אינספור השינויים שהביאה איתה שנת 2021 שינו לחלוטין את הנוף בעולם השיווק הדיגיטלי.
שינויים אלו באו לידי ביטוי בכל מה שקשור להתנהגות הצרכנים והכל תודות לטכנולוגיות חדשות, תנועות חברתיות שדורשות מהפכה ושינויים דיגיטלים שפשוט הופכים את הכל להרבה יותר נוח.
אז עכשיו כשהכל ממש אחרת, גם כל מי שעושה בשיווק בדיגיטל וגם הצרכנים יוצאים לדרך חדשה לחלוטין.
בואו נצלול ישר לתוך העניין ונראה מה הם 9 טרנדים שאנחנו הולכים לראות בשנת 2022:
תשובות ישר ולעניין – נכנסת, מצאת, יצאת.
מאז ומעולם הדבר שכל משווק דיגיטלי רצה זה להיות ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל, באופן אורגני כמובן – להיות שם פשוט כי צריכים אותך ולאסוף את הלידים בחינם ולא כי שילמת לגוגל כדי להיות שם.
מישהו חיפש ביטוי שאתה יכול לספק עליו את המידע האולטימטיבי? מדהים! הוא נכנס אלייך לאתר ואולי רוצה לקנות את מה שאתה מוכר – ובדיוק פה הגיע בחור חדש לשכונה – Featured Snippet.
חיפשתם שאלה בגוגל? התוצאה הראשונה תראה לכם מיד את התשובה המדויקת ביותר למה שחיפשתם. מדהים למחפש אבל לא כל כך כיף למשווקים דיגיטליים שעכשיו צריכים להתחרות על המקום הזה ובעזרת תשובות מדויקות ומסקרנות גם לעניין אנשים במותג שלהם ולגרום להם לרצות עוד ולהקליק.
בדיוק בדיוק בדיוק.
בואו נודה באמת, המערכות של הפרסום בגוגל ושל הפרסום בפייסבוק יודעות עלינו דברים ברמות הרבה יותר עמוקות ממה שאנחנו חושבים והרבה יותר ממה שאנחנו מסוגלים לדעת בעצמנו.
בעקבות כך, טרגוט ידני הולך ונעלם כי הסגמנטציה הנעשית על ידי האלגוריתם תמיד תהיה מדויקת יותר – האלגוריתם תמיד ידע למצוא קהל טוב יותר.
המטרה בסופו של דבר היא עוד אינטראקציות עם לקוחות, שימור לקוחות חזק יותר -מה שיוביל למחירי פרסום זולים יותר וערך שחקן גבוה יותר.
גוגל על אוטומט
למרות שהתחיל בשנת 2016, הפעם חוזר אלינו ובגדול הבידינג האוטומטי בגוגל.
ממש כמו בפייסבוק, האלגוריתם כבר יודע לעשות אופטימיזציות יותר טוב מכל בן אדם לכן אולי נראה את אנשי השיווק הדיגיטליים נעלמים? לא ממש, הם פשוט יתעסקו בדברים אחרים בעולם השיווק הדיגיטלי כמו מודעות למותג ודברים אחרים שקשה יותר לעשות להם אוטומציה.
שיווק בדיגיטל או שיווק ברשתות החברתיות?
וואו וואו, כמה שזה הולך להיות פשוט לקנות משהו שאתם רואים בפרסומת באינסטגרם – ישירות מהאינסטגרם.
האם איציק הירקן יוכל למכור לכם דברים ישר מהאינסטגרם שלנו בלי צורך באתר ואיזה מערך משלוחים מסובך? כנראה שכן, מתישהו.
מה שבטוח זה שהרשתות החברתיות יהפכו בוודאות למקום שאפשר לרכוש בו דברים והיכולת של הצרכן לעשות את זה תהפוך מאוד מאוד פשוטה וקלה לתפעול.
24 שעות – זוז!
בסטורי של מי צפיתם לאחרונה? עם כל כך הרבה עיניים שמסתכלות על תוכן שנמשך רק 24 שעות, המשווקים הדיגיטליים ימצאו דרכים מאוד מאוד יצירתיות כדי למשוך את תשומת הלב של כולנו בשנת 2022.
24 שעות – זוז!
גוגל שומע? עבור
אולי זה עוד לא קורה בארץ אבל חיפוש קולי בגוגל בהחלט משתלט על הרבה מקומות בעולם.
הרבה מאוד אנשים מעדיפים לדבר אל המכשיר שלהם ולדרוש ממנו דברים או להקליט הודעות לחברים שלהם וכל זה במקום להקליד כמובן.
בעקבות כך, המירוץ לתפיסת הנתח האורגני של החיפוש הקולי החל וכולם רוצים לדעת איך עושים את זה נכון ומגיעים למקומות הראשונים במהרה.
גוגל… מה זה?
שוב, תודות לגוגל ולמערכת הבינה המלאכותית שלה לזיהוי תמונות,גולשים יכולים עכשיו להכניס תמונה של צמח ולגלות האם הוא רעיל או לא. או להעלות תמונה שחבר שלהם פרסם באינסטגרם ולגלות איפה זה היה.
כל זה נותן עוד ערוץ שמשווקים דיגיטליים יאלצו לפצח ולמצוא דרך להכניס לשם את הלקוחות שלהם.
מירוץ חימוש מפרספקטיבה אחרת
עם כמות עצומה של משתמשי אינטרנט המחזיקים בחוסמי מודעות למיניהם, מירוץ החימוש עומד להתחיל כשמצד אחד עומדים המשווקים הדיגיטליים שינסו לעשות כל מה שהם יכולים כדי לעקוף את המחסומים ומהצד השני המפתחים של חוסמי הפרסומות שיעשו כל מה שהם יכולים כדי לסתום את החורים.
למי אתם הולכים להצביע?
לא באמת, אבל עם כל השינויים החברתיים שעדיין גועשים מסביב לעולם, הצרכנים רוצים לדעת בדיוק ממי הם קונים ומה הערכים של אותה החברה.
על זאת נוסיף שכדאי מאוד שחברות ייקחו צדדים ולא סתם יכריזו שהן בעד שלום עולמי, אחרת הן לא ימצאו קהל אוהד במיוחד. בכל מקרה, עדיף ובטוח יותר שכל חברה פשוט תמצא את הדרך שלה ואת קהל הצרכנים המתאים לה ביותר.
לסיכום:
שנת 2020 הייתה רצופת אתגרים שונים אשר שינו את הדרך שבה אנחנו המשווקים עובדים וחושבים.
אנחנו לגמרי לא יכולים לחכות ולראות מה יהיה בשנת 2021, מה שבטוח שיהיה מאוד מאוד מיוחד וצבעוני.