כמה יעילות המודעות בקמפיין שלכם בפייסבוק

זמן קריאה: 6 דקות

בדיקת המודעות בקמפיין הפרסום שלכם הוא חלק חשוב וקריטי להצלחה של קמפיין בפייסבוק.

הבדיקה חייבת להעשות באופן קבוע במהלך חיי הקמפיין על מנת להוציא את התוצאות הטובות ביותר ממודעות הקמפיין בכל זמן נתון. המודעות בכל קמפיין בפייסבוק בנויות מתוכן, ויז’ואל כלשהו והקהל אליו מנהל הקמפיין מכוון. אין דרך לדעת לפני המעשה מה בדיוק הולך לעבוד בצורה הטובה ביותר מבחינת הקהל, כלומר, מה הוא יאהב יותר במודעות ומה יניע אותו לפעולה. משווקים דיגיטלים מקצועיים יודעים איך לבצע בדיקות פשוטות בכדי להגיע למצב האופטימלי מבחינת התוכן, הויז’ואל וקהל היעד.

כך תשפרו את מודעות הפייסבוק שלכם בעזרת A/B Testing

הבדיקה בשמה A/B Testing (קראו עוד על A/B Testing) היא למעשה דרך לבדוק איך שינויים משפיעים על הקיים ומה הגרסה בעלת התוצאות הטובות ביותר.  בפרסום בפייסבוק, הכוונה היא לשינויים הנעשים בין מודעה A ל-B, והגעה למסקנה בנוגע לאיזו מהן היא הטובה ביותר, מבחינת תגובת הקהל למודעות אלו.

השינויים הללו יכולים להיות בכמה דברים:

  • כותרות
  • גוף המודעה (התוכן)
  • תמונות (ויז’ואל)
  • קריאות לפעולה

הבדיקה הזו בדרך כלל רצה בלייב במסגרת הקמפיין וכך למעשה נותנת את האפשרות להגיע למסקנות שיקבעו בסופו של דבר מי המודעות טובה או חזקה יותר. בעסק שלא רץ בפייסבוק הרבה זמן, קשה מצד אחד לקבוע אילו מודעות יעבדו הכי טוב לפני המעשה, מצד שני קל מאוד להריץ כמה מודעות במקביל ולהגיע למסקנות ברגע שיגיע נפח מספק של תוצאות.

בדוגמה הנ”ל ניתן לראות שתי מודעות זהות מבחינת הטקסט והקריאה לפעולה עם הבדל רק בתמונה. בדיקה זו נעשתה בתחילתו של קמפיין לידים להלוואות לכל מטרה, ניתן לראות בבירור אילו תוצאות בדיקה שכזו יכולה להניב ואיך זה יכול להשפיע על המשך הקמפיין מבחינה כלכלית. בתמונה מצד ימין ניתן לראות שאחוזי ההקלקה (CTR), עומדים על 3% לעומת 9% בתמונה השנייה, פי שלושה יותר אנשים שראו את המודעה לחצו על התמונה מצד שמאל מאשר מצד ימין. בנוסף וחשוב מאוד עלות הליד היא פי שלושה יותר נמוכה במודעה מצד שמאל.

זו למעשה דוגמה ברורה לתהליך בדיקה מצוין של מודעות לקמפיין לידים, מכאן יוצאות המסקנות המטיבות עם רווחיות הקמפיין בהמשך הדרך.

 

אז מה לעשות בפועל?

עשייה בפועל של הבדיקות יכולה להסתבך מהר מאוד, במיוחד אם אתם מנסים לעשות זאת בעצמכם  ואין לכם ניסיון בבדיקות כאלו.

אתחיל מדוגמא: נניח ויש לכם 2 מודעות לאותו המוצר ואתם רוצים לבדוק איזו מהם עובדת יותר טוב. הדבר הראשון שצריך לעשות, הוא להחליט אילו גורמים אתם רוצים לבדוק אחד אל מול השני. למשל כותרות, תמונות, קהל יעד וכדומה. מה שצריך לעשות זה לשים שתי מודעות זהות מבחינת כל הגורמים חוץ מהגורם אותו רוצים לבדוק את השפעתו.

אחת הטעויות הכי גדולות שאנשים עושים במקרים האלה הוא שהם מנסים לבדוק יותר מדי גורמים באותו הקמפיין, זה מוביל למצב שכשמגיעות תוצאות קשה להגיד מה בדיוק השפיע על הקהל.

ההמלצה שלי היא לבדוק כמה שפחות, גם בשביל להגיע לתוצאות מהר יותר וגם בשביל להקל על הבדיקה מבחינת המסקנות ממנה. לבדוק שתי מודעות מול מאה זה הרבה יותר מהיר מבחינת זמן הכנת המודעות וניתוח הנתונים, ובדיקה של נתונים בצורה יותר ממוקדת היא הרבה יותר קלה בהסקת המסקנות.

משרד פרסום בדיגיטל, העובד בצורה מקצועית יידע כבר מהניסיון שלו איך בדיוק לעשות את הבדיקות האלה שכן הן הכרחיות לכל קמפיין בפייסבוק בכל תחום שהוא, בלי הבדיקות האלה אי אפשר לדעת מה יעבוד הכי טוב, אם יכולנו לחזות את זה מראש החיים היו הרבה יותר קלים לאלה הרוצים לקבל חשיפה למוצרים או לשירות שלהם.

 

5 כללים לאופטימיזציה למודעות פייסבוק

 אם אתם רוצים שהבדיקות שאתם עושים יהיו הרלוונטיות ביותר ותוכלו ליישם אותם על כל הקמפיינים שלכם, ישנם כמה כללים שיש לעקוב אחריהם בכדי לא ללכת לאיבוד בתוך התוצאות של הבדיקות הללו.

  1. נכון שזה יכול להיות מאוד מפתה לבדוק את כל הפרמטרים על ההתחלה אבל חשוב בהתחלה לפחות לבדוק כמה שפחות משתנים, בכדי להגיע לתוצאות כלשהן כמה שיותר מהר. בדיקה של נתון אחד משתנה בין שתי מודעות למשל יקל במעקב אחרי הבדיקה והסקת המסקנות.
  2. כשבודקים כמה עיצובי שונים במקביל יש לעשות הבדלה בין שתי אפשרויות:
  • בדיקה בסט אחד של מודעות, כלומר כל המודעות יושבות תחת אותו המקום מבחינת פייסבוק.
  • בדיקה של מודעות תחת כמה סטים.

ההבדל עומד על כך שאם עושים את הבדיקה תחת סט אחד של מודעות, המערכת של פייסבוק תעשה אופטימיזציה בצורה שהיא רואה לנכון ושלא תמיד מתאימה לנו. כלומר תראה יותר את המודעות שעובדות מבחינה מסוימת מאשר המודעות האחרות תחת אותו הסט. במקרה הזה אנחנו לא יכולים להסיק את המסקנות הרלוונטיות. ההמלצה היא על האפשרות השנייה, לשים כל מודעה בסט אחר כדי שלא תהיה שום התערבות מצד פייסבוק ונוכל למצוא ולחקור את הנתונים שרצינו.

  1. איך יודעים שהתוצאות בכלל רלוונטיות? כמו בכל ניסוי, תמיד יכול להיות שהמדגם לא גדול מספיק בכדי לדעת האם התוצאות שקיבלתי הן רלוונטיות בכלל. בכדי להגיע למסקנות הטובות ביותר צריך להריץ את הבדיקה של המודעות כמה שיותר זמן. כמה שהמודעות בבדיקה יותר זמן ככה התוצאות מדויקות יותר.
  2. תדאגו לתקציב מדויק בשביל להריץ את הבדיקה. כאמור לבדוק את המודעות עולה כסף, חשוב שתארגנו תקציב לכמה ימים שאתם רוצים או שהמליץ לכם משרד הפרסום. הבדיקה הזו היא חשובה ביותר לעתיד ולהצלחה של הקמפיין בפייסבוק, חשוב לקחת את זה ברצינות רבה.
  3. על מנת למנוע בלבול והתפזרות בניהול הבדיקה בקמפיין, רשמו לכם בצורה מסודרת אילו דברים הייתם רוצים לבדוק ובאיזה סדר. ככה יהיה לכם מעקב מדויק ונכון אחרי התוצאות והמסקנות.

המלצות נוספות ל A/B testing בפייסבוק

מהניסיון שלי, הדברים העיקריים שיש לבדוק הם כדלקמן: מדינות, גילאים, מגדר, כותרות, ויז’ואלים, עמודי הנחיתה שאליהם מגיע הקהל, תחומי עניין, מצב זוגי ומאיזה מכשיר הם גולשים.

בתמונה הנ”ל ניתן לראות הבדלים בין עלויות לליד ונתונים נוספים במשתמשים המכשירים שונים.

מכאן אפשר לדעת יותר טוב איך לכוון את הקמפיין לאנשים המשתמשים במכשירים סלולריים מסוימים ואילו תוצאות אפשר לקבל.

 לסיכום

האפשרויות לבדיקה הן אינסופיות, ככל שהקהל בפייסבוק גדל והחברה האנושית מתקדמת הלאה, יהיו יותר ויותר נתונים לבדוק ולהשוות ביניהם, פה הקסם ופה גם הקושי.

חשוב לדעת לפני מה אנחנו רוצים לבדוק ולהשתדל להתמקד במה שקבענו לעצמנו, אם אתם הולכים לאיבוד, פנו למשרד פרסום דיגיטלי המתמקצע בפרסום בפייסבוק, חי אותו כל יום כל היום ויידע בצורה הטובה ביותר איך לבצע את הבדיקות הללו.

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

זמן קריאה: 7 דקות אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה לקבל טיפים מותאמים אישית לעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן