רבים מבעלי העסקים (בעיקר עסקים קטנים ובינוניים) שאינם מעסיקים משרד פרסום או איש מקצוע איכותי לניהול הקמפיין הממומן שלהם, מוציאים כסף רב על אופטימיזציה לקמפיין מבלי לדעת מה בעצם עושים שם.
כסף זה אינו מחזיר את ההשקעה והתמורה הנמוכה גורמת לעסקים רבים להיפגע כלכלית.
החזר על ההשקעה, ReturnOver Investent) ROI), נמוך מדי יציג קמפיין חלש ולא רווחי.
אחד הדברים שמנהל קמפיינים מקצועי מבצע, אשר משפיעים על הצלחת הקמפיין לטווח הקצר והארוך גם יחד, הוא למעשה ניתוח נתונים וביצוע שיפורים בקמפיין.
תהליך זה נקרא אופטימיזציה לקמפיין.
אופטימיזציה לקמפיין בפייסבוק
פלטפורמות הפרסום של פייסבוק וגוגל נחשבות למובילות בקידום הממומן כיום, אך אלה שונות אחת מהשנייה.
בעוד פייסבוק מפרסמת בתוך פייסבוק עצמה, גוגל מפרסמת במנוע החיפוש שלה, ביוטיוב ובאתרים שונים ברחבי הרשת שבהם יש פרסומות אדסנס.
אופטימיזציה לקמפיין בפייסבוק יכולה להשתנות בהתאם לסוג הקמפיין.
לפייסבוק יש סוגי קמפיינים שונים:
- שליחה לאתר חיצוני (ותשלום פר הקלקה על המודעה)
- קידום פוסטים בדף העסקי
- קידום דף העסק
- קידום התקנות של אפליקציה
- תשלום לפי המרות באתר
- פרסום אירועים מסוימים ועוד.
למעשה, המפרסם בפייסבוק צריך להכיר באופן מעמיק כל אחת מהדרכים הללו, לפחות אלה הרלוונטיות עבור העסק שלכם, ולאסוף את הנתונים הנכונים מהקמפיין לטובת ביצוע אופטימיזציה מקצועית.
תכנים נוספים על אופטימיזציה לפרסום בפייסבוק תוכלו לקרוא כאן
אופטימיזציה לקמפיין בגוגל
עסקים רבים בארץ ובעולם עושים שימוש במערכת הפרסום של גוגל לטובת קידום ממומן של האתר והשירותים שלהם.
ישנה תחרות רבה על המקומות הראשונים בדירוג כמעט בכל תחום, וודאי תחום שיש בו הרבה כסף ועסקים המתחרים על לבו של הלקוח.
על מנת להשיג קמפיין עם החזר השקעה גבוה יש צורך בביצוע אופטימיזציה לקמפיין בגוגל בצורה כזו שתפחית מההוצאות לקליק, מה שעשוי בסופו של דבר להעלות את מספר המכירות לאותו סכום שמושקע.
אם תצליחו להעלות את רלוונטיות המודעה, למשל, ככל הנראה תשלמו פחות פר הקלקה, אם תשיגו אחוזי לחיצה גבוהים יותר תוכלו להוריד עוד את העלות לקליק.
אנשים רבים מבזבזים כסף רב כדי להופיע במקום הראשון בכל מילות המפתח שהם מקדמים.
אתם יכולים להופיע במקומות 2-4 ועדיין לקבל תוצאות מדהימות בהרבה פחות כסף.
בקידום הממומן ישנם פרמטרים רבים שניתן לערוך ולשפר על מנת לשפר תוצאות וחשוב לקחת אותם בחשבון.
כיצד לבצע ספליט טסטינג מקצועי?
ספליט טסטינג הוא מונח מקצועי לתהליך שיפור המודעות שהמפרסם מבצע בקמפיין כדי לשפר את התוצאות שלו.
חלק מתהליך האופטימיזציה הוא לשפר כל דבר בתהליך שעובר הלקוח בין הצפייה בפרסום שלכם ועד רכישת המוצר.
- המיקום שבו הוא הולך לראות את המודעה שלכם
- עם איזה התקן דיגיטלי הוא צופה במודעה (מובייל, מחשב, טאבלט) גם כן יכול להשפיע על התוצאות
- הכותרת של המודעה עצמה
- התוכן שבה
- התמונה שמוצגת עם המודעה
- וכמובן, הדף שאליו מגיע הלקוח לאחר הלחיצה על המודעה – גם הוא משמעותי וכל דבר בו עשוי להשפיע על ה-ROI של הקמפיין שלכם.
אין טעם לנהל קמפיין ולהוציא כסף אם הוא לא רווחי – ומחזיר יותר כסף.
אם יהיה לכם קמפיין ש”תוציאו בו שקל ותכניסו שני שקלים” הרי שיש לכם קמפיין טוב ורווחי.
כעת תוכלו לבחור אם להעלות את התקציב או לפתוח קמפיינים מוצלחים נוספים לקהלי יעד נוספים.
לביצוע ספליט טסטינג מקצועי יש הצורך להתייחס לכל המונחים הללו.
הקימו קמפיין עם 3 מודעות ותנו להן לרוץ עד כמה אלפי חשיפות לפחות לכל מודעה כדי לקבל מדד סביר לגבי אחוזי הלחיצה עליה.
כעת בחרו את המודעה המוצלחת, העתיקו את כל המודעות של הקמפיין שיהיו כמוה בדיוק, רק שנו את הכותרות שכל מודעה תהיה עם כותרת שונה.
להלן מכן תנו למודעות לרוץ ובצעו את אותה פעולה רק עם הכותרת המנצחת וכאשר אתם משנים את תוכן המודעה.
לבסוף בצעו את אותה פעולה כאשר תשנו את התמונה של המודעה (אם זה פרסום בפייסבוק) ובאמצעות תהליך זה תוכלו לשפר משמעותית את הקמפיין שלכם ביצירת “סופר מודעה” עם אחוזי לחיצה גבוהים יותר.
בהצלחה 🙂
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: