רוצים ללמוד איך לקבל החלטות טובות יותר עבור המותגים והעסקים להם אתם מנהלים את הקמפיינים? המאמר הזה בדיוק בשבילכם, קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם לשפר את אסטרטגיית השיווק האינטרנטית שלכם ושל הלקוחות שלכם.
לפני שאתם קופצים פנימה לתוך עולם שבו כל יום צצות פלטפורמות חדשות המאפשרות פרסום לקהל מגוון, חשוב שתשאלו את עצמכם כמה שאלות חשובות.
באיזה פלטפורמה לבחור על מנת להגיע לקהל היעד האידיאלי עבורכם?
אילו פלטפורמות יהיו טובות לשלבים שונים במשפך המכירות שלכם ובמסע שעובר הלקוח הפוטנציאלי שלכם עד הרכישה?
יאללה, בואו נצלול ישר פנימה ונראה איך אתם יכולים לשפר את הקמפיינים שלכם, עם התמקדות ב-PPC (תשלום פר קליק).
1.מחקר ועוד מחקר
הצעד הראשון והכי חשוב שצריך לעשות על מנת לקבל קמפיין PPC אפקטיבי זה מחקר, והכוונה כאן היא לא למחקר מילות מפתח.
המון פלטפורמות מגבילות את הדיוק שאתם יכולים לקבל במילות המפתח שאתם רוכשים, הגיע הזמן לעשות להשקיע יותר זמן ומאמץ בחקר של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולברר מה מניע אותם לפעולה.
לפני שאתם מתחילים כל קמפיין פרסומי, כדי שתענו על השאלות הבאות:
- מי הלקוחות שלכם? (גיל, מיקום ועוד נתונים דמוגרפיים)
- מה הם כרגע קונים בקטגוריה שלכם? אילו שירותים או מוצרים הם מחשיבים כחלופות למה שאתם מציעים).
- מה הם מצפים מהמוצר או השירות שאתם מוכרים?
- מה מפריע להם שמונע מהם לקנות את המוצר או השירות שאתם מוכרים?
- על אילו מתחרים שלכם הלקוחות שלכם מסתכלים?
מענה על השאלות הנ”ל יעזור לכם לבנות משפך מכירות טוב יותר, מודעות הרבה יותר אפקטיביות, דפי נחיתה ממירים יותר ועוד.
חשוב לציין! אם אין לכם מאיפה להשיג את המידע הזה, אתם יכולים לעשות מחקר וסקר בעצמכם באמצעות כלים כמו הטופס של גוגל וכדומה.
2.מי קהל היעד שלכם?
אחרי שלב המחקר שבו מצאנו את הלקוחות הפוטנציאליים וחילקנו אותם לקבוצות, את מי לטרגט?
כל קבוצת לקוחות תתנהג בצורה שונה וכמה שננסה לטרגט יותר אנשי, ככה זה יעלה יותר כסף.
צמצום הקהל שלכם יכול לספק לכם יתרונות רבים כמו למשל ניצול יעיל יותר של המשאבים שלכם, ניצול יעיל יותר של קהל יעד שייתן לכם יותר בחזרה, מסר מדויק ומוצלח יותר, מתחרים בפחות אנשים.
חשוב לציין כי אתם כנראה תרצו להפעיל קמפיינים רחבים יותר מבחינת הטרגוט כדי להעלות את המודעות למוצר או השירות שאתם מוכרים אבל הרעיון העיקרי פה הוא להימנע כמה שיותר מבזבוז של תקציב.
3.תעברו על המסר שלכם
מה אתם מנסים להגיד ללקוחות שלכם?
במקרים רבים אנחנו נוטים להתעלם מהמסר עצמו כי התוכן של המודעות מפוצץ בקידום מכירות והצעות שונות, במקום במסר שלכם.
מה המותג שלכם מייצג עבור הלקוחות? זו השאלה החשובה שאסור לכם להתעלם ממנה וחשוב שתבינו את זה לפני שאתם ניגשים להכין קריאטיב למודעות שלכם.
לעיתים אנחנו מתעלמים מזה, אבל כשהמסר עובר בצורה נכונה, יש לזה השפעה חזקה מאוד על אחוזי ההקלה והמרות.
4.מה המטרות לקמפיין שלכם?
על מנת לדמיין מה המטרות הכי טובות לקמפיין שלכם, אפשר להשוות את המצב לבנייה של משפך מכירות.
למרות שישנם המון דרכים לעשות את זה, במאמר הזה נתמקד במשפך מכירות בעל שלושה שלבים – משלב המודעות ועד ההמרה.
ככלל אצבע, את המשפך צריך תמיד להתאים למסע של הלקוח שלכם, בכל תעשייה המסע הזה יהיה שונה.
אז, איך בוחרים את המטרה הנכונה עבור הקמפיין שלכם?
למה אתם מפרסמים בכלל ואיך זה נכנס באסטרטגיה השיווקית שלכם?
אתם מנסים לייצר לידים? להגדיל מכירות? להעלות מודעות?
רוצים ללמוד עוד על ייצור לידים? מוזמנים ללמוד עוד במאמרים הבאים:
“10 אסטרטגיות לייצור לידים בשנת 2021”
“4 טיפים שיעזרו לכם לייצר לידים לעסק שלכם”
רוצים להגדיל מכירות? המאמרים הבאים הם בשבילכם:
“5 טיפים שיעזרו לכם לייצר עוד מכירות”
“מה זה משפך מכירות ולמה אתם חייבים להשתמש באחד כזה”
בתיאוריה, פרסום יכול לעזור עם כל מה שרשמנו. ולכן, כדי לבנות אסטרטגיה לכל שלב שבו נמצא הלקוח שלכם.
כל שלב באסטרגיה שלכם צריך להיות בעל מטרה שונה, וכנראה שיהיו לכם קמפיינים להעלאת מודעות באותו הזמן במקביל לקמפיינים שישפרו עבורכם את ההמרות.
5.הפלטפורמה והקריאייטיב הנכונים
אחד הדברים הכי חשובים שצריך על מנת להגשים את המטרות שלכם בכל שלב במשפך המכירות זה להבין אילו פלטפורמות מתאימות לאיזה שלב ולא לשים את כל הביצים בסל אחד.
בגלל שכל פלטפורמה עושה דברים מסוימים טוב יותר מהשנייה, אין פלטפורמה אופטימלית אחת לפרסם בה.
למשל, אם המטרה שלכם היא להעלות מודעות למותג שלכם, גוגל כנראה לא המקום האידיאלי. בשלב הזה, לקוחות פוטנציאליים לא מחפשים מוצרים ויכול להיות שהם לא ידעו בכלל שאתם קיימים.
המטרה של העלאת מודעות זה לא להניע מכירות והמרות באופן מיידי אלא לפתוח ולחשוף את עצמכם בפני כמה שיותר אנשים רלוונטיים.
פלטפורמה כמו פייסבוק למשל יכולה להיות מעולה לשלב הזה.
מצד שני, אם המטרה שלכם זה לייצר לידים או מכירות, הפלטפורמה שלכם תהיה שונה והתוכן של המודעות שלכם יהיה שונה – הכל במטרה לקדם מכירות בעזרת מחיר אטרקטיבי, מוצרים, הנחות ועוד.
בקיצור, תמיד תסתכלו על המטרה קודם כל ואז תבחרו את הכלים הטובים ביותר כדי להגשים אותה.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: