זמן קריאה: 4 דקות
יש לכם אתר סחר (E-commerce) או אתר תדמית שמקדם את המכירות, החשיפה והמוניטין של העסק?
סביר להניח שאתם מכירים את המושג SEO (Search Engine Optimization), שמתייחס לפעולות שאתם עושים כדי לשפר את המיקום שלכם בגוגל, או במנועי חיפוש בכלל.
חשוב לא פחות להכיר גם את CRO – Conversion Rate Optimization.
בעברית, CRO הוא “שיפור יחס המרה”. זהו בעצם שם כולל לפעולות שאנחנו עושים כדי להגדיל את אחוז המבקרים באתר לקוחות משלמים.
ביקור של גולשים באתר הוא מצוין, אבל הוא רק שלב בדרך. המטרה שלכם היא שהמבקרים ירכשו את המוצר או השירות שלכם, או יבצעו פעולה אחרת, כמו למשל רישום למועדון לקוחות, הורדת קובץ מסוים או אפליקציה וכיו”ב.
למעשה, פעולות SEO עוזרות לאתר שלכם להצליח מול אלגוריתמים ומנועי חיפוש, ופעולות CRO עוזרות לכם להצליח מול המבקרים האנושיים שלכם.
נתחיל בלשאול: מהו יחס ההמרה שלכם?
אם אתם אוספים נתונים בסיסיים על האתר, קל לבדוק את יחס ההמרה: מתוך סך המבקרים באתר בתקופה מסוימת, כמה ביצעו את הפעולה הרצויה? לשם הדוגמה, נניח שהאתר שלכם הוא עמוד נחיתה בו אתם מוכרים אונליין מוצר מסוים. ההמרה המבוקשת, היא המרה של מבקרים ללקוחות שרכשו את המוצר. אם החודש, למשל, ביקרו בעמוד שלכם 1,000 גולשים, ומתוכם 10 רכשו את המוצר, יחס ההמרה שלכם הוא 1%. החישוב המתמטי פשוט: 10/1,000 = 1%. אז מה גרם ל – 99% מהמבקרים לוותר על המוצר שלכם? יתכן שעבור חלקם, המוצר לא רלוונטי. בנושא זה יש לטפל בהיבט של SEO, וגם במודעות הממומנות (אם יש). זאת, כדי להביא אל האתר שלכם מבקרים רלוונטיים, ולא אחרים. עם זאת, חלק מהגולשים שוויתרו על המוצר שלכם ונטשו את האתר מבלי לרכוש, הם כן חלק מקהל היעד שלכם. את יחס ההמרה שעומד על 1%, אפשר לשפר! איך? אתם כבר יודעים: בתהליך CRO, מיטוב יחס ההמרה.אז מה עושים כדי לשפר את יחס ההמרה ולגרום ליותר מבקרים, לבצע את הפעולה שאתם רוצים מהם?
יש מספר היבטים שחשוב לשים אליהם לב, כדי לשמור על יחס המרה מיטבי, ולשפר אותו כל הזמן:
- הקפידו להדגיש את היתרון היחסי שלכם. אתם זולים מהמתחרים? מציעים חבילת שירות יוצאת דופן? מוצר עם תכונות ייחודיות? הקפידו להבהיר את היתרון שלכם כבר בראש האתר, ולחזור עליו.
- אל תתפשרו על חוויית משתמש! אתר עם טעינה איטית, תוכן לא ברור מספיק או לחצנים נסתרים שצריך לחפש אותם, יפגעו ביחס ההמרה שלכם. גם תהליך רכישה שנפסק באמצע בשל דרישת הרשמה לאתר, או באגים שונים, יתבטא ביחס המרה נמוך יותר.
- על מנת שהמבקרים שלכם ירצו לקבל מכם משהו, ודאי לרכוש, תחושת הבטחון שלהם היא קריטית. חשוב לאפיין ולעצב את האתר בצורה מוקפדת, שמשדרת למבקרים שהשקעתם רצינות ותשומת לב. האתר יכול להיות צבעוני ומיוחד, אבל אם יהיו בו בלגן ושגיאות, יחס ההמרה שלכם יפגע. עוד נקודה חשובה בנושא תחושת הבטחון, היא אזור התשלום. חשוב להבהיר ולהדגיש שהרכישה היא מאובטחת, ולעצב את אזור הרכישה באופן מרגיע ואמין.
- הנעה לפעולה ותמריצים הם דחיפה משמעותית. מומלץ לסיים כל יחידה של תוכן באתר, בהזמנה לביצוע פעולה, כמו “הורידו עכשיו”, או “הוסיפו לסל הקניות”. תמריצים יכולים להיות למשל תקופת התנסות חינם, הנחה זמנית, מבצעי השקה וכיו”ב.