מאות מיליוני אנשים עושים שימוש יומיומי בפייסבוק, מיליונים מהם בישראל.
במספר כזה של אנשים אין פלא שפייסבוק הפכה במהירות
לאחת משתי פלטפורמות הפרסום המובילות בעולם, ביחד עם גוגל.
כיום זה בגדר חובה עבור עסק חדש, אם קיים, לפתוח עמוד עסקי ולשווק את עצמו
ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק.
על מנת להוציא לפועל קידום עסקים בפייסבוק בצורה נכונה ואפקטיבית יש צורך בהכרת השטח,
מציאת קהל היעד המתאים והגדלת המעורבות שלו.
כשתגיעו למצב שבו יש לכם קהל אוהדים שעוקב אחריכם כמעט מדי יום,
תוכלו לבנות בסיס עוצמתי לעסק. ככל שתרחיבו את מעגל האוהדים הזה כך יגדל העסק שלכם.
קידום עסקים בפייסבוק כפי שהוא באמת צריך להיות:
טיפ #1 – כתיבה של תוכן איכותי
מובן מאליו שנצטרך תוכן איכותי כדי להעלות את הערך בעיני הקהל שלנו,
אך אנו מדברים על תוכן איכותי באמת.
אנו מדברים על קונספט מסוים של תוכן שיוביל לאן שהוא, שימסור ערך ושיציג אתכם כאוטוריטה בתחומכם.
כך למשל אם אתם עוסקים בתחום הרפואה –
תוכלו לחלק טיפים איכותיים לשמירה על אורח חיים בריא וכן לטיפול ביתי מהיר בדברים קלים.
כמובן שאתם לא כותבים בתוכן באופן ישיר למטופלים הפוטנציאליים להגיע אליכם בכל מקרה של מחלה,
אך ברגע שאלה יקראו את הטיפים שלכם, יחשיבו אתכם למומחים בתחומכם
ויסמכו עליכם יותר, הם כבר ירצו להגיע אליכם לטיפול במקרה הצורך.
טיפ #2 – להוסיף תמונה לפוסט
מרבית האנשים בעולם כיום הם ויזואליים.
מדובר באחד מסוגי האינטליגנציות של האדם שנחשב למוביל שבהם.
כאשר תתחברו לפייסבוק תוכלו לראות מידע רב המוצג לנגד עיניכם:
- תכנים
- תמונות
- סרטוני וידיאו
- פרסומות
- דפים מומלצים ועוד.
מכיוון שגם כך רק אחוז קטן מהאוהדים שלכם יראה את הפוסטים שלכם,
כדי להבליט אותם ולהגדיל את מספר האנשים שיקראו ויתייחסו לפוסט שלכם –
מומלץ להוסיף תמונה אטרקטיבית.
תצטרכו עם זאת לוודא שזו אפשרית לשימוש חינמי בהתאם לתנאי השימוש של אתר התמונות שממנו הורדתם את התמונה. או לרכוש תמונה בכמה שקלים בודדים.
טיפ #3 – להגדיל את המעורבות בדף עם רעיונות יצירתיים
אחד הדברים החשובים ביותר בפעילות העסקית שלכם בפייסבוק
הוא להגדיל את המעורבות של הקהל שלכם.
תוכלו לעשות זאת באמצעות רעיונות יצירתיים והפעלות שונות.
כך למשל, אדם אחד, בעל דף עסקי בתחום מסוים, הציע פרס גדול שיחולק בהגרלה.
המשתתפים בהגרלה היו השמות של האנשים שעשו “שתף” לפוסט שלו.
אלפי אנשים שיתפו ובתוך ימים ספורים הדף שלו הרקיע שחקים.
אפשרות נוספת היא לפרסם פעילות כמו חידות נחמדות המעסיקות את הקהל,
מאפשרות לו להגיב ולהיות מעורב ואף לזכות בפרסים.
טיפ #4 – להוסיף דף נחיתה דינאמי בעמוד העסקי
פרסום בפייסבוק יכול לשמש גם עבור בניית רשימת תפוצה. בדף העסקי בפייסבוק ניתנת אפשרות להוסיף דפים מסוגים שונים:
- תמונות,
- סרטוני וידיאו
- דף צור קשר
- ודפי HTML דינאמיים.
באמצעות דפי HTML דינאמיים תוכלו להטמיע עמוד נחיתה בתוך עמוד הפייסבוק שלכם,
להציע מתנה כלשהי בתמורה לכך שהגולש ישאיר שם, מייל וטלפון בעמוד
וכך הוא מצטרף לרשימת התפוצה שלכם.
באמצעות רשימת התפוצה תוכלו לקדם את המעורבות של הקהל שלכם
ולהגדיל את המכירות בעסק.
טיפ #5 – להשתתף בקבוצות דיון
אחד הדברים היותר איכותיים ומיוחדים בפייסבוק הוא קבוצות הדיון שבו.
קידום עסקים בפייסבוק כמעט מחייב כיום שילוב של טכניקה זו בתכנית השיווק.
אנשים יכולים להקים חינם קבוצת דיון בנושא מסוים ולבחור אם לאפשר לאחרים להצטרף לקבוצות
או לנעול את הקבוצה.
מצאו קבוצות עניין שבהן תוכלו למצוא את קהל היעד שלכם ותוכלו להגיב לאנשים,
להיטמע בקבוצה כמומחים בתחומכם ואף לפרסם את המוצרים והשירותים שלכם לקהל היעד שלכם.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: