לעסק שלך יש אתר? גוגל אנליטיקס הוא כלי הכרחי באתר שלך, אך לא מספיק
חשוב לנתח את ההתרחשות בו לעומק, ולא להסתפק בגוגל אנליטיקס הפופולרי. ריכזנו את הפרמטרים העיקריים שבהם תצטרכו השלמה לכלים של גוגל.
גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין וחינמי, שמאפשר לך לעקוב אחרי נתונים חשובים מסוימים באתר שלך: כמה מבקרים יש באתר? אילו עמודים באתר מושכים הכי הרבה תנועה? איפה באתר, הגולשים מבצעים פעולות באופן אקטיבי?
האם הם גולשים ממחשב שולחני או מהסמארטפון?
בעלי עסקים רבים מתפתים להסתמך על גוגל אנליטיקס בלבד בכל הקשור לניתוח הגלישה באתר שלהם, במיוחד אם הם מנהלים את השיווק הדיגיטלי בעצמם ולא בעזרת משרד פרסום. אנחנו ממליצים להכיר את המגבלות של גוגל אנליטיקס, לקחת אותן בחשבון וגם להשלים את החסר בעזרת כלים נוספים שזמינים לכולנו ומספקים מידע נוסף, או מעמיק יותר.
חשוב לדעת אם האתר שלך מעניין מספיק, אם ההנעה לפעולה משכנעת ואם המבקרים בכלל מתקדמים באתר על פי המסלולים שתכננת.
יש לזכור שככל שננתח נכון יותר את ביצועי השיווק, נדע טוב יותר איפה החוזקות והחולשות שלנו, מה כדאי לשפר ואיפה להשקיע תקציב ותשומת לב.
בטווח הארוך, ניתוח מדויק מאפשר להגביר את זרימת הלידים, את היקף המכירות ואת הרווחים של העסק.
מהן החולשות של גוגל אנליטיקס?
1.רק מידע עתידי
אז אמנם אפשר לראות כמה מבקרים יש באתר שלך, מאיזה ערוץ שיווקי הם הגיעו ואילו עמודים באתר הם האהובים עליהם במיוחד. מצד שני, המידע מתועד רק מהרגע שבו התחלת לעבוד עם גוגל אנליטיקס. לא ניתן לאסוף מידע רטרואקטיבי, ולכן כדאי להתקין את גוגל אנליטיקס מיד עם הקמת האתר, כדי לא לאבד נתונים. לא כדאי להתעצל ולדחות, אלא להיפך, אם עוד לא התחלת לתעד ולנתח נתונים בגוגל אנליטיקס, הזמן הנכון ביותר הוא עכשיו.
2.תיעוד חלקי של הפעילות באתר
גוגל אנליטיקס מתעד כאמור ביקורים באתר, מעברים מעמוד לעמוד, הקלקות ואת סוג המכשיר שממנו גולשים המבקרים. למרות כל אלה, גוגל אנליטיקס לא מתעד את כלל הפעילויות באתר. אנחנו כמובן ממליצים לדעת כמה שיותר על הפעילות שמתרחשת באתר שלך, ולהבין עד הסוף מה המבקרים בדיוק עושים וחווים שם. בדיוק לצורך כך, פותחו כלים משלימים ומשוכללים כמו HockeyStack, שיוכל לעזור לך לנתח לעומק את חוויית המשתמש ואת מסע הלקוח באתר שלך, וגם להפיק תובנות ומסקנות מעשיות לשיפור.
3.דגימה
אם יש באתר שלך פעילות ענפה והוא מייצר מידע רב, חלק מהגרסאות של גוגל אנליטיקס יציגו לך נתונים שמבוססים על דגימה, ולא על המידע המלא. לפעמים, הדגימה לא מדויקת סטטיסטית, מכל מני סיבות, ואז נוצרת הטיה שעלולה להטעות אותך. גם גרסאות שלא משתמשות בדגימה אלא אוספות את המידע כולו, עלולות להיות מוגבלות באיסוף המידע, בשל מדיניות הפרטיות שגוגל מחויבת אליה. בדוח הנתונים כתוב אם הוא מבוסס על דגימה או על 100% מהנתונים, וכדאי לבדוק את הפרט הזה ולקחת אותו בחשבון.
4.מפות חום וקור ברבדים שונים
מפות “חום וקור” מציגות אזורים “חמים” ופעילים באתר ומנגד אזורים “קרים”, שוממים. זהו כלי מצוין כדי ללמוד אילו אזורים בנויים נכון, במה המבקרים שלנו מתמקדים והאם אנחנו מבליטים את מה שאנחנו רוצים להבליט. אלא שמפות חום וקור יכולות להיות בעלות מספר רבדים: מפות קליקים, מפות גלילה ומפות שיטוט עם העכבר. כלומר, בעזרת המפות אפשר לבדוק עד לאן המבקרים נוטים לגלול את עמודי האתר שלך, ואיפה הם משייטים עם העכבר מבלי להקליק. מכך אפשר ללמוד מהם האזורים המסקרנים באתר ומהם האזורים ה”מתים”. לא את כל סוגי המפות תמצאו בגוגל אנליטיקס, ולכן גם בהיבט זה מומלץ להיעזר בפתרונות משלימים.
5.רשתות חברתיות ושיווק אוף ליין
כל מה שקורה מחוץ לאתר שלכם, לא מנוטר ולא נלקח בחשבון בדוחות של גוגל, אבל משפיע מאוד על השיווק שלכם. רשתות חברתיות למשל, הן לא רק חלק מהשיווק אלא ממש נדבך מרכזי בשיווק הדיגיטלי. הנוכחות שלכם במדיה החברתית, התקשורת הבלתי אמצעית עם הלקוחות, המענה לשאלות ופניות, ההפניה לחנות שלכם, המעורבות בפוסטים ועוד, הם חלק משמעותי. לכן, קיימים כלים משלימים לגוגל, שעוסקים במדידת הפרמטרים הנכונים ברשת החברתית. נסו למשל את SharedCount.
6.מדידת איכות הלידים
סל הלידים שלכם כולל גם אנשים שפנו אליכם טלפונית ישירות (שלא דרך קמפיין) או הופיעו פיסית בעסק. שיווק מפה לאוזן הוא יעיל מאוד וראוי למדידה מדויקת כדי שתדעו אם אתם בכיוון הנכון ובמגמת עלייה גם במדד הזה. מיותר לציין שגוגל אנליטיקס לא עוקב אחר לידים ומכירות שהשגנו מחוץ לעולם האונליין, ולכן כדאי מאוד לנהל אוטומציה כלשהי שמתכללת גם את הלידים הללו, שבעצם מספרים לנו על המוניטין של העסק.
גם אם העסק שלכם נהנה מהרבה לידים ועסקאות שלא נובעים מהשיווק הדיגיטלי, אין זה אומר שהניתוח והמדידה לא צריכים להיות דיגיטליים! כדאי למצוא את הכלי והשיטה המתאימים לכם ביותר לריכוז של כלל הלידים, פילוח שלהם והשוואה בין מקורות הלידים השונים ויחס ההמרה שלהם לעסקאות.
לסיכום
גוגל אנליטיקס הוא כלי מתקדם ויעיל באופטימיזציה של חוויית משתמש ומסע לקוח, וכדאי לאמץ את גוגל אנליטיקס כבר בראשית הפעלת האתר, או מוקדם ככל האפשר. עם זאת, ניתוח מעמיק ויסודי של הפעילות באתר שלכם מתאפשר רק בעזרת הבנת המגבלות והחוסרים של גוגל אנליטיקס ושימוש בכלים טכנולוגיים משלימים.