנט בנפרד.
איך להגדיר את התקציב לקמפיין הפייסבוק שלכם
בחירת התקציב הנכון עבור הקמפיין שלכם זה שלב קריטי בדרך להצלחה. הצעד הראשון הוא להגדיר תקציב לקמפיין שלכם.
פייסבוק נותנים לכם שתי אפשרויות תקצוב:
- תקציב יומי – פייסבוק ישתמשו בסכום הזה להציג את המודעות שלכם כל יום במהלך הקמפיין. כשאתם קובעים את התקציב היומי, למעשה אתם תגידו לפייסבוק שיביא לכם תוצאות בערך בשווי של הסכום היומי שהצבתם. בימים מסוימים, פייסבוק יבחין בהזמנויות עלות פוטנציאל גבוה ואז הוא יוכל להוציא 25% יותר מהתקציב היומי שלכם ( ויוריד את התקציב בימים חלשים יותר).
- תקציב תמידי – פייסבוק יחלק את התקציב הכולל פחות או יותר בצורה שווה לאורך הקמפיין שלכם. אם אתם קובעים תקציב כזה, פייסבוק יבקשו מכם תאריכים לקמפיין, ככה שהוא יוכל לחשב את הסכום הממוצע לכל יום.
אנחנו ממליצים שתבחרו בתקציב יומי ושלא תגבילו את הקמפיין בזמן, ככה תוכלו בשלב מאוחר יותר לערוך את הסכום הזה ולהפסיק את הקמפיין מתי שתרצו.
אופטימיזציה להצגת המודעות
אחרי שהגדרתם את התקציב לקמפיין, אתם יכולים לבחור באפשרות האופטימיזציה להצגת המודעות.
האופטימיזציה אומרת לפייסבוק מה היא המטרה הסופית שאתם מנסים להגשים. לדוגמה, אם המטרה שלכם היא להביא תנועה לאתר שלכם, האופטימיזציה תהיה להשגת הקלקות. אם תרצו להמיר אנשים ושיגידו לאתר, בחרו כמטרה “המרות”.
הצעות מחיר בפייסבוק – איך זה עובד?
בפרסום בפייסבוק, אתם מתחרים עם אלפים של מפרסמים, כל אחד מנסה להגיע לקהל שלו. הצעות המחיר בפייסבוק עובדות ממש כמו מכירת פומבית. מי מנצח בסופו של דבר? – המפרסם בעל השילוב הטוב ביותר בין הצעת מחיר טובה וציון רלוונטיות גבוה.
ידני מול אוטומטי
אם אתם רק מתחילים בעולם הפרסום בפייסבוק, אנחנו מציעים שתשתמשו בהצעות המחיר האוטומטיות. ככה, לא תצטרכו כל ידע מקדים לגבי הצעות מחיר ממוצעות והעלות הממוצעת עבור תוצאה.
תשמשו באפשרות הידנית אם אתם יודעים כמה התוצאות שלכם שוות לכם. לדוגמה, כשעושים אופטימיציה לקבוצת מודעות ליצירת הקלקות, אתם יכולים לקבוע את המחיר הגבוה ביותר שאתם מוכנים לשלם. כשאתם מגדירים הצעת מחיר בצורה ידנית, פייסבוק יראו לכם טווח אפשרי של הצעות מחיר ואוטומטית ירשום הצעה. תמיד תשנו את מה שפייסבוק רושם ותתאימו את זה לעצמכם.
תזמון מודעות בפייסבוק
פייסבוק מאפשר למפרסמים לקבוע את לוח הזמנים להצגת המודעות, ככה שהמודעות שלכם יגיעו לאנשים בימים שבחרתם ובשעות שהגדרתם.
אנחנו ממליצים שתריצו את המודעות כל הזמן בקמפיין הראשון שלכם. מאוחר יותר, תסתכלו בדוחות ותראו אילו ימים ושעות עובדים הכי טוב בשבילכם ותקבעו לוח זמנים מותאם אישית.
אפשרויות להצגת המודעות
כשאתם מגדירים קמפיין בפייסבוק, בחירה האחרונה ברמת הקבוצת המודעות היא סוג ההצגה. כאן, תוכלו לבחור בין שתי אפשרויות:
- רגיל – פייסבוק יציגו את המודעות שלכם במהירות אופטימלית ובמחיר הנמוך ביותר.
- מואץ – פייסבוק יציגו את המודעות שלכם במהירות הגבוהה ביותר, מה שגם יעלה לכם יותר.
אנחנו ממליצים שתשאירו את זה בסטנדרט. החלק המואץ הוא בעיקר רלוונטי למפרסמים גדולים עם זמנים מסוימים שהם צריכים לפרסם בצורה חזקה מזמנים אחרים.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: