המון חברות מוציאות הרבה כסף כל חודש על ייצור לידים בפלטפורמות שונות דרך האינטרנט (פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל וכדומה) כשבסופו של דבר הרבה מהלידים מוזנחים בגלל שלא ניתן למכור להם מוצר או שירות באותו הרגע.
אם אתם מוכרים שירות לעסקים, למה ציפיתם? מקבלי ההחלטות בחברות משקיעים 70-80% מהזמן שלהם במחקר מקיף לפני שהם מחליטים ליצור קשרים עסקיים עם חברה מסוימת.
העבודה כמשווקים לא מסתיימת בייצור לידים. למעשה, זו רק ההתחלה.
ייצור לידים זה רק השלב הראשון
ליד הוא למעשה מישהו שהביע עניין בחברה שלכם. למטרות המאמר הזה, אנחנו הולכים להתרכז בלידים שהגיעו דרך שיווק תוכני. אסטרטגיית ייצור הלידים שלכם יכולה לכלול פרסום ממומן בגוגל, מודעות PPC, רשתות חברתיות, שיווק דרך סרטונים והצעות דרך תוכן כתוב, כל אלו מכוונות למשיכה של מבקרים לאתר שלכם והמרתם ללידים.
יצירת תנועה ולידים דורשת המון זמן, מאמץ וכסף. בנוסף, המון לידים איכותיים עלולים להיות לא מוכנים לקנות באותו הרגע.
אז מה עושים איתם? ממשיכים להשקיע ולטפח אותם כמובן.
הזדמנות מפוספסת: 79% מהלידים אף פעם לא הופכים ללקוחות. חוסר בטיפוח לידים זו הבעיה הנפוצה ביותר שגורמת למספר הזה לגדול.
בניית אמינות בעזרת טיפוח לידים
טיפוח לידים זה למעשה תהליך שבו העסק שומר על אינטראקציה עם קבוצה מסוימת על ידי אספקה של מידע רלוונטי בכל שלב שהליד עובר במשפך השיווקי שלכם. הנקודה המרכזית פה הינה שאתם מספקים מידע רלוונטי ללקוחות הפוטנציאליים במאמץ להניע אותם בהמשך המשפך שלכם עד מעמד הרכישה.
רכישות בין עסקים שונים והסכמי שיתוף פעולה הם לעיתים קרובות יקרים ומעורב בהם המון מחקר לפני שנופלת החלטה. טיפוח לידים מאפשר לכם להמשיך לבנות אמינות במסע שעובר הלקוח הפוטנציאלי עד הרכישה, ככה שתהיו בראש הרשימה שלהם כשהם יהיו מוכנים לבצע את הרכישה.
שתדעו: לידים מטופחים מבצעים רכישות הגדולות ב-47% מאשר רכישות שעושים לידים לא מטופחים.
צרו לידים איכותיים מבלי להוציא עוד כסף
95% מהלידים המתקבלים משיווק תוכני הם לא לידים המוכנים לבצע רכישה. יכול להיות שהם רק חיפשו רעיונות חדשים, הזדמנויות או טרנדים, אבל הם לא נמצאים שם על מנת לבצע רכישה מיידית.
טיפוח לידים מאפשר לכם להמשיך ולהגיע לאנשים הללו מבלי להוציא עוד כסף על שיווק. ישנם כמה דרכים שבהן אתם יכולים להמשיך לטפח את הלידים הללו, למשל:
- אימיילים אישיים שיספקו מידע רלוונטי ושימושי ללידים
- עדכונים חודשיים במייל מהחברה שלכם המציעים מידע שימושי, עצות והצעות אחרות
- תוכן ספציפי המתאים לתעשייה שבה הלידים הללו נמצאים
החדשות הטובות הן שאתם יכולים בקלות לפתח את התוכן הזה ולהשתמש בו שוב ושוב עם תלות כמובן בסיטואציה, כמו התעשייה שבה אתם עובדים, פעילויות ותחומי עניין של הלידים.
יתרון: חברות שמצטיינות בטיפוח לידים מייצרות 50% יותר לידים המוכנים לרכישה בעלות קטנה ב-33%.
ייצור לידים הוא הצעד הראשון בתהליך של סגירת עסקאות חדשות וייצור הכנסה לחברה שלכם.
זה לא הגיוני להשקיע כל כך הרבה מאמץ במשיכת ליד ואז לנטוש אותו כאילו הוא לא היה. הם הראו מידה מסוימת של עניין בעסק שלכם, אז לא הגיוני להמשיך ולטפח את מערכת היחסים ביניכם? בנוסף, גם מחלקת השיווק וגם מחלקת המכירות אצלכם יהנו מהעניין.
אנשי המכירות שלכם יעריכו את הלידים האיכותיים יותר, ויוכלו להשקיע את זמנם בלידים הללו, הנמצאים בדיוק במקום המתאים כדי לרכוש את הפתרונות שאתם מציעים.