בין אם מדובר בפרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק, בניית קמפיין שיווקי מצליח דורש המון עבודה. ישנם הרבה חלקים זזים שצריכים להתחבר יחדיו ולעבוד בצורה חקלה על מנת שתוכלו להשיג את המטרות של המקפיין שלכם.
על מנת לבנות קמפיין מסונכרן ואפקטיבי, תצטרכו כמה מרכיבים בסיסיים.
להלן 5 דברים חשובים שתצטרכו על מנת לבנות קמפיין שיווקי מצליח.
מטרות מוגדרות מראש
לפני שאתם מתחילים בכלל לכתוב בלוג, לבנות מערכת דיוור אלקטרונית או להרכיב תבניות, אתם חייבים להיות בעלי מטרה כלשהי או מדד כלשהו להצלחה. אי אפשר להגיע להצלחה אם אתם לא יודעים מה הצלחה אומרת בשבילכם בהקשר של הקמפיין שלכם.
כשאתם מתכננים קמפיין שיווקי חדש, תוודאו שאתם והאחרים העובדים איתכם על הקמפיין מבינים בדיוק לאן תגיעו ותוכלו להגיד שהצלחתם.
אסטרטגיה מעולה
אסטרטגיה, בדיוק כמו קביעת מטרות, זה עוד פרט חשוב מאוד שאתם חייבים לפני התחלת פיתוח הקמפיין בכלל. הקמפיין שלכם לא יוכל להצליח מבלי שתבנו לו אסטרטגיה. האסטרטגיה למקפיין שלכם היא למעשה אבן היסוד לכל מה שתעשו בו מכאן והלאה.
אסטרטגיה כוללת דברים כמו טרגוט קהל, דמוגרפיה, טרגוט גאוגרפי ועוד. היא צריכה לכלול גם את המדיות שאתם הולכים להשתמש בהן ואיך אתם הולכים לעשות את זה.
חשוב מאוד שתדעו אל מי אתם פונים. אם תנסו לפנות לכולם עם מעט מחשבה על מה שאתם מנסים להעביר, הדבר עלול לפגוע בקמפיין שלכם בצורה קשה.
במקום, תבנו את הקמפיינים שלכם לכל קהל שבחרתם ככה שכל חלק בקמפיין יהיה רלוונטי עבורם. יכול להיות שתבלו יותר זמן בתכנון ופיתוח, אבל תוכלו להבטיח שהקמפיין שלכם יהיה הרבה יותר אפקטיבי. בשלב הזה בחירת הקהל הנכון ביותר מהווה חלק חשוב מאוד באסטרטגיה שלכם והיא תעזור לכם לקחת את הקמפיין לשלב הבא.
תוכן משכנע וברור
הדבר הבא ברשימת הדברים שאתם חייבים שיהיו לכם זה תוכן. ברגע שיש לכם כבר מטרה, ובניתם אסטרטגיה לקמפיין שלכם, הגיע הזמן להוסיף בשר לשלד הקיים של הקמפיין שלכם.
תוכן הולך לקחת הרבה מהזמן שלכם בשלב פיתוח הקמפיין. התוכן למעשה הוא כל מה שאתם הולכים להעביר לקהל שלכם במהלך הקמפיין. כולל התוכן לבלוגים, מיילים, מודעות בתשלום, פוסטים ברשתות חברתיות, ספרים אלקטרוניים, דפי נחיתה וכל ערוץ שיווקי אחר שבחרתם לקמפיין שלכם. אם אמרנו שאתם לא יכולים לבנות קמפיין אפקטיבי בלי מטרות ואסטרטגיה, אתם לא יכולים לבנות קמפיין בכלל בלי תוכן.
בנייה מדויקת של הקהל לכם תעזור לכם לדעת איזה תוכן אתם צריכים וזאת ומכיוון שהקונים הפוטנציאלים של היום הם מאוד אינטיליגנטיים ויודעים בדיוק מה הם רוצים לשמוע.
בעודכם מפתחים תוכן, תצטרכו לחשוב על האנשים הספציפיים שאתם משווקים להם ולנסח דברים שיהיו רלוונטיים מאוד להם.
ישנם דברים מעצבנים שלקוחות שונאים המו לקהל אימייל או תוכן שיווקי שמבזבז להם את הזמן בגלל שלתוכן הנמצא שם אין שום קשר אישי אליהם. תחשבו טוב מאוד מי הבן אדם שאליו אתם פונים, ותפנו אליו בצורה כזו שירגיש שאכפת לכם, תנו לא משהו איכותי ולא סתם עוד תוכן שיווקי שיגרום לו רק לכעוס עליכם ולהתעלם מכם בכל הכוח.
עיצוב שתופס את העין
אי אפשר להדגיש את הביטוי הזה מספיק במקרה הזה: “תופס את העין” לא אומר להטביע את התוכן שלכם בטרנדים האחרונים או בצבעים בהירים מאוד. אתם לא רוצים למשוך את תשומת לבו של הקהל שלכם עם גימיקים, בדרך הזו, אתם תאבדו את האמון של הקהל שלכם.
במקום, אתם צריכים עיצובים יפים הזורמים באופן טבעי, עזרו לצופים בכך שתדגישו את המסר שלכם ותחזקו את המסר בעיצוב המשאיר רושם חיובי.
עיצוב שלא נעשה במחשבת תחילה ותכנון למעשה יראה לקהל שלכם שלא אכפת לכם כלכ כך מה הם רוצים. הצרכנים של היום מתמקדים בכל הפרטים הקטנים ביותר.
בעוד שהרבה עסקים חותכים בהוצאות שלהם ומוותרים על עיצוב גרפי איכותי, החברות המצליחות ביותר משתמשות בעיצוב גרפי חכם על מנת לדאוג שהתוכן שלהן יבלוט.
קריאות לפעולה
ברכותיי! גרמתם למישהו לקרוא את הפוסט שלכם בבלוג, להחשף לספר האלקטרוני שלכם או לפוסט במדיה החברתית. אבל עכשיו, איך גורמים להם לקחת את הצעד הבא? מה אתם רוצים שהקוראים והצופים שלכם יעשו?
קריאות לפעולה הינם צירוף של עיצוב מעולה ותוכן כתוב מדויק ומכוון מטרה. קריאות לפעולה נבנות במטרה אחת – להמיר קוראים וצופים ללידים(קראו על ייצור לידים). זה השלב שבו אתם צריכים ממש לשבת ולחשוב מה יתקבל בצורה טובה על ידי הקהל שלכם. תכתבו שורה או שתיים המסכמות את מה שהקהל שלכם ייקבל אם תתפתח מערכת יחסים ביניכם ובשורה התחתונה תבקשו מהם להתחייב למערכת היחסים הזו.
הקריאות לפעולה הטובות ביותר משתלבות בצורה מושלמת עם התוכן והעיצוב שלכם, ככה שהקהל שלכם ירצה להיכנס למערכת היחסים הזו עם העסק שלכם.
לסיכום
בעוד שחמשת הדברים שציינו הם לא כל מה שאתם צריכים כדי שיהיה לכם קמפיין שיווקי מצליח, אנחנו מאמינים שאם יהיו לכם את חמשת המרכיבים הללו, הקמפיין הבא שלכם יעשה שינוי חיובי בשבילכם ויבדיל אותכם מהתחרות. זה ידרוש המון עבודה, אבל העבודה הזו תשתלם כשהקהל שלכם יחכה לראות מה אתם הולכים לעשות הלאה.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: