לשלם פחות ולקבל יותר בעזרת אופטימיזציה לקמפיין הפייסבוק שלכם

זמן קריאה: 7 דקות

 

הפרסום בפייסבוק יכול להיות כלי בלעדי וחזק מאוד בקידום של העסק, בעיקר בגלל האפשרויות הרבות שמערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לכם לשנות ולהתאים את הקמפיין במהלך הדרך. אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם תמיד זה כמה אתם מוכנים לשלם על התוצאות שלכם. התקציב שתקבעו והצעות המחיר שתיתנו יכולים לעזור מאוד לקבוע יעילות ורווח מהקמפיין.

הצעות המחיר המתאפשרות לכם תלויות במטרות הקמפיין שהצבתם לעצמכם. (בחירת המטרה הנכונה עבור הקמפיין שלכם)

אז כמה זה עולה לפרסם בפייסבוק?

הרבה מפרסמים מתקשים מאוד עם השאלה הזאת ובמיוחד מתקשים למדוד את החזר ההשקעה מקמפיין מסוים (ROI – Return On Investment), וזאת בגלל שהם לא בטוחים כמה עולה להם כל תוצאה שהקמפיין מצליח לייצר. המחיר הממוצע לתוצאה חיובית משתנה מקמפיין לקמפיין ותלוי בהמון גורמים שונים.

המחיר על הפרסום בפייסבוק משתנה מקהל לקהל, בהתאם לגודל הקהל וביחס לתחרות, הפרסום בפייסבוק עובד על הצעה פומבית, כמה שיותר אנשים רוצים לפרסם לקהל מסויים ככה הקהל יהיה יקר יותר, כמה שיש יותר קהל, ככה הקהל זול יותר, במדינות גדולות יותר הקהל רחב יותר אז ייתכן שהמחיר יהיה זול יותר, אבל לא בהכרח, אם יש הרבה מפרסמים לאותו קהל, הקהל יתייקר ויכול להיות שאפילו יהיה יקר יותר ממדינה קטנה. בנוסף עלויות הקמפיין יכולות להשתנות על פי הצעת המחיר מעל הממוצע שנתת בכדי לקדם אותו בצורה טובה יותר, עיצוב המודעה, התוכן והמיקום.

אין מה לעשות, פייסבוק יקדמו קודם את מי שנותן את הצעת המחיר הגבוהה ביותר, כמו כל מכירה פומבית. יש עדיפות למי שמוכן לשלם יותר, הטריק הוא לדעת כמה אני בתור עסק מוכן לשלם כדי ליצור כמה שיותר חשיפה ביחס למתחרים שלי אבל לא להגיע למצב שאני מפסיד כסף כי הרווחים שלי לא מכסים את עלויות הפרסום.

איך הצעות המחיר עובדות בפועל?

בפתיחת קמפיין בפייסבוק יוצגו בפניכם הרבה אפשרויות וכלים, אחד מהם הוא התקציב.

הדרך שבה פייסבוק בוחרת להציג מודעות לקהלים השונים מונעת משני עקרונות מרכזיים:

  1. יצירת ערך עבור המפרסמים על ידי חשיפה של הקמפיין לקהל היעד שבחר המפרסם והשגת התוצאו הרלוונטיות.
  2. לשמור על חווית המשתמש של הקהל הפרטי חיובית ונוחה. שלא ירגיש מוצף ממודעות והצעות מכל מיני עסקים ששילמו לפייסבוק בכדי לקדם את העסק שלהם.

בכדי לקיים את שני העקרונות הללו, פייסבוק הקימה את מערכת הצעות המחיר שלמעשה עובדת כמו מכירה פומבית אחת גדולה.

הצעות המחיר בפייסבוק

למעשה, בכל פעם שמתחילים קמפיין מודעות בפייסבוק מצטרפים לתוך מכירה פומבית ענקית חובקת עולם.

למרות שפייסבוק תמיד תנסה לרצות כל מפרסם משלם, עם כמעט שני מיליארד משתמשים, המקום למפרסמים הוא מוגבל.

שלושה גורמים משפיעים על התדירות שבה פייסבוק תציג את המודעות של הקמפיין לקהל הרלוונטי:

  1. הצעת המחיר – ככל שתציע יותר כסף, ככה פייסבוק תציג את המודעות שלך יותר. בדיוק כמו במכירה פומבית. קיימת האפשרות גם לתת לפייסבוק להגיש הצעות מחיר בצורה אוטומטית, כלי שעובד בצורה טובה מאוד ברוב המקרים.
  2. הציון שקיבלו המודעות – דיברנו במאמר קודם על Relevance Score (איך לייעל את המודעות שלכם?), התוצאה שיקבלו המודעות שלך תשפיע באופן ישיר על המחיר של הקמפיין ועל ההעדפה של המודעות שלך על פני מודעות אחרות.
  3. כמה יעיל יהיה הקמפיין – פייסבוק קובעת לפי מספר גורמים כמה יעיל יהיה הקמפיין וכמה תוצאות הוא יכול להביא. בנוסף כמה טובות יכולות להיות התוצאות, לרוב הכלי לא מדוייק ולכן נראה שינויים בתחילת הקמפיין מבחינת הצעות המחיר והתדירות.

בזמן המכירה הפומבית, המערכת של פייסבוק תיקח בחשבון את שלושת הגורמים הללו ותיתן ציון מסוים.

המודעות עם הציון הגבוה ביותר ייבחרו והן אלה שיוצגו קודם לקהל היעד הנבחר.

איך פייסבוק גובים כסף?

מה שמצוין במערכת המכירה הפומבית בפייסבוק זה שאתה לא יכול אף פעם לשלם יותר ממה שהצעת.

כלומר:

  • לעיתים קרובות תחויב על פחות מההצעה שהגשת.
  • אפילו אם הצעת הרבה יותר ממה שהיה צריך בכדי לנצח במכירה הפומבית, פייסבוק תגבה כסף רק על מה שנדרש בכדי לעבור את התחרות.

המלצה: תמיד תציע את המקסימום שאתה חושב ששווה את התוצאות שאתה מחפש, תחשוב מה הכי הרבה שאני יכול להציע ועדיין להיות רווחי, ככה תמיד הקמפיינים שלך בפייסבוק יספקו תוצאות חיוביות

אפשרויות להצעות מחיר

בפייסבוק ישנן המון אפשרויות להצעות מחיר שונות המותאמות למטרות קמפיין מסוימות.

  • (CPM (cost per mile

בסוג זה, מציעים סכום שמתאים לנו לשלם לכל אלף חשיפות (הכוונה בחשיפות היא כמות הפעמים שהמודעה נחשפה, אדם אחד יכול להיחשף 3 פעמים לצורך העניין וזה ייחשב כ-3 חשיפות מתוך האלף). למעשה מציעים את הסכום המקיסמלי שאנחנו מוכנים לשלם על כך. אם העסק המפרסם לא מחפש תוצאות ספציפיות ורק רוצה לחשוף את השירות או המוצר שלו לקהל הרחב, ההצעה הזאת היא בדיוק בשבילו.

  • (CPC (cost per click

במודל זה, המפרסם בוחר למעשה כמה שווה לו כל לחיצה של לקוח פוטנציאלי על המודעה. והתשלום לפייסבוק נעשה רק על פי לחיצות של לקוחות.

המושג “לחיצה” הוא קצת רחב אז אחדד, התשלום נעשה על כל לחיצה שהיא:

  • לינק למעבר לאתר אחר.
  • לחיצה על קריאות לפעולה שונות.
  • כפתור המזמין להתקין אפליקציה מסוימת.
  • לחיצה על מנת לצפות בוידאו באתר אחר.
  • Cost Per Conversion

המרות, שינוי המצב של הלקוח מזה שהוא נמצא בו כרגע לכזה שהעסק מפרסם רוצה שהוא יהיה. המרה יכולה להיות להפוך מישהו מקהל לאחד שאוהב את העמוד ויכול להיות גם להפוך לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם וכדומה. סוג ההמרות למעשה תלוי במטרת הקמפיין.

מנקודת המבט של מערכת האופטימיזציה בפייסבוק, קמפיין המרות יביא הכי הרבה את התוצאות להם מייחל המפרסם מכיוון שפייסבוק מעבירים את המודעות אך ורק לקהל שלו רלוונטי המוצר או השירות.

כדי להשתמש באפשרות הזאת, אנחנו צריכים להגדיר לפייסבוק מה נחשב כהמרות ובשביל לעקוב אחרי ההמרות נצטרך להתקין כלי שנקרא פיקסל  (pixel) העוקב אחרי תנועות המשתמשים באתר המיועד.

 

הצעות אוטומטיות מול ידניות

במערכת הצעות המחיר בפייסבוק קיימות שתי אפשרויות, או להשתמש במערכת האוטומטית של פייסבוק או להכניס הצעות באופן ידני.

אם אתם רק מתחילים לפרסם בפייסבוק, אני ממליץ להשתמש במערכת האוטומטית, בדרך הזאת, האלגוריתם של פייסבוק ייחשב מה העלות הנמוכה ביותר בשביל שתזכו בחלק מהמכירות הפומביות וככה תקבלו תמורה מוצלחת יחסית לכסף המושקע.

כמו כן, ניתן גם להכניס הצעות באופן ידני, פעולה שמשרד פרסום דיגיטלי מקצועי יודע לעשות בצורה מצוינת על סמך ניסיון עבר וידע בתחום. הכנסת ההצעות באופן ידני בצורה מחושבת וטובה יכולה להביא לתוצאות הרבה יותר טובות מבחינה כלכלית.

אם מטרת הקמפיין שלכם היא המרות, פייסבוק מאפשרים שתי אפשרויות להצעות באופן ידני, מקסימלית או על פי ממוצע.

בהצעה על פי ממוצע, פייסבוק ייקח את הסכום שנתתם ויציג את המודעות על פי סכומים גבוהים ונמוכים מהממוצע על מנת לשמור עליו כמו שביקשתם, ככה אתם מוציאים את הסכום שדרשתם ומקבלים המרות על פיו.

מתי להשתמש בממוצע: אם המטרה היא למקסם את מספר הפעמים שהמודעה נראית ולהשיג כמה שיותר המרות שאפשר.

מתי להשתמש בהצעה מקסימלית: אם המטרה היא למקסם את הרווח ולהשיג כמה שיותר לידים (מה זה ליד) במחיר נמוך.

 

לסיכום, הכינו לעצמכם את התקציב המיועד לפרסום ותתחילו להתנסות בעזרת הכלים הקיימים בפייסבוק, ככה תוכלו ללמוד את המערכת ולאט לאט להבין איך ומתי לשפר את ההצעות שלכם ובכך לייעל את הקמפיין והלגדיל את הרווח. התייעצו עם משרד פרסום העוסק בתחום בכדי לקחת את העסק שלכם יותר מהר לשלב הבא!

 

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

איפה הלקוחות שלכם נמצאים?

ענו על השאלות וגלו איך לגייס לקוחות חדשים לעסק

תוכן עניינים

אומנם לא חסרים מדריכים ברשת
אבל תמיד שווה להתייעץ עם מומחה

שיפור יחס המרה (CRO)

מה זה, מי צריך את זה ולמה זה כל כך חשוב?

שיפור יחס המרה (CRO)

איך זה עובד?

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

תהפכו את המכירה לחלקה וקלילה יותר

שיווק באמצעות תוכן באתרים מובילים

איך זה עובד?

פרסום עסקים

רוצים לגלות מה האסטרטגיה הנכונה ביותר לעסק שלכם?

פרסום עסקים

איך זה עובד?

עוד כתבות על פרסום דיגיטלי שעשויות לעניין אותך

מדריכים לפרסום בפייסבוק

המדריך למתחילים לפרסום בפייסבוק – סוגי מודעות

זמן קריאה: 7 דקות במאמר מספר 4 של המדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, אנחנו הולכים לגלות מה הם כל סוגי המודעות האפשריים בפייסבוק (ויש הרבה כאלה). במאמר תמצאו תשובות לשאלות

מדריכים לפרסום בפייסבוק

איך קמפיין ממומן בפייסבוק יעזור לעסק שלכם

זמן קריאה: 4 דקות מפרסמים מודעות בפייסבוק? מעולה, גם היום פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הפופולרית בעולם, וכמעט אף עסק לא יכול להרשות לעצמו לא להיות שם. משרד פרסום

מדריכים לפרסום בפייסבוק

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק?

זמן קריאה: 7 דקות אם אתם מפרסמים בפייסבוק או מתכוונים להתחיל, תעברו דרך עד שתגיעו לנוסחה המנצחת שתייצר לעסק שלכם מקסימום לידים ומכירות. גם אם יש לכם משרד פרסום

גלו את הפתרונות שלנו לשיווק עסקים בדיגיטל

פרסום בפייסבוק

גלו איך מקצועני פרסום עושים את זה נכון.

פרסום בפייסבוק

איך זה עובד?

פרסום בגוגל

אלפי אנשים מחפשים שירותים שונים בגוגל מדי יום, הגיע הזמן להופיע שם.

פרסום בגוגל

איך זה עובד?

לידים לעסקים

ניסיתם הכל? רוצים לדבר תכלס תוצאות? יש לנו שירות קמפיין לידים ממוקד.

לידים לעסקים

איך זה עובד?

בניית אתרים לעסקים

עצבו את חלון הראווה של העסק שלכם בדיגיטל בעזרת אתר מקצועי

בניית אתרים לעסקים

איך זה עובד?

בואו נכיר קצת

הגעתם עד הלום, הכירו את מי שעומד מאחורי הקלעים

רוצה להגדיל את פעילות הלידים בעסק שלך?

קבלו הצעה מיוחדת

לחבילת לידים לנדל"ן