במאמר הקודם ראינו שסוגים מסוימים של מודעות מציעים לנו שכבה נוספת של אינטילגנציה אלגוריתמית העוזרת למפרסם לחשוף את המודעות ליותר אנשים. יחד עם זאת, כל המודעות בפרסום בפייסבוק מגיעות עם אפשרויות טרגוט מעולות הנקבעות על ידי המפרסם.
פייסבוק מציעים את הקטגוריות הבאות שבעזרתן תוכלו לבחור בדיוק את הקהל המתאים לכם:
- מיקום: הגיעו ללקוחות שלכם איפה שהם גרים או איפה שהם עושים איתכם עסקים. טרגוט מודעות על פי מדינה, מחוז, מיקוד או אפילו אזור מסוים מסביב לעסק שלכם.
- דמוגרפיה: הלקוחות של העסק שלכם נמצאים בפייסבוק. בחרו את הקהל שאתם רוצים שייחשף למודעות שלכם על פי גיל, מגדר, תחומי עניין או אפילו השפה שהם מדברים.
- תחומי עניין: כשאנשים מתעניינים בעסק שלכם, סביר להניח שהם ינקטו פעולות כשייחשפו למודעות שלכם. בחרו ממאות קטגוריות כמו מוזיקה, סרטים, ספורט, משחקים, קניות ועוד כדי שתוכלו למצוא בדיוק את האנשים שאתם מחפשים.
- התנהגות: אתם מכירים את הלקוחות שלכם הכי טוב, ואתם יכולים למצוא אותם על סמך הדברים שהם עושים – כמו התנהגות צרכנית, סוג הפלאפון שיש להם או אם הם מחפשים לקנות מכונית או בית.
- קשרים: הגיעו לאנשים שעשו לייק לעמוד שלכם או לאפליקציה וככה תגיעו גם לחברים שלהם. זו דרך קלה למצוא עוד אנשים שיכולים להיות מעוניינים בעסק שלכם ומה שהוא מייצג.
כל אפשרויות הטרגוט הללו למעשה בנויות אחת על השנייה כדי שאתם תוכלו לקלוע בדיוק לקבוצה של האנשים שאתם רוצים שייחשפו למודעה שלכם. פייסבוק אפילו יראו את גודל הקהל ואת המספר המוערך של האנשים שייחשפו למודעה שלכם ככל שאתם מגדילים את מספר האנשים שאתם מטרגטים.
בואו נראה דוגמה.
איך להגדיר טרגוט נכון בקמפיין שלכם בפייסבוק (קראו עוד על קהלים וטרגוט)
מתחת, הגדרנו טרגוט לנשים בארה”ב שמדברות אנגלית ונמצאות בין הגילאים 18-30.
על מנת לצמצם את הקהל העצום שפייסבוק מציעים העומד על 34 מיליון – שהוא כאמור רחב מאוד, יכול מאוד לעזור שימוש באפשרויות טרגוט מדויקות יותר כמו דמוגרפיה, תחומי עניין והתנהגות. אם עשיתם את זה כבר בעבר, הפייסבוק יראה לכם איזה היה הכי מוצלח עבורכם. אם זה חדש עבורכם, תצטרכו לענות על השאלות מתחת כדי שהאלגוריתם של פייסבוק יבין בצורה יותר טובה את הכוונות שלכם:
תודות לפייסבוק, ישנו מאגר של קטגוריות לבחור מהן כדי למצוא אפשרויות טרגוט:
בטרגוט מסוים – במקרה הזה, לנשים שהן או שיש להן חברים שהתארסו לאחרונה ואוהבים לטייל ובנוסף וידוי האומר שהם חברים של אנשים שכבר אהבו את העמוד שלכם ( כלומר הם כנראה כבר מכירים את המותג שלכם או שיש להם חברים המכירים את המותג שלכם), הקהל צומצם ל-34 אלף.
על פי פייסבוק, הקהל מוגדר עכשיו בצורה מושלמת.
עכשיו, הגיע הזמן לקבוע את המקומות שבהם אתם רוצים לפרסם ואת התקציב.
המודעות של פייסבוק יכולות להיות ממוקמות בפיד, בטור הימני ובמובייל או טאבלט. הדרך הקלה ביותר להגדיר את זה היא לאפשר לפייסבוק למקם מודעות איפה שהן עובדות הכי טוב עבורכם. יחד עם זאת, יש לכם את האפשרות לבחור איפה אתם רוצים שהמודעות יופיעו.
מובייל:
מחשב:
טור ימני במחשב:
לגבי עלות, זה כבר תלוי בתקציב שלכם. במאמר הבא נראה איך למדוד ולמקסם את הרווחיות שלכם בפייסבוק.
מעוניינים בייעוץ? נשמח לעזור לכם!
מלאו את הפרטים הבאים: