רשימות תפוצה הנן חלק קריטי מתכנית השיווק של כל עסק כיום.
בין אם מדובר ברשת מזון גדולה, חנות מחשבים, קופת חולים כלשהי,
רשתות בגדים או אפילו עסקים קטנים מסוגים שונים המתנהלים בצורה חכמה.
רשימות אלו מקבילות למעשה למועדון הלקוחות של העסק
ומאפשרות לעסק ליצור קשר עם הקהל שלו באופן מהיר וקליל
וכך להגדיל את המעורבות של הקהל ואף לשפר את המכירות.
כיצד זה בא לידי ביטוי?
נניח שאתם מנהלים בלוג העוסק באוכל. אנשים רבים שאוהבים אוכל,
מחפשים אחר מתכונים, רוצים ללמוד טיפים לבישול,
לראות סיקורים של מסעדות לפני שהולכים אליהם – כל אלה הם גולשים פוטנציאליים בבלוג שלכם.
דרך נפלאה לגרום לגולש לחזור אליכם, לבנות אתכם “יחסים”
וכמובן לחשוף אותו למוצרים שונים שלכם הוא באמצעות רשימות תפוצה של העסק.
כך למשל אנשים שיירשמו לרשימת התפוצה שלכם יוכל לקבל מכם מייל/SMS
כאשר עולה מתכון חדש לאתר.
אפשרות נוספת היא לחלק טיפים בעלי ערך רק לחברים ברשימת התפוצה
ולתת להם אינטרס נוסף להירשם.
כיצד נעודד אנשים להירשם לרשימת התפוצה שלנו?
כיום נהוג לחלק מתנות “שוחד” שמעודדות את הגולשים להירשם לרשימת התפוצה שלכם.
בעולם הפרונטלי שמחוץ לאינטרנט, אם אדם נכנס לחנות כלשהי
ומציעים לו להירשם לחברות מועדון הרי שהעובדים מציגים את רשימת היתרונות של המועדון
וכך “משחדים” את הלקוח לעשות מועדון.
לדוגמה: 10% הנחה בכל קנייה, צבירת נקודות, מתנה ביום ההולדת, מבצעים מיוחדים רק לחברי מועדון ועוד.
הבעיה היא שלאנשים יש כיום מנגנון “אנטי” שעובד
כמו מגן מיד כשהם שומעים את המילה “מועדון” ומיד כשמציעים להם להצטרף לתפוצה של העסק.
היתרון של האינטרנט לעומת זאת, היא שאנשים ירצו להצטרף אליכם למועדון
ולהיות חלק מרשימת התפוצה שלכם.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים:
מדוע כבר קשה לצרף אנשים למועדון?
מכיוון שאנשים חושבים לעצמם: “מי יודע אם אבוא לקנות כאן שוב ואנצל את ההנחה? בינתיים הם גובים ממני כסף על המועדון”…
אז כדי לגרום לאנשים באמת לרצות להירשם לתפוצה שלכם אתם צריכים להעניק להם מתנות.
המתנות יוענקו מיד לאחר ההרשמה והגולשים יבינו שהם מקבלים את המתנה מיד
ולכן ירצו להירשם אליכם מיוזמתם. כך למשל תוכלו להציע להם ספרון דיגיטלי קטן,
סדרה של טיפים בנושא מסוים, קורס דיגיטלי ועוד.
רשימות תפוצה איכותיות יכולות להכפיל ולשלש את ההכנסה שלכם בדרך הבאה:
דיברנו על זה שרשימת תפוצה מאפשרת לנו שליחת מיילים או אפילו SMSים
(אם אתם מחוברים למערכת מתאימה והגולשים השאירו מס’ טלפון בהרשמה)
וליצור קשר בצורה מהירה עם חברי המועדון שלנו.
בדרך זו נהוג לשלוח טיפים, סדרת מיילים/שיעורים בתחום מסוים
כדי להעלות את הערך של העסק/בעל העסק בעיניי הגולש.
הקרבה שתיווצר בין הגולש לעסק באמצעות טיפים ומתנות מסוג זה
תאפשר לו לסמוך על העסק יותר.
אחת לחודש או לכמה מיילים, ניתן יהיה לקדם מכירות של מוצר/שירות מסוים של העסק.
בדרך זו הגולש לא ירגיש שרק דוחפים לו דברים למכירה
ושהוא מקבל גם ערך מזה שהוא חבר ברשימת התפוצה שלנו.
כיצד נביא נרשמים חדשים לרשימת התפוצה שלנו?
לצורך כך יש צורך בפרסום האתר והבאת תנועה אליו.
תוכלו לעשות שימוש בקידום אורגני במנועי החיפוש, ניהול קמפיין בפייסבוק וכן טכניקות פרסום אחרות.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: