5 מדדים בגוגל אנליטיקס שאתם חייבים לשים לב אליהם

לא יכול להיות שיש לכם אסטרטגיית שיווק דיגיטלי כלשהי או שעבדתם עם משרד פרסום דיגיטלי ולא שמעתם את המונח גוגל אנליטיקס. רוב הסיכויים שהשתמשתם בשירות זה בעבר, בין אם על בסיס חודשי, שבועי או יומי כדי לבדוק נתונים מהעבר ולתכנן את הפעילות השיווקית שלכם לעתיד.

הרבה אנשים מבלים זמן בכלי המעולה הזה של גוגל בהסתכלות על ממדים שיעזרו להם להגדיר 'הצלחה', במיוחד אחרי פעילות שיווקית כלשהי. גוגל אנליטיקס בקצרה זה למעשה כלי שנוצר על ידי גוגל, נמצא באתר שלכם ועוזר לעקוב אחרי מגוון פעילויות שונות שקורות באתר שלכם, מאחוזי המרה ועד אחוזי נטישה של מבקרים. המדדים הללו עוזרים לכל בעל אתר או סוכנות דיגיטלית המתחזקת אתר כלשהו לקבוע מה הן הנקודות החלשות באתר ומה צריך לשפר.

אז, עם כל כך הרבה מידע המתקבל בגוגל אנליטיקס, רשמנו 5 מדדים שכדאי מאוד שתשימו לב אליהם. ככה תוכלו לפנות ישירות למדדים החשובים ולראות מה אתם צריכים לעשות כדי לשפר את אסטרטגיית השיווק הדיגיטלי שלכם.

אחוז נטישה

אחוז הנטישה הוא אחוז המבבקרים לאתר מסוים שיוצאים ממנו אחרי שהם ראו דף אחד בלבד. למרות שאין אחוז מדויק, אחוז נטישה טוב בדרך כלל נמצא מתחת ל-40. אחוז נטישה גבוה יכול להראות שהתוכן שהמבקרים רואים הוא לא מספיק כדי לגרום להם ליצור אינטראקציה ושעלול להיות ניתוק בין האטרטגייה השיווקית שלכם לדף הנחיתה.

בואו נראה דוגמה, בן אדם 1 מושך 100 אנשים כל יום לדף הבית שלו, אבל יש לו 90% נטישה. בן אדם 2 מושך רק 20 אנשים לדף הבית שלו אבל יש לו רק 25% נטישה. המסקנה היא שאדם 2, למרות שיש לו פחות מבקרים בסף הכל, הוא בעל תוכן טוב יותר לקהל והוא בסופו של דבר יגיע למטרות השיווקיות שלו יותר מהר. יש לציין שיש טיעון הפוך לגמרי למה שאמרנו עכשיו, אם משתמשים מכוונים ישירות לדף המטרה שלכם, משלימים את הפעולה שאתם רוצים ועוזבים, אחוז הנטישה עדיין יהיה גבוה. על מנת לקבוע האם אחוז נטישה גבוה הוא חיובי או שלילי, אתם צריכים להסתכל על מספר ההמרות/הרשמות/הקלקלות הכולל שאותו העמוד הצליח להביא.

מאיפה התנועה מגיעה

יכול להיות מאוד שימושי עבורכם לדעת מאיפה התנועה שלכם מגיעה. אם אתם עובדים עם חברה שדואגת להביא לכם תנועה או שאתם יודעים על אתר המקשר לאתר שלכם, אתם צריכים לצפות למספר גבוה של מבקרים מהמקומות הללו. אם האתרים האלה מספקים כמות נמוכה של תנועה, יכול להיות שזו אינדיקציה שהם לא עזורים לכם ובעתיד אתם צריכים לבדוק אפשרויות אחרות.

יתרה מכך, אתם יכולים להסתכל על המידע הזה מנדוקת מבט דמוגרפית. זה יכול לעזור לחברה שלכם להבין איפה כדאי להשקיע בתנועה לאתר ולטרגט את האזור המסוים הזה.

דיווחים מהרשתות החברתיות

אמנם זה מתקשר ישירות למקור התנועה, רשתות חברתיות יכולות להיות קטגוריה שלמה בפני עצמה. גוגל אנליטיקס יכול לעזור לכן לראות בדיוק מאיזה ערוץ מגיעה הכי הרבה תנועה ואיזו רשת הייתה היעילה ביותר לכם ולאתר שלכם. מכאן, תוכלו לקבוע דברים כמו, איזה יום הכי טוב לכם לפרסם בו וגם מה הזמן הנכון ביותר לעשות את זה. אנאליטיקס יעזור לכם להחליט אם העבודה שלכם בפרסום בפייסבוק למשל משתלמת או לא. כל אלה יעזרו לכם לתכנן את השיווק העתידי שלכם על סמך הצלחתם או כשלונם של הקמפיינים ברשתות החברתיות.

זמן בעמוד

זה אולי נראה ברור מאליו. תנועה לבדה היא לא ממד להצלחה. לדוגמה, הייתם מצפים שעמוד הבית שלכם ידורג גבוה מבחינת עמודים נצפים בדוחות שלכם, אבל זה לאו דווקא בגלל התוכן שיש בו. תעשו את הקישור בין זה לבין הזמן בעמוד ותוכלו להבין כמה בדיוק המבקרים מעוניינים במה שאתם כותבים. מספר גבוה של מבקרים זה מעולה, אבל אם הם בוחרים להישאר באתר הרבה זמן – זה יכול להיות פקטור משמעותי כשאתם קובעים אם האסטרטגייה השיווקית שלכם מוצלחת, זה יכול להיות טוב ויכול להיות שדרושים ליטושים אם הם לא נוקטים שום פעולות בזמן הזה. יחד עם זאת, אם הזמן בעמוד הוא נמוך, יכול להיות שהתוכן שלכם לא חזק מספיק כדי לשמור על המבקרים שלכם מעוניינים.

זרימת המבקרים

המדד הזה מאפשר לכם להסתכל על ההתנהגות של המשתמשים ולראות בדיוק את המסע שהם עוברים באתר שלכם. המדד הזה יכול לשמש אותכם כדי לראות האם האסטרטגייה השיווקית שלכם היא בעלת השפעה על הדרך של המבקרים שלכם לדף היעד שבו אתם מחפשים שהם ישאירו פרטים או יקנו מוצר. מסע כזה שהושלם מדך הנחיתה ועד דף המטרה עם תוצאה מוצלחת בסופו של דבר (המרה כלשהי) יכול להיות סממן מובהק להצלחה. אם אתם רואים שאנשים מתרחקים מדף המטרה, זו יכולה להיות אינדיקציה שמשתמשים לא יודעים לאן הם צריכים להגיע או שפוט הם לא הקהל שאתם רוצים שיהיה באתר שלכם.

אז, מה המדד החשוב ביותר?

בקצרה, אין תשובה חד משמעית. הכל תלוי באסטרטגייה שלכם ובמה שאתם רוצים להשיג. אז מה כן לקחת מכל המאמר הזה? – שימו לב לדרך שבה אתם מתכננים את האסטרטגיות העתידיות שלכם על סמך הקמפיינים הקודמים. שימוש במדדים המגיעים מהאנליטיקס והתבססות על מידע מקמפיינים קודמים, יכולים לעזור לכם לדעת באילו דפים אתם צריכים להתרכז באתר שלכם, אילו דפים לשפר והכל על מנת שתוכלו לעזור לעצמכם להשיג בדיוק את התוצאות שאתם רוצים.

 

אל תפספסו את המאמרים שלנו הקשורים בנושא:

"5 סיבות שהאתר שלכם לא עושה את העבודה"

"איך לייצר לידים איכותיים יותר"

מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!

מלאו את הפרטים הבאים:

Call Now Button