למה גוגל אנליטיקס לא תמיד מספיק לניתוח נתונים של העסק שלך

זמן קריאה: 5 דקות

לעסק שלך יש אתר? גוגל אנליטיקס הוא כלי הכרחי באתר שלך, אך לא מספיק
חשוב לנתח את ההתרחשות בו לעומק, ולא להסתפק בגוגל אנליטיקס הפופולרי. ריכזנו את הפרמטרים העיקריים שבהם תצטרכו השלמה לכלים של גוגל.

גוגל אנליטיקס הוא כלי מצוין וחינמי, שמאפשר לך לעקוב אחרי נתונים חשובים מסוימים באתר שלך: כמה מבקרים יש באתר? אילו עמודים באתר מושכים הכי הרבה תנועה? איפה באתר, הגולשים מבצעים פעולות באופן אקטיבי?
האם הם גולשים ממחשב שולחני או מהסמארטפון?

בעלי עסקים רבים מתפתים להסתמך על גוגל אנליטיקס בלבד בכל הקשור לניתוח הגלישה באתר שלהם, במיוחד אם הם מנהלים את השיווק הדיגיטלי בעצמם ולא בעזרת משרד פרסום. אנחנו ממליצים להכיר את המגבלות של גוגל אנליטיקס, לקחת אותן בחשבון וגם להשלים את החסר בעזרת כלים נוספים שזמינים לכולנו ומספקים מידע נוסף, או מעמיק יותר.
חשוב לדעת אם האתר שלך מעניין מספיק, אם ההנעה לפעולה משכנעת ואם המבקרים בכלל מתקדמים באתר על פי המסלולים שתכננת.
יש לזכור שככל שננתח נכון יותר את ביצועי השיווק, נדע טוב יותר איפה החוזקות והחולשות שלנו, מה כדאי לשפר ואיפה להשקיע תקציב ותשומת לב.
בטווח הארוך, ניתוח מדויק מאפשר להגביר את זרימת הלידים, את היקף המכירות ואת הרווחים של העסק.

מהן החולשות של גוגל אנליטיקס?

1.רק מידע עתידי

אז אמנם אפשר לראות כמה מבקרים יש באתר שלך, מאיזה ערוץ שיווקי הם הגיעו ואילו עמודים באתר הם האהובים עליהם במיוחד. מצד שני, המידע מתועד רק מהרגע שבו התחלת לעבוד עם גוגל אנליטיקס. לא ניתן לאסוף מידע רטרואקטיבי, ולכן כדאי להתקין את גוגל אנליטיקס מיד עם הקמת האתר, כדי לא לאבד נתונים. לא כדאי להתעצל ולדחות, אלא להיפך, אם עוד לא התחלת לתעד ולנתח נתונים בגוגל אנליטיקס, הזמן הנכון ביותר הוא עכשיו.

2.תיעוד חלקי של הפעילות באתר

גוגל אנליטיקס מתעד כאמור ביקורים באתר, מעברים מעמוד לעמוד, הקלקות ואת סוג המכשיר שממנו גולשים המבקרים. למרות כל אלה, גוגל אנליטיקס לא מתעד את כלל הפעילויות באתר. אנחנו כמובן ממליצים לדעת כמה שיותר על הפעילות שמתרחשת באתר שלך, ולהבין עד הסוף מה המבקרים בדיוק עושים וחווים שם. בדיוק לצורך כך, פותחו כלים משלימים ומשוכללים כמו HockeyStack, שיוכל לעזור לך לנתח לעומק את חוויית המשתמש ואת מסע הלקוח באתר שלך, וגם להפיק תובנות ומסקנות מעשיות לשיפור.

3.דגימה

אם יש באתר שלך פעילות ענפה והוא מייצר מידע רב, חלק מהגרסאות של גוגל אנליטיקס יציגו לך נתונים שמבוססים על דגימה, ולא על המידע המלא. לפעמים, הדגימה לא מדויקת סטטיסטית, מכל מני סיבות, ואז נוצרת הטיה שעלולה להטעות אותך. גם גרסאות שלא משתמשות בדגימה אלא אוספות את המידע כולו, עלולות להיות מוגבלות באיסוף המידע, בשל מדיניות הפרטיות שגוגל מחויבת אליה. בדוח הנתונים כתוב אם הוא מבוסס על דגימה או על 100% מהנתונים, וכדאי לבדוק את הפרט הזה ולקחת אותו בחשבון.

4.מפות חום וקור ברבדים שונים

מפות “חום וקור” מציגות אזורים “חמים” ופעילים באתר ומנגד אזורים “קרים”, שוממים. זהו כלי מצוין כדי ללמוד אילו אזורים בנויים נכון, במה המבקרים שלנו מתמקדים והאם אנחנו מבליטים את מה שאנחנו רוצים להבליט. אלא שמפות חום וקור יכולות להיות בעלות מספר רבדים: מפות קליקים, מפות גלילה ומפות שיטוט עם העכבר. כלומר, בעזרת המפות אפשר לבדוק עד לאן המבקרים נוטים לגלול את עמודי האתר שלך, ואיפה הם משייטים עם העכבר מבלי להקליק. מכך אפשר ללמוד מהם האזורים המסקרנים באתר ומהם האזורים ה”מתים”. לא את כל סוגי המפות תמצאו בגוגל אנליטיקס, ולכן גם בהיבט זה מומלץ להיעזר בפתרונות משלימים.

5.רשתות חברתיות ושיווק אוף ליין

כל מה שקורה מחוץ לאתר שלכם, לא מנוטר ולא נלקח בחשבון בדוחות של גוגל, אבל משפיע מאוד על השיווק שלכם. רשתות חברתיות למשל, הן לא רק חלק מהשיווק אלא ממש נדבך מרכזי בשיווק הדיגיטלי. הנוכחות שלכם במדיה החברתית, התקשורת הבלתי אמצעית עם הלקוחות, המענה לשאלות ופניות, ההפניה לחנות שלכם, המעורבות בפוסטים ועוד, הם חלק משמעותי. לכן, קיימים כלים משלימים לגוגל, שעוסקים במדידת הפרמטרים הנכונים ברשת החברתית. נסו למשל את SharedCount.

6.מדידת איכות הלידים

סל הלידים שלכם כולל גם אנשים שפנו אליכם טלפונית ישירות (שלא דרך קמפיין) או הופיעו פיסית בעסק. שיווק מפה לאוזן הוא יעיל מאוד וראוי למדידה מדויקת כדי שתדעו אם אתם בכיוון הנכון ובמגמת עלייה גם במדד הזה. מיותר לציין שגוגל אנליטיקס לא עוקב אחר לידים ומכירות שהשגנו מחוץ לעולם האונליין, ולכן כדאי מאוד לנהל אוטומציה כלשהי שמתכללת גם את הלידים הללו, שבעצם מספרים לנו על המוניטין של העסק.
גם אם העסק שלכם נהנה מהרבה לידים ועסקאות שלא נובעים מהשיווק הדיגיטלי, אין זה אומר שהניתוח והמדידה לא צריכים להיות דיגיטליים! כדאי למצוא את הכלי והשיטה המתאימים לכם ביותר לריכוז של כלל הלידים, פילוח שלהם והשוואה בין מקורות הלידים השונים ויחס ההמרה שלהם לעסקאות.

 

לסיכום

גוגל אנליטיקס הוא כלי מתקדם ויעיל באופטימיזציה של חוויית משתמש ומסע לקוח, וכדאי לאמץ את גוגל אנליטיקס כבר בראשית הפעלת האתר, או מוקדם ככל האפשר. עם זאת, ניתוח מעמיק ויסודי של הפעילות באתר שלכם מתאפשר רק בעזרת הבנת המגבלות והחוסרים של גוגל אנליטיקס ושימוש בכלים טכנולוגיים משלימים.

 

 

שאלות על גוגל אנליטיקס וניתוח ביצועים? נשמח להכיר, להקשיב ולייעץ בנושא השיווק הדיגיטלי הנכון לעסק שלך.

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

בניית אתרים

איך לבחור חבילת אחסון אתרים לאתרי וורדפרס

זמן קריאה: 8 דקות המדריך המלא לקניית אחסון, הוא חלק מסדרת מאמרים בנושא בניית אתרים, בהם גם המדריך המלא לבניית אתרים בפלטפורמת וורדפרס (WordPress) וגם המדריך המלא לקניית דומיין. הפעם,

מה זה Funnel - משפך שיווקי
פרסום ושיווק דיגיטלי

מה זה Funnel ואיך בונים משפך שיווקי מנצח לעסק?

זמן קריאה: 5 דקות המושג Funnel, או בעברית ״משפך שיווקי״ (Funnel marketing), הוא התהליך שהגולש עובר מרגע החשיפה הראשונית למוצר או לשירות מסויים ועד שלב הרכישה. לעיתים, התהליך נמשך

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן