ניהול קמפיין לידים או קניית לידים, באיזה שיטה אתם הייתם בוחרים?
לרשימת המונחים המקצועיים שבעלי עסקים הרוצים לפרסם באינטרנט לומדים להתרגל אליהם
נוסף בשנים האחרונות גם המונח ליד.
(כתבנו מאמר המסביר מה זה ליד ואילו עסקים זקוקים ללידים)
בקצרה: ליד הוא בעצם לקוח פוטנציאלי המשאיר פרטים באתר
או אדם המצטרף לרשימת התפוצה שלכם, גם על ידי השארת פרטים.
אם נתייחס לליד כרגע כאל אדם המעוניין במוצר או בשירות שלכם – הרי שמדובר בלקוח פוטנציאלי.
לקוח פוטנציאלי עשוי להפוך ללקוח אמיתי ולקוח אמיתי מכניס כסף.
ישנם ערוצי שיווק רבים פוטנציאליים לקידום העסק באינטרנט והבאת לידים, אך אילו הם העדיפים?
האם כדאי לנו לשים את הכסף שלנו על קניית לידים או ניהול קמפיין לידים?
קניית בנק לידים – יתרונות וחסרונות
אם יש לכם תקציב פרסום קטן, לא בטוח שבנק לידים הוא הפתרון עבורכם.
קניית בנק לידים היא שירות מיוחד של משרדי פרסום המאפשרים ללקוח לשלם עבור רשימת כמות מסוימת של לידים
כאשר משרד הפרסום מחשב מראש את הסכום שהוא רוצה פר ליד.
אם לדוגמה משרד הפרסום החליט שהוא רוצה 100 שקלים לליד והלקוח רוצה לקנות בנק של 20 לידים
הרי שמשרד הפרסום יתמחר את החבילה ב-2,000 ₪ עבור הלקוח.
גובה הסכום ללידים שידרוש המשרד יהיה בהתאם לפרמטרים שונים כמו:
- מידת התחרות בענף הלקוח
- מספר הכניסות האפשריות לאתר
- מהי רמת התשתיות של הלקוח (אתר/דף נחיתה אליו שולחים את התנועה)
- מהו המוצר/שירות אותו הלקוח מקדם ומהן העלויות שלו ועוד.
היתרון המשמעותי ברכישת בנק לידים הוא שהלקוח יודע מה הוא מקבל בכל מקרה
וה”סיכון” הוא של המשרד, שצריך לעמוד בהתחייבות שלו לפני השגת נתונים מדויקים
בדיוק כפי שהיה ניתן להתנהל בניהול קמפיין לידים. הלקוח מבחינתו מבטיח לעצמו את רשימת הלידים לפי מה שביקש.
הוא עושה את החשבון שלו אם מתאים לו לשלם את הסכום הנדרש בהתאם לכמה לקוחות הוא חושב שיסגור מתוך אותה כמות לידים.
החיסרון היחיד הוא המחיר לליד, שיהיה לרוב גבוה יותר מלידים בניהול קמפיין לידים.
יש לקוחות המעדיפים לדעת מה הם מקבלים בוודאות ואחרים מעדיפים לקחת את הסיכון עבור תוצאות טובות יותר.
ניהול קמפיין לידים – האם זה באמת משתלם?
ניהול קמפיין לידים הוא בעצם קמפיין ממומן שלרוב יתנהל בפרסום בגוגל או בפרסום בפייסבוק
כאשר המטרה שלו תהיה להביא לידים רבים ככל האפשר במסגרת תקציב הפרסום של הלקוח.
הלקוח מחליט על תקציב הפרסום שהוא יכול להשקיע ובמסגרת תקציב זה משרד הפרסום ינהל את הקמפיין בצורה המקצועית והטובה ביותר שהוא יכול
תוך ניתוח נתונים וביצוע אופטימיזציה לקמפיין לקבלת תוצאות מיטביות.
היתרון בשיטה זו הם:
- האפשרות קודם כל לעבוד בכל תקציב.
- יתרון נוסף הוא היכולת לשנות תוך כדי תנועה ובהתאם לתוצאות הקמפיין ובמקרים מסוימים אף לעצור את הקמפיין באמצע.
- היתרון הגדול ביותר הוא הסיכוי לשלם פחות עבור ליד.
בהנחה שמשרד הפרסום עושה עבודה טובה, הוא ישיג לכם את התוצאות האפשריות הטובות ביותר בענף שבו אתם עוסקים ובשירותים שאותם אתם מספקים.
במקרים מסוימים ניתן לקבל לידים במחירים ממש נמוכים, אולם במקרים אחרים העלות לליד עשויה אף לעבור את המחיר לליד שנקבע מראש ברכישת בנק לידים.
לכן אין תוצאה בטוחה וזה החיסרון העיקרי בה. חיסרון נוסף הוא עלויות הקמה וניהול הקמפיין המוגדרים מראש על ידי המשרד.
לסיכום, אין העדפה לשיטה מסוימת להבאת לידים. אתם תוכלו לקבל החלטה מושכלת בהתאם לתקציב ולתחושת הבטן שלכם באיזו שיטה תרצו לבחור וכיצד תרצו לקבל את הלידים שלכם.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: