במאמר השלישי במדריך שלנו לפרסום בפייסבוק, נראה מה התהליך הדרוש להגדרת הקמפיין הראשון שלכם במנהל המודעות של פייסבוק.
במאמר הזה נבדוק:
- מה הוא מנהל המודעות של פייסבוק.
- איך להשתמש ולנווט במנהל המודעות.
- איך להגדיר קמפיין מודעות.
מוכנים ליצור את קמפיין המודעות הראשון שלכם? יאללה לעבודה.
מה הוא מנהל המודעות של פייסבוק (Facebook Ads Manager)
בפייסבוק, כלי הניהול העיקרי לקמפיינים שלכם הוא מנהל המודעות.
על ידי שימוש במנהל המודעות של פייסבוק תוכלו:
- להגדיר קמפיינים חדשים.
- ליצור סטים של מודעות ומודעת.
- לנהל הצעות מחיר.
- לטרגט קהלים שונים ומגוונים.
- לעשות אופטימיזציה לקמפיינים שלכם.
- לעקוב אחר הביצועים של הקמפיינים שלכם.
איך לנווט ולהשתמש במנהל המודעות שלכם בפייסבוק
יש שתי דרכים להיכנס למנהל המודעות שלכם:
1.היכנסו למנהל העמוד שלכם (Facebook Business Suite) כלים נוספים ותבחרו במנהל מודעות.
2.השתמשו באפליקציית לניהול מודעות של פייסבוק כדי להיכנס לקמפיינים שלכם בכל זמן ומכל מקום.
יחד עם זאת, אני ממליץ שתנווטו קצת לבדכם בכלי הזה ותראו מה אתם יכולים לגלות.
אם אתם נתקעים ועדיין מחפשים איפה מגדירים קהל למשל, תדעו שאתם יכולים להיכנס ולהשתמש בכל הכלים החשובים הללו בתוך הכלי לניהול של פייסבוק על ידי שימוש בתפריט הראשי המופיע בדרך כלל בפינה השמאלית העליונה של המסך שלכם.
עכשיו שאתם יודעים איך לנווט במנהל המודעות של פייסבוק, בואו נקפוץ במהרה לחלק שחיכיתם לו: יצירת קמפיין המודעות הראשון שלכם בפייסבוק.
איך להגדיר קמפיין מודעות בפייסבוק
בואו נתחיל עם הבסיס. כלומר, “איך אתם יכולים להתחיל וליצור קמפיין פייסבוק חדש?”
קודם כל, תוודאו שאתם בוחרים את הכלי לניהול המודעות מהתפריט השמאלי העליון. ואז לחצו על “צור מודעה” (create Ad), המופיע בפינה הימנית של העמוד.
אתם למעשה תודרכו בעזרת כלי ליצירת קמפיין. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את ההעדפות שלכם ולהכניס קצת מידע כמו תמונות וטקסט. .
בואו נראה איך עושים את זה, שלב אחר שלב.
שלב 1: בחירת מטרת הקמפיין
הבחירה הראשונה שאתם הולכים לעשות היא מטרת הקמפיין שלכם.
להלן רשימה של מטרות לקמפיין שאתם יכולים לבחור ממנה בכלי לניהול של פייסבוק:
- מודעות למותג.
- חשיפה.
- תנועה.
- צפיות בוידאו.
- יצירת לידים.
- המרות.
- מכירות מקטלוג.
איך לבחור את מטרת הקמפיין?
הסיבה שפייסבוק מבקשים מכם את מטרת המקפיין שלכם היא בגלל שככה יותר קל לקבוע את פורמט המודעות, אפשרויות להצעות מחיר ואופטימיזציה אוטומטית.
אם אתם אומרים לפייסבוק את המטרה שלכם, הוא יכול לעשות אופטימיזציה ולהביא לכם תוצאות טובות יותר.
בכל מקרה, אני ממליץ שתבחרו מטרה לקמפיין המשקפת את המטרה הסופית שלכם. רוב הזמן, מדובר בהמרות כאלה או אחרות. למרות זאת, אם המטרה הסופית של הקמפיין שלכם היא להעלות מודעות למותג שלכם, תבחרו במטרה הזו וכך הלאה.
שלב 2: תנו לקמפיין שלכם שם
צריך להסביר את זה? השם אומר הכל, אבל אולי אני יכול לחלוק איתכם טיפ: כשאתם נותנים שם לקמפיין שלכם, אל תשכחו להוסיף זמן כדי שיהיה לכם יותר קל בשלב יותר מאוחר לנווט בין הקמפיינים שלכם.
שלב 3: הגדרת קהל המטרה שלכם
בשלב הזה של הקמפיין שלכם, יש לכם שתי אפשרויות:
- יצירת קהל מטרה חדש.
- להשתמש בקהל שמור.
אתם יכולים להשתמש גם ביצירת קהל מותאם אישית אם יצרתם אחד כבר בעבר. ( שימו לב שלא תוכלו ליצור קהל כזה בשלב יצירת הקמפיין שלכם ותצטרכו לעשות את זה במנהל הקהלים בפעם הראשונה).
יצירת קהל מטרה נכון בפייסבוק זה תהליך בעל חשיבות עצומה והשפעה ישרה על התוצאות של הקמפיין שלכם.
כרגע, בואו נמשיך ונראה את תהליך הגדרת הקמפיין שלכם.
שלב 4: מיקום המודעות שלכם
המודעות בפייסבוק מופיעות בכמה מקומות, כולל:
- בניוז פיד, בטלפון הסלולרי או במחשבים.
- בצד הימני שבו בדרך כלל אתם רוצים פרסומות בקיר שלכם.
- אינסטגרם.
- מקומות ברחבי הרשת השייכים לפייסבוק.
- כתבות ממומנות
- וידאו.
בשלב הזה של הקמפיין, אתם יכולים לבחור בין שתי אפשרויות: או שפייסבוק יציבו את המודעות שלכם בצורה אוטומטית, או שתגדירו את הקמפיין בצורה כזאת שהמודעות שלכם יופיעו רק במקומות מסוימים ברשת של פייסבוק.
איך לבחור את המיקום המתאים ביותר בשבילכם?
אם אתם בתהליך הגדרת הקמפיין הראשון שלכם, אני ממליץ שתשתמשו בהצבה האוטומטית של פייסבוק.
יחד עם זאת, אם אתם מנסים להמיר אנשים באתר שלכם וקשה להגיע אליו דרך הנייד, אל תציגו את המודעות שלכם בניוז פיד הסלולרי, באינסטגרם ובמקומות אחרים המופיעים רק במובייל.
צעד 5: הגדרת התקציב והצעות המחיר
הקדשנו פרק שלם בנושא תקציב והצעות מחיר ותוכלו לראות אותו בהמשך המדריך. (מאמר מספר 6).
צעד 6: הגדרת המודעות שלכם בפייסבוק
בצעד האחרון של תהליך הגדרת הקמפיין שלכם, אתם יכולים לבחור את סוג המודעות האהוב עליכם ולהכניס את התמונות והתוכן שלכם.
ישנן כמה אפשרויות שונות כגון:
- תמונה בודדה.
- וידאו.
- מצגת.
- קרוסלה של תמונות.
עכשיו שיש לכם מידע כללי על תהליך הגדרת הקמפיין, בואו נצלול לפרטים ונלמד איך לבחור את סוגי המודעות הנכונים וליצור מודעות מוצלחות! כל זה במאמר הבא.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: